HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9094)
Yleisesti ottaen 16 vee saa olla jo sillai mutta jos mies esim 30 vee niin ei kai suotavaa. En ollut niissä hommissa , vasta aikuisena seurusteltuani muutaman kkden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dannya voisi kiinnostaa että häntä syytetään täällä alaikäiseen sekaaon 21 veentumisesta.[/quoiko 19 veete]
Helmi on 21 vee ja 19 v kun tapasi Dannyn. Mikä suhe heillä on. ? Ystäviä.Eli miten eroaa siitä, että Wille seurusteli 20- ja 21-vuotiaiden kanssa ollessaan itse 28?
Aikamoista yritystä vetää ketjua sivuraiteille Yllätyinkö? No en.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen 16 vee saa olla jo sillai mutta jos mies esim 30 vee niin ei kai suotavaa. En ollut niissä hommissa , vasta aikuisena seurusteltuani muutaman kkden.
Se nyt tässä ei ole relevanttia, koska mitään ei tässä tapauksessa ole tapahtunut alle 20-vuotiaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Syytön ennen kuin syylliseksi todetaan oikeudessa. Eihän Wille ole edes pannut noita pissiksi, ihan turhaa vouhotusta.
Olitko paikalla vai mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dannya voisi kiinnostaa että häntä syytetään täällä alaikäiseen sekaantumisesta.
Paskat oo syytetty mistään tollaseta. Äkkiähän tuon tarkastaa että se tyttöystävä oli ainakin jossain vaiheessa 19-vuotias, ehkä sitten tapaamishetkelläkin. Ja suomessahan 16-vuotias saa harrastaa seksiä vaikka sata vuotiaan kanssa lain mukaan eikä siinä ole mitään "alaikäisiin sekaantumista"
Ei saa. Alle 18-vuotiaan kanssa ei saa harrastaa seksiä, jos on esim. tämän opettaja, valmentaja, työnantaja tai joku vastaavassa asemassa nuoreen oleva.
Paitsi jos on nainen, tai ainakin naisten toimesta sitä katsellaan helpommin läpi sormien.
Ei katsella muualla kuin harhaisessa päässäsi.
No mites se pak.keskustyöntekijä joka tuli raskaaksi asiakkaasta?
Eikös siihen nyt pädekään se, että ikäerothan ovat ihan normaaleja, jos kyseessä on yli 16-vuotiaat? Nuori mieshän oli itse seksiä halunnut, joten mikä sinä olet häntä tuomitsemaan?
Et näe tuossa mitään valta-asemaa? Itse näen vähintään saman verran kuin willen tapauksessa, näkisin tuon suhteen jopa lähes opettaja-oppilas suhteeseen verrattavana ellei vielä pahempana, sillä mies on siinä helposti täysin alisteisessa asemassa.
Kyllä minä näen.
Mutta jatkuvastihan täällä hoetaan, ettei siinä ole mitään väärää jos vajaa kolmekymppinen mies panee 16-vuotiaita, vaikka on valta-asemassa heihin nähden.
Ilmeisesti asiassa on heidän mielestään jotain väärää vasta sitten, jos sukupuolet ovat toisinpäin.Herranjestas. Ei ole pantu 16-vuotiaita tässä keississä. Jos saisin jokaisesta Helunasta yhden euron, mun ei tarttis töitä tehdä enää ikinä...voisin muuttaa etelän lämpöön elämään kristillis-konservatiivista elämää kaikkien helunoiden kanssa. Minkälaista sekin nyt olisi jos oltais Helsinki-Vantaalla minä ja 4000 Helunaa, kaikki mustissa ja laulaisivat siuuuuuunaaaaaaa jaaaaaaa varjeeeeeeleeeee meeeeeeeeiiiiiiitääää uluuuuukoomaaaaailla. Ei mahduttais yhteen Finnairii!
Hitto että oli typerä kommentti. Puistattavaa myötähäpeää herättävä. Ei hauska, ei nokkela - ei mitään muuts kuin todella typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri silti kuin Vasemmistoliiton tuohut:
Vasemmistoliiton Turun pormestariehdokkaana ollut Sasu Haapanen tuomittiin yli 2 vuoden vankeuteen lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus antoi tuomion asiassa tänään. Se katsoi vuonna 1982 syntyneen Sasu Juho Matias Haapasen syyllistyneen kuuteen törkeään sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan levittämiseen sekä kuuteen lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.
Lisäksi Haapasen syyksi luettiin sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittäminen ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapito.
Käräjäoikeus määräsi Haapasen 2 vuoden ja 2 kuukauden ehdottomaan vankeuteen.
Tein tästä aloituksen, poistui muutamassa minuutissa -> tarkoitaa, että palstalla on ok olla Vasemmistoliittolainen pedari, tuomittu sellainen, mutta jos olet Kokoomuslainen, joka on syyllistynyt vain sanoihin, sinut pitää ampua ja sinusta saa kirjoittaa 300 sivua mitä tahansa paskaaa, mitä ei ole edes vielä todistettu.
Näinhän se menee, ikävä kyllä, Vasemmistoliittolaiset nyt vaan on parmpaa porukkaa, ei niitä saa kuvata edes julkisella paikalla ja niiden tekemisistä ei saa puhua, ei vaikka pedo.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista yritystä vetää ketjua sivuraiteille Yllätyinkö? No en.
Johtuu varmaan ainakin osittain siitä, ettei ole toivoakaan että noita "sivuraiteita" käsittelevä ketju pysyisi täällä 300:n (tai edes 30:n) sivun verran.
Ei saa kertoa 14 v että on kuuma. Itse en olisi edes ymmärtänyt 14 v mitä tarkoittaa vuosikymmeniä sitten maaseudun rauhassa kasvaneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yks tuttu eronnut mies sanoi 7v tytärtäni suorastaan seksikkääksi kun tanssi musiikin tahdissa mun olohuoneessa. Hieman v....tti äijän sanavalinta. Sen koomin ei olla yhteyksiä pidetty. 😡
Miksi muuten annoit tytön tanssia hänelle?
Häh, mistä lähtien lapset eivät ole saaneet tanssia omassa kodissaan?
Eri
Rydman tekee nyt vain kiltisti julkisen anteeksipyynnön. Ehkä sen jälkeen joku vielä voi häntä kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt tässä ei ole relevanttia, koska mitään ei tässä tapauksessa ole tapahtunut alle 20-vuotiaiden kanssa.
Eräs nainen kertoo seurustelleensa Rydmanin kanssa muutaman kuukauden ollessaan 16- vuotias. Minusta 16-vuotias on alle 20-vuotias.
On miehiä, jotka kuvittelevat olevansa lahja maailman kaikille naisille.
Osa onkin, hih.
Loput eivät ole.
Ja me naiset määrittelemme, kuka on ja kuka ei ole.
Miehet, yrittäkää käyttäytyä, vaikkei meillä burkhaa olekaan puettuna.
Pitää nostaa hattua noille teinitytöille, että ovat päässeet HS:n jutun kuvaamista tilanteista pois.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan seuraavaksi paljastuu? Aina ne on noista oikeistopuolueista. Pistää miettimään..
galluppien perusteella ei pistä, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dannya voisi kiinnostaa että häntä syytetään täällä alaikäiseen sekaantumisesta.
Paskat oo syytetty mistään tollaseta. Äkkiähän tuon tarkastaa että se tyttöystävä oli ainakin jossain vaiheessa 19-vuotias, ehkä sitten tapaamishetkelläkin. Ja suomessahan 16-vuotias saa harrastaa seksiä vaikka sata vuotiaan kanssa lain mukaan eikä siinä ole mitään "alaikäisiin sekaantumista"
Ei saa. Alle 18-vuotiaan kanssa ei saa harrastaa seksiä, jos on esim. tämän opettaja, valmentaja, työnantaja tai joku vastaavassa asemassa nuoreen oleva.
Paitsi jos on nainen, tai ainakin naisten toimesta sitä katsellaan helpommin läpi sormien.
Ei katsella muualla kuin harhaisessa päässäsi.
No mites se pak.keskustyöntekijä joka tuli raskaaksi asiakkaasta?
Eikös siihen nyt pädekään se, että ikäerothan ovat ihan normaaleja, jos kyseessä on yli 16-vuotiaat? Nuori mieshän oli itse seksiä halunnut, joten mikä sinä olet häntä tuomitsemaan?
Et näe tuossa mitään valta-asemaa? Itse näen vähintään saman verran kuin willen tapauksessa, näkisin tuon suhteen jopa lähes opettaja-oppilas suhteeseen verrattavana ellei vielä pahempana, sillä mies on siinä helposti täysin alisteisessa asemassa.
Kyllä minä näen.
Mutta jatkuvastihan täällä hoetaan, ettei siinä ole mitään väärää jos vajaa kolmekymppinen mies panee 16-vuotiaita, vaikka on valta-asemassa heihin nähden.
Ilmeisesti asiassa on heidän mielestään jotain väärää vasta sitten, jos sukupuolet ovat toisinpäin.Herranjestas. Ei ole pantu 16-vuotiaita tässä keississä. Jos saisin jokaisesta Helunasta yhden euron, mun ei tarttis töitä tehdä enää ikinä...voisin muuttaa etelän lämpöön elämään kristillis-konservatiivista elämää kaikkien helunoiden kanssa. Minkälaista sekin nyt olisi jos oltais Helsinki-Vantaalla minä ja 4000 Helunaa, kaikki mustissa ja laulaisivat siuuuuuunaaaaaaa jaaaaaaa varjeeeeeeleeeee meeeeeeeeiiiiiiitääää uluuuuukoomaaaaailla. Ei mahduttais yhteen Finnairii!
Kyllä, iltalehden jutun mukaan willellä oli v. 2011 seurustelusuhde 16v tytön kanssa.
Hyi helvetti.
Naisilla on kyvykkyys manipuloida ympäristöään mitä uskomattomimmilla tavoilla. Tämä seurustelusuhteen määritelmä jää nähtäväksi. Seurusteluksi on kutsuttu kahta viinilasillista ravintolassa, seuraavalla kerralla eukkoa ei näkynyt. Tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytön ennen kuin syylliseksi todetaan oikeudessa. Eihän Wille ole edes pannut noita pissiksi, ihan turhaa vouhotusta.
Olitko paikalla vai mistä tiedät?
Onhan poliisi jo kertaalleen asiaa selvittänyt.
"Keskusrikospoliisi (KRP) selvitti Rydman-asiaa vuonna 2020, mutta esitutkintalain mukaisessa esiselvityksessä ei löytynyt sellaista tekoa tai tapahtumaa, mikä olisi ylittänyt esitutkintakynnyksen.
– Tässähän on kyse kaksi vuotta sitten päätetystä esiselvityksestä, missä nämä kyseiset henkilöt (naiset) kuulusteltiin. Kukaan näistä kuulustelluista henkilöistä ei kertonut sellaista tekoa tai tapahtumaa, mitä pitäisi pitää rikoksena, rikoskomisario Jyri Hiltunen KRP:stä sanoo Iltalehdelle.
Hiltusen mukaan keskusrikospoliisi selvitti asiassa mahdollisia hyväksikäyttörikoksia.
– Sellaista rikosta ei tullut esiselvityksessä esille."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2fb207a4-911c-4177-b23a-3e387191d…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs nainen kertoo seurustelleensa Rydmanin kanssa muutaman kuukauden ollessaan 16- vuotias. Minusta 16-vuotias on alle 20-vuotias.
On. Mitä se pitää sisällään? Onko jotain näyttöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites vasemmistolaisten toiminta? Onko arvot kohdillaan? Tätäkö on vasemmisto vuonna 2022?
"Pormestariehdokas Sasu Haapanen haali 7-10-vuotiaiden alastonkuvia, naisystävä kuvaajana – molemmille vankilatuomiot"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/de286942-e7e5-45c0-97a4-5faf237b8d18
Sairas perverssi. Koska Vasemmistoliitto tuomitsee hyväksikäyttäjän?
Erotti hänet heti.
Ei varmasti erottanut, en ole kuullut asiasta mitään ja seuraan politiikkaa aktiivisesti useasta eri mediasta mm. MV-lehti, TokenTube ja olen aktiivinen Homman politiikka osiossa.
Haapasella ja vasemmistoliitolla on ollut yhteiset arvot koska hän on ollut puolueen jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Rydman tekee nyt vain kiltisti julkisen anteeksipyynnön. Ehkä sen jälkeen joku vielä voi häntä kunnioittaa.
Ei, vaan nostaa kanteen törkeästä kunnianloukkauksesta. Jos ei nosta, niin tulkitsen sen siten, että syytökset pitävät pääpiirteissään paikkansa.
Toisaalta hyvä että kokoomus munaa nyt itsensä. Laskee gallup. Ensin tiedettiin mut ei välitetty ja kun paljastui vaaditaan tutkintaa. Toivottavasti ottavat nyt esille oma-aloitteisesti toisetkin tiedetyt tapaukset. Vai odottavatko niidenkin paljastumista toista kautta? Ei yhden tyypin takia aloiteta toimenpiteitä tällaisten häiriöiden kitkemiseksi.