Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia

Vierailija
19.06.2022 |

ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…

Kommentit (9094)

Vierailija
341/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kokoomuslaisena toivon että Rydman joko eroaa tai erotetaan. Hänellä on monessa muussakin asiassa lähtenyt mopo sen verran käsistä, ettei hänen edustamansa arvot sovi minun käsitykseeni puolueestani. Good riddance.

Mitä hän on väitetysti tehnyt? Maksumuurin takia olen nähnyt vain vastineen.

Sori, en todellakaan käytä aikaani pitkän lehtijutun referoimiseen. Etköhän saa selvän yästä ketjusta.

Vierailija
342/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi opperalaulaja oli syytettyjen penkillä ja nyt seukkaa erään ratsastajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin poliitikko on erinomainen päättäjä ja mies paikallaan, mutta ehdottomasti sitä laatua, että pidettävä kaukana nuorisojärjestöstä.

Vierailija
344/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristallikissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rydman näyttää toistuvasti hakeutuneen alaikäisten tyttöjen seuraan.

Yksi keskusrikospoliisin kuulustelemista tytöistä tapasi kaverinsa kanssa Rydmanin juhlissa vuonna 2016. Tytöt olivat 17-vuotiaita.

Siellä synttäreillä oli pääasiassa 17-18-vuotiaita, toinen tytöistä kertoi poliisille.

Juhlien jälkeen Rydman pyysi tyttöjä baariin. He olivat liian nuoria päästäkseen sisään. Rydman viestitti tyttöystävälleen ja kertoi tuovansa kotiin ”tuliaisia”.

Mulla on kaks alaikäistä tyttöä mukana. Saat itse arvioida, tykkäätkö niistä 😉, Rydman kirjoitti HS:n näkemässä viestissä."

Juu, ja sitten artikkeli jatkuu näin: *Rydmanin silloinen tyttöystävä Amanda Blick sanoo HS:lle, että paikalla olivat vain hän, Rydman ja kaksi alaikäistä tyttöä.

Blickin mukaan ajatuksena oli ollut seksin harrastaminen yhdessä, mutta hän oli ymmärtänyt nopeasti, että tytöt eivät olleet olleet siihen halukkaita.*

Pitäisikö siis antaa mitali, kun ei ryhtynyt raiskuuhommiin? Vähän vain vokotteli lapsia 🤢

Tuo silloinen tyttöystävä oli myös hyvin nuori tapahtuma-aikaan, noin 20, kun Rydman oli noin 30.

Juttu jatkuu:

"Blick sanoi kuulustelussa, että hänelle tuli suhteen aikana hyvin selväksi, että Rydman oli viehättynyt hyvin nuorista, juuri ja juuri sukukypsistä tytöistä.

'Toki ajatuksen tasolla ihminen saa tykätä mistä haluaa, ajatusrikoksia ei voi tehdä, enkä uskonut tai tiennyt, että hänellä olisi tällaista historiaa alaikäisten kanssa.'

Blick kertoo HS:lle, että Rydman sanoi ”naisen olevan parhaimmillaan hyvin nuorena”."

Vaikka en ole juttua lukenut, on tapaus näiden tiedonmurusten valossa hyvin kyseenalainen ja häiritsevä.

Silti tähän exän sanomiseen täytyy suhtautua tavalla, että kannattaa miettiä hetki asetelmaa: hänetkin on nyt siis yhdistetty tuohon pervoiluun.

Mitä hänen kannattaa sanoa? Mitä itse sanoisit hänen asemassaan?

Totta kai hän vastaa jotain tällaista, vastuu mahdollisimman paljon toiselle, huomio pois omasta itsestään, varmana haluaa pelastaa oman nahkansa, se on selvää. Kannattaa miettiä kriittisesti aina ihmisen asemaa ja motiiveja, kun hän kommentoi jotain.

Sitä en usko, että hän varsinaisesti välttämättä valehtelee, mutta varmasti kommentointiin vaikuttaa se fakta, että ihmisellä on aina ensisijassa tavoitteena pelastaa oma nahkansa. Niinhän on Villelläkin.

En yhtään ihmettele, jos exän kertomus päättyy lopulta siihen, että hänkin oli vaan uhri, joka ei oikeastaan kuitenkaan halunnut mitään... Vaikka mikä olisikaan totuus tuon parin touhuista. Näin se menee.

Vierailija
345/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onni tuolle Lotalle, että hänet oli otettu järjestössä hyvin vastaan, jolloin hän saattoi kertoa lähestymisestä ja tulla varoitetuksi. Ehkäpä kahville pyytänyt henkilö ei odottanut, että hän kertoisi kutsusta kenellekään. Kahvittelun jälkeen voisi kynnys kertoa tapahtuneesta olla korkeampi. Tämä siis spekuloiden skenaariossa, jossa Hesarin juttu olisi totta.

Rydmanin vastineessa:

"Helsingin Sanomat kertoo, että Lotta on saanut minulta kahvikutsun 16-vuotiaana vuonna 2014. Toimittaja Paavo Teittinen väittää minulle sähköpostissaan, että näin olisi tapahtunut SuomiAreena-tapahtumassa vuonna 2014. Ei ihme, että en muista tapausta, sillä samaan aikaan olen ollut vaeltamassa Utsjoella ja Sevettijärvellä, mikä käy ilmi tuon ajan somepäivityksistänikin esimerkiksi tässä, tässä, tässä ja tässä."

Linkkeihin pääsee tuon vastinekirjoituksen kautta.

Juu, kiitos että etsit tämän kohdan, jossa Rydman tarttuu lilluknvarsiin. 9 naista syyttää häntä valtakunnan suurimmassa päivälehdessä ahdistelusta ja Willen mielestä ei voi pitää paikkansa, koska paikka, josta jokin kutsu esitettiin ei täsmää hänen faktoihinsa? 9 naista syyttää, ja Willestä on tärkeää että lukija klikkaa auki 4 (neljä!) linkkiä, joista voi tarkistella, että hän oli tiettynä ajankohtana vaeltamassa Lapissa? Todellako, Wille?
Sinulla ei ole muuta sanottavaa kansanedustajana syytöksiin?

Lisäksi Wille jää jo Hesarin jutussa niin monesta valheesta kiinni, että mikään, mitä hän kilometrin pituisessa, itsensä puolusteluun täysin keskittyvässä puheenvuorossaan sanoo, ei voi ottaa vakavasti.

Olisi ollut hieman uskottavampaa, jos hän olisi ollut kauhuissaan kuullessaan, että hänen hyvää tarkoittava käytöksensä on koettu satuttavana. (hyvää tarkoittava sarkastisesti)

Häh? Siis hänhän kirjoitti pitkän vastineen asiasta. Miksi et yksinkertaisesti lue sitä vai etkö halua, kun sitten et voi vääristellä ja leikkiä väärin ymmärtäjää yhtä tehokkaasti?

Ööööh, sori vaan, skrollasin tekstin läpi. Se oli tuollaista samantasoista nonsenseä koko liturgia. Ihan jo alkaen siitä, ettei hän sanallakaan ilmaissut harmia siitä, että joku on pahoittanut mielensä hänen käytöksestään. Ei ollut huolissaan itseään nuorempien naisten koettua hetkiä hänen kanssaan ahdistavina.

Ovatko kokeneet? Sen kertoo esitutkintapöytäkirjat. Nyt meillä on vain Hesarin juttu ja Willen blogi asiasta kertomassa.

Vierailija
346/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, Sasu Haapanen edustaa oikeistopuoluetta? Aika huolestuttavaa, jos vasemmistoliitto lasketaan oikeistoon kuuluvaksi.

Vierailija
347/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onni tuolle Lotalle, että hänet oli otettu järjestössä hyvin vastaan, jolloin hän saattoi kertoa lähestymisestä ja tulla varoitetuksi. Ehkäpä kahville pyytänyt henkilö ei odottanut, että hän kertoisi kutsusta kenellekään. Kahvittelun jälkeen voisi kynnys kertoa tapahtuneesta olla korkeampi. Tämä siis spekuloiden skenaariossa, jossa Hesarin juttu olisi totta.

Rydmanin vastineessa:

"Helsingin Sanomat kertoo, että Lotta on saanut minulta kahvikutsun 16-vuotiaana vuonna 2014. Toimittaja Paavo Teittinen väittää minulle sähköpostissaan, että näin olisi tapahtunut SuomiAreena-tapahtumassa vuonna 2014. Ei ihme, että en muista tapausta, sillä samaan aikaan olen ollut vaeltamassa Utsjoella ja Sevettijärvellä, mikä käy ilmi tuon ajan somepäivityksistänikin esimerkiksi tässä, tässä, tässä ja tässä."

Juu, kiitos että etsit tämän kohdan, jossa Rydman tarttuu lilluknvarsiin. 9 naista syyttää häntä valtakunnan suurimmassa päivälehdessä ahdistelusta ja Willen mielestä ei voi pitää paikkansa, koska paikka, josta jokin kutsu esitettiin ei täsmää hänen faktoihinsa? 9 naista syyttää, ja Willestä on tärkeää että lukija klikkaa auki 4 (neljä!) linkkiä, joista voi tarkistella, että hän oli tiettynä ajankohtana vaeltamassa Lapissa? Todellako, Wille?

Lisäksi Wille jää jo Hesarin jutussa niin monesta valheesta kiinni, että mikään, mitä hän kilometrin pituisessa, itsensä puolusteluun täysin keskittyvässä puheenvuorossaan sanoo, ei voi ottaa vakavasti.

Olisi ollut hieman uskottavampaa, jos hän olisi ollut kauhuissaan kuullessaan, että hänen hyvää tarkoittava käytöksensä on koettu satuttavana. (hyvää tarkoittava sarkastisesti)

Häh? Siis hänhän kirjoitti pitkän vastineen asiasta. Miksi et yksinkertaisesti lue sitä vai etkö halua, kun sitten et voi vääristellä ja leikkiä väärin ymmärtäjää yhtä tehokkaasti?

Ööööh, sori vaan, skrollasin tekstin läpi. Se oli tuollaista samantasoista nonsenseä koko liturgia. Ihan jo alkaen siitä, ettei hän sanallakaan ilmaissut harmia siitä, että joku on pahoittanut mielensä hänen käytöksestään. Ei ollut huolissaan itseään nuorempien naisten koettua hetkiä hänen kanssaan ahdistavina.

Kuvakaappauksissa olleista tekstiviesteistä välittyy paremminkin kuva, että se on ollut Rydman joka on kokenut viestittelyn kiusalliseksi ja itse asiassa sanookin sen suoremmin kuin itse olisin kehdannut.

Vierailija
348/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että Wille kirjoittelisi vastineita, hänen kannattaisi oman oikeusturvansa takia haastaa hesari oikeuteen. Nyt hän sortuu haukkumaan exiään ja se jos mikä on pahin virhe, mitä nyt voi tehdä. Itse uskon, että hänellä on viehtymys nuoriin naisiin ja selvästikin misogynistinen asenne, mutta onko hän tehnyt mitään rikollista, niin siihen tarvitaan vahva näyttö. Kansanedustajuus saattanee kuitenkin jäädä tähän kauteen ja ihan syystä.

Lehtijutussakin on korostettu moneen otteeseen että rikoksista ei ole kyse. Vain kansanedustajalle sopimattomasta ja moraalisesti todella kyseenalaisesta käytöksestä.

Vierailija
349/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kokoomuslaisena toivon että Rydman joko eroaa tai erotetaan. Hänellä on monessa muussakin asiassa lähtenyt mopo sen verran käsistä, ettei hänen edustamansa arvot sovi minun käsitykseeni puolueestani. Good riddance.

Jokaisella äänestäjällä on oikeus valita ketä äänestää. Joka vaaleissa ääniä siirtyy puolueesta toiseen. Rydmanilla ei ole huolta saako hän riittävästi ääniä.

Vierailija
350/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos W tekee rikosilmoituksen, niin tulee case kunnolla tutkintaan. Tosin Rydmanin uskottavuutta syövät nuo jutussakin esiintyvät ristiriidat kuten W arkistoi käymiään keskusteluja vs. Olen suvun arkistonhoitaja.

Miksi kukaan, jolla on puhtaat jauhot pussissa arkistoisi keskustelujaan? Ja miksi siinä tapauksessa, että aikoo käyttää keskusteluja hyväkseen, väittää medialle niiden olevan osa sukuhistoria-aineistoa?

Arkistoi? Itsellänikin on kaikki sähköpostiviestit vähintään viimeisen parinkymmenen vuoden ajalta tarvittaessa saatavilla ja samoin kaikki tekstiviestit nykyisellä liittymälläni (joka on ollut minulla todella pitkään). Enpä ole silti ymmärtänyt erikseen "arkistoivani" yhtään mitään.

Jutusta sai sen käsityksen, että Batm.. anteeksi Ryydman arkistoi puhekesustelunsa. Ei VIESTIT, vaan keskustelut.

Vierailija
351/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydmanin vastineessa:

Ovatko kokeneet? Sen kertoo esitutkintapöytäkirjat. Nyt meillä on vain Hesarin juttu ja Willen blogi asiasta kertomassa.

Hesarihan oli vahingossa jättänyt mainitsematta esitutkintapöytäkirjoista kaikki (useamman henkilön) lausunnot, jotka olivat Rydmanin kannalta myönteisiä. Rydmanin vastineesta löytyy suorat lainaukset niistä, ja se teksti on hyvin selvää.

Vierailija
352/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais olla niin että Kokoomus lähtee ens kevään vaaleihin ilman Wille Rydmania.

Se oli nyt siinä, että tulee puolueen vaihto..

Uskon että Rydman itse eroaa luottamustehtävistään viimeistään ens viikon keskiviikkona. Lyödäänkö satanen vetoa?

Mukana! Uskon samoin myös!

Vierailija
353/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että Wille kirjoittelisi vastineita, hänen kannattaisi oman oikeusturvansa takia haastaa hesari oikeuteen. Nyt hän sortuu haukkumaan exiään ja se jos mikä on pahin virhe, mitä nyt voi tehdä. Itse uskon, että hänellä on viehtymys nuoriin naisiin ja selvästikin misogynistinen asenne, mutta onko hän tehnyt mitään rikollista, niin siihen tarvitaan vahva näyttö. Kansanedustajuus saattanee kuitenkin jäädä tähän kauteen ja ihan syystä.

On jo ilmoittanut haastavansa hyvin todennäköisesti Hesarin oikeuteen.

Vierailija
354/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella äänestäjällä on oikeus valita ketä äänestää. Joka vaaleissa ääniä siirtyy puolueesta toiseen. Rydmanilla ei ole huolta saako hän riittävästi ääniä.

Tietenkin. Mutta toivon että kokoomus ei häntä aseta ehdolle.

Vierailija
355/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitään rikosta ei olisikaan tapahtunut, niin onhan tuo nyt niljakas ja irstas pervoilija, kun vokottelee tyttöjä jotka ovat juuri ja juuri saavuttaneet suojaikärajan! Siis on ollut tekemisissä 14-15- vuotiaiden tyttöjen kanssa ja odottanut sitä päivää kun mittariin tulee 16-vuotta.

Häiriintynyttä käytöstä!

Vierailija
356/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nuorena onneksi varoitettiin eräästä äskettäin oikeudessa olleesta henkilöstä, nimikirjaimet V. B., tunnettiin silloin jo tavoistaan nuorten naisten keskuudesssa. 

Vierailija
357/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän on väitetysti tehnyt? Maksumuurin takia olen nähnyt vain vastineen.

Sori, en todellakaan käytä aikaani pitkän lehtijutun referoimiseen. Etköhän saa selvän yästä ketjusta.

Poliisin tutkimusten perusteella ei mitään.

Vierailija
358/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtijutussakin on korostettu moneen otteeseen että rikoksista ei ole kyse. Vain kansanedustajalle sopimattomasta ja moraalisesti todella kyseenalaisesta käytöksestä.

Jonka tueksi ei löydy mitään muuta kuin toisen käden suusanallisia väitteitä.

Vierailija
359/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selvä hit-piece. Rydmanin blogikirjoitus kuvakaappauksineen ja linkkeineen on monin verroin vakuuttavampi kuin hesarin artikkeli, mutta vahinko on jo tapahtunut. Kuten tämänkin ketjun kommenteista huomaamme, moni on nielaissut hesarin syötin sellaisenaan ja kyseenalaistamatta (ja tuskin Rydmanin vastinetta edes vaivautuen lukemaan).

Ei ole todellakaan vaikuttava... 😁 Vaan nimenomaan huono, kuin yläkoululaisen meriselitys siitä, ettei ollut tekemässä pahojaan, joista on jo jäänyt kiinni koko suvulle...

Vierailija
360/9094 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydmanin vastineessa:

Ymmärsin, että se ollut esiselvitys, eikä esitutkinta. Esiselvitys on lain mukaan pakko tehdä hölmöimmästäkin rikosimoituksesta.