Onko joku mies yrittänyt ahdistella sinua joskus? Kerro tilanteesta
Kommentit (41)
On. Luulen, että kaikkia naisia on ahdisteltu. Varmaan monia miehiäkin.
On käyty väkisin kiinni, on kysytty hintaa, tuntemattomat ovat ehdotelleet etelänmatkoja, pomot ovat halunneet tutistua lähemmin, yksi opettaja yliopistossa ilmoitti tenttivastausta lukematta, mikä arvosana on nyt ja mikä sitten jos oon kiltti. Töistä kotiin kävellessä on seurattu autolla joka pysähteli viereen kuskin tumputtaessa etupenkillä. On kerrottu työoloissa illallispöydässä rasvaisia vitsejä jne.
Suurin osahan tästä ei ole sinänsä RIKOLLISTA, ja silloinkin kun olisi (käsiksi käyminen ja itsensäpaljastelu) ei syytelynnys ylittyisi koska fyysisiä vahinkoja ei tullut ja sitäpaitsi en tiennyt sen paljastelijan nimeä ja tekisterinumero oli kurassa, eli turha olisi ollut mennä
Poliisille puhumaan, mutta ei se mitenkään hyvää tai edes siedettäväkään käytöstä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ahdistelun, vonkaamisen ja lähestymisen välinen ero? Riippuuko se ainoastaan siitä kuka lähestyy?
Ei riipu lähestyjästä vaan siitä, mitä lähestyjä tekee, kun toinen ilmaisee, ettei halua lähentymistä.
Jos toivottaa hyvää illan jatkoa ja tilaa sen pyydetyn taksin, kaikki on ok, se oli todella vain lähestymisyritys. Jos jatkaa yritystä, se on vonkaamista. Jos sitä jatkaa ja jatkaa tai siihen lisää painostusta, vihjeitä siitä, mitä hyödyllistä voisi tapahtua jos suostut tai ikävää jos et suostu, tai jos alat pitää puolen tunnin monolgia siitä kuinka vaikeaa on olla mies kun pikkuh***rat antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa, se on ahdistelua.
Jos asiaan liittyy pakotusyrityksiä tai keinoja tehdä toisesta toimintakyvytön, se on lain mulaankin r*iskaus
Joku einari vetää käteen näitä lukiessa.
Ysärin loppupuolella, kun olin nuori aikuinen, aika useinkin tuntemattomat miehet ihan keskellä päivää esim. kommentoivat rintojani tai maiskuttelivat vihjailevasti. Ihan tavallisissa vaatteissa olin aina, en missään piukoissa bilevetimissä enkä edes meikannut. En kommentoinut oikein mitenkään, pyrin vain kauemmas. Kerran n. 15 vuotta sitten hieman syrjäisellä kävelytiellä itsensäpaljastaja loikkasi eteeni vemputtamaan. Toisella kädellä hän nosti jotain huivia peittämään naamaansa. Yllätyin tilanteesta niin, että sanoin vain jotain ympäripyöreää "kaikenlaista" tms. ja kävelin ripein askelin tieheni.
Sanoman toimittajalle tiedoksi, olen niin ruma ja lihava että rauhassa saan olla.
Montakin kertaa etenkin nuorena, mutta mieleenjäänein ja pelottavin varmaan se, kun noin 15-v:nä känninen, ällöttävä läskimahainen ukko yritti napata pakettiauton takaosaan. Olin tulossa harrastuksesta kotiin shortseissa ja topissa ja tämä vaan yhtäkkiä pölähti jalkakäytävälle pakullaan. Oli niin känninen ja läski, ettei saanut kiinni. Reagoin ihan oudolla tavalla, juoksin metsään enkä ihmisten pariin, mutta karkuun pääsin.
Nykyisin, kun olen +40 ja tuhti, riipputissinen 3 lapsen äiti, saa olla rauhassa.
Ilmiannoin razizmin vuoksi, sillä iltapaskan abuulisten kesähessujen on pähkäiltävä ihan itse omat sensaatiohakuiset klikkiuutiset.
Just tänä viikonloppuna 25v mies tuli istumaan viereeni baarissa ja alkoi jutella. Ahdistuin ja lähdin pois. Etsisi ikäistään seuraa
N22
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin, kun olen +40 ja tuhti, riipputissinen 3 lapsen äiti, saa olla rauhassa.
Mäkin oon, mutten silti saa olla rauhassa. Kai siksi, ettei tässä ole mitenkään kyse seksuaalisesta houkuttelevuudesta vaan vallankäytöstä.
Jollakin tavalla työsuhteessä terveystoimeen oleva mieshenkilö esitti uhkaavia raiskausfantasioitaan työtehtävää suorittaessaan!
Siinä sitä ahdistelua! Ja asiallinenko oli työtehtävässään!
Minua on seksuaalisesti hyväksikäytetty jo kuusivuotiaana, 12ikävuoden jälkeen aloin yleisesti saada kommentteja ja kähmintäyrityksiä miehiltä. Näin viittäkymppiä lähestyessä viimeisen viiden vuoden aikana on tullut vain huuteluja. Ehkä kohta saan kulkea täysin rauhassa vihdoin?
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa yksi nuori mies ahdisteli kysymyksellään: meille vai teille?
Vastasin, että eri teille.
Hyvä vastaus on myös, että mene sä teille niin mä meen meille 😁
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ahdistelun, vonkaamisen ja lähestymisen välinen ero? Riippuuko se ainoastaan siitä kuka lähestyy?
Lähestyminen on sitä, että tekee tutustumisyrityksen. Ahdisteluksi se menee, kun toinen kieltäytyy ja tätä kieltoa ei uskota vaan jatketaan ja tullaan päälle edelleen. Ahdistelua on myös, jos asettaa normitoiminnalle seksuaalisia ehtoja, esim. työpaikalla työpaikan pitämiseen tarvittavaa seksiä pomon kanssa. Ahdistelua on kun käydään lupaa kysymättä käsiksi, ruvetaan kopeloimaan esim. takapuolesta tai rinnoista. On sosiaalista kyvyttömyyttä kysyä koko asiaa muuten. Pitäisi olla äiti opettanut tavoille paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestyminen on sitä, että tekee tutustumisyrityksen. Ahdisteluksi se menee, kun toinen kieltäytyy ja tätä kieltoa ei uskota vaan jatketaan ja tullaan päälle edelleen. Ahdistelua on myös, jos asettaa normitoiminnalle seksuaalisia ehtoja, esim. työpaikalla työpaikan pitämiseen tarvittavaa seksiä pomon kanssa. Ahdistelua on kun käydään lupaa kysymättä käsiksi, ruvetaan kopeloimaan esim. takapuolesta tai rinnoista. On sosiaalista kyvyttömyyttä kysyä koko asiaa muuten. Pitäisi olla äiti opettanut tavoille paremmin.
Ahdistelua ovat myös häiritsevät kommentit, loukkaavat kommentit, sukupuolielämään viittaavat kommentit. Ettekö pidä näitä ahdisteluna? Minun mielestäni ovat, sanallista ahdistelua! Panojuttuja, ronskia kielenkäyttöä!
Vaikka kuin monta kertaa. Niin tummat kuin vaaleat yhtäpaljon ahistelleet. On käpälöity ilman lupaa, on vedetty päälle makaa väkisellä tai tultu päälle mut sain potkittua/rimpuiltua itseni vapaaksi. On seurattu kadulla kävellen sekä pyöräillen perässä. Piti eksyttää ne juoksemalla sivukujia pitkin karkuun. On yritetty perässä rappukäytävään. On väkisten halailtu ja pussailtu vasten tahtoa ja niistäki tilanteista piti rimpuilla irti voimalla.
En oo edes mikään kaunis vaan iha tavis/harmaahiiri. Ahisteluja oli paljon kun olin 17-25v. Nyt vanhempana osaan jo välttää ja haistaa semmoset paikat/tilanteet missä/mistä ahdistelijoita voi lähtä perään tai käydä päälle.
N35
No kyllä näitä tarinoita riittää, varmaan suurinta osaa naisista on ahdisteltu eikä vaan kertaalleen vaan kymmeniä kertoja. Miksi haluat kuulla niistä? Tämä on vihoviimeinen paikka kertoa mistään kipeistä kokemuksista. Kerran tein sen virheen ja kerroin tänne kokemastani ahdistelusta. Av-palstan miehet tulivat joukolla kehumaan kuinka tuo järkyttävä tilanne kiihottaa heitä.
Älkää kertoko tänne kokemuksianne. Täällä on ihan uskomattoman sairasta väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi mies tarttui reidestäni ehdotteli tyyliin "mitäs jos". Olen 200% hetero, mutta en loukkaantunut tai saanut siitä mitään kriisiä. Totesin vain että ei kiitos.
Mikä on 200% hetero?
No ne on ollu semmosia homoja jotka on lähennelly ja yksi osoitti oikein olevansa mustasukkainenkin.
Ihan kylmästi oon antanu pakit, ensin ystävällisesti, sitten nauraen ja yhden kanssa joutu huutaa sille että antaa tulla vaan, samalla kun pidin terävää kynää jo valmiiksi kädessäni, ei halunnut sit kuitenkaan tapella, vaikka eka alottikin kyselee haluunko turpaani.