HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9094)
Vierailija kirjoitti:
Rami kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisin paljastus kokonaisuudessa liittyy kahteen alaikäiseen tyttöön, joiden kanssa Rydman ja hänen silloinen tyttöystävänsä Amanda Blick olisivat halunneet harrastaa ryhmäseksiä. Rydman tapasi tytöt juhlissa 2016 ja lähetti tämän jälkeen tyttöystävälleen tekstiviestin: Mulla on kaks alaikäistä tyttöä mukana. Saat itse arvioida, tykkäätkö niistä ;)
Rydmanin ex-puoliso Blick säilytti viestin ja näytti sen tapausta tutkineille. Koska Rydman on tietoinen viestin säilyttämisestä, ei hän kiistänyt asiaa medialle. Sen sijaan hän perusteli viestiä seuraavasti: En ota kantaa siihen, mitä olen vitsaillut ex-tyttöystävän kanssa. Parisuhteessa viestitellään kaikenlaista hassua ja höpöä.
🤮
Onpas juu hassua ja höpöä... hyi helvetti
Monilla on sen verran musta huumorintaju, että jostain yksityisviesteistä saisi varmaan aika raflaavaa kamaa asiayhteydestään irrotettuna tarkoitushakuiseen lehtiartikkeliin. Näinköhän ihan kaikki omakaan sanallinen tai kirjallinen yksityinen kommunikaatiosi kestäisi julkista tarkastelua?
Sinusta on huumoria viedä alaikäisiä kotiin ja kysäistä tyttöystävältä että kiinnostaisiko ryhmäseksi? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tästä ketjusta jo löytyy virkavaltaa kiinnostavia mielipiteitä ja yksityiskohtia. Kannattaa miettiä tarkasti mitä kirjoittaa ja kenestä kirjoittaa.
Jep. Ainakin nuo jotka nimittelevät julkisuuden henkilöä pedariksi, joutavat vastaamaan sanoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Willelle kävi Deppit. Hullu akka yrittää tuhota maineen ja woket taputtavat vieressä, Hesari mukaan lukien...
Halojaa, valoja päälle. HS on varsin kokoomuslainen media.
Höpöhöpö. Hesari on täysin vihervasemmistolainen media.
Ei ole vaan oikeistoliberaali.
Pitää muistaa että näille tietyille oikeistolaisille fanaatikoille kaikki on vihervasemmistolaisia, jotka ei kannata heidän äärioikeistolaisia ajatuksiaan. Laura Huhtasaarihan oli sitä mieltä että Kokoomus on kommunistinen puolue
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS artikkelista: "Naiset ovat puhuneet yhdenmukaisesti, eivätkä monet ole tienneet toisistaan."
Eiks ne ollutkaan jutelleet jodelissa keskenään?
Niin se on teinien salaliitto kansanedustaja Rydmania vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rami kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisin paljastus kokonaisuudessa liittyy kahteen alaikäiseen tyttöön, joiden kanssa Rydman ja hänen silloinen tyttöystävänsä Amanda Blick olisivat halunneet harrastaa ryhmäseksiä. Rydman tapasi tytöt juhlissa 2016 ja lähetti tämän jälkeen tyttöystävälleen tekstiviestin: Mulla on kaks alaikäistä tyttöä mukana. Saat itse arvioida, tykkäätkö niistä ;)
Rydmanin ex-puoliso Blick säilytti viestin ja näytti sen tapausta tutkineille. Koska Rydman on tietoinen viestin säilyttämisestä, ei hän kiistänyt asiaa medialle. Sen sijaan hän perusteli viestiä seuraavasti: En ota kantaa siihen, mitä olen vitsaillut ex-tyttöystävän kanssa. Parisuhteessa viestitellään kaikenlaista hassua ja höpöä.
🤮
Onpas juu hassua ja höpöä... hyi helvetti
Monilla on sen verran musta huumorintaju, että jostain yksityisviesteistä saisi varmaan aika raflaavaa kamaa asiayhteydestään irrotettuna tarkoitushakuiseen lehtiartikkeliin. Näinköhän ihan kaikki omakaan sanallinen tai kirjallinen yksityinen kommunikaatiosi kestäisi julkista tarkastelua?
Sinusta on huumoria viedä alaikäisiä kotiin ja kysäistä tyttöystävältä että kiinnostaisiko ryhmäseksi? Ok.
No, katsotaan oikeudessa onko noin ylipäänsä tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.willerydman.fi/blogi/2022/6/17/xt7r3oui5j2wdd275jwi8vf6641k…
Aika jännä, kirjoitin aamulla tuonne blogin kommenttikenttään kritisoivan viestin niiden muutaman hölmistyneen ensimmäisen tukiviestin perään. Eipä ole willellä munaa pitää viestiä esillä, ei...
Kerropa tänne sanasta sanaan mitä kirjoitit?
Osaako joku käyttää sellaista aikakonetta... Teksti lienee ollut hetken kyllä esillä. Kun en sanamuotoja ulkoa muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papparaisen näköinen kolmekymppinen tuskin kauheasti kiinnostaa nuoria tyttöjä...
Moni kolmekymmpinen kyllä kiinnostaa parikymppisiä (ja toisin päin).
Tämä alkaa kuulostaa jo keskustelun tahalliselta vääristelyltä kun puhutaan parikymppisistä naisista.
Tämä kyseinen Rydman on vokotellut ALAIKÄISIÄ!
Seuraavissa vaaleissa menee ääni Willelle. Sympatiat kääntyy ruoskitun puolelle.
porvari kirjoitti:
Hesari on taatusti säilyttänyt haastattelunauhat ja kaiken todistusaineiston mitä jutussa käytetty. Sen verran vakavasta asiasta on kyse. Toivottavasti Rydman tekee tutkintapyynnön kunnianloukkauksesta, jolloin selvitetään mistä oikein on kyse. Siihen asti luotan enemmän Hesariin kuin Rydmaniin.
Myös kokoomuksen on reagoitava, syytökset ovat sen verran vakavia.
Ja mitähän se Kokoomukseen liittyy??
porvari kirjoitti:
Hesari on taatusti säilyttänyt haastattelunauhat ja kaiken todistusaineiston mitä jutussa käytetty. Sen verran vakavasta asiasta on kyse. Toivottavasti Rydman tekee tutkintapyynnön kunnianloukkauksesta, jolloin selvitetään mistä oikein on kyse. Siihen asti luotan enemmän Hesariin kuin Rydmaniin.
Myös kokoomuksen on reagoitava, syytökset ovat sen verran vakavia.
Itse en luota tässä ollenkaan Hesariin. Olen suhtautunut siihen skeptisesti siitä lähtien, kun menivät julkaisemaan jonkun venäläisen heille vuotamia salaisia tietoja Puolustusvoimista. Ja sitten heidän "IT-eksperttinsä" yritti tuhota kovalevyn vasaroimalla ja jäi kiinni kun joutui itse soittamaan palokunnan paikalle.
Mutta ethän sinä mikään porvari ole vaan trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.willerydman.fi/blogi/2022/6/17/xt7r3oui5j2wdd275jwi8vf6641k…
Aika jännä, kirjoitin aamulla tuonne blogin kommenttikenttään kritisoivan viestin niiden muutaman hölmistyneen ensimmäisen tukiviestin perään. Eipä ole willellä munaa pitää viestiä esillä, ei...
Oli varmaan hurjan "asiallinen" viesti
Oli kyllä 😊 Eihän näin pahaan artikkeliin jostakusta tarvitse enää itse höystää sitä olemalla ilkeä, ihan se artikkeli hoitaa kovistelun osan. Siksi onkin raukkamaista, ettei Ryydman kestä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiko kukaan tuon Wille Rydmanin blogikirjoituksen? Siellä "yli-innokas kokoomusnuori" aloittaa aivan selvästi itse flirttailun. Willen vastaus kertoo kaiken. "Älä yritä syöksyä aikuisten maailmaan liian nopeasti jne."
Kaikki nämä jutut on pelkkää Hesarin mii tuu panettelua. Hesarin uskottavuus on nolla tämän jälkeen. Todennäköisesti yrittävät siellä kuumeisesti jotenkin pakata kamojaan ja unohtaa koko juttua.
Kiinnititkö huomiota lainkaan siihen, että tällaista todistusaineistoa Rydman esitti vain yhden naisen kohdalla? Juttua varten oli haastateltu kahdeksaa muutakin naista, ja jutussa oli samoin käytetty tausta-aineistona kuvakaappauksia viestittelyistä. Jos kaikki nämä naiset olisivat tämän yhden naisen tavoin olleet itse aloitteellisia, olisi Rydman esittänyt vastaavat todisteet myös muista tapauksista. Se, että hän takertuu sellaisiin yksityiskohtiin kuin siihen, että oli ollut yhden väitetyistä teoista aikaan Lapissa vaeltamassa, kertoo tarpeesta kaivaa mitä tahansa todistusaineistoa oman kannan tueksi, sekä siitä, että hänen ensisijainen pyrkimyksensä on horjuttaa haastateltujen naisten uskottavuutta.
Oikeudessa käsitellään sitten loputkin.
Jostain syystä keskustelussa palataan koko ajan kysymykseen siitä, onko Rydman toiminut rikollisella tavalla. Hesarin jutussa sanotaan aivan suoraan, että Rydmania ei epäillä rikoksesta. Jutun tarkoitus on tuoda esille kansanedustajan toiminnasta sellaisia seikkoja, jotka voivat vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen. Koska kansanedustaja nauttii kansalaisluottamusta, on kansalaisilla oikeus saada tietoonsa asiat, jotka tätä luottamusta mahdollisesti horjuttavat.
Minua todella kylmää tässäkin ketjussa useasti esille otettu argumentti, jonka mukaan rikoslaki on ainoa mittari toiminnan hyväksyttävyydelle. En hyväksy alaikäisten tai juuri ja juuri täysi-ikäisten nuorten vokottelua, vaikka tämä ei lain näkökulmasta rikos olekaan. Samoin en hyväksy vaikkapa pettämistä, vaikka ei sekään ole rikos. Haluan äänestäjänä tietää, toimiiko poliitikko yksityiselämässään niiden arvojen mukaan, joita itse pidän tärkeänä.
Mikähän mahtaa olla jutun julkaisemisen tarkoitus, kun Poliisi ei ole katsonut syytekynnyksen ylittyneen? Aatteeltaan epämieluisaksi katsotun poliitikon maalitus? Ainakin yksi jutun kirjoittajista (teologian ylioppilas), on tullut tunnetuksi avoimen vihamielisestä suhtautumisestaan maahanmuuttokriittisiin poliitikkoihin - joista yksi näkyvimmistä on Wille Rydman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tästä ketjusta jo löytyy virkavaltaa kiinnostavia mielipiteitä ja yksityiskohtia. Kannattaa miettiä tarkasti mitä kirjoittaa ja kenestä kirjoittaa.
Jep. Ainakin nuo jotka nimittelevät julkisuuden henkilöä pedariksi, joutavat vastaamaan sanoistaan.
Luulen että myös eräs uhrin nimittelijä saa kuulla asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS artikkelista: "Naiset ovat puhuneet yhdenmukaisesti, eivätkä monet ole tienneet toisistaan."
En pitäisi edes mitenkään mahdottomana nykyisessä mii tuu kulttuurissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tässä keskiössä oleva ex oli kyllä tapahtumien aikaan parikymppinen, nyt jo lähellä kolmeakymppiä.
Onko Rydman täysi-ikäisenä yrittänyt saada seksiä alle 16- vuotiaalta? Jos ei ole, niin mitä tällä meuhkataan? Suojaikä on 16v.
Vierailija kirjoitti:
Nuo Willem esittämät viestit itsessään tuovat ilmi, että väärillä vesillä on oltu. Minkä ihmeen takia kenelläkään aikuisella on noin paljon asiaa 15-vuotiaalle? Entä, jos olisi kyseessä esim. Valmentaja ja hän juttelisi 15v tyttäresi kanssa, et kantsiiko ettii sitä oikeaa, no huhhuh. Eikös tuo ole sitä groomingia??
Minun varhaisteinikin on viestitellyt kansanedustajan kanssa hänelle tärkeistä asioista. Ihan asialliset vastaukset on aina saanut, olen toki kaiken viestitelyn lukenut kun se on kauttani kulkenut ja olen ollut mielissäni, että kiireinen, menesyvä kansanedustaja on tuollaiseenkin aikaansa löytänyt. Kansanedustaja edustaa KANSAA, eli myös nuoria. Heitäkin voi politiikka kiinnostaa ja hyvä antaa viestiä siitä, että asioihin voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mitään rikosta ei olisikaan tapahtunut, niin onhan tuo nyt niljakas ja irstas pervoilija, kun vokottelee tyttöjä jotka ovat juuri ja juuri saavuttaneet suojaikärajan! Siis on ollut tekemisissä 14-15- vuotiaiden tyttöjen kanssa ja odottanut sitä päivää kun mittariin tulee 16-vuotta.
Häiriintynyttä käytöstä!
Siellä taas innokas moraalinvartija kertomassa missä kulmassa maailman pitäisi maata.
Mikä ettei? Joillakin on korkea moraali.
Kerroin, että hänen toimintansa vaikuttaa vastenmieliseltä ja ei ole sopivaa kansanedustajalle, joten hänen ei ehkä pitäisi olla enää kansanedustaja. Ihan mielipiteeni kerroin, kun ne muut olivat siellä vain nuolemassa kaveriaan.