Caprihousut vanhemmalla naisella eivät taida olla kovin hyvä idea
Olen itse nelikymppinen ja minulla on kaapissa capreja. Mutta näin itseäni vanhemman naisen capreissa, ja näky oli kyllä tosi kolkko.
Käytättekö te muut nelikymppiset vielä capreja? Mietin, että pitäisikö minun tajuta olla käyttämättä niitä... kukaanhan ei suoraan sano.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tämäkin asia kysyä joltain? Kuka tuolla oikeastaan jää pohtimaan kenenkään vaatevalintoja? Joku provo?
Ap haluaa tietää mitä mieltä asiasta ollaan.
Hyvä kysymys, koska monen olisi syytä katsoa peiliin uloslähtiessään
Luuletko oikeasti, että ketään kiinnostaa, miltä sä näytät?
Kaprit on hyvä vaate kesällä, jos ei ole ihan helle tai jos on jossain, missä ei kehtaa shortseilla olla. Esim. töissä ihan kivat, kun on kesäisemmät kuin pitkät housut.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 60+ ja käytän capreja.
Koska olen lyhyt caprit on vähän polven alle, ei puoleen sääreen. Enkä koskaan käytä lyhyitä paitoja vaan aina takamuksen peittäviä. Kengissä pieni korko tai kevyet kumitossut jos on rennompana asuna.
Mulla on jopa töissä joskus caprit, valkoinen paita ja jakku näin kesällä.
Minäkin, 67 vuotta, käytän caprihousuja sekä farkkushortseja näin kesällä.
Pyöräillessä pyöräilyhousuja joissa lahje tuonne hieman polven alle. Olen kova liikkumaan enkä todellakaan aio pukeutua tanttamekkoon tai telttaan vaan vaatteisiin joissa pääsen liikkumaan vapaasti.
Minulla ei ole mitään piilotettavaa. Olen aika pitkä ja hyvin hoikka mutta jos olisin sen vastakohta käytttäisin takuulla oman mieleni ja mukavuuteni mukaisia vaatteita. Jos jonkun silmissä olisin "kolkko" niin hänen päänsärkynsä. Saatanhan olla sitä nytkin mutta ei kiinnosta enkä itse arvostele kenenkään pukleutumista tai esiintymistä.
Todellakaan sen takia että olen jo näin "vanha" en aio piiloutua telttakaapuihin.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin jos olet pitkäsäärinen sopivathan ne. Säärien pituutta voi huijata pitemmällä puserolla, jos ei ole pitkät sääret tai erityisen kaunis takapuoli.
Mikä siinä on, että jalkojen pitäisi olla pitkät? Mitä ihmeen väliä niiden pituudella on? Sopivat jalat on ihan hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät lahkeet ovat tätä päivää ennemmin kuin ysäricaprit.
Vai pitkät lahkeet. No joo, jos on plus 15 ulkona. Käytän capreja ja ne pitää olla mahdollisimman ohutta puuvillaa tai pellavaa. Mieluiten myös väljät. Ohut silkkipusero jossa pienet hihat. Mitä luulet, jos ulkona on päivästä toiseen 35-38 plus astetta huvittaa laittaa päälle. Kotona käytän ohuita Intian puuvillamekkoja kesällä. Caprihousuja oli jo aikaisemmillakin vuosikymmenillä eikä vasta 90-luvulla. Kattele wanhoja valokuvia. Mitä sinua yleensäkään kiinnostaa muiden pukeutuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän juuri niitä vaatteita, joista tykkään ja joissa on hyvä olla. Ap taitaa olla muiden mielipiteistä riippuvainen, ulkonäkökeskeinen ihminen, jonka elämä muuttuu vain ankeammaksi, kun ikää tulee lisää ja ulkonäkö muuttuu.
Enpäs olekaan, vaan kuljen ihan markettivaatteissa ja minusta on kivaa olla huomaamaton näin vanhemmiten. Mutta en halua olla sellainen säälittävä täti, joka ei tajua olevansa pahan näköinen julkisesti. ap
Mä käytän capreja, enkä ole pahan näköinen tai säälittävä täti. Olen hyvännäköinen liki kuuskymppinen.
Mikä tahansa vaate voi olla hyvännäköinen tai pahannäköinen. Se riippuu ihan siitä vaatteesta, siitä, miten sen yhdistää ja tietty vaatteen kantajasta. Caprejakin on monenlaisia.
Hei, kertokaapa kuinka me vanhat ja rumat pukeudutaan ettei toisille tule kolkko olo? Sitähän me emme tahdo vaan tahdomme olla näkymättömiä ettemme aiheuta tuommosta pahaa oloa. Siinähän voi tulla terapiakustannuksia ja yhteiskunta maksaa.
Kaikki on niin rönttäköllejä tuolla marketeilla, että ihan sama onko caprit vai ei. :)
ketä oikeasti kiinnostaa miten joku toinen tai jotkut toiset pukeutuu, lapsellista
Vierailija kirjoitti:
Hei, kertokaapa kuinka me vanhat ja rumat pukeudutaan ettei toisille tule kolkko olo? Sitähän me emme tahdo vaan tahdomme olla näkymättömiä ettemme aiheuta tuommosta pahaa oloa. Siinähän voi tulla terapiakustannuksia ja yhteiskunta maksaa.
alasti vaan, niin kukaan ei edes tohdi katsoa ja näin pääsee eroon siitä, että joku paheksuisi lahkeiden vääryyttä
Aika paljon kierroksia ottavat jotkut sellaiset, jotka mainostavat ettei pitäisi kiinnostavaa mitä muut laittavat päälleen. Jos pukeutumisasiat eivät kiinnosta ja kukin käyttäköön mitä vaatteita haluaa, miten se noin tunteisiin menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin jos olet pitkäsäärinen sopivathan ne. Säärien pituutta voi huijata pitemmällä puserolla, jos ei ole pitkät sääret tai erityisen kaunis takapuoli.
Mikä siinä on, että jalkojen pitäisi olla pitkät? Mitä ihmeen väliä niiden pituudella on? Sopivat jalat on ihan hyvät.
Oleellista, ja oikeastaan ainoa, millä on merkitystä, on se, että ylettävätkö ne jalat maahan asti?
Caprit on nimenomaan 40+ ikäisten housut. Niitä käytetään, kun halutaan käyttää vähän lyhyempää lahjetta, mutta sääret halutaan silti syystä tai toisesta peittää eli sortsit on liian lyhyet.
Itse tykkään capreista, shortseja tulee vähemmän pidettyä vaikka sääret ovat muuten kuin teinitytöllä mutta liian valkoiset.
Olen yli 180 cm täti ja caprit sopii mulle hyvin, paremmin kuin nuoremmille persjaloille. Mutta en silti kiellä ketään käyttämästä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon kierroksia ottavat jotkut sellaiset, jotka mainostavat ettei pitäisi kiinnostavaa mitä muut laittavat päälleen. Jos pukeutumisasiat eivät kiinnosta ja kukin käyttäköön mitä vaatteita haluaa, miten se noin tunteisiin menee?
millä perusteilla kuvittelet, että se meni/menee tunteisiin?
Mulle on ihan sama miltä caprit näyttää, käytän niitä. Kukaan ei halua nähdä minua shortseissa, edes minä itse.
Olen 50+ ja käytön capreja. Käytän myös lyhyitä ja pitempiä shortseja, farkkuja, verskoja ja ties mitä.
Käytän välillä lyhyitä ja pitkiä mekkoja myös.
Käytän juuri niitä vaatteita, mitkä mielestäni tuntuvat ja näyttävät hyviltä, ei kiinnosta pätkääkään, mitä joku muu on vaatteistani mieltä.
Caprit ovat vähän ysäriä, mutta enemmän mua häiritsee se, että lyhyellä jalat näyttävät vielä lyhyemmiltä, kun lahje katkaisee tavallaan keskeltä. 🙂 Siksi en käytä pohjemittaisia hameitakaan.