Velaton asunton ja tilillä yli 100000 €. En silti keksi mitään ostettavaa. Muilla tällaisia ongelmia?
Kommentit (60)
Mulla myös velaton rivarikaksio ja osakkeissa 50000e. Olen ihan duunaritöissä ja kuukausittain 1000e laitan osakkeisiin. Poikamies kun olen niin rahaa vain kertyy ja elämä on helppoa 👍
M35
Mulla menee rahaa, kun kahteen vuoteen ei ole mitään tuloja.
Terveyteen ja hyvinvointiin laitan surutta (lisäravinteet, voiteet, hieronta tms hoidot). Vaatteita ostan myös sen verran kuin tarvitsen, mutta en mitään ökyä. Sellasta perushyvää.
Pidätkö autoista? Autoihin saat poltettua kaikki rahasi helposti. Ai et pidä. Pidätkö veneilystä? Veneisiin saat poltettua vieläkin helpommin kaikki rahasi. Ai et pidä. Pidätkö luksuslomista? Niitä voisit tehdä muutaman kerran vuodessa ja panostaa viimeisen päälle laatuun ja eksotiikkaan. Ai et pidä. Pidätkö huippuravintoloista? Voisit käydä usein kalliilla illallisilla ja saada ainutlaatuisia kokemuksia. Ai et pidä. Pidätkö mökkeilystä? Panosta hienoon mökkiin. Siihen saat kulumaan kaikki säästösi. Ai et pidä.
No sitten sinun pitää yrittää miettiä, mistä oikeastaan pidät.
Älä hätäile. Kyllä inflaatio korjaa tilanteen!
Vierailija kirjoitti:
Älä hätäile. Kyllä inflaatio korjaa tilanteen!
Asuntosijoitusten kannalta markkinat ovat kummalliset. Pieniä asuntoja on tullut paljon markkinoille. Jos korot lähtee nousuun hintojen lasku sattaa korostua. Jos palkat raketoi, hinnat lähtee nousuun. Muuten tuskin. Lisäksi työllisyys joka ainakin toistaiseksi on pysynyt hyväksi. Taantumassa lasku on enemmän kuin todennäköistä. Silloin tilillä lepäävä rahakin arvossaan jos muuten oma talous on kunnossa.
Lahjoita luonnonperintösäätiölle, joka ostaa suojeltavaa metsää Suomessa.
Vielä on hiukan matkaaa, kun keräät pulloja voit joskus päästä miljoonaan markoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla joutilaana sellainen 60 miljoonaa, kun menin aikoinaan voittamaan Eurojackpotin silloisen suurimman päävoiton yksin.
Olen tosin testamentannut sen erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille, perusteena on ollut turhimmat mahdolliset järjestöt.
Jos nyt sanotaan että tämä olisi totta. Niin miksi makuutat joutilaana niitä 60 miljoonaa? Miksi et anna hyväntekeväisyysjärjestöille tai suoraan köyhille sitä rahaa, nyt kun ollaan vielä tälläisessä tilanteessa? Miksi ylipäänsä lottosit jos sulla ei ollut mitään kunnollista suunnitelmaa mitä teet rahoilla? Ja miksi turhimmat yhdistykset?
Jos minä voittaisin nyt miljoonia, antaisin oman kaupungin yhdistyksille isot lahjoitukset rahaa jotka tekevät hyväntekeväisyyttä, en siis millekään SPR:lle tai vastaavalle, vaan niille jotka tekevät oikeasti hyvää ruohonjuuritasolla. Lahjoittaisin myös suoraan köyhille jaettavaksi lahjakortteja diakonian kautta. Niin, että köyhimmiltä ei alennettaisi etuuksia sen takia että saivat lahjan. Kyllä minä tulisin todella onnelliseksi siitä, että tietäisin voittoni mahdollistaneen ainakin satojen ihmisten elämänlaadun parantamisen, pelastaisin sillä jopa henkiä.
Onko ap sulla lapsia? Muita läheisiä jotka ovat taloudellisesissa ongelmissa? Anna rahat pois niille jotka tarvitsevat jos et kerran itse mihinkään tarvitse. Mukaasi et niitä saa kun täältä lähdet.
Lahjoita sinulle tärkeisiin kohteisiin. Eläinsuojeluun, lääkärit ilman rajoja, tyttöjen koulutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla joutilaana sellainen 60 miljoonaa, kun menin aikoinaan voittamaan Eurojackpotin silloisen suurimman päävoiton yksin.
Olen tosin testamentannut sen erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille, perusteena on ollut turhimmat mahdolliset järjestöt.
Jos nyt sanotaan että tämä olisi totta. Niin miksi makuutat joutilaana niitä 60 miljoonaa? Miksi et anna hyväntekeväisyysjärjestöille tai suoraan köyhille sitä rahaa, nyt kun ollaan vielä tälläisessä tilanteessa? Miksi ylipäänsä lottosit jos sulla ei ollut mitään kunnollista suunnitelmaa mitä teet rahoilla? Ja miksi turhimmat yhdistykset?
Jos minä voittaisin nyt miljoonia, antaisin oman kaupungin yhdistyksille isot lahjoitukset rahaa jotka tekevät hyväntekeväisyyttä, en siis millekään SPR:lle tai vastaavalle, vaan niille jotka tekevät oikeasti hyvää ruohonjuuritasolla. Lahjoittaisin myös suoraan köyhille jaettavaksi lahjakortteja diakonian kautta. Niin, että köyhimmiltä ei alennettaisi etuuksia sen takia että saivat lahjan. Kyllä minä tulisin todella onnelliseksi siitä, että tietäisin voittoni mahdollistaneen ainakin satojen ihmisten elämänlaadun parantamisen, pelastaisin sillä jopa henkiä.
Aika punavihreitten lasien läpi maailmaa katselet.
Multa puuttu enää vitonen että saisin lidlistä kalja lavan. Isosta ei ole onni kiinni nyt.
Vierailija kirjoitti:
ota vaimo. se keksii rahoille käyttöä
Olen nainen ja asun miehen kanssa, kiitos kuitenkin vinkistä.
Ihan ensimmäiseksi teet tuolle tili asialle jotain. Tiesithän, että kriisitilanteissa talletussuoja Suomessa toimivilla pankeilla on vain 100 000 euroa. Kriisin iskiessä päälle kaiki tuon yli menevä osuus voi kadota kuin tuhka tuuleen.
Älä siis pidä tilillä koskaan enempää kuin 99 999 euroa. Sijoita ja hajauta kaikki sen yli menevä osuus.
Kyllä sä varmaan jotain käyttöä varallisuudellesi keksit.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi teet tuolle tili asialle jotain. Tiesithän, että kriisitilanteissa talletussuoja Suomessa toimivilla pankeilla on vain 100 000 euroa. Kriisin iskiessä päälle kaiki tuon yli menevä osuus voi kadota kuin tuhka tuuleen.
Älä siis pidä tilillä koskaan enempää kuin 99 999 euroa. Sijoita ja hajauta kaikki sen yli menevä osuus.
Kyllä sä varmaan jotain käyttöä varallisuudellesi keksit.
Itse en oikein luottaisi tuohon talletussuojaan. Jotta sitä tarvittaisiin maailma on todennäköisesti aika erilainen kuin nyt. Suurempi merkitys sillä on ehkä koettaa estää ihmisiä panikoimasta kriisissä ja nostamasta rahojaan pankista. Kaikille kun raha ei riitä. Toki hyvähän se on olla olemassa eikä parempaakaan vakuutta ole tarjolla.
Hyvin yleistä on, ettei osata päättää mihin varojansa sijoittaisi. Kyllä niitä päättämättömiä Suomessa on vähintään miljoona. Vähänkin hintavamman auton ostaminen poistaa ongelman, kun on noinkin pieni summa. Veneeseenhän tuo ei riitä - kahden auton autotalliinkaan ei myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullapa on 60 miljardia.
Hah, köyhät! Minäpä ostin Suomen taskurahoillani!
t: M. Hunttala
Minä ostin koko muun Euroopan
Ostin maata ja pienen tilan lähistöltä. Sielläpä voi nyt harrastella.
Miksi se pitäisi tuhota ehkä jos lähestyt 80v niin harkitsisin palvelujen ostamista.
Jos on saanut kasaan 100 000 eikä ne ole perittyjä niin ei ole aiemminkaan turhaa shoppailua harrastanut.
Vaihda auto , teetä remppa, matkustushaluinen lähde maailmanympäri risteilylle, syö jossain 5 tähden ravintolassa ( ota suurennuslasi mukaan)
Pidä huoli, juuri nyt vaikeaa, että rahasi säilyttävät arvonsa