Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiriita Raamatussa, kristityt?

Vierailija
19.06.2022 |

Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika. Markuksen evankeliumissa Jeesus sanoo olevansa ihmisen Poika. Neljännessä Mooseksen kirjassa sanotaan että Jumala ei ole ihminen. Kuinka Jeesus voi olla Jumalan Poika jos Hän on myös ihmisen Poika, mutta Jumala ei ole ihminen?

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että nää ihmisten mainitsemat "ristiriidat" on usein väärinkäsityksiä tai sitten sitä ettei ymmärretä raamatun kuvakieltä. Niinkuin ap:n esimerkki osoittaa.

Eli siis aika usein mitään ristiriitaa ei ole.

Mitään kuvakieltä ei tietenkään ole, koska Raamattu on erehtymätöntä ja pilkuntarkkaa Jumalan sanaa. Jos se sisältäisi tulkinnanvaraisuutta, se ei olisi erehtymätön.

Älä nyt viitsi. Kukaan raamatuntutkija ei väitä tuollaista, vaan Raamatussa on useita eri tyylilajeja eli runoutta, lakitekstiä, kerronnallista, ennusteita tulevista, kuvausta tapahtumista jne.

Vaan ne fundisuskovat väittää.

Vierailija
182/188 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria oli Jeesuksen äiti eli Jeesus on (myös) ihmisen Poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen toinen vanhempansa on ihminen, toinen on jumala. Hän on siis puoliksi jumala, puoliksi ihminen. Näitä puolijumalia on muissakin muinaisissa tarustoissa. Jeesus lienee tuorein tapaus?

Vierailija
184/188 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ajoittain näitä, jotka yrittävät saada Jumalan näyttämään yhtä mielettömältä kuin itse ovat. Kiitos siitä, että aina kuitenkin on myös heitä, jotka uskovat Raamatun sanaan, ja kertovat siitä myös muille.

Raamatussa sanotaan, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Eli jokainen meistä, myös se sinun mielestäsi mieletön ihminen, on kuva siitä sinun Jumalastasi, ihan yhtä paljon tai vähän, kuin sinä itsekin, mikäli uskot Raamatun Jumalaan.

Vierailija
185/188 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa testamentissa oleva Herran enkeli on Jeesus. Monessa paikassa laitan yhden esimerkin.

Herran enkeli saapui Gilgalista Bokimiin ja sanoi: »Minä vein teidät pois Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka esi-isillenne vannomallani valalla lupasin teille. Minä sanoin: ’En milloinkaan riko liittoa, jonka olen tehnyt teidän kanssanne. 2

Te puolestanne ette saa tehdä liittoa tämän maan asukkaiden kanssa, vaan teidän on hajotettava heidän alttarinsa.’ Mutta te ette totelleet minua. Miksi ette olleet minulle kuuliaisia? 3

Minä sanon nyt teille: en karkota tämän maan asukkaita teidän tieltänne, vaan heistä tulee teille ansa ja heidän jumalistaan tulee teille loukku.»

4Kun Herran enkeli oli sanonut israelilaisille tämän, he alkoivat kaikki itkeä suureen ääneen. 5He antoivat sille paikalle nimeksi Bokim ja uhrasivat siellä teurasuhreja Herralle.

Vierailija
186/188 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olit Raymond Franzin kirjasta luettuasi sen?

Mikä kirja? Mikä juttu tämä on?

Suomennettuna "Omantunnon kriisi".

Löytyy netistä ilmaiseksi luettavaksi. Jos haluaa pysyä JT-seurakunnassa, niin on parempi olla tietämättä siitä mitään, tai ainakin olla hyvin hiljaa.

Karkoittaa muuten JT:t nopeammin kuin paavin exorcismi pienemmän pienemmän pirun.

Jos haluaa ymmärtää että miten JT-järjestö toimii, niin kannattaa tutustua siihen.

Vierailija
187/188 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa testamentissa oleva Herran enkeli on Jeesus. Monessa paikassa laitan yhden esimerkin.

Herran enkeli saapui Gilgalista Bokimiin ja sanoi: »Minä vein teidät pois Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka esi-isillenne vannomallani valalla lupasin teille. Minä sanoin: ’En milloinkaan riko liittoa, jonka olen tehnyt teidän kanssanne. 2

Te puolestanne ette saa tehdä liittoa tämän maan asukkaiden kanssa, vaan teidän on hajotettava heidän alttarinsa.’ Mutta te ette totelleet minua. Miksi ette olleet minulle kuuliaisia? 3

Minä sanon nyt teille: en karkota tämän maan asukkaita teidän tieltänne, vaan heistä tulee teille ansa ja heidän jumalistaan tulee teille loukku.»

4Kun Herran enkeli oli sanonut israelilaisille tämän, he alkoivat kaikki itkeä suureen ääneen. 5He antoivat sille paikalle nimeksi Bokim ja uhrasivat siellä teurasuhreja Herralle.

Raymond Franz taasen oli Jehovan todistajien päätoimiston hallintoelimen jäsen, joka sai omantunnon kriisin järjestön toiminnasta ja erosi tehtävästä. Myöhemmin hänet erotettiin järjestöstä ja hän kirjoitti itse asiassa hyvin positiiviseen sävyyn elämästään järjestössä. Kirjan nimi on siis "Omantunnon kriisi" ja voi olla hyvin mielenkiintoista luettavaa yleisestikin mikäli uskonnollisen yhteisön toiminta kiinnostaa.

Vierailija
188/188 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kristityt olivat kaikki marttyyrejä. He kohtasivat väkivaltaisen kuoleman ja menivät kuolemaan, koska he uskoivat Jeesukseen ja hänen rakkauden sanomaansa.

He olivat rakastavia ja hyviä ihmisiä. Mutta heidän rakkauden sanomastaan ei jäänyt mitään jäljelle. Nykyään niin sanotut "kristityt" ovat valmiita tappamaan jokaisen, joka ajattelee eri tavalla kuin he, joka on "vääräuskoinen". Kaikki, jotka ajattelevat toisin. Sillä ei ole väliä, onko vääräuskoinen ateisti, muslimi tai jotain muuta. Kristinuskosta on tullut maailman väkivaltaisin uskonto. Ennen se oli rakkauden uskonto, mutta nyt siitä on tullut vihan ja fanatismin uskonto. Jotakin on muuttunut 2000 vuoden kuluessa. Jeesuksen alkuperäisestä rakkauden sanomasta ei ole jäljellä mitään. Kun otetaan huomioon kristittyjen väkivaltaiset ja uhkaavat viestit eri palstoilla, näin on nykyään asiat. Heodän käytöksensä on karmeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi