Äsken laitoin 110e sähkölaskun Kelaan, ja lisäksi 17e terveyekeskuslaskun. Hirvittää ajatella miten en ollenkaan pärjäisi jos joutuisin itse maksamaan
Minulle siis maksetaan vuokra 870e, ja käyttörahaa ttt-perusosa 510e.
Lisäksi juuri tuo sähkölasku maksetaan, ja julkinen terveydenhuolto/reseptilääkkeet.
Minun pitäisi netota jotain 1600e töistä, jotta edes pääsisin rahallisesti "omilleni" verrattuna tukiin...Kun siis ottaa huomioon työmatkat, kasvaneen ruoankulutuksen ja vaatekulut.
Miksi Suomessa on niin matalat palkat?
Kommentit (717)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Työstä maksetaan kykyjen mukaan. Jos ei ole kykyjä oikeaan palkkatyöhön, niin sitten vedellään aamiaiskärryä päiväkodissa viidelläsadalla. Parempaa palkkaa saa kun oppii jotain mistä halutaan maksaa, esim. käymällä kouluja.
Miksi tätä ilmiselvää totuutta on peukutettu ylänuolia 3 ja alanuolia 12?
Ei ilmeisesti ymmärretä sitä, että työstä ei makseta henkilökohtaisen tarpeen tai sosiaalisen tilanteen mukaan.
Miksi joku vetäisi aamiaskärryä viidellä sadalla, kuin tuilla tienaa paremmin
Suomessa on kuulemma aikuisia, joilla ei ole ajokorttia ja aikuisia jotka ei osaa laittaa ruokaa, mutta silti kuulemma noita uusavuttomia on töissä.
Miksi ajattelet ajokortittoman olevan uusavuton?
Ajokortti kuuluu yleissivistykseen.
:D:D:D:D:D:D:D
Eikö sulla ole ajokorttia 😂?
Se on hyvä että Suomessa pidetään huolta myös heikommista
Vierailija kirjoitti:
Poistetaan asumistuki ja todetaan, että ota vastuu omasta asumisestasi. Alkaa yllättäen kiinnostaa Kerava ja Järvenpää.
Itse asiassa ainakin Järvenpään vuokrat lähentelevät Helsingin tasoa. Tiedän koska katselin sieltä vuokra-asuntoa sukulaisnaiselle. Ostohinnoissa sen sijaan on jo eroa, eli jos ostaa asunnon niin Järvenpäässä on huokeammat neliöhinnat ainakin pienemmissä asunnoissa. Vantaalla näytti olevan Järvenpäätäkin edullisempaa.
Eikö terveyskeskuspelleily ole ilmaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Työstä maksetaan kykyjen mukaan. Jos ei ole kykyjä oikeaan palkkatyöhön, niin sitten vedellään aamiaiskärryä päiväkodissa viidelläsadalla. Parempaa palkkaa saa kun oppii jotain mistä halutaan maksaa, esim. käymällä kouluja.
Ei ilmeisesti ymmärretä sitä, että työstä ei makseta henkilökohtaisen tarpeen tai sosiaalisen tilanteen mukaan.
Suomessa on kuulemma aikuisia, joilla ei ole ajokorttia ja aikuisia jotka ei osaa laittaa ruokaa, mutta silti kuulemma noita uusavuttomia on töissä.
Eikö sulla ole ajokorttia 😂?
Enhän tarvitse sitä mihinkään. Asun kaupungissa, jossa on hyvä julkinen liikenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Kortti on mutta en aja tietyistä syistä. Ei terveydellisistä kuitenkaan.
Voi sinua AP RAUKKAA. Tiedätkö tein just koko pellillisen ohrarieskoja johon meni aikaa 30min ja hintaa tulee max 1,20e ja riiripuurokattilannlaitoin hautumaan uuniin max 1 e hintaa tulee.
Ihan on vesi kielellä kun aamulla herkuttelen tuoreilla rieskoilla ja riisipuurolla. Aah, sitten reippaalle lenkille puhtaanvalkeaan maisemaan, palkkioksi punaiset posket ja sileä hipiä .Eikä maksa mitään. Pysyy kuuskymppinen hoikkana ja pirtsakkkana.EIKÄ MAKSA MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin valitettavasti työttömänä ja saan myös toimeemtulotukea.
Veikkaan, että tämä maailmantilanne tulee näkymään myös tuissa ja niitä tullaan leikkaamaan.
Mää olen kans työtön enkä saa toimeentulotukea. Hel vetin hyvä että noita vähennetään kun ei niitä tasa-arvoisesti kaikille makseta.
Yli 5000€ / kk saajiakin on useita kymmeniä. Kela on kultakaivos -joillekin, jotka osaavat asiansa tai on hyvät neuvonantajat kuten mmuuttajilla. Veronmaksajien rahoilla nekin toimii.
Mhanmuuttajille keskimäärin kaksinkertaisesti Kelan etuuksia Suomessa syntyneisiin verrattuna
Ero kahden väestöryhmän välillä muodostui työttömyysturvasta, asumistuista ja toimeentulotuista.
Ap, pelaat pikkupanoksilla, napeilla. Tässä mallia:
Kelalta voi saada yli 5 600 euroa kuussa. Iltalehti selvitti, paljonko 30 eniten Kelan etuuksia saavaa suomalaista saa kuukaudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Eipä ihme, että afrikasta pyritään tänne kun Kela-tuet voivat olla jopa 100-kertaisen lähtömaan työläisen ansioihin. Salakuljettajat ja rahoittajat levittävät tätä tietoa.
Ikävää. Minä käyn töissä ja maksan laskuni.
Sähkö ja siirto noin 250e ja lääkärikäynnit jotain 150e. Ihan pitää itse työmarkkinatuesta maksaa.
Jos Kelan saisi maksamaan sähkölaskun, niin myy viinapalkkaa vastaan roikalla sähköä parvekkeen kautta.
No niin ilmankos se verotuskin nousee kohta tappiin. Julkinenpuoli syö kyllä kaikkien tulot.