Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velaton asunton ja tilillä yli 100000 €. En silti keksi mitään ostettavaa. Muilla tällaisia ongelmia?

Vierailija
19.06.2022 |

??

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mökki.

Tämä, ja lisäks toi on pikkuraha, hyvä pitää ihan pahan päivän varalla säästössä.

Vierailija
62/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne paitsi tilillä 200k. Silti katselen halpoja sohvia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustele

Kaikki ei välitä matkustamisesta. Yksinkertaiset luulee että kaikki haluaa.

Vierailija
64/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko sama tilanne muuten paitsi että olen nyt työtön. Kämppääni en myy enkä vanhuussäästöihini koske. Ongelma on se että nyt ei ole rahaa ostaa kaikkea mitä tarttisin mutta sitten olen ilman. Pääasia että vanhuus on turvattu.

Vierailija
65/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi  keksimällä keksiä jotain ostettavaa, vaikka rahaa olisi kuinka paljon tilillä. Meillä ihan kohtuullisella mallilla raha-asiat, mutta emme mekään ostele mitään vain ostelemisen ilosta. Ruokaa, hygieniatuotteita, lääkkeitä ja sen semmoisia juttua on kuitenkin säännöllisesti ostettava. 

Vierailija
66/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla niin että olet pääkaupunkiseudulta ja olet ilman ideoita ? Vaikuttaa niin.

Vierailija
67/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka matkustaa. Punkkariharju on kaunis.

Vierailija
68/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva reissaaminen alkaa tuntumaan jo työltä. Annan rahojeni maata tileillä, koska kuluttaminen ei vaan nappaa ja on tylsää puuhaa sekin eli käy työstä. Kuuntelen lintujen laulua ja kevään tuloa eli ilmaisia huveja ja rahat säästyy. 

Vierailija
69/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta matkailuauto. Se ei ole reissaamista, vaan asumista loma-asunnossa, jonka paikka vaihtuu sen mukaan miten haluat. Se on hienoo hommaa!

Vierailija
70/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin vaurastunut kirjoitti:

Et ole ainoa. Asuntolaina loppui pari vuotta sitten ja käyttötilillä on 70.000€. Muutakin omaisuutta on parinsadantuhannen edestä. Olen vihdoin raaskinut ostaa kaiken, mitä tarvitsen. Huomaan kaipaavani aikaa, kun kiertelin kauppoja ja vain haaveilin jonkun tavaran ostamisesta. Jutun idea olikin haaveilu, ei omistaminen. Tuntuu jotenkin oudolta.

Monissa vastauksissa oletetaan että aloittaja on mies. Mitä metsäläisiä oikein olette?

Vierailija
71/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhden pankin tilit jo täynnä eli yli 100 000 euroa. Siksi rupesin keräämään rahaa toisen pankin tileille. Lisäksi minulla on osakkeita.

Vierailija
72/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100000€ riittää juuri ja juuri sen velattoman asunnon putkiremonttiin. Pidä tallessa vaan, kullä kohta tulee joku remppa mihin palaa tuon verran - sitten pääset taas onnelliseen nollatilaan.

Vierailija
73/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin lotossa mutta lahjoitin kaiken hamasille.

Vierailija
74/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, velaton asunto, joten rahaa kertyy säästöön. Minulla ja miehelläni on molemmilla yli 100 000 € (per hlö siis) käyttötilillä ja kasvutuottotilillä, joten ostettiin uusi auto vanhan 15-vuotiaan rähjän tilalle. Muuten ei kyllä tulekaan tuhlailtua, kun ei kiinnosta turha tuhlaaminen. Eläkepäivien varaksihan sitä säästää, vaan eipä koskaan tiedä, että näkeekö niitä eläkepäiviä edes, niin on joskus mukava vähän irrotella. Nuorena sitä kierteli kauppoja ja haaveili kaikesta, mutta ei ollut varaa. Nyt on varaa, mutta ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
75/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollainen pikkuraha kannattaa pitää ihan tilillä puskurina, ettei koirat kuse kintuille.

Vierailija
76/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ongelma tuo on? Siellähän se pysyy tilillä, jos ei osaa sijoittaa. 

Vierailija
77/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustele

Itse en saa matkustelusta mitään irti. Olen kotihiiri eikä ole matkakumppania. Velaton asunto ja 80k€ osakesalkku. 

M39

Vierailija
78/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Siispä tumputan tai muuten vain näplään kulliani aikani kuluksi. Köyhälistöä yms. myös mukava käskeä vauva-palsalla menemään töihin. Ainahan ei tarvitse kuluttaa joutoaikaansa ostelemalla kun on muuta järkevää tekemistä. Käyn siis myös Perussuomalaisten tilaisuuksissa juonia punomassa.

Vierailija
79/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pian perintöä aika mukavasti. Aion alkaa ostaa kauan haluaamaani terveellistä ja herkullista ruokaa. Kalaa, vähärasvaista lihaa, maukkaimpia kasviksia. Pienet hotellilomat Suomessa ovat myös mukava ajatus.

Vierailija
80/93 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olen istunut pillun päällä 30 vuotta enkä halunnut panna yhtäkään miestä :/ sellaista se on olla paras

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän