Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni nainen tinder profiilissa mainitsee syvälliset keskustelut mutta mitä sillä tarkoitetaan?

Vierailija
20.06.2022 |

Mistä pitää keskustella ja mitä tarkoitetaan syvällisellä? Kuulostaa mielestäni tylsältä

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temppareissa naiset kehuivat että deiteillä puhuttiin diippisti. Kai se sitten on sitä syvällistä keskustelua?

Vierailija
122/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidegger-piiriähän se tarkoittaa. Myös Hegelistä ja Wittgenteinista voidaan jutella välillä vaihtelun vuoksi.

Ai ai Juha Varto ja Heidegger-luentonsa Treen yliopistolla ysärillä! Olisi ihana puhua syvällisiä tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja kokemuksia näistä syvällisistä keskusteluista. Yleensä ne alkavat keskiyöllä ja jatkuvat aamuun. Juuri silloin kun nukuttaisi ja seuraavana päivänä on tarkeitä palavereja tai työmatka toiselle puolelle Suomea. Keskustelut on kuitenkin parasta kestää sillä seuraukset, jos ei ota niitä vakavasti, ovat keskusteluja pahemmat.

M

Vierailija
124/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo -o .

Olen parin " korkeakoulutetun " naisen kanssa käynyt treffeillä ja kokemukseni mukaan se syvällinen keskustelu on tarkoittanut subjektiivisen kokemuksen sekoittamista jenkkisomeen ja siitä luotuihin käsityksiin maailmasta, yhteiskunnasta ja rakenteista.

Muutama oli käynyt yliopistonkin, mutta eivät osanneet kuin siteerata yhtä tutkijaa, jonka jälkeen tyhjyyttä.

Sama suhteessa ihmisoikeuksiin, ilmastonmuutokeen, eläinoikeuksiin etc... iskulauseuden jäkeen pintaa raaputtamalla tyhjää täynnä ja syvällistä epävarmuutta ja ahdistusta oikeastaan kaikkeen.

Onneksi löysin nykyisen tutkija tyttöystäväni, jonka kanssa voi keskustellakin. Naiset sanoo naisille, että miehet pelkäävät älykästä ja seksuaalisesti itsevarmaa naista. Se on suuri vale. Väittäisin, että jokainen mies haluaisi ko. ihmisen.

Kommentoin vain tuota loppua, että kyllä moni mies haluaa kokea paremmuutta suhteessa naiseensa. Jos nainen esimerkiksi pärjää työelämässä miestä paremmin, voi se olla monelle kova paikka. Moni mies nauttii, kun saa päteä ja naisethan yleisesti ihan tietävät tämän ja monesti antavat miehen päteä.

Naisen seksuaalinen itsevarmuus on myös aidosti monelle miehelle kova pala. Tulee suorituspaineita muuten itsevarmaltakin vaikuttaneelle miehelle, jos asetelma onkin niin päin, että nainen on aloitteellisempi.

Vierailija
125/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan haettiin aina älykkäitä ja hauskoja kumppaneita. Kaikki tälläkin saralla taitaa olla suhteellista, mutta epäilen sanahelinäksi. Vähän samaan tapaan kuin kesätyöhakemuksissa kaikki on aina reippaita ja iloisia.

Vierailija
126/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen aikaan haettiin aina älykkäitä ja hauskoja kumppaneita. Kaikki tälläkin saralla taitaa olla suhteellista, mutta epäilen sanahelinäksi. Vähän samaan tapaan kuin kesätyöhakemuksissa kaikki on aina reippaita ja iloisia.

Samaa sarjaa työhakemuksen "tulen toimeen kaikkien/erilaisten ihmisten kanssa". Kukaan tule. Kaikki viihtyy vain omanlaistensa seurassa.

Vierailija
127/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä naisten syvällinen keskustelu tarkoittaa omien asioiden loputonta vatvomista ja miehen on pakko sitten jaksaa kuunnella ja esittää kiinnostunutta.

Ei vain miesten, vaan naistenkin on pakko kuunnella. Itse juoksen pois jos tämmönen sessio on luvassa. En saa näistä mitään irti. Jokainen kertoo tuhannen kerran oman asiansa tai näkemyksensä, eikä asia etene sen pidemmälle konkretiaan. Jos on juoruilua luvassa niin juoksen vielä kovemmin poispäin.

N 56

Vierailija
128/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo "olette kykenemättömiä syvälliseen keskusteluun" oli ihan hyvä kuitti näille monille misogynistisille vastauksille, joissa naisten älyä ja keskustelutaitoja arvosteltiin inhottavalla tavalla. Jännä, että juuri tuo kommentti jäi niin kaihertamaan eikä nuo monet muut.

Nii ei saa naisia arvostella millään tavalla. Ihan sama mitä hevonpaskaa se suustaan tai tänne nettiin suoltaa niin pitää vaan kehua kuinka analyyttinen ja syvällinen se on. Jos kerta on niin fiksu, niin eikö sitä älykkyyttä sitten vois käyttää johonkin oikeasti haastavaan eikä vaan johonkin pälättämiseen ja omien pierujen haisteluun.

Sun palleja ei vissiin oo käytetty hetkeen? Kaikista äkäisimmät on yleensä puutteessa.

:D oe että ku tulee nii älykästä ja syvällistä juttua taas sieltäki.

Ei mutta jokin tuntuu nyt kiristävän alapäätä. Oli sen verta kitkerää tekstiä.

Just tätä on tää naisten älykäs keskustelu ei helevetti :D Paskatasosta keittiöpsykologiaa

Ohis, mutta miksi odotat jotain syvällistä vastausta omaan naisvihamieliseen ranttaukseesi? 😂

Eri

No, todistitpahan pointin, nainen ei kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, vaikka itse jatkuvasti halveksuu muita jotka eivät ole yhtä "syvällisiä" kuin hän.

Kyllä on käsittämätöntä ajatuksen juoksua 😂 On se vaan kamalaa halveksuntaa, kun nainen kehtaa toivoa kumppania, jonka kanssa voi keskustella syvällisesti. Naisen älyn ja keskustelutaitojen aliarvioiminen hänen sukupuolensa perusteella taas on vain kritiikkiä, joka pitää kestää. 🤣

Ei tässä kaikkia naisia tarkoiteta, vaan ainoastaan arvailtu sitä minkälaisia nämä "syvälliseksi" itseään mainostavat palstanaiset ovat. Arvailut tainnut osua aika hyvin maaliin ainakin vastaanoton perusteella.

Nyt kiinnostaa, millaista vastaanottoa odotit naisten älyä ja keskustelutaitoja aliarvioiville kommenteille?

Odotin älykkäiksi ja syvällisiksi itseltään kokevilta naisilta älykästä/syvällistä vastausta. Sitä paitsi, ihan itse täällä aliarvioitte muita jotka eivät ole yhtä "syvällisiä" kuin te. Kuitenkin vastaukseksi tulee vaan yhden rivin pään aukomista, se siitä syvällisyydestä.

En mä ainakaan odottaisi, että törkykommentteihin tulisi jotain syvällisiä ja älykkäitä vastauksia yhtään keneltäkään.

Vierailija
129/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena opiskelijatyttönä hyvä miespuolinen ystävä. Puhuimme joka päivä puhelimessa n 3 h, ihan kaikenlaisesta maan ja taivaan välillä. Mitään seksuaalista ei ollut koskaan. Se ystävyys loppui, kun mies ihastui kaveriini ja alkoi seurustelemaan hänen kanssaan. Tällaista keskustelua kaipasin monta vuotta sen jälkeen vielä, mutten ole tavannut ketään muuta miestä, joka haluaisi jutella juurikaan.

Vierailija
130/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yhden nuoruuden poikaystävän kanssa sellaista, että saatettiin istua jossain vaikka parvekkeella viinipullon kanssa vaikka 6 tuntia putkeen ja juteltiin vaikka mistä. Se oli tosi ihanaa. Siinä tuli sellainen olo, että toinen oikeasti viihtyy mun seurassa ja on kiinnostunut minusta ja minäkin tietysti olin kiinnostunut hänestä. Se suhde kaatui muihin juttuihin, mutta sellaista keskustelua en ole muiden miesten (edes aviomieheni) kanssa saanut aikaiseksi. Moni mies vaan menee arkirutiineista toiseen, eivätkä ollenkaan tykkää keskittyä keskustelemaan.

Mulla oli myös yksi nuoruuden poikaystävä, jonka kanssa näin. Samoin nykyisen mieheni kanssa.

Vierailija
131/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yhden nuoruuden poikaystävän kanssa sellaista, että saatettiin istua jossain vaikka parvekkeella viinipullon kanssa vaikka 6 tuntia putkeen ja juteltiin vaikka mistä. Se oli tosi ihanaa. Siinä tuli sellainen olo, että toinen oikeasti viihtyy mun seurassa ja on kiinnostunut minusta ja minäkin tietysti olin kiinnostunut hänestä. Se suhde kaatui muihin juttuihin, mutta sellaista keskustelua en ole muiden miesten (edes aviomieheni) kanssa saanut aikaiseksi. Moni mies vaan menee arkirutiineista toiseen, eivätkä ollenkaan tykkää keskittyä keskustelemaan.

Minulla on nyt vanhemmiten paras ystävä tällaista seuraa. Ollaan intohimoisia useampien tieteenalojen seuraajia (ammatit muualla) ja yhteistä keskusteltavaa riittää. Hän on siis mies ja minä nainen. Ei vaan sytytetä toisiamme muuten, vuosien ystävyys takana eikä mitään seksuaalista. Ois kyllä kiva löytää samanlainen jutteleva mies ihan puolisoksi asti.

Jatka vain rauhassa uskottelua itsellesi, että tuo mieskin ajatteleen näin. HAHAHAHAHAHHAAH :D

Ollaan tästäkin puhuttu olutpäissään, että oiskohan meistä mihinkään ja samaa mieltä ollaan oltu, eipä oikein ois. En ymmärrä miksi hän valehtelisi? Ollaan oltu varattuja ja sinkkuja ystävyyden aikana, kaikkia variaatioita, eikä olla samaan petiin päädytty vaikka kerran erottiin melko yhtä aikaa ja laastari ois voinu olla hyvinkin paikallaan silloin molemmilla. Voit nauraja vaikka ajatella minun olevan niin ruma ettei paljon ystävääni kiihota, jos sitten olisi uskottava suhde tämä?

Vierailija
132/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa työhakemuksen "tulen toimeen kaikkien/erilaisten ihmisten kanssa". Kukaan tule. Kaikki viihtyy vain omanlaistensa seurassa.

"Tulla toimeen" ja "viihtyä" ovat kaksi eri asiaa. Itse en viihdy melkein kenenkään kanssa, mutta tulen kyllä toimeen lähes kaikkien kanssa, tarvittaessa.

Vierailija
133/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, kun se näiden vikojen kommenttien perusteella on taas typerää tappelemista. Mutta eikös se testaamalla selviä, mitä syvällinen keskustelu kullekin tarkoittaa - aika iso osa ihmisistä itse asiassa kokee pitävänsä syvällisistä keskusteluista, mutta silti tarkoittavat kaikki sillä vähän eri asiaa.

Vierailija
134/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä keskustelun virittäminen tinderissä on yllättävän vaikeaa joidenkin miesten kanssa. Tavoitteena on mielestäni tutustuminen, mutta jos kysyn, että "Miten sun viikonloppu on sujunut?, niin mies saattaa vastata, että "En tiedä." Tämä on mielestäni sellainen vastaus, että siitä on aika vaikea jatkaa keskustelua, kun en halua ryhtyä tivaamaan, että "Miten niin et tiedä, miten sun viikonloppusi on mennyt?".

Aika yleistä tuntuu olevan se, että jos mieheltä kysyy, että "Millainen luonne sulla on?", niin hän suuttuu ja taas keskustelua on aika vaikea jatkaa. Joten kyllä, tekisi näin naisena mieleni laittaa tinderiin toiveeksi syvälliset keskustelut, niin matcheistä löytyisi ehkä enemmän niitä, joiden kanssa voisi jutella enemmänkin kuin "en tiedä" tai "en halua sanoa" -tyyppisesti.

Vierailija
135/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se tarkoittaa pitkiä, filosofisia keskusteluja jostakin tärkeästä/merkittävästä aiheesta. Näitä ovat esim. elämän tarkoitus, kuoleman jälkeinen tila, erilaiset maailmankatsomukset, antropologia, posthumanismi, historia, sodat, tiede, taide, maailmankaikkeus, moraali ja eettiset kysymykset jne.

Kommenttien perusteella täällä on ilmeisesti paljon ihmisiä, jotka eivät kykene sellaiseen keskusteluun, mikä ei kyllä yllätä ollenkaan.

Samaa miettinyt. Mistä ylipäätään ihmiset haluavat keskustella? Ei voi - saa - olla niin, että päivän politiikka, oma treenaaminen ja työ & harrastukset riittävät keskustelunaiheiksi koko elämäksi! Eihän?

Toi syvällisten keskusteleminen on vaan sellainen laiskan ajattelijan esittämä vaatimus, jonka tarkoituksena on hämätä vastaanottajaa olettamaan sen todistavan kirjoittajan älykkyydestä.

Vierailija
136/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo -o .

Olen parin " korkeakoulutetun " naisen kanssa käynyt treffeillä ja kokemukseni mukaan se syvällinen keskustelu on tarkoittanut subjektiivisen kokemuksen sekoittamista jenkkisomeen ja siitä luotuihin käsityksiin maailmasta, yhteiskunnasta ja rakenteista.

Muutama oli käynyt yliopistonkin, mutta eivät osanneet kuin siteerata yhtä tutkijaa, jonka jälkeen tyhjyyttä.

Sama suhteessa ihmisoikeuksiin, ilmastonmuutokeen, eläinoikeuksiin etc... iskulauseuden jäkeen pintaa raaputtamalla tyhjää täynnä ja syvällistä epävarmuutta ja ahdistusta oikeastaan kaikkeen.

Onneksi löysin nykyisen tutkija tyttöystäväni, jonka kanssa voi keskustellakin. Naiset sanoo naisille, että miehet pelkäävät älykästä ja seksuaalisesti itsevarmaa naista. Se on suuri vale. Väittäisin, että jokainen mies haluaisi ko. ihmisen.

Kommentoin vain tuota loppua, että kyllä moni mies haluaa kokea paremmuutta suhteessa naiseensa. Jos nainen esimerkiksi pärjää työelämässä miestä paremmin, voi se olla monelle kova paikka. Moni mies nauttii, kun saa päteä ja naisethan yleisesti ihan tietävät tämän ja monesti antavat miehen päteä.

Naisen seksuaalinen itsevarmuus on myös aidosti monelle miehelle kova pala. Tulee suorituspaineita muuten itsevarmaltakin vaikuttaneelle miehelle, jos asetelma onkin niin päin, että nainen on aloitteellisempi.

Joo se johtuu sun seksuaalisesta itsevarmuudesta ettei kukaan halua nussia sua D:D:

Vierailija
137/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se tarkoittaa pitkiä, filosofisia keskusteluja jostakin tärkeästä/merkittävästä aiheesta. Näitä ovat esim. elämän tarkoitus, kuoleman jälkeinen tila, erilaiset maailmankatsomukset, antropologia, posthumanismi, historia, sodat, tiede, taide, maailmankaikkeus, moraali ja eettiset kysymykset jne.

Kommenttien perusteella täällä on ilmeisesti paljon ihmisiä, jotka eivät kykene sellaiseen keskusteluun, mikä ei kyllä yllätä ollenkaan.

Samaa miettinyt. Mistä ylipäätään ihmiset haluavat keskustella? Ei voi - saa - olla niin, että päivän politiikka, oma treenaaminen ja työ & harrastukset riittävät keskustelunaiheiksi koko elämäksi! Eihän?

Toi syvällisten keskusteleminen on vaan sellainen laiskan ajattelijan esittämä vaatimus, jonka tarkoituksena on hämätä vastaanottajaa olettamaan sen todistavan kirjoittajan älykkyydestä.

Sepä se, tyhmän ihmisen tapa kokea itsensä älykkääksi on puhua "syvällisiä"

Vierailija
138/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo "olette kykenemättömiä syvälliseen keskusteluun" oli ihan hyvä kuitti näille monille misogynistisille vastauksille, joissa naisten älyä ja keskustelutaitoja arvosteltiin inhottavalla tavalla. Jännä, että juuri tuo kommentti jäi niin kaihertamaan eikä nuo monet muut.

Nii ei saa naisia arvostella millään tavalla. Ihan sama mitä hevonpaskaa se suustaan tai tänne nettiin suoltaa niin pitää vaan kehua kuinka analyyttinen ja syvällinen se on. Jos kerta on niin fiksu, niin eikö sitä älykkyyttä sitten vois käyttää johonkin oikeasti haastavaan eikä vaan johonkin pälättämiseen ja omien pierujen haisteluun.

Sun palleja ei vissiin oo käytetty hetkeen? Kaikista äkäisimmät on yleensä puutteessa.

Just tätä on tää naisten älykäs keskustelu ei helevetti :D Paskatasosta keittiöpsykologiaa

Ohis, mutta miksi odotat jotain syvällistä vastausta omaan naisvihamieliseen ranttaukseesi? 😂

Eri

No, todistitpahan pointin, nainen ei kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, vaikka itse jatkuvasti halveksuu muita jotka eivät ole yhtä "syvällisiä" kuin hän.

Kyllä on käsittämätöntä ajatuksen juoksua 😂 On se vaan kamalaa halveksuntaa, kun nainen kehtaa toivoa kumppania, jonka kanssa voi keskustella syvällisesti. Naisen älyn ja keskustelutaitojen aliarvioiminen hänen sukupuolensa perusteella taas on vain kritiikkiä, joka pitää kestää. 🤣

Ei tässä kaikkia naisia tarkoiteta, vaan ainoastaan arvailtu sitä minkälaisia nämä "syvälliseksi" itseään mainostavat palstanaiset ovat. Arvailut tainnut osua aika hyvin maaliin ainakin vastaanoton perusteella.

Nyt kiinnostaa, millaista vastaanottoa odotit naisten älyä ja keskustelutaitoja aliarvioiville kommenteille?

Odotin älykkäiksi ja syvällisiksi itseltään kokevilta naisilta älykästä/syvällistä vastausta. Sitä paitsi, ihan itse täällä aliarvioitte muita jotka eivät ole yhtä "syvällisiä" kuin te. Kuitenkin vastaukseksi tulee vaan yhden rivin pään aukomista, se siitä syvällisyydestä.

En mä ainakaan odottaisi, että törkykommentteihin tulisi jotain syvällisiä ja älykkäitä vastauksia yhtään keneltäkään.

No ei teidän kaltaisilta idiooteilta ainakaan hahaha.

Vierailija
139/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä naisten syvällinen keskustelu tarkoittaa omien asioiden loputonta vatvomista ja miehen on pakko sitten jaksaa kuunnella ja esittää kiinnostunutta.

Sanoisin nyt kyllä, ettei kukaan viimeisimmistä kinastelijoista ole erityisen älykäs. :D Mies, joka lähtökohtaisesti jo puhuu naisista tuohon sävyyn, kuin tässä lainaamassani viestissä, on vain katkera peräkammarin poika tai vaihtoehtoisesti mies, jonka nainen lähti toisen matkaan tms. Todennäköisesti jälkimmäinen tapahtui siksi, ettei mies ollut huomaavinaankaan naistaan, koska ajatteli, ettei naisella ole kuitenkaan mitään sanottavaa. Ja siltikään ei ollut tyytyväinen, kun pääsi naisesta eroon, vaan katkeroitui. Mikä logiikka?

Sieltä taas näitä naisten syvällisiä analyysejä, eli käytännössä aivan aivokuollutta keittiöpsykologiaa. Kyllä fiksujakin naisia on olemassa, mutta nämä itseään fiksuiksi ja syvälliksi tituleeraavat ovat juuri tämmöisiä joiden ns. älykkyys on korkeintaan jotain käsienheiluttelu hevonpaskaa ja tosiaan sitä keittiöpsykologisten haista paska "analyysien" heittämistä. Sääliks käy näin tyhmät ihmiset, jotka on vaan yksinkertaisesti liian tyhmiä tajuamaan kuinka tyhmiä on. 

Vierailija
140/171 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

No ei teidän kaltaisilta idiooteilta ainakaan hahaha.

Se vähemmän älykäs asettaa keskustelun tason ja se taso on nyt kovin alhaalla sinun vuoksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän