Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa hermo mennä tämän "kesä"kelin kanssa! Haluan lähteä ulos toppi päällä, juoda päiväkahvit kuistilla, levittää aurinkorasvaa iholleni. E...

Vierailija
19.06.2022 |

Lopu jo vesisade!!! Ja ennenkuin joku kysyy, kyllä otan mielummin viime kesän pätsin kuin tämän kylmyyden ja sateen, kiitos.

Kommentit (228)

Vierailija
61/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt ranskassa on lämmöt 20-30 välillä, olispa täälläkin.

Vierailija
62/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä ihan tykännyt. Ollaan oltu lasten kanssa rannalla, jäätelöllä, pyöräilty todella paljon. Ihan kesäfiilis ollut, vaikka ei olekaan ollut helteitä. Sadesäällä taas ihanaa olla kotona ja pelailla lautapelejä ja katsoa telkkaria.

Joo, mutta jos kesä/heinä/elokuussa on 2 päivää, jolloin voi tehdä muutakin kun pelata lasten kanssa sisällä lautapelejä ja katsoa telkkaria, niin eipä paljoa kiinnosta. Varsinkin, kun Suomessa on jo muutenkin 9kk aikaa, jolloin ei oikein muuta ole , kun pelata sisällä niitä lautapelejä ja katsoa telkkaria. Noin kärjistetysti siis.

Ei  ole ollenkaan väärin toivoa, että edes nuo kolme "kesä"kuukautta tarkenisi ilman villasukkia ja villahousuja, eikä  tarvitsisi olla sisällä pelaamassa lautapelejä tai katselle telkkaria.

Kyllä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Kesällä toivoo, että olisi lämmintä eikä ihan 12kuukautta tarvitsi palella ja kulkea takki päällä.

Viileän ystävillä täällä on muutenkin kuukausi tolkulla sopivaa ilmastoa, niin kyllä lämpimän ystävilläkin pitäisi edes kuukausi olla lempisäätä, eikä siitä tarvitsisi niin hirveästi pakkasen ystävät valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä lämpö olisi riittävä jos siellä ei tuulisi noin kovaa. Ulkona voisi olla t-paidassa, mutta tuulen takia pitää laittaa takki päälle.

Vierailija
64/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy Pakistanissa ja Afrikassa olevan lähempänä +50 asteen lämpötiloja. Jossain luki että osa ihmisistä oksentaa verta ja on muita pahoja oireita kuumuuden vuoksi.

Ranskassa n. +40 astetta.

Kyllähän nuo on hirmuisia lukemia eikä niitä kyllä Suomeen koskaan kaipaa. 

Jos ei Suomen ilmasto miellytä niin lomalle mars ulkomaille tai muuta pysyvästi.

Niin? Paras lämpö on sellainen 25-30.

No joillekin orjaluonteisille mutiaisille ehkä. Pohjolan sivistyskansa voi hyvin 10-20 asteessa. Hellekin sopii muutaman kerran kesässä.

Vierailija
65/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä ihan tykännyt. Ollaan oltu lasten kanssa rannalla, jäätelöllä, pyöräilty todella paljon. Ihan kesäfiilis ollut, vaikka ei olekaan ollut helteitä. Sadesäällä taas ihanaa olla kotona ja pelailla lautapelejä ja katsoa telkkaria.

Joo, mutta jos kesä/heinä/elokuussa on 2 päivää, jolloin voi tehdä muutakin kun pelata lasten kanssa sisällä lautapelejä ja katsoa telkkaria, niin eipä paljoa kiinnosta. Varsinkin, kun Suomessa on jo muutenkin 9kk aikaa, jolloin ei oikein muuta ole , kun pelata sisällä niitä lautapelejä ja katsoa telkkaria. Noin kärjistetysti siis.

Ei  ole ollenkaan väärin toivoa, että edes nuo kolme "kesä"kuukautta tarkenisi ilman villasukkia ja villahousuja, eikä  tarvitsisi olla sisällä pelaamassa lautapelejä tai katselle telkkaria.

Kyllä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Kesällä toivoo, että olisi lämmintä eikä ihan 12kuukautta tarvitsi palella ja kulkea takki päällä.

Viileän ystävillä täällä on muutenkin kuukausi tolkulla sopivaa ilmastoa, niin kyllä lämpimän ystävilläkin pitäisi edes kuukausi olla lempisäätä, eikä siitä tarvitsisi niin hirveästi pakkasen ystävät valittaa.

En tajua miksi ihmiset kuvittelevat, että me, jotka emme toivo helteitä, pitäisimme talvesta ja kylmästä. En minä ainakaan pidä. Kaikki äärimmäiset säät ovat minusta epämukavia, ja ennen pidin kovasti kesästä, kun Suomessa ei yleensä koskaan ollut kovia helteitä. Nämä 20 asteen lämpötilat ovat minusta hyviä, ei ole kylmä eikä kuuma, vaan normaali kesä. Tuulen ei tarvitsisi olla jatkuvasti noin kova, mutta kaikkea ei voi saada.

Vierailija
66/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi sanoa "Suomen kansaa" kun itseäni ei masenna ollenkaan. Hirveetä olis sellainen kesä kuin viime vuonna. Silloin ei voinut kuin kökkiä sisällä uikkarit päällä ja verhot edessä porotusta torjumassa.

Vierailija
67/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jotenkin tätä suomalaisuuttamme hyvin havainnollistavaa, että jos joku toivoo kesäksi aurinkoa ja lämmintä, niin käsketään muuttaa muualle. Ihan kuin täällä ei olisi suurimman osan vuotta kylmää. Soisitte nyt meille kesäihmisillekin hiukan iloa ihan täällä kotimaassa. Kaikilla ei ole varaa matkustaa muualle.

Vierailija
68/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varasin loman syyskuulle Välimerelle. Kylmyys on käsittämätön, autossa mulla on mukana sormikkaat, kaulaliina ja pipo. Viime yönäkin 10 astetta. Viime vuonna jo toukokuussa oli 27 ja oli oikea kesä.

Kannattais alkaa menemään äkkilähdöllä.

Vierailija
69/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on helteistä kiinni, miksi asut napapiirillä?

Vierailija
70/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa tulisinkin kunnon helteet että olisi ihmisen hyvä olla

Vierailija
71/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sentään elämä ole helteistä kiinni mutta elämästä nauttiminen lomalla kyllä. Ainakin itsellä kesään kuuluu lämpö, aurinko, uiminen, piknikit ym. Nyt kun on loma, ois kiva nauttia jostain mistä töissä ollessa ei voi.

Vierailija
72/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen auringonotto ei tee hyvää iholle. Tasainen päivettyminen esim. pikkuhiljaa työnteon lomassa on parempi esim. mökillä puuhastellen...

Vierailija
73/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa enemmänkin asenneongelmalta, jos ei kykene muuhun kuin pelaamaan sisällä lautapelejä silloin kun ei ole hellettä. Ei siinä tarvi olla "viileän ystävä", pitää vaan käyttää päätään ja ulkoilla vaikka sitten kapinamielessä. En vain jaksa käsittää säästä märisemistä.

Kuulostaa enemmän siltä että jotkut oikein haluavat tekosyyn möllöttää sisällä telkkarin ääressä.

Vierailija
74/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sentään elämä ole helteistä kiinni mutta elämästä nauttiminen lomalla kyllä. Ainakin itsellä kesään kuuluu lämpö, aurinko, uiminen, piknikit ym. Nyt kun on loma, ois kiva nauttia jostain mistä töissä ollessa ei voi.

Onpa ankeaa jos nautinto on tuosta kiinni. Kannattaisi käyttää se vapaa-aika mielikuvituksen kehittämiseen.

Vierailija
75/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin saa olla toppatakki ja pipo päässä kun on niin kylmä.

Vierailija
76/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen turhaakin turhempi ketju ja ootte ruikuttanut sen näin pitkäksi.

Vierailija
77/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin saa olla toppatakki ja pipo päässä kun on niin kylmä.

Toppatakki päässä? Olet varmaan kylähullun maineessa.

Vierailija
78/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa enemmänkin asenneongelmalta, jos ei kykene muuhun kuin pelaamaan sisällä lautapelejä silloin kun ei ole hellettä. Ei siinä tarvi olla "viileän ystävä", pitää vaan käyttää päätään ja ulkoilla vaikka sitten kapinamielessä. En vain jaksa käsittää säästä märisemistä.

Kuulostaa enemmän siltä että jotkut oikein haluavat tekosyyn möllöttää sisällä telkkarin ääressä.

Onkohan sinulla itselläsi asenneongelma? Et tunnu ainakaa ymmärtävän pätkääkään meitä, jotka ei haluta vetää pilkkihaalaria tai sadeasua kesäkuussa päälle koko aikaa voidaksemme olla ulkona tai istua terassilla. Miksi se sua ärsyttää?

Vierailija
79/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken prismassa. Mun lisäksi vain yhdellä toisella oli t-paita, kaikilla muilla takit päällä..ja viikko juhannukseen...

Vierailija
80/228 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, on sulaa hulluutta odottaa jotain Välimeren kelejä kesäksi maahan, jonka läpi menee Pohjoinen napapiiri, joka ylettyy melkein Jäämerelle ja jonka yksi naapuri on Pohjoisnapa. Nykyinen kesä on täysin normaali näille korkeusaseteille. Parit viime vuoden epänormaalit säät ovat sekoittaneet ihmisten päät.

Ei ne siellä Välimerelläkään itke talvisin, että missä on mun -30C:n pakkaset ja lumikasat, missä kirpeä pakkasilma, ihan pilalla tämä talvi. Ymmärretäänhän mekin, että ei siellä voikaan olla tuollaista säätä, mutta mystisesti Suomessa pitäisi olla joka kesä kunnon Kreikan lomasää.

Jos haluaa Välimeren kesän, pitää mennä sellaiseen kohtaan maapalloa, jossa tuo on normaali ilmasto. Joko matkaillen tai muuttaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän