HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9094)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri silti kuin Vasemmistoliiton tuohut:
Vasemmistoliiton Turun pormestariehdokkaana ollut Sasu Haapanen tuomittiin yli 2 vuoden vankeuteen lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus antoi tuomion asiassa tänään. Se katsoi vuonna 1982 syntyneen Sasu Juho Matias Haapasen syyllistyneen kuuteen törkeään sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan levittämiseen sekä kuuteen lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.
Lisäksi Haapasen syyksi luettiin sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittäminen ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapito.
Käräjäoikeus määräsi Haapasen 2 vuoden ja 2 kuukauden ehdottomaan vankeuteen.
Tein tästä aloituksen, poistui muutamassa minuutissa -> tarkoitaa, että palstalla on ok olla Vasemmistoliittolainen pedari, tuomittu sellainen, mutta jos olet Kokoomuslainen, joka on syyllistynyt vain sanoihin, sinut pitää ampua ja sinusta saa kirjoittaa 300 sivua mitä tahansa paskaaa, mitä ei ole edes vielä todistettu.
Näinhän se menee, ikävä kyllä, Vasemmistoliittolaiset nyt vaan on parmpaa porukkaa, ei niitä saa kuvata edes julkisella paikalla ja niiden tekemisistä ei saa puhua, ei vaikka pedo.
Kokoomus on kommunistinen puolue ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytön ennen kuin syylliseksi todetaan oikeudessa. Eihän Wille ole edes pannut noita pissiksi, ihan turhaa vouhotusta.
Olitko paikalla vai mistä tiedät?
Onhan poliisi jo kertaalleen asiaa selvittänyt.
"Keskusrikospoliisi (KRP) selvitti Rydman-asiaa vuonna 2020, mutta esitutkintalain mukaisessa esiselvityksessä ei löytynyt sellaista tekoa tai tapahtumaa, mikä olisi ylittänyt esitutkintakynnyksen.
– Tässähän on kyse kaksi vuotta sitten päätetystä esiselvityksestä, missä nämä kyseiset henkilöt (naiset) kuulusteltiin. Kukaan näistä kuulustelluista henkilöistä ei kertonut sellaista tekoa tai tapahtumaa, mitä pitäisi pitää rikoksena, rikoskomisario Jyri Hiltunen KRP:stä sanoo Iltalehdelle.
Hiltusen mukaan keskusrikospoliisi selvitti asiassa mahdollisia hyväksikäyttörikoksia.
– Sellaista rikosta ei tullut esiselvityksessä esille."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2fb207a4-911c-4177-b23a-3e387191d…
Hesari vajosi kyllä nyt riman alle levittämällä erätöntä roskaa. Ei yhtään parempi kuin juoru- ja lööppikeisarien Seiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dannya voisi kiinnostaa että häntä syytetään täällä alaikäiseen sekaantumisesta.
Paskat oo syytetty mistään tollaseta. Äkkiähän tuon tarkastaa että se tyttöystävä oli ainakin jossain vaiheessa 19-vuotias, ehkä sitten tapaamishetkelläkin. Ja suomessahan 16-vuotias saa harrastaa seksiä vaikka sata vuotiaan kanssa lain mukaan eikä siinä ole mitään "alaikäisiin sekaantumista"
Ei saa. Alle 18-vuotiaan kanssa ei saa harrastaa seksiä, jos on esim. tämän opettaja, valmentaja, työnantaja tai joku vastaavassa asemassa nuoreen oleva.
Paitsi jos on nainen, tai ainakin naisten toimesta sitä katsellaan helpommin läpi sormien.
Ei katsella muualla kuin harhaisessa päässäsi.
No mites se pak.keskustyöntekijä joka tuli raskaaksi asiakkaasta?
Eikös siihen nyt pädekään se, että ikäerothan ovat ihan normaaleja, jos kyseessä on yli 16-vuotiaat? Nuori mieshän oli itse seksiä halunnut, joten mikä sinä olet häntä tuomitsemaan?
Et näe tuossa mitään valta-asemaa? Itse näen vähintään saman verran kuin willen tapauksessa, näkisin tuon suhteen jopa lähes opettaja-oppilas suhteeseen verrattavana ellei vielä pahempana, sillä mies on siinä helposti täysin alisteisessa asemassa.
Kyllä minä näen.
Mutta jatkuvastihan täällä hoetaan, ettei siinä ole mitään väärää jos vajaa kolmekymppinen mies panee 16-vuotiaita, vaikka on valta-asemassa heihin nähden.
Ilmeisesti asiassa on heidän mielestään jotain väärää vasta sitten, jos sukupuolet ovat toisinpäin.Herranjestas. Ei ole pantu 16-vuotiaita tässä keississä. Jos saisin jokaisesta Helunasta yhden euron, mun ei tarttis töitä tehdä enää ikinä...voisin muuttaa etelän lämpöön elämään kristillis-konservatiivista elämää kaikkien helunoiden kanssa. Minkälaista sekin nyt olisi jos oltais Helsinki-Vantaalla minä ja 4000 Helunaa, kaikki mustissa ja laulaisivat siuuuuuunaaaaaaa jaaaaaaa varjeeeeeeleeeee meeeeeeeeiiiiiiitääää uluuuuukoomaaaaailla. Ei mahduttais yhteen Finnairii!
Hitto että oli typerä kommentti. Puistattavaa myötähäpeää herättävä. Ei hauska, ei nokkela - ei mitään muuts kuin todella typerä.
Ainoastaan naisilla on yksinoikeus tällä palstalla hassutella. Muistakaa se! Muuten tulleepi katkiksen poisto ilman puudutusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu moni olevan täysin vakuuttunut, että WR on lähestynyt 14-vuotiaita seksuaalisessa mielessä. Syytös on (erityisesti poliitikolle) äärimmäisen vakava, joten eihän tässä tapauksessa ole kerta kaikkiaan mitään muuta vaihtoehtoa kuin punnita esitettyjen syytösten todenperäisyys oikeussalissa. Itse ainakin odotan sitä, ja mikäli väitteet osoitetaan todeksi, Rydmanin poliittinen ura on ja kuuluukin olla ohi. Jos taas väitteet osoittautuvat perättömiksi, on muutamallakin taholla todella paljon hyvitettävää aiheutetun mainehaitan vuoksi.
Moni vakuuttuu jo siitä että uhrien lausuntojen mukaan WR on kertonut näille 14-vuotiaille kuinka "kuumia" he ovat. Minkälainen aikuinen puhuu 14-vuotiaalle tuollaisia juttuja ja millä motivaatiolla?
Vähän kuin Jani Toivola, joka kertoi kirjassa menneensä New Yorkissa puistoon hakemaan seksiseuraa ja kun sitä sitten sai niin kokikin olleensa r..ai.sk.attu.
Niin, moni tosiaan jostakin syystä vakuuttuu epämääräisistä väitteistä, jotka asianomainen itse kiistää jyrkästi.Jos kaksi toisistaan tietämätöntä uhria kertoo poliisikuulusteluissa hyvin samankaltaisen tarinat, on se ainakin minun mielestäni paljon uskottavampaa kuin uskoa syytetyn versiota jossa kiistetään kaikki. Näin kertoo todennäköisyysmatematiikka. Ainoa Willen versiota tukeva vaihtoehto olisikin sitten salaliitto hänta vastaan.
Tiesitkö muuten, että lähes kaikki vankilassa istuvat väittävät olevansa syyttömiä rikoksiin mistä ovat tuomittuja? Vielä suurempi osa yrittää kiistää rikoksen kuulusteluvaiheessa.
Jodelin juorukerhossahan nämä olivat asioista yhdessä keskustelleet. Helposti siitä muodostuu yhtenäinen tarina.
Vastahan tuo Blick kertoi julkisuuteen, että ei ennen tavattuaan muita uhreja ollut edes ymmärtänyt olevansa uhri. Siellä ne on saaneet mahti-idean päähänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista yritystä vetää ketjua sivuraiteille Yllätyinkö? No en.
Johtuu varmaan ainakin osittain siitä, ettei ole toivoakaan että noita "sivuraiteita" käsittelevä ketju pysyisi täällä 300:n (tai edes 30:n) sivun verran.
Melkoista kokemista - no eipä siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt tässä ei ole relevanttia, koska mitään ei tässä tapauksessa ole tapahtunut alle 20-vuotiaiden kanssa.
Eräs nainen kertoo seurustelleensa Rydmanin kanssa muutaman kuukauden ollessaan 16- vuotias. Minusta 16-vuotias on alle 20-vuotias.
Poliisin pöytäkirjoista piirtyy myös kuva tytöstä, joka omasta mielestään oli jonkinlaisessa suhteessa Rydmanin kanssa, mutta hänen ystävänsä ja jopa siskonsa piti "suhdetta" täysin yksipuolisena ja lähinnä mielikuvitulsen/fantasian tuotteena. En tiedä liittyykö mitenkään viittaamaasi henkilöön vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista yritystä vetää ketjua sivuraiteille Yllätyinkö? No en.
Johtuu varmaan ainakin osittain siitä, ettei ole toivoakaan että noita "sivuraiteita" käsittelevä ketju pysyisi täällä 300:n (tai edes 30:n) sivun verran.
Melkoista kokemista - no eipä siinä mitään.
Voi olla joo. Sinulla on siis laittaa linkki noita muita mainittuja tapauksia käsittelevään av-ketjuun?
Tästä voi lukea mitä Rydman on jutustellut 14- vuotiaiden tyttöjen kanssa. Näyttäisi siltä että on aina odottanut että nainen täyttää 16 vuotta ennenkuin alkanut kutsua esim. asunnolleen. Tosin jo 14- vuotiaille on kertonut juttuja joita sen ikäisille aikuinen mies harvemmin kertoo.
”Hän puhui minulle sielläkin paljon kaikista yksityisasioistaan, mm. siitä kuinka hän mietti perheen perustamista, kertoili minulle kaksimielisiä viestejä ja kertoili kansalaisilta saamistaan kirjeistä. Hän aloitti lauseen minulle todella moneen kertaan, että 14-vuotiaalle ei pitäisi puhua tästä... ...ja sitten jatkoi kuitenkin.”
”Kun olin alle 16-vuotias, kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, niin Wille pyysi minua kotiinsa käymään. Hän asui tällöin jossain siinä Kämpin ja Punavuoren lähettyvillä.”
"Wille kertoili autossa todella häröjä juttuja mm. siitä, kuinka hänen isoisänsä oli mennyt naimisiin 35-vuotiaana 16-vuotiaan kanssa ja kuinka heille oli tullut lapsia ja he olivat olleet onnellisesti aviossa.”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8772028a-d2d9-4dbe-b41e-911ffd572…
Nomut teinityttöjen syyttelyhän on sitä tosisotureiden hommaa.
Huhhuh 😂🦐🤡
Vierailija kirjoitti:
On miehiä, jotka kuvittelevat olevansa lahja maailman kaikille naisille.
Osa onkin, hih.
Loput eivät ole.
Ja me naiset määrittelemme, kuka on ja kuka ei ole.
Miehet, yrittäkää käyttäytyä, vaikkei meillä burkhaa olekaan puettuna.
Pitää nostaa hattua noille teinitytöille, että ovat päässeet HS:n jutun kuvaamista tilanteista pois.
Aivan samoja terveisiä sinne teidän osastolle, että koittakaahan pitää vähän asiallisempi linja, niin ei tartte teidän koko seurakuntaa viedä etelän lämpöön. Siellä kun mummot osaa tehdä sentään cacio e pepeä, ja te ette rakettispagettia osaa keittää!
Tää on hauska ketju. Pari miestä vie hysteeristä akkalaumaa kuin litran mittaa! Näiden joukossa myös sitä naista joka väittää olevansa mies. Tätä muuten epäilen Sukunimihulluksi.
Miten tämä Ryydman edes muistaa ja tuntee noin monta teinityttöä? Ei minulla ainakaan ole tuttavissani yhtään teinipoikia joiden kanssa viestittelisin.
N35
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi lukea mitä Rydman on jutustellut 14- vuotiaiden tyttöjen kanssa. Näyttäisi siltä että on aina odottanut että nainen täyttää 16 vuotta ennenkuin alkanut kutsua esim. asunnolleen. Tosin jo 14- vuotiaille on kertonut juttuja joita sen ikäisille aikuinen mies harvemmin kertoo.
”Hän puhui minulle sielläkin paljon kaikista yksityisasioistaan, mm. siitä kuinka hän mietti perheen perustamista, kertoili minulle kaksimielisiä viestejä ja kertoili kansalaisilta saamistaan kirjeistä. Hän aloitti lauseen minulle todella moneen kertaan, että 14-vuotiaalle ei pitäisi puhua tästä... ...ja sitten jatkoi kuitenkin.”
”Kun olin alle 16-vuotias, kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, niin Wille pyysi minua kotiinsa käymään. Hän asui tällöin jossain siinä Kämpin ja Punavuoren lähettyvillä.”
"Wille kertoili autossa todella häröjä juttuja mm. siitä, kuinka hänen isoisänsä oli mennyt naimisiin 35-vuotiaana 16-vuotiaan kanssa ja kuinka heille oli tullut lapsia ja he olivat olleet onnellisesti aviossa.”
Se on muuten baibai ryyderi nyt 🙂
Hyi hitto mikä taskukokoinen peto-fiilistelijä.
Mielestäni tämänkaltaiset tapaukset pitäisi käsitellä oikeussalissa, eikä somessa huutoäänestyksenä..
Mikäli tämä Wille ei olekaan syyllistynyt rikoksiin vaan ainoastaan huonoon käytökseen, joka ei aiheuta rangaistustoimenpiteitä, niin maine ainakin on jo mennyt.
Nykyisin somesta on tullut epävirallinen esioikeusaste, jossa väkijoukko lynkkaa sanallisesti eikä puolustusasianajajaa ole.
Jos hän on syyllistynyt tuomittavaan rikokseen, asia käsitellään oikeudessa ja siitä seuraa rangaistus.
Medialla pitäisi olla myös tiukempi vastuu kirjoittelusta ja provosoivista otsikoista.
miksi aikuinen kutsuu yöllä teinejä kotiinsa? Osaako tähän kukaa vastata
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska ketju. Pari miestä vie hysteeristä akkalaumaa kuin litran mittaa! Näiden joukossa myös sitä naista joka väittää olevansa mies. Tätä muuten epäilen Sukunimihulluksi.
Ihan tosi nokkelaa juu. Näytähän äidilles tämä, saatat saada tissimaitoa aamupuuroon palkkioks 👌🏻
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin paremminkin, että yksi mies täällä vain nolaa itsensä rientämällä aina paikalle haukkumaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän en ole kuule tässä talkoohommilla vedetyssä 4000 kommentin ketjussa ole käyty. Laitoit lukulasit päähän ja löysit vielä samat tarinat. Laki on laki.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämänkaltaiset tapaukset pitäisi käsitellä oikeussalissa, eikä somessa huutoäänestyksenä..
Mikäli tämä Wille ei olekaan syyllistynyt rikoksiin vaan ainoastaan huonoon käytökseen, joka ei aiheuta rangaistustoimenpiteitä, niin maine ainakin on jo mennyt.
Nykyisin somesta on tullut epävirallinen esioikeusaste, jossa väkijoukko lynkkaa sanallisesti eikä puolustusasianajajaa ole.
Jos hän on syyllistynyt tuomittavaan rikokseen, asia käsitellään oikeudessa ja siitä seuraa rangaistus.
Medialla pitäisi olla myös tiukempi vastuu kirjoittelusta ja provosoivista otsikoista.
Tästä kuules:
Oletko koskaan kuullut, että uhrit usein syyllistävät itseään eivätkä pysty puhumaan asioista heti? Miten tämäkin voi olla näin vaikeaa käsittää.