Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia

Vierailija
19.06.2022 |

ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…

Kommentit (9094)

Vierailija
681/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon. Mikä miehiä vaivaa? Miksi luulevat että naiset kiihottuisivat kasvoille lyömisestä ja huorittelusta? Tuohan on sairasta.

Olet ihan pihalla, täti. Naiset pitävät alistumisesta enemmän kuin miehet alistamisesta.

Vierailija
682/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papparaisen näköinen kolmekymppinen tuskin kauheasti kiinnostaa nuoria tyttöjä...

Moni kolmekymmpinen kyllä kiinnostaa parikymppisiä (ja toisin päin).

Tämä alkaa kuulostaa jo keskustelun tahalliselta vääristelyltä kun puhutaan parikymppisistä naisista.

Tämä kyseinen Rydman on vokotellut ALAIKÄISIÄ!

Ei ole, paitsi me too -fem akkojen harhoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään näyttö tai puolustus ei tule suu vaahdossa öyhöttäviä some-lynkkaajia tyydyttämään. Rydman tulee voittamaan oikeudessa, mutta sekin saanee vain raivohullut sekopäät entistä suurempaan kiihkoon.

Aivan sama, kunhan tuollainen narsisti saadaan pois Arkadianmäeltä ja politiikasta.

Vierailija
684/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain epäiltiin että Willen ajojahti olisikin oikeesti Kokoomus ajojahti. Hesarin toimittajat pyrkivät siihen, että Kokoomuksen kannatus laskisi. Jotta nyisyisen hallituksen kokoonpano saataisiin taas valtaan. Tämä ei siis taatusti tule olemaan vika negatiivinen juttu Koloomuslaisesta seuraavan vuoden sisään.

Kokoomus Nato-kantoineen on liian suosittu venäläisten ja joidenkin suomalaisten kärkipuolueiden mielestä. Kansalaiset, pää kylmänä, tämä on sitä hybridivaikuttamista.

Kokoomuksella on helppo keino pelastaa itsensä heivaamalla pervosetä- Rydman pihalle puolueestaan. Kyllä tuolle limanuljaskalle koti löytyy Persuista.

Eikö mielummin vihreistä, joiden poliitikko istuu tällä hetkellä yli kolmen vuoden ehdotonta vankeustuomiota lapseen kohdistuneista törkeistä seksuaalirikoksista? Samoin vihreiden puolefestivaaleilla Korpilammella sekasaunottiin, istuttiin poreammeessa ja juotettiin alkoholia alaikäiselle, eli ehkä se henkinen koti löytyisi sittenkin sieltä?

Vierailija
685/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun tämä menee oikeuteen niin onko vastuussa hesari, toimittajat, toimittajien esihenkilöt, nuo jutussa esiintyneet vai kaikki edellä mainitut vaan osa heistä?

Vierailija
686/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tästä ketjusta jo löytyy virkavaltaa kiinnostavia mielipiteitä ja yksityiskohtia. Kannattaa miettiä tarkasti mitä kirjoittaa ja kenestä kirjoittaa.

Jep. Ainakin nuo jotka nimittelevät julkisuuden henkilöä pedariksi, joutavat vastaamaan sanoistaan.

Luulen että myös eräs uhrin nimittelijä saa kuulla asiasta

Väitetyn uhrin.

Vierailija
687/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavissa vaaleissa menee ääni Willelle. Sympatiat kääntyy ruoskitun puolelle.

Minä luulen, että aika monella on lähipiirissä teinityttöjä, ja sympatiat menevät kyllä heille.

Vierailija
688/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kokoomuslaisena toivon että Rydman joko eroaa tai erotetaan. Hänellä on monessa muussakin asiassa lähtenyt mopo sen verran käsistä, ettei hänen edustamansa arvot sovi minun käsitykseeni puolueestani. Good riddance.

Mitä hän on väitetysti tehnyt? Maksumuurin takia olen nähnyt vain vastineen.

Sori, en todellakaan käytä aikaani pitkän lehtijutun referoimiseen. Etköhän saa selvän yästä ketjusta.

Poliisin tutkimusten perusteella ei mitään.

Dinusta kaikki mikä ei ole rikollista on ihan ok käytöstä vallanpitäjältä? Sori, tuo juna meni jo.

Itse asiassa woke-juna meni jo. Nykyään äänestäjät eivät uskoa kaikki mitä toimittaja kirjoittaa, vaan osaavat suhtautua agendajournalismiin kriittisesti. Faktat on Rtdmanin puolella.

Pidätkö poliitikon blogia faktana?

Vierailija
689/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willelle kävi Deppit. Hullu akka yrittää tuhota maineen ja woket taputtavat vieressä, Hesari mukaan lukien...

Halojaa, valoja päälle. HS on varsin kokoomuslainen media.

Ei todellakaan ole. Vihreiden hallussa.

Luettelepa lehden vihreät omistajat?

Aikoinaan Erkot olivat liberaaleja ja Hs oli pitkää liberaali. Vaikka LKP lopetti toimintansa, jatkoi HS pitkään liberaalien jalanjäljissä. Nyttemmin HS kuuluu isoon ja monikansalliseen konserni ja eri lehdillä on omat rajatut lukijakuntansa. Esim IS on jopa yllättävän populistinen ja monet sen kolumnistit ovat selkeästi vastaan hallitusta.

HS taas on kohdistettu lukeneistolle. Se on ehkä vieläkin liberalismiin kallellaan mutta lukijoissa on paljon kokkareita. HS ei aloittaisi ajojahtia ellei sillä olisi todella vahva keissi.

Vierailija
690/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-vuotias, 165 senttiä lyhyt. Ok!

Vierailija
691/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limainen pedo. Mistä helvetistä näitä nykyään sikiää näin paljon?

Sinun harhaisesta päänupistasi.

Vierailija
692/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari paha, kun ottaa esille oikeistolaisen oletetut rikokset. Hesari hyvä, kun ottaa esille Vihreiden Sinnemäen kaavoitussekoilut tai Hasviston rikosepäilyt. Jostain syystä persuja kiinnostaa helvetisti haukkumansa mädättäjänediat Yle ja Hesari!! Miksi teillä ei ole omaa valtamediaa, jossa voisitte vapaasti tuutata omaa propagandaa piittaamattaa mistään muusta!? En ota Rydmaniin muuta kantaa kuin sen, että ennen tällaiset jutut painettiin piiloon. Näitä oli paljon mutta some on tuonut esiin ja hyvä niin. Poliisi tutkii tietenkin asian kuten minkä tahansa puolueen edustajan oletetut rikokset.

Vierailija
693/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajalta odotetaan nuhteetonta käytöstä. Niin se vain on. Siinä ei viitata rikoksiin, vaan käytöstä ohjaavaan moraaliin. Tässä Rydman on selkeästi epäonnistunut. Nyt lusikka kauniiseen käteen.

Vierailija
694/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Rydman täysi-ikäisenä yrittänyt saada seksiä alle 16- vuotiaalta? Jos ei ole, niin mitä tällä meuhkataan? Suojaikä on 16v.

Moraalikin on olemassa. Minua ainakin kiinnostaa tietää minkälainen moraali kansanedustajilla on.

Vierailija
695/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willelle kävi Deppit. Hullu akka yrittää tuhota maineen ja woket taputtavat vieressä, Hesari mukaan lukien...

Halojaa, valoja päälle. HS on varsin kokoomuslainen media.

Ei todellakaan ole. Vihreiden hallussa.

Luettelepa lehden vihreät omistajat?

Aikoinaan Erkot olivat liberaaleja ja Hs oli pitkää liberaali. Vaikka LKP lopetti toimintansa, jatkoi HS pitkään liberaalien jalanjäljissä. Nyttemmin HS kuuluu isoon ja monikansalliseen konserni ja eri lehdillä on omat rajatut lukijakuntansa. Esim IS on jopa yllättävän populistinen ja monet sen kolumnistit ovat selkeästi vastaan hallitusta.

HS taas on kohdistettu lukeneistolle. Se on ehkä vieläkin liberalismiin kallellaan mutta lukijoissa on paljon kokkareita. HS ei aloittaisi ajojahtia ellei sillä olisi todella vahva keissi.

Toimittajat ovat tutkitusti pääosin Vihreitä ja muuta vasemmistoa kannattavia. 

Ja Kokoomuksen kannatustahan tällä yritetään horjuttaa, siksi tuo juttu kannattikin suunnata Kokoomusta äänestäville, siinä toivossa että kannatus kärsii.

Vierailija
696/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papparaisen näköinen kolmekymppinen tuskin kauheasti kiinnostaa nuoria tyttöjä...

Moni kolmekymmpinen kyllä kiinnostaa parikymppisiä (ja toisin päin).

Tämä alkaa kuulostaa jo keskustelun tahalliselta vääristelyltä kun puhutaan parikymppisistä naisista.

Tämä kyseinen Rydman on vokotellut ALAIKÄISIÄ!

Huhupuheisen mukaan. Useampi henkilö kertoi poliisin esitutkinassa, ettei ole havainnut mitään merkkejä moisesta.

Vierailija
697/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

porvari kirjoitti:

Hesari on taatusti säilyttänyt haastattelunauhat ja kaiken todistusaineiston mitä jutussa käytetty. Sen verran vakavasta asiasta on kyse. Toivottavasti Rydman tekee tutkintapyynnön kunnianloukkauksesta, jolloin selvitetään mistä oikein on kyse. Siihen asti luotan enemmän Hesariin kuin Rydmaniin.

Myös kokoomuksen on reagoitava, syytökset ovat sen verran vakavia. 

Itse en luota tässä ollenkaan Hesariin. Olen suhtautunut siihen skeptisesti siitä lähtien, kun menivät julkaisemaan jonkun venäläisen heille vuotamia salaisia tietoja Puolustusvoimista. Ja sitten heidän "IT-eksperttinsä" yritti tuhota kovalevyn vasaroimalla ja jäi kiinni kun joutui itse soittamaan palokunnan paikalle.

Mutta ethän sinä mikään porvari ole vaan trolli.

Tulet huomaamaan, että mielipiteeni vastaa puolueaktiivien kantaa.

Vierailija
698/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika selvä hit-piece. Rydmanin blogikirjoitus kuvakaappauksineen ja linkkeineen on monin verroin vakuuttavampi kuin hesarin artikkeli, mutta vahinko on jo tapahtunut. Kuten tämänkin ketjun kommenteista huomaamme, moni on nielaissut hesarin syötin sellaisenaan ja kyseenalaistamatta (ja tuskin Rydmanin vastinetta edes vaivautuen lukemaan).

Ei ole todellakaan vaikuttava... 😁 Vaan nimenomaan huono, kuin yläkoululaisen meriselitys siitä, ettei ollut tekemässä pahojaan, joista on jo jäänyt kiinni koko suvulle...

Rydman osoittaa kaikki näkemyksensä perustuen todisteisiin.

Hän saattaa esittää ne perustuen todisteisiin, mutta se ei ole todiste siitä, etteikö naisten kertomusten mukaisia asioita ole tapahtunut. Sori.

Lukuisten, toisistaan tietämättömien naisten, pitkältä, ainakin 8 vuoden ajalta.

Jotka ovat olleet tekemisissä toistensa kanssa kuten Rydmanin blogista kävi ilmi, avainhenkilönä perättömiä syytteitä tehtaillut exä.

Puhun tästä aiheesta nyt täysin yleisellä tasolla. Mutta keski-ikäisenä naisena voin kertoa, että todellakin me naiset ja tytöt puhumme näistä keskenämme. Pakkohan se on. 30 vuotta sitten tiesimme tarkkaan, esimerkiksi kenen miesopettajan kanssa ei saanut jäädä kahdestaan tai kenen puolitutun kyytiin ei saanut liftata. Mitä muuta olisimme voineet tehdä, kun miehille ei koskaan seurauksia tullut?

Mä taas voin naisena kertoa, että en puhunut noista aiheista muiden kanssa. Kaikkia miehiä olen tavannut niin, ettei siihen liity minun ystäviäni. Ihan tavallista myös. Aina ei halua edes kertoa muille, jos joku osoittaa kiinnostusta, jos itseä ei niin nappaa.

Jos opettaja tai järjestön hierarkian ylempi henkilö esimerkiksi yrittää toistuvasti suudella alle 16-vuotiasta, niin kyllä minun mielestäni siitä pitää puhua, eikä mikään perustelu puhumattomuudelle ole se, ettei itseä nappaa.

-Se jota kommentoit.

Jokainen nainen ei ole tuollaista kokeneen ystäväpiirissä. Ottamatta sinänsä kantaa tähän keissiin ja naisiin siinä, meitä naisia on paljon, jotka olemme tavanneet miehiä kuulematta mitä he ovat aiemmin tehneet. Olivatko tässä kaikki nämä naiset Kokoomusnuorista? Ei kaikille uusille välttämättä kerrota tuollaista. Ei selkeästikään ole kerrottu, koska moni on tutustunut Willeen ilman ennakkoasennetta.

Vierailija
699/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiko kukaan tuon Wille Rydmanin blogikirjoituksen? Siellä "yli-innokas kokoomusnuori" aloittaa aivan selvästi itse flirttailun. Willen vastaus kertoo kaiken. "Älä yritä syöksyä aikuisten maailmaan liian nopeasti jne."

Kaikki nämä jutut on pelkkää Hesarin mii tuu panettelua. Hesarin uskottavuus on nolla tämän jälkeen. Todennäköisesti yrittävät siellä kuumeisesti jotenkin pakata kamojaan ja unohtaa koko juttua.

Kiinnititkö huomiota lainkaan siihen, että tällaista todistusaineistoa Rydman esitti vain yhden naisen kohdalla? Juttua varten oli haastateltu kahdeksaa muutakin naista, ja jutussa oli samoin käytetty tausta-aineistona kuvakaappauksia viestittelyistä. Jos kaikki nämä naiset olisivat tämän yhden naisen tavoin olleet itse aloitteellisia, olisi Rydman esittänyt vastaavat todisteet myös muista tapauksista. Se, että hän takertuu sellaisiin yksityiskohtiin kuin siihen, että oli ollut yhden väitetyistä teoista aikaan Lapissa vaeltamassa, kertoo tarpeesta kaivaa mitä tahansa todistusaineistoa oman kannan tueksi, sekä siitä, että hänen ensisijainen pyrkimyksensä on horjuttaa haastateltujen naisten uskottavuutta.

"hänen ensisijainen pyrkimyksensä on horjuttaa haastateltujen naisten uskottavuutta". Tottakai se on! Sitä kutsutaan oikeudessa puolustautumiseksi! Ei hyvää ja päivää näiden miituu akkojen kanssa, pitää rautalangasta vääntää aivan perusasioita.

Puolustuksen pitäisi kyllä kohdistua itse tapahtumiin eli esittää todisteita, joiden mukaan väitetyt tapahtumat eivät ole todellisuudessa tapahtuneet, eikä väitteitä esittäneiden naisten uskottavuuteen henkilöinä. Henkilökohtaisiin ominaisuuksiin ("hullu exä", "yli-innokas pikkutyttö") pohjautuvaa argumentointia ei pidetä yleensä hyvänä argumentointina.

Vierailija
700/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiko kukaan tuon Wille Rydmanin blogikirjoituksen? Siellä "yli-innokas kokoomusnuori" aloittaa aivan selvästi itse flirttailun. Willen vastaus kertoo kaiken. "Älä yritä syöksyä aikuisten maailmaan liian nopeasti jne."

Kaikki nämä jutut on pelkkää Hesarin mii tuu panettelua. Hesarin uskottavuus on nolla tämän jälkeen. Todennäköisesti yrittävät siellä kuumeisesti jotenkin pakata kamojaan ja unohtaa koko juttua.

Kiinnititkö huomiota lainkaan siihen, että tällaista todistusaineistoa Rydman esitti vain yhden naisen kohdalla? Juttua varten oli haastateltu kahdeksaa muutakin naista, ja jutussa oli samoin käytetty tausta-aineistona kuvakaappauksia viestittelyistä. Jos kaikki nämä naiset olisivat tämän yhden naisen tavoin olleet itse aloitteellisia, olisi Rydman esittänyt vastaavat todisteet myös muista tapauksista. Se, että hän takertuu sellaisiin yksityiskohtiin kuin siihen, että oli ollut yhden väitetyistä teoista aikaan Lapissa vaeltamassa, kertoo tarpeesta kaivaa mitä tahansa todistusaineistoa oman kannan tueksi, sekä siitä, että hänen ensisijainen pyrkimyksensä on horjuttaa haastateltujen naisten uskottavuutta.

Oikeudessa käsitellään sitten loputkin.

Jostain syystä keskustelussa palataan koko ajan kysymykseen siitä, onko Rydman toiminut rikollisella tavalla. Hesarin jutussa sanotaan aivan suoraan, että Rydmania ei epäillä rikoksesta. Jutun tarkoitus on tuoda esille kansanedustajan toiminnasta sellaisia seikkoja, jotka voivat vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen. Koska kansanedustaja nauttii kansalaisluottamusta, on kansalaisilla oikeus saada tietoonsa asiat, jotka tätä luottamusta mahdollisesti horjuttavat.

Minua todella kylmää tässäkin ketjussa useasti esille otettu argumentti, jonka mukaan rikoslaki on ainoa mittari toiminnan hyväksyttävyydelle. En hyväksy alaikäisten tai juuri ja juuri täysi-ikäisten nuorten vokottelua, vaikka tämä ei lain näkökulmasta rikos olekaan. Samoin en hyväksy vaikkapa pettämistä, vaikka ei sekään ole rikos. Haluan äänestäjänä tietää, toimiiko poliitikko yksityiselämässään niiden arvojen mukaan, joita itse pidän tärkeänä.

Sinulla on oikeus saada tietoa, mutta yhtä lailla journalisteilla on velvollisuus noudattaa hyvän journalismin tapaa. On mielestäni täysin väärin alkaa syyttämään miehiä siitä, että he haluavat tutustua nuoriin naisiin, jos he ovat täysi-ikäisiä. Tämä on yleisesti teidän mii tuu femmareiden tavoite, että hivutatte hiljalleen syyllisyystaakkaa koko ajan lainsäädännöstä kohti omia moraalisääntöjä, ja uhriudutte välittömästi, kun syyllisyystaakkaa ei ylitetä. Se on teidän femmarinaisten etuoikeus. Palstalla riehuvat kuumapuumat ja kaijakoot, kuinka saa "timmiä, nuorta miestä", mutta ne eivät tunnu teitä kiinnostavan.