Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit arvostelee potilaan ulkonäköä omakantaan?

Vierailija
19.06.2022 |

Esim. Urheilullinen, lihaksikas. Voiko noin muka kirjoittaa, lihaksikas?? Entä jos potilas on seksikäs. Kirjoittaako lääkäri omakantaan potilas oli seksikäs. Entä jos potilas oli huonokuntoinen, raihnainen vanhus joka saisee viinalle. Kirjoittaako lääkäri omakantaan, potilas oli epäsiisti ja haisi viinalle.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirjoitettiin, että atleettinen ruumiinrakenne. Olin siihen tyytyväinen.

Vierailija
2/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan 'mukava' lukea itsestään tuollaisia lausuntoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallista olisi ainoastaan kirjoittaa oliko potilas hyvävointinen tai huonovointinen, tuskallinen, masentuneen oloinen, puhelias. Kaikki adjektiivit olemuksen siisteydestä tai epäsiisteydestä, lihaksista tai viiden vähyydestä sekä pahasta tai hyvästä tuoksusta maininta on täysin epäkorrektia lääkärin mainita.

Vierailija
4/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kirjoittavat kommentteja sellaisista seikoista, joista voi päätellä terveydentilan muutoksia, kun seuraava lääkäri lukee ne. Atleettisuus on sellainen. Samoin jos on yleisesti epäsiisti olemus, voi se kertoa jotain potilaan mielentilasta ja mahdollisista ongelmista. Olennaista on havaita muutokset, eli jos ennen siististi pukeutunut näyttääkin siltä, että ei jaksa pitää huolta itsestään. Mitään seksikkyysjuttuja ei kirjoiteta, mutta monet muuta asiat voivat olla lääketieteellisesti relevantteja.

Vierailija
5/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina siististi pukeutunut ja asiallinen.

Vierailija
6/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli nuorempana kirjotettu "mukavan näköinen". Siis nuo muut tajuan (lihaksikas, hoikka tjs), mutta "mukava" ei kyllä kerro mitään olotilasta :'D No jaa, ehkä meinasi että näytin olevan hyvällä tuulella tjs.

Vierailija
7/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obeesi vai obelix.

Vierailija
8/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pukeutunut mustiin vaatteisiin, nytkyttää oikeaa polvea". Olin masennuksen takia lääkärissä.

Vierailija
9/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lukenu että aina huoliteltu :D

Vierailija
10/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa lukea "puhuu kokonaisia lauseita", se kertoo että hengittää normaalisti.

Vierailija
11/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaan voisi lisätä vielä potilaan osion eli potilaan arvio lääkäristä. Itse olisin kirjoittanut esim. "lääkäri ei yhtä kauniin ja hehkeän näköinen kun nettisivuilla"

Vierailija
12/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kuuluu asiaan. Mulla on lukenut mm. "Potilas näyttää erittäin sairaalta", ja toisaalta kaverillani "erittäin jäntevä, urheilullinen". Kuvailee olotilaa, olemusta, se voi olla terveydentilan kannalta merkittävää. Lisäksi asuinmaassani merkataan vielä siviilisäätykin aina, "ylipainoinen sinkku" 😁.

Vierailija
13/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli nuorempana kirjotettu "mukavan näköinen". Siis nuo muut tajuan (lihaksikas, hoikka tjs), mutta "mukava" ei kyllä kerro mitään olotilasta :'D No jaa, ehkä meinasi että näytin olevan hyvällä tuulella tjs.

Juu, mukavan näköinen tenava.

Vierailija
14/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni kirjoittavat kommentteja sellaisista seikoista, joista voi päätellä terveydentilan muutoksia, kun seuraava lääkäri lukee ne. Atleettisuus on sellainen. Samoin jos on yleisesti epäsiisti olemus, voi se kertoa jotain potilaan mielentilasta ja mahdollisista ongelmista. Olennaista on havaita muutokset, eli jos ennen siististi pukeutunut näyttääkin siltä, että ei jaksa pitää huolta itsestään. Mitään seksikkyysjuttuja ei kirjoiteta, mutta monet muuta asiat voivat olla lääketieteellisesti relevantteja.

Joo, mutta jos pukeutuu siististi se voi tarkoittaa, että on menossa pankkiin lääkärin jälkeen. Jos pukeutunut epäsiististi, voi tarkoittaa, että on menossa navettaan seuraavaksi. Tai ollut epätavallisen kiire aamu lasten kanssa. Minulle on ainakin ihan normaalia näyttää aivan eriltä eri päivinä. Tuollainen ulkonäön huomaaminen antaa sijaa myös väärintulkinnoille, kun aika monesti pukeutumisen siisteys/epäsiisteys ei edes kerro mistään epänormaalista.

Vierailija
15/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luki joskus nuori, hoikka nainen. Tuota eikö se ikäni tullut selville siitä että aiemmin oli mainittu 27v. Ja nainen nimestä...

Vierailija
16/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli työterveys kirjoittanut suunnilleen näin "normaalipainon ylärajoilla, mutta selkeästi lihaksikas ja urheilullinen olemus, sanoo harrastavansa säännöllisesti liikuntaa"

Vierailija
17/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole kyse ARVOSTELUSTA! Jos potilaalla vaikka olisi mielenterveysongelmia, ja aikaisemmin oltaisiin kirjoitettu että asiallinen ja siisti, mutta olemus muuttuisi hoitamattomaksi, niin sillä olisi merkitystä.

Vierailija
18/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina siististi pukeutunut ja asiallinen.

Paitsi kun saat sen psykoosin päälle.

19/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah täällä lasketaan yht otot .........se on jo aika erikoista.....

Vierailija
20/108 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lukenut aina huoliteltu/siisti/hoikka. Tai kaikkia näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän