Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia

Vierailija
19.06.2022 |

ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…

Kommentit (9094)

Vierailija
6041/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli ja lässynlässy. Näillä tiedoilla voimme todeta, että normaali aiikuinen ihminen ei vietä treffi-iltoja alaikäisten nuorten kanssa. En voisi kuvitella lähteväni ikäiseni keski-ikäisen ystävän ja kahden alle kaksikymppinen (tai edes vähän yli) nuoren pojan kanssa viettämään baari- tai bileiltoja. Kyseessä ei edes ole yksi tapaus vaan miehen tapa. Ihan kuin asemalla vaanivat tietyt miehet, joita varsinkin persuhenkiset halveksivat.

Vihreiden puoluejohto ja kärki olivat vastaavassa "läheisessä" kanssakäymisessä myös alaikäisten kanssa tarjoten ensin humalajuomiset. Ja tämä on mielestäsi ihan ok, koska ?

Hesarikaan ei näe asiassa ongelmaa, vaikka johto kuitti alaikäisiä humalaan ennen kuin .....

Onneksi Ohisalo pitä poliisin aisoissa, muuten koko vihreiden johto taitaisi olla syytettyjen penkillä.

Toisin kuin sinä, minä tuomitsen kaikki vastaavat teot. En puolustele yhtä, kaikki ovat samaa sontasakkia. Mikä on sinun tekosyysi Rydmanin puolustamiseksi?

Pitäisikö Ohisalon jäädä pois seuraavista eduskuntavaaleista? Entä Sanna Marin, hän jätt ilmoittamatta verottajalle 15 00 euron verollinen edun, pitäisikö hänen luopua ehdokkuudesta?

Jos ovat groomanneet teinejä kämpilleen, niin pitäisi. Ovatko?

Groomanneet viittaisi johonkin alaikäisen valmistamiseen. En taida löytää yhteyttä tälle ilmaisulle. Pitää varmaan päivittää rikoslakia, että saadaan naisille enemmän valtaa ja vipua.

14 vuotiaan tytön pehmittely ja kun 16 vuotta tulee täyteen lisätään kaasua. Eikö tämä ole juuri sitä valmistelua? Voi olla että olen vain tyhmä, enkä ymmärrä asiasta yhtään mitään.

Taidat olla kun tuommoista ei ole tapahtunut. 

Eikö? Eikö juuri yksi tarinoista ollut tällainen? Alle 16 vuotiaana kahvittelua, illallisia, pientä koskettelua ja halailua. Kun tyttö täytti 16 vuotta lisäsi Rydman kierroksia.

Ei ollut. Muita kysymyksiä?

Ihan kuin olisin lukenut tällaisen tarinan.

mutta tätä ei liene tapahtunu?

Nainen 7

Kysyttäessä vastaan, että omalta kohdaltani tämä koko juttu on alkanut alun perin, kun olin yläasteen kahdeksannella luokalla eli 14-vuotias ja minulla oli pitkä yhteiskuntaopin tehtävä, jossa piti haastatella jotakuta poliitikkoa. Tähän liittyen menin kokoomusnuorten tapahtumaan, joka oli liittokokouksen valtakirjan ideariihi eli ideoimme aloitteita, joita vietäisiin liittokokoukseen. Kansanedustaja Wille Rydman oli tässä kokouksessa puhumassa. Minä tulin hieman myöhässä paikalle ja Rydman kätteli minua. Hän kysyi minulta, minkä ikäinen olen ja missä opiskelin. Minulle jäi jotenkin sellainen olo, että Rydman vaikutti pettyneeltä, kun vastasin olevani vasta 14-vuotias ja opiskelevani vasta yläasteella. Tämä kuitenkin tosin on vain minun oma havaintoni asiasta.

Menin tapaamaan Rydmania eduskuntaan syysloman jälkeen. Odotin kyselytunnin päättymistä Rydmanin avustajan kanssa, se oli torstaipäivä. Kun Rydman tuli kyselytunnilta, menimme eduskunnan kahvilaan.

Rydman sanoi minulle, että minä muistutan erästä seksikästä naista vappubrunssilta ja alkoi kertoa minulle tarinaa tästä seksikkäästä naisesta. Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua.

Sen jälkeen alkoi tämä Rydmanin tapa halailla minua usein, mistä en tykännyt. Aloin myös saada häneltä joulukortteja kotiin. Olin tavallaan loukkaantunut kaikista jutuista, mitä hän oli minulle puhunut, mutta samalla myös jotenkin imarreltu ja ehkä vähän ihastunut häneen.

Myöhemmin Rydman pyysi minua Kämppiin treffeille. Olin kertonut siitä yhdelle kaverilleni, joka oli ilmeisesti rahanhimoissaan soittanut asiasta Seiskalle. Siitä tuli iso sotku, kun Rydman väitti, että kyseessä eivät ole treffit. Mielestäni ne ovat treffit, jos kolmekymppinen mies vie 16-vuotiaan syömään Kämppiin. Meille tuli asiasta riita.

Rydmanin minuun kohdistama ahdistelu on ollut halailua, lääppimistä ja lähentelyä. Kysyttäessä tarkennan, että lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta kuten esimerkiksi, että hän tavatessamme ollessani 14-vuotias, heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan.

Tai että hän halaili minua todella paljon, esimerkiksi kerran kun olimme kaverini kanssa lähdössä kokoomusnuorten pikkujouluista pois, Rydman lähti kanssamme samaa matkaa, vaikka oli kertomansa mukaan menossa eduskuntaan hakemaan tietokonettaan. Eduskunta oli täysin eri suunnassa kuin minne olimme menossa. Rydman onnistui halaamaan minua lyhyellä matkalla meitä saattaessaan yhteensä yhdeksän kertaa ennen kuin lähti eri suuntaan.

Olen selvittänyt tätä asiaa myös kokoomuksen puoluejohdon kanssa. Olen kertonut tästä asiasta joulukuussa 2019 kokoomuksen varapuheenjohtaja Mari-Leena Talvitiellelle. Olen kuitenkin kokenut, että asian käsittelyä ei ole varsinaisesti kannustettu puolueen sisällä.

Jodelissa on valtakunnallinen ryhmä nimeltä Kokoomusnuoret, joka on etenkin pääkaupunkiseudulla aktiivinen. Joku oli avannut sinne langan, missä kysyttiin, mitkä ovat kokoomusnuorten julkiset salaisuudet. Lankaan oli tullut tosi paljon kommentteja, joista kaikki lukiessaan sai kyllä selville, ketä asia koski.

Vierailija
6042/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli ja lässynlässy. Näillä tiedoilla voimme todeta, että normaali aiikuinen ihminen ei vietä treffi-iltoja alaikäisten nuorten kanssa. En voisi kuvitella lähteväni ikäiseni keski-ikäisen ystävän ja kahden alle kaksikymppinen (tai edes vähän yli) nuoren pojan kanssa viettämään baari- tai bileiltoja. Kyseessä ei edes ole yksi tapaus vaan miehen tapa. Ihan kuin asemalla vaanivat tietyt miehet, joita varsinkin persuhenkiset halveksivat.

Vihreiden puoluejohto ja kärki olivat vastaavassa "läheisessä" kanssakäymisessä myös alaikäisten kanssa tarjoten ensin humalajuomiset. Ja tämä on mielestäsi ihan ok, koska ?

Hesarikaan ei näe asiassa ongelmaa, vaikka johto kuitti alaikäisiä humalaan ennen kuin .....

Onneksi Ohisalo pitä poliisin aisoissa, muuten koko vihreiden johto taitaisi olla syytettyjen penkillä.

Toisin kuin sinä, minä tuomitsen kaikki vastaavat teot. En puolustele yhtä, kaikki ovat samaa sontasakkia. Mikä on sinun tekosyysi Rydmanin puolustamiseksi?

Pitäisikö Ohisalon jäädä pois seuraavista eduskuntavaaleista? Entä Sanna Marin, hän jätt ilmoittamatta verottajalle 15 00 euron verollinen edun, pitäisikö hänen luopua ehdokkuudesta?

Groomanneet viittaisi johonkin alaikäisen valmistamiseen. En taida löytää yhteyttä tälle ilmaisulle. Pitää varmaan päivittää rikoslakia, että saadaan naisille enemmän valtaa ja vipua.

14 vuotiaan tytön pehmittely ja kun 16 vuotta tulee täyteen lisätään kaasua. Eikö tämä ole juuri sitä valmistelua? Voi olla että olen vain tyhmä, enkä ymmärrä asiasta yhtään mitään.

Mistä tiedät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6043/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten, jos kerran instassa on joku jotain sanonut, niin syyllisyyshän on päivän selvä! Koskahan saamme lukea oikeustalojen lakkauttamisesta ja käsittelyjen siirtämisestä instaan?

Epätoivoiseksi menee kun tuo joukko joka puhuu Rydmanin epäasiallisesta käytöksestä vain kasvaa.

Epäasiallinen käytös ei ole rikos. 

Kukaan ei ole niin väittänytkään. On vaan todettu että nykyaikana epäsopiva käytös ei sovi kansanedustajana toimivalle poliittisen vallan käyttäjälle.

Tuokin on näkökulma- ja kulttuurikysymys.

Vierailija
6044/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten, jos kerran instassa on joku jotain sanonut, niin syyllisyyshän on päivän selvä! Koskahan saamme lukea oikeustalojen lakkauttamisesta ja käsittelyjen siirtämisestä instaan?

Epätoivoiseksi menee kun tuo joukko joka puhuu Rydmanin epäasiallisesta käytöksestä vain kasvaa.

Kukaan ei ole niin väittänytkään. On vaan todettu että nykyaikana epäsopiva käytös ei sovi kansanedustajana toimivalle poliittisen vallan käyttäjälle.

Sinäkö sitten määrität sen mikä missäkin tapauksessa on epäsopivaa? Onneksi ei yhtään kuulosta epämääräiseltä standardilta tuollainen. /s

Vierailija
6045/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIttenhän tässä ei ole mitään hätää. Sillä ei ole rikos puhua epäasiallisesta käyttäytymisestäkään :)

Vierailija
6046/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari maalittaa Rydmania... Sallittua?

Tietysti. Rydman on Kokoomuslainen eikä kannata Suomen täyttämistä muslimeilla.

Varmaan siksi että muslimit toimii samoilla apajilla...

Muslimit vievät homman loppuun.

Vierailija
6047/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta se voi olla este Kokoomuksessa toimimiselle Perussuomalaisissa sekin on vain sulka hattuun.

Vihreissä ja vasemmistoliitossa tarvitaan pedarointia ennen kuin reagoidaan.

Arvokonservatiivin siilipuolustus: Mutta kun vihervasemmisto!

Väitätkö että esim. Vasemmistoliitto olisi tiennyt Haapalan ja vaimonsa taipumuksista ennen niiden paljastumista?

Vierailija
6048/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta se voi olla este Kokoomuksessa toimimiselle Perussuomalaisissa sekin on vain sulka hattuun.

Yritä nyt kestää tämä ilman Perussuomalaisia, vai onko W Rydman siirtynyt persuihin.

Vierailija
6049/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari maalittaa Rydmania... Sallittua?

Tietysti. Rydman on Kokoomuslainen eikä kannata Suomen täyttämistä muslimeilla.

Varmaan siksi että muslimit toimii samoilla apajilla...

Muslimit vievät homman loppuun.

Nyt sitten kokeillaan tällä ketjun poistoa

Vierailija
6050/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 6000 viestiä jauhettu samaa asiaa. Onko jo todisteita että Rydman olisi kairannut alaikäistä?

Vierailija
6051/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sinun syysi kutsua alaikäisiä keskellä yötä kotiisi? Onko wille ottanut kantaa?

Vierailija
6052/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se romaani ainakin näyttää.siltä.En tuomitse mutta ne jotka oikeasti syyllistyvät tekoihin ovat ikuisia pedofiileja.Eli ainoa oikea paikka vankila homojen raiskattavaksi.Huom. en kertonnut muista kuin pedofiileista enkä syyttännyt ketään henkilökohtaisesti aamen.Aika näyttää totuuden.

Vierailija
6053/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisillahan ei ole muita töitä kuin alkaa selvittää uudestaan jo selvitettyä tapausta. Kokoomuksella ei kyllä nyt ole minkäänlaista selkärankaa. Haluavat vain nopeasti tapauksen pois käsistään muiden hoidettavaksi. Eihän yhden naisen kertomusta otettu tosissaan vuosia sitten, kokoomusaktiivi on sanonut, että heillä tapaan kuuluu olla ikää kuin tietämättä, vaikka kaikki tietää. Silloin kukaan ei tee mitään.

No nyt ovat tehneet suureen ääneen ja pöyristelyt jatkuvat vielä suurempaan ääneen. Kauhistelut jatkuu joitakin päiviä ja sit taas mennään.

Eihän me tiedetty ja nollatoleranssi, you know.

Vierailija
6054/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu moni olevan täysin vakuuttunut, että WR on lähestynyt 14-vuotiaita seksuaalisessa mielessä. Syytös on (erityisesti poliitikolle) äärimmäisen vakava, joten eihän tässä tapauksessa ole kerta kaikkiaan mitään muuta vaihtoehtoa kuin punnita esitettyjen syytösten todenperäisyys oikeussalissa. Itse ainakin odotan sitä, ja mikäli väitteet osoitetaan todeksi, Rydmanin poliittinen ura on ja kuuluukin olla ohi. Jos taas väitteet osoittautuvat perättömiksi, on muutamallakin taholla todella paljon hyvitettävää aiheutetun mainehaitan vuoksi.

Moni vakuuttuu jo siitä että uhrien lausuntojen mukaan WR on kertonut näille 14-vuotiaille kuinka "kuumia" he ovat. Minkälainen aikuinen puhuu 14-vuotiaalle tuollaisia juttuja ja millä motivaatiolla?

Melko kömpelö. Mutta voisiko olla niin, että kommenteissa on värikynää?

Kun vertaa Petran julkisuuteen antamia lausuntoja sekä Rydmanin ja Petran välisiä yksityisiä keskusteluja, niissä on iso ero.

Mun mielestä tää alkaa haiskahtaa taas ihan #BelieveAllWomen keissiltä. Eli ei mitään konkreettista, tapellaan siitä, onko sanottu "kuumaksi" vai onko sanottu "viehättäväksi" tai vaan "kauniiksi". En tiedä, jotenkin vähän nyt tuntuu siltä, että aika turhan oloinen keissi. Vieköön tuon Rydmanin johonkin käytöskouluun.

Jotenkin vähän tuntuu siltä, että sinä olet hirveän katkera naisia kohtaan.

Niinpä. Ja pari hassua julkaistua keskustelua ei kerro koko totuutta.

Vierailija
6055/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on näkökulma- ja kulttuurikysymys.

Suomessa se on nyt ihan objektiivisesti ottaen ikävä kyllä niin, että vallassa oleva mies ei voi tehdä elämässään asemansa turvin ihan kaikkea mitä giguli sanoo.

Vierailija
6056/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se romaani ainakin näyttää.siltä.En tuomitse mutta ne jotka oikeasti syyllistyvät tekoihin ovat ikuisia pedofiileja.Eli ainoa oikea paikka vankila homojen raiskattavaksi.Huom. en kertonnut muista kuin pedofiileista enkä syyttännyt ketään henkilökohtaisesti aamen.Aika näyttää totuuden.

Itse olen aina olettanut, että olisi romaniraustainen. On hyvin tumma.

Vierailija
6057/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Eikö juuri yksi tarinoista ollut tällainen? Alle 16 vuotiaana kahvittelua, illallisia, pientä koskettelua ja halailua. Kun tyttö täytti 16 vuotta lisäsi Rydman kierroksia.

Ei ollut. Muita kysymyksiä?

Ihan kuin olisin lukenut tällaisen tarinan.

mutta tätä ei liene tapahtunu?

Nainen 7

Kysyttäessä vastaan, että omalta kohdaltani tämä koko juttu on alkanut alun perin, kun olin yläasteen kahdeksannella luokalla eli 14-vuotias ja minulla oli pitkä yhteiskuntaopin tehtävä, jossa piti haastatella jotakuta poliitikkoa. Tähän liittyen menin kokoomusnuorten tapahtumaan, joka oli liittokokouksen valtakirjan ideariihi eli ideoimme aloitteita, joita vietäisiin liittokokoukseen. Kansanedustaja Wille Rydman oli tässä kokouksessa puhumassa. Minä tulin hieman myöhässä paikalle ja Rydman kätteli minua. Hän kysyi minulta, minkä ikäinen olen ja missä opiskelin. Minulle jäi jotenkin sellainen olo, että Rydman vaikutti pettyneeltä, kun vastasin olevani vasta 14-vuotias ja opiskelevani vasta yläasteella. Tämä kuitenkin tosin on vain minun oma havaintoni asiasta.

Menin tapaamaan Rydmania eduskuntaan syysloman jälkeen. Odotin kyselytunnin päättymistä Rydmanin avustajan kanssa, se oli torstaipäivä. Kun Rydman tuli kyselytunnilta, menimme eduskunnan kahvilaan.

Rydman sanoi minulle, että minä muistutan erästä seksikästä naista vappubrunssilta ja alkoi kertoa minulle tarinaa tästä seksikkäästä naisesta. Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua.

