Riittääkö rippilahjaksi 5 euron seteli ja kortti?
Kommentit (48)
50 e minimi ja sekin on kyllä aikamoista pihistelyä.
Voi antaa
Ihan oman budjetin mukaan. Rippikoulun käymisestä ei mitään kymmenien eurojen lahjoja tarvitse. Vaikka 50 euroa vaatii monen tunnin työn työpaikalla eikä sitä ole varaa noin vain jaella jokaisella
Kahden euron kolikko riittää hyvin
Tarkoitit varmaan 50 € , koska eihän kukaan ikimaailmassa ilkeä jotain kälyistä vitosta antaa. Itse en koskaan anna alle 100€:n lahjaa. Jos ei ole varaa siihen totean, että olen PA enkä voi tällä kertaa antaa lahjaa laisinkaan. Viimeksi häälahjaan tärväytyi 500€ häämatkaa varten.
Ps. en ole rikas, mutta jos voin jotakuta jeesata niin autan kyllä. Pihistelen sitten omista kuluistani.
Vierailija kirjoitti:
Anna vaikka kymppi ja karkkipussi
Ei makeaa mahan täydeltä. Ei pidä ahnehtia ja nuori ei syö karkkia.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä kehtaisi antaa kellekään vitosta.
Olen antanut aina 20e ja kortin.
Ei ole kehtaamisesta kiinni ja kyllä monikin kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan 50 € , koska eihän kukaan ikimaailmassa ilkeä jotain kälyistä vitosta antaa. Itse en koskaan anna alle 100€:n lahjaa. Jos ei ole varaa siihen totean, että olen PA enkä voi tällä kertaa antaa lahjaa laisinkaan. Viimeksi häälahjaan tärväytyi 500€ häämatkaa varten.
Ps. en ole rikas, mutta jos voin jotakuta jeesata niin autan kyllä. Pihistelen sitten omista kuluistani.
Hyh hyh mitään 50 €, vaan 5 euron seteli ja kortti.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi viedä vähempää kuin 20 euroa.
Tossa ois meidän perheen kahden päivän ruoat.
Jos ei kertakaikkiaan ole rahaa. Hyvä että lapsi/ nuori oppii että joillakin on enemmän rahaa ja toisilla vähän.
Rippikoulun käyminen ja konfirmaatio ovat kristillisiä asioita. Raamattu opettaa että ihminen ei voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa (rahaa). Raamattu sanoo että maallinen rikkaus ei ole Jumalasta.
Soita et oot kuumeessa. Tai anna vaan kortti, kortsupaketti tai nuuskakiekko vois kans toimii.
Jos susta tiedetään, että sulla on tiukka rahatilanne.
Onhan ne rahalahjat toki mennyt älyttömän suuriksi yleensä.
Niin, että vinkkini on, että kirjoita ja tee ripille pääsijälle oikein kiva kortti, hanki kirppis - tai omatekemälahja. Kun on mielikuvitusta niin keksii.
Ja voithan keksiä aineettoman lahjankin. Esim. yhteiset lenkit, kampauksen laitto, yhteinen eväsretki ym.
Nämä tietenkin, jos olet tarpeeksi läheinen.
Ei se oikein riitä, lastenkutsuillekin laitetaan kalliimmat lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut ajatelleeksi että 100 € saattaa joillekin olla koko kuukauden ruokaraha esim?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa enempään, jätän menemättä. Pelkkä ruusu ja kortti olisi parempi. Mutta ruusu voi maksaa enemmän kuin vitosen.
Sillä ruusuilla rippilapsi ei tee mitään. Viitosella voi sentään tehdä jotain.
Nuori tuhlaa tuhlaa sen kuitenkin energiajuomiin ja videopeleihin. Ruusu riittää mainiosti. Jos jotain haluaa vielä antaa, niin esimerkiksi rukouskirja olisi oiva lahjaidea.
En kehtais. Mielummin sitten jotain ajatuksella sillä viitosella, jos rahat tiukissa. Minimi 20€. Viitosella ei teini käy edes hampurilaisella tai leffassa.
Hyvällä onnella juhlasankari avaa kuoret niin vauhdilla, ettei rekisteröi, kuka antoi ja minkä verran.
Näin kävi eräissä rippujuhlissa. Siinä oli nipussa 5-500 € :n rahoja. Juhlakalun äiti tuli nuorelta kysymään, että kuka antoi 500€....ei tämä osannut sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi viedä vähempää kuin 20 euroa.
Tossa ois meidän perheen kahden päivän ruoat.
Teidän perhehän syö siellä juhlissa. Vitosellako meinasitte muuten syödä Kona?
Olkoot sitten ilman.