Velaton asunton ja tilillä yli 100000 €. En silti keksi mitään ostettavaa. Muilla tällaisia ongelmia?
Kommentit (60)
Jättäisin 10000-15000 tilille, jos sinulla ei ole ennestään ns. puskuritiliä. Loput sijoittaisin osakkeisiin, tällä hetkellä on hyvä aika ostaa.
Tai sitten kärkkyisin hyvää sijoitusasuntoa, paikkakunnasta riippuen tuolla voisi jo päästä sellaiseen kiinni. Tuossa tapauksessa kannattaa kysyä neuvoa viisaammilta (sijainti, yhtiö, hoitovastikkeen ja rahoirusvastikkeen suhde ja suuruus jne).
Mitä jos ap kävisit vaikka Suomenkielen kirjoitus kurssin jossain??
Ostamista sadalla tonnilla? Mulla menee helposti kauppaan ton verran joka kerta. Sijoita ne pennosesi, köyhimys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla joutilaana sellainen 60 miljoonaa, kun menin aikoinaan voittamaan Eurojackpotin silloisen suurimman päävoiton yksin.
Olen tosin testamentannut sen erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille, perusteena on ollut turhimmat mahdolliset järjestöt.
Minullapa on 60 miljardia.
Hah, köyhät! Minäpä ostin Suomen taskurahoillani!
t: M. Hunttala
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ap kävisit vaikka Suomenkielen kirjoitus kurssin jossain??
Hei äikänope. Imepyllyä ,
Vierailija kirjoitti:
Laitat tavoitteeksi, että saat ostettua edes yhden Berkshire Hathawayn A-sarjan osakkeen. Vielä on vähän matkaa, vaikka kurssi on tullut viime aikoina alas.
https://finance.yahoo.com/quote/BRK-A?p=BRK-A&.tsrc=fin-srch
Odotan, että Warren kupsahtaa. Sitten kurssi rommaa ja korjaan sadon.
100000e on pikkuraha. ei sillä kauaa naista elätetä
100 000 on hyvä sijoituspääoma. Tavoitteeksi voi vaikka asettaa vuosituotolla tehtävän "unelmaloman" joka vuosi.
Sama juttu, iän myötä olen huomannut etten varsinaisesti kaipaa enää mitää lisää, joten ylimääräistä rahaa on vain kertynyt. Yllättäen hyvä ruoka, matka lämpimään tai teatteri esitys tuntuu palkitsevalta, mikä aiemmin vaikutti oudoilta. Olen jo aiemmin sijoittanut asuntoihin ja nyt olen miettinyt josko hankkisi yhden tai pari lisää. Niin ja lapset, mutta heitä olen tukenut epäsuorasti hieman vaivihkaa.
Vierailija kirjoitti:
100k tilillä on positiivinen ongelma. Menepä käymään pankissasi, niin saat sieltä ehdotuksen sijoituskohteista. Tilillä korko on nolla ja inflaatio syö rahojesi ostoarvo varsinkin, jos pidät pitkään tilillä
Mihinkä muuten Youtubesta on kadonnut se Ketonen & Myllyrinteen sijoitusneuvoja -sketsi?
Ei ole järkevää pitää tilillä suuria summia rahaa inflaation vuoksi. Jos olisit fiksu, sijoittaisit tuon summan poikimaan, mutta kun et ole. :)
Osta metsää ja anna kasvaa. Suojelet luontoa ja elämää.
Tuolla rahalla saat ympäristökunnasta kaksion ja laitat se vuokralle. Vuokralaiselle pitää olla kauppa ja bussipysäkki lähellä. Jos vasike on 300 e / kk ja otat vuokraa 800 e / saat tilille koko ajan rahaa. Ota nuori avopari,jota ovat työssä tai opiskelee , ei sinkkumiehiä, niillä on raha-asiat sekaisin. Eikä KELAN asiakkaita, he kuuluvat kunnan arava -asuntoihin. Minulla on pari perheasuntoa vuokralla, samat vuokralaiset olleet jo vuosia. Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin hoitopalveluja, kuten hierontaa.
Kannatan.Itse laitoin palkankorotuksen säännölliseen hierontaan ja kerran kuukaudessa käyvään siivoojan.Jää aikaa ja jaksamista muuhun.
Itse en noin varakas ole, mutta kuitenkin on oikeasti vaikeaa saada rahaa kulumaan, kun on alkanut tienamaan n. 2500€ nettona. Palkasta jää sinkkuna ja lapsettomana yleensä noin tonni säästöön kuussa.
En nyt ymmärrä mikä ongelma tässä on? Anna olla tilillä jos et käyttöä keksi, ei ne rahat siellä ongelmaa aiheuta. Jos et halua pitää tilillä etkä kuluttaa niin sijoita. Jso et halua sijoitettaa niin lahjoita pois jolloin itse luomasi ongelma katoaa.
Aina löytyy parempi asunto ostettavaksi. Jos muuta väität, valehtelet.
Ole tyytyväinen, että on mistä ottaa, jos auto alkaa piiputtaa tai joku kodinkone prakaa. Yleensä käy niin, että kun yksi hajoaa, niin vähäisen ajan sisällä hajoaa joku toinenkin, joskus useampikin. Viime kesänä meni pyykkikone uusiksi ja nyt pelottaa, mikä on seuraava. Keväällä piti ostaa autoon uudet kesärenkaat. Ei talous nyt miinukselle mennyt, mutta nyt on pitänyt katsella vähän tarkemmin, mitä ostaa. Oli tarkoitus hankkia uusi mukava nojatuoli, mutta haaveeksi jäi.
Vierailija kirjoitti:
osta nainen. kuluu rahat nopeasti
Miksi oletat apn olevan mies? Itsellä vielä "pahempi" ongelma rahatilanteeni kanssa. En osta miestä.
Ei ne ylläpitokustannukset muut sen halvemmiksi. Suomi on kallis maa.