Sen jälkeen alkoi tämä Rydmanin tapa halailla minua usein, mistä en tykännyt. Aloin myös saada häneltä joulukortteja kotiin. Olin tavallaan loukkaantunut kaikista jutuista, mitä hän oli minulle puhunut, mutta samalla myös jotenkin imarreltu ja ehkä vähän ihastunut häneen.

Myöhemmin Rydman pyysi minua Kämppiin treffeille. Olin kertonut siitä yhdelle kaverilleni, joka oli ilmeisesti rahanhimoissaan soittanut asiasta Seiskalle. Siitä tuli iso sotku, kun Rydman väitti, että kyseessä eivät ole treffit. Mielestäni ne ovat treffit, jos kolmekymppinen mies vie 16-vuotiaan syömään Kämppiin. Meille tuli asiasta riita.

Rydmanin minuun kohdistama ahdistelu on ollut halailua, lääppimistä ja lähentelyä. Kysyttäessä tarkennan, että lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta kuten esimerkiksi, että hän tavatessamme ollessani 14-vuotias, heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan.

Tai että hän halaili minua todella paljon, esimerkiksi kerran kun olimme kaverini kanssa lähdössä kokoomusnuorten pikkujouluista pois, Rydman lähti kanssamme samaa matkaa, vaikka oli kertomansa mukaan menossa eduskuntaan hakemaan tietokonettaan. Eduskunta oli täysin eri suunnassa kuin minne olimme menossa. Rydman onnistui halaamaan minua lyhyellä matkalla meitä saattaessaan yhteensä yhdeksän kertaa ennen kuin lähti eri suuntaan.

Olen selvittänyt tätä asiaa myös kokoomuksen puoluejohdon kanssa. Olen kertonut tästä asiasta joulukuussa 2019 kokoomuksen varapuheenjohtaja Mari-Leena Talvitiellelle. Olen kuitenkin kokenut, että asian käsittelyä ei ole varsinaisesti kannustettu puolueen sisällä.

Jodelissa on valtakunnallinen ryhmä nimeltä Kokoomusnuoret, joka on etenkin pääkaupunkiseudulla aktiivinen. Joku oli avannut sinne langan, missä kysyttiin, mitkä ovat kokoomusnuorten julkiset salaisuudet. Lankaan oli tullut tosi paljon kommentteja, joista kaikki lukiessaan sai kyllä selville, ketä asia koski.

Tuosta samasta 14 vuotiaastahan on sen kaverin twitterketju jossa se kertoo että tuo 14 vuotias /myöhemmin 16 vuotias oli itse jossain määrin ihastunut rydmaniin ja rydman koitti ottaa etäisyyttä ja lopulta hermostui kun tyttö oli johonkin väittänyt että he on menossa kamppiin treffeille vaikka rydman lupasi vaan aterian kiitokseksi vaaliavustajan työstä. Eli aika lailla erilainen tarina eikä pelkästään rydmanin kertomana. 

Ilmeisesti tääkin versio oli hesarille kerrottu mutta heitä ei kiinnostanut. 

Vierailija
6058/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt kestää tämä ilman Perussuomalaisia, vai onko W Rydman siirtynyt persuihin.

No minkä puolueen sinä näet todennäköisenä vaihtoehtona Rydmanin jatkaa poliittista toimintaansa, jos tulee kenkää Kokoomuksesta? Tuskin se ainakaan Vasemmistoliitto tai Vihreät on enkä nyt näe että Keskusta tai Liike nyt haluaisi koskea häneen pitkällä tikullakaan siinä tapauksessa että kenkää on tullut.

Vierailija
6059/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman ei ole tehnyt rikosta, poliisikin tämän todennut.

Jos joku käyttäytyy huonosti, se ei ole rikos, mutta ihmiset varmasti hämmästelevät ja toruvat. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos piereskelen työpaikalla 8 tuntia, kyllä silloinkin ihmiset paheksuvat. Rikollinen en ole.

Kyllä Wille ihan itse on soppansa keittänyt, sitten itketään kuinka epäreilua kaikki on, kun ei saa edes lapsia öisin kylään kutsua rauhassa.

Vierailija
6060/9094 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun Rydman on julkisesti tuomittu lapsenraiskaajaksi ja pedofiiliksi niin onko hänet jo ilmiannettu natsina?

Vielä pahempaa. Hän on harrastanut seksiä 20 vuotiaan naisen kanssa seurustelusuhteessa.

Vaikea uskoa että olisi "noin vanhan" kanssa saanut itseään kiihottumaan. Ellei 20 v ole pukeutunut saparoihin ja hammasrautoihin yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi