Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä new age henkisyydestä?

Vierailija
18.06.2022 |

Tyttäreni on hurahtanut new ageen, reikiin, joogaan ja meditaatioon.
Hän linkittelee minullekin videoita ja olen muutamia kokeillut, mutta en oikein saa kiinni mitä näistä pitäisi saada irti.
Tytär itse kertoi, että on näiden avulla mm. parantunut PCO:sta kokonaan, laihtunut ja hankkinut itselleen rahaa.
Hän on kyllä huomattavasti hoikemmassa kunnossa kuin vuosi sitten ja sai osa-aikatyön opintojen oheen, mutta uskon tämän kaiken olevan vain tuuria.
Minusta tämä on ihan ok jos lapsi tulee siitä onnelliseksi, mutta mietin välillä voiko joilla olla jotain haitallisia vaikutuksia.
Lähinnä ajattelen, että voiko esimerkiksi mielenterveysongelmille altistua helpommin tuon kautta, kun jutut ovat aika korkealentoisia ja omaan makuuni hieman turhan hengellisiä.
Onko kellään kokemusta tai tietoa näistä asioista paremmin?
Tyttäreni on 16.

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vain yksi henkilö, joka kutsuu noita aloituksia trolleiksi Kyllä, kaikissa ketjuissa täytyy olla yksi henkilö. Ei ole väliä kuinka järkevä aloitus kuitenkin on.

Vierailija
122/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

New age on toki kattokäsite monelle asialle ja joukossa on kaikenlaista, sellaistakin mihin minun on henkilökohtaisesti vaikea pistää pennejöni likoon, koska ei läydy historiaa tai tutkimustuloksia ja koska joku rahastaa. Mutta sitten taad jooga on sekä tuhansia vuosia vanha, hyvin tutkittu, vakiintunut ja sekä terveelliseksi ja ei ainakaan haitalliseksi todettu kehon ja hengen harjoitusmenetelmä. Lisäksi joogastudioita on paljon ja hyviä. Samaa voisi sanoa meditaation harjoittamisesta.

Nämä pohjaavat ihan eri uskontoon, mutta en koe sitä epäkristilliseki

Kysehän ei ole siitä, ovatko kristillisiä vai eivät, vaan siitä, että koko hoito (hyvin sekava ja laaja sotku) perustuu kuvittellisiin asioihin. Ja usein tuo "tuhansia vuosia vanha", koetaan jotenkin hyväksi perusteluksi, miksi? Onhan uskonnotkin tuhansia vuosia vanhoja, eikä niihinkään kannata sotkeutua. Ja mikä on "hengen" harjoitusmenetelmä? Se voi olla mitä tahansa, mitä joku väittää. Ja aina löytyy se guru, joka tietää, mitä toisten on tehtävä. Rahakin liikkuu ja väärään suuntaan, eli sinne gurun suuntaan. Se on ihan selvää, että noissa liikkeissä joku tietää vähän liian hyvin, mikä on hyväksi muille.

Jospa kyse onkin rahasta? Raha on kaiken pahan takana niissä liikkeissä. Raha, raha, niin papeilla ja muilla  menee hyvin, uudet autot ja talot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan new agessakin on syrjäpolkunsa ja syvä päänsä, mutta jos jollekulle uskovalle jooga ja meditointi on perkeleen eksytystä niin silloin on kyllä syvä pää kristinuskossakin, ja nämä sielunvihollisen manaajat ovat aiks upoksissa siellä.

Jos mietiskely ja voimistelu auttaa pitämään huolta omasta kehostaan ja mielestään, niin anna mennä vaan. Jooga länsimaissa on yhtä epäkristillistä kuin Pilatesntai Callanetics tai eukonkanto tai saappaanheitto tai kuulantyöntö.

Maailmankaikkeuden pimeissä, selittämättömissä mysteereissä asuva pelko on muinaisista ajoista lähtien vastustamattomasti herättänyt ihmisen huomion. Tämä huomio johtuu pelon kokemuksen erityisestä terävyydestä, ja kuten hyvin tiedetään, ilman jännitystä tavallisen ihmisen elämä muuttuu yksitoikkoiseksi ja mauttomaksi. Siksi ja nykyäänkin aavemaiset mysteerit ovat edelleen monien tuhansien ihmisten tarkan tarkkaavaisuuden, joukkojännityksen ja jopa palvonnan kohteena. Kauhuelokuvat, toimintajännärit, mystinen kirjallisuus, spiritistiset seurat ja teoriat "maailmanlopusta" ovat yhä suositumpia. Eikä Antikristuksen mysteeri näytä olevan näistä vähäisin.

Ihmisiä (erityisesti niitä, jotka eivät ole välinpitämättömiä yliluonnollisesta) ahdistavat kirjaimellisesti profetiat Saatanan lähestyvästä päivästä, jolloin Saatana tunkeutuu maailmaamme. Kirjapenkit ovat täynnä tarttuvia otsikoita, kuten "Omen", "Manaaja", "Demonologia", "Antikristuksen tulo" jne. Televisioruuduilta mahtavat spiritistit julistavat, että pahan voimat ovat jo voittaneet kuusi taistelua hyvää vastaan, ja nyt alkaa viimeinen ja ratkaiseva taistelu. Uskonnolliset johtajat lupaavat ikuista helvettiä kaikille, jotka kiinnittävät ranteeseensa Saatanan numeron (vaikka se olisi vain pankkitilin numero).

Kontaktorit työskentelevät intensiivisesti kosmoksen mustien energioiden kanssa pelastaakseen ihmiskunnan tulevalta katastrofilta. Kolminkertaiset valkoiset mestaritaikurit kiirehtivät lataamaan amulettisi muinaisten demonien tappavilla voimilla. Joku mutisee tiibetiläistä mantraa, joku tukehtuu suitsukkeiden savuun, joku ripustaa itsensä päästä varpaisiin ristillä, joku sulkee henkisesti mystisen ympyrän, joku kirjoittaa viimeisen paperinpalasen voimakkaita rukouksia kaikkien demonien karkottamiseksi ... Näin ihmisistä tulee pakkomielle ajatuksesta tulevasta Harmagedonista.

Tietämättömien fanaattisten saarnamiesten vian vuoksi ihmisestä tulee taikauskoinen ja henkisesti sairas. Hän näkee yötä päivää unia numerosta 666, astraalisfäärien seitsemännestä ympyrästä, pahan silmän poistamisesta, karman parantamisesta. Sokeisiin oppaisiin luottamisen vuoksi hän alkaa uskoa pyhästi, että kaikki tämä hölynpöly on taistelua paholaisen, pahan kanssa. Hän valmistautuu antikristuksen tuloon ja haluaa suojella itseään tämän vallalta, mutta hän ei tiedä, että saatana on tullut jo kauan sitten, ja se on juurtunut hyvin sellaisten kurjien ihmisten sydämiin, jotka sekoittavat uskonnon taikauskoon.

Valmistaudutte torjumaan hänen hyökkäyksensä, ja hän hallitsee jo sisällänne, nauraa tyhmyydellenne, auttaa teitä ehdottamalla tarvetta ostaa amuletteja, lukea loitsuja, kuunnella tarinoita noitatekniikoista. Kaikki tämä mystinen hölynpöly on itse paholaisen provokaatio. Hän on kaikkien maailmanloppuennusteiden ainoa lähde, hän on kaikenlaisten demoniluokitusten tekijä ja hän lietsoo tätä taikauskoista hysteriaa maailmanlopun ympärillä. Pysykää siis mahdollisimman kaukana hänen uskollisista sanansaattajistaan (olipa heillä sitten kasukoita, valkoisia kaapuja, sahramirobeja tai yksivärisiä pukuja). He ovat Antikristuksen tiedostamattomia profeettoja!

He maalasivat mielikuvituksellisesti seinälle paholaisen ja lyövät häntä nyrkillä tietämättä, että he tekevät niin sydämissään asuvan todellisen Saatanan yllyttämänä. He taistelevat vain vihollisensa heijastusta vastaan, ja se on hänen tärkein temppunsa. Sydän, jonka päällä istuu ylpeä ego ja jonka ympärillä kiemurtelevat himon, vihan, kateuden, ahneuden, itsekkyyden ja hulluuden myrkylliset hämähäkit, jotka kietovat kaikki sielun ajatukset ja halut tahmeaan synnin verkkoon, on paholaisen valloittamattomin linnake. 

Vierailija
124/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan new agessakin on syrjäpolkunsa ja syvä päänsä, mutta jos jollekulle uskovalle jooga ja meditointi on perkeleen eksytystä niin silloin on kyllä syvä pää kristinuskossakin, ja nämä sielunvihollisen manaajat ovat aiks upoksissa siellä.

Jos mietiskely ja voimistelu auttaa pitämään huolta omasta kehostaan ja mielestään, niin anna mennä vaan. Jooga länsimaissa on yhtä epäkristillistä kuin Pilatesntai Callanetics tai eukonkanto tai saappaanheitto tai kuulantyöntö.

Maailmankaikkeuden pimeissä, selittämättömissä mysteereissä asuva pelko on muinaisista ajoista lähtien vastustamattomasti herättänyt ihmisen huomion. Tämä huomio johtuu pelon kokemuksen erityisestä terävyydestä, ja kuten hyvin tiedetään, ilman jännitystä tavallisen ihmisen elämä muuttuu yksitoikkoiseksi ja mauttomaksi. Siksi ja nykyäänkin aavemaiset mysteerit ovat edelleen monien tuhansien ihmisten tarkan tarkkaavaisuuden, joukkojännityksen ja jopa palvonnan kohteena. Kauhuelokuvat, toimintajännärit, mystinen kirjallisuus, spiritistiset seurat ja teoriat "maailmanlopusta" ovat yhä suositumpia. Eikä Antikristuksen mysteeri näytä olevan näistä vähäisin.

Ihmisiä (erityisesti niitä, jotka eivät ole välinpitämättömiä yliluonnollisesta) ahdistavat kirjaimellisesti profetiat Saatanan lähestyvästä päivästä, jolloin Saatana tunkeutuu maailmaamme. Kirjapenkit ovat täynnä tarttuvia otsikoita, kuten "Omen", "Manaaja", "Demonologia", "Antikristuksen tulo" jne. Televisioruuduilta mahtavat spiritistit julistavat, että pahan voimat ovat jo voittaneet kuusi taistelua hyvää vastaan, ja nyt alkaa viimeinen ja ratkaiseva taistelu. Uskonnolliset johtajat lupaavat ikuista helvettiä kaikille, jotka kiinnittävät ranteeseensa Saatanan numeron (vaikka se olisi vain pankkitilin numero).

Kontaktorit työskentelevät intensiivisesti kosmoksen mustien energioiden kanssa pelastaakseen ihmiskunnan tulevalta katastrofilta. Kolminkertaiset valkoiset mestaritaikurit kiirehtivät lataamaan amulettisi muinaisten demonien tappavilla voimilla. Joku mutisee tiibetiläistä mantraa, joku tukehtuu suitsukkeiden savuun, joku ripustaa itsensä päästä varpaisiin ristillä, joku sulkee henkisesti mystisen ympyrän, joku kirjoittaa viimeisen paperinpalasen voimakkaita rukouksia kaikkien demonien karkottamiseksi ... Näin ihmisistä tulee pakkomielle ajatuksesta tulevasta Harmagedonista.

Tietämättömien fanaattisten saarnamiesten vian vuoksi ihmisestä tulee taikauskoinen ja henkisesti sairas. Hän näkee yötä päivää unia numerosta 666, astraalisfäärien seitsemännestä ympyrästä, pahan silmän poistamisesta, karman parantamisesta. Sokeisiin oppaisiin luottamisen vuoksi hän alkaa uskoa pyhästi, että kaikki tämä hölynpöly on taistelua paholaisen, pahan kanssa. Hän valmistautuu antikristuksen tuloon ja haluaa suojella itseään tämän vallalta, mutta hän ei tiedä, että saatana on tullut jo kauan sitten, ja se on juurtunut hyvin sellaisten kurjien ihmisten sydämiin, jotka sekoittavat uskonnon taikauskoon.

Valmistaudutte torjumaan hänen hyökkäyksensä, ja hän hallitsee jo sisällänne, nauraa tyhmyydellenne, auttaa teitä ehdottamalla tarvetta ostaa amuletteja, lukea loitsuja, kuunnella tarinoita noitatekniikoista. Kaikki tämä mystinen hölynpöly on itse paholaisen provokaatio. Hän on kaikkien maailmanloppuennusteiden ainoa lähde, hän on kaikenlaisten demoniluokitusten tekijä ja hän lietsoo tätä taikauskoista hysteriaa maailmanlopun ympärillä. Pysykää siis mahdollisimman kaukana hänen uskollisista sanansaattajistaan (olipa heillä sitten kasukoita, valkoisia kaapuja, sahramirobeja tai yksivärisiä pukuja). He ovat Antikristuksen tiedostamattomia profeettoja!

He maalasivat mielikuvituksellisesti seinälle paholaisen ja lyövät häntä nyrkillä tietämättä, että he tekevät niin sydämissään asuvan todellisen Saatanan yllyttämänä. He taistelevat vain vihollisensa heijastusta vastaan, ja se on hänen tärkein temppunsa. Sydän, jonka päällä istuu ylpeä ego ja jonka ympärillä kiemurtelevat himon, vihan, kateuden, ahneuden, itsekkyyden ja hulluuden myrkylliset hämähäkit, jotka kietovat kaikki sielun ajatukset ja halut tahmeaan synnin verkkoon, on paholaisen valloittamattomin linnake. 

lisää:

Harmageddon on siellä mahdollinen, sillä todellinen Saatana on jumalattomuus kaikissa ilmenemismuodoissaan.

Mutta missä jumalattomuus asuu? Ei maassa, ei yhteiskunnassa, ei filosofiassa, ei tieteessä, vaan ihmisessä itsessään.

Vierailija
125/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että jotkut ovat kriittisiä eri aiheisiin new agessa. Sitä en ymmärrä miksi kaikki henkisyys niputetaan puheissa "new agen" alle, jos se poikkeaa kirkkouskoista. Henkisyyttä lienee maapallolla monenlaista, kuten ateismiakin. Uusi Aika sana tarkoittaa oikeasti hyvää uutta aikaa tai aikakautta. Johon mennään maallisen ja henkisen kautta, ymmärrys sekä tietoisuus kasvaa. 

<<Sitä en ymmärrä miksi kaikki henkisyys niputetaan puheissa "new agen" alle, jos se poikkeaa kirkkouskoista>>

Erittäin hyvä kysymys. Tämä tarkoittaa tietämättömyyttä ja fanaattisuutta.

Vierailija
126/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kunnalliselta miten hysteerisen peloissaan jotkut uskovaiset ovat siitä että jos teet x niin sielunvihollinen tulee ja vie ja kerrasta poikki#nei palautus ja vaihto-oikeutta. Jooga, horoskooppi, rapparit, hypnoosi....kaikki perkeleen salajuonia. Luulisi että se uskominen ja Jumalaan turvaaminen toisi mieleen levollisuutta ja resilienssiä mutta ei - keskustelupalstalla pitää käydö kyyläämäsaä ja varoittelemassa.

Kerromme vaan mitä Raamattu sanoo näistä asioista. Jeesus itse antoi lähetyskäskyn seuraajilleen. Haluamme levittää ilosanomaa, evankeliumia.

Jos joku on sitä mieltä että olemme väärässä eikä usko meihin, silloin voi olla piittaamatta siitä mitä kerromme. Jos asia ahdistaa niin se tarkoittaa sitä että henkilö itse tiedostaa osittain että on väärällä tiellä.

Haluamme levittää ilosanomaa, evankeliumia.

Ikuisen helvetin oppi ei ole ilosanoma, vaan kosminen painajainen.

Vierailija
127/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on kuulkaa niitä narsisteja, hyväksikäyttäjiä, mt-ongelmaisia, manipuloija, psykoopaatteja noissa "hyvissä" kristillisissä seurakunnissakin. Ehkä jopa enemmänkin kuin joissain pilipali new age piireissä. Enkä ole kuullut että new age piireissä panostetaan tai pakotetaan maksaamaan 10% tuloista seurakunnalle. Ja huom BRUTTOtuloista. Muuten ryöstätte Herralta. Lukekaa se malakian kirja!! Herra rakastaa iloista antajaa!!

Ihan on kuulkaa niitä narsisteja, hyväksikäyttäjiä, mt-ongelmaisia, manipuloija, psykoopaatteja noissa "hyvissä" kristillisissä seurakunnissakin. Ehkä jopa enemmänkin kuin joissain pilipali new age piireissä.

Totta joka sana.

Vierailija
128/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin itseni new agen kautta jo teininä ja nykyään olen pakana ja noita.

Jokaisella on oma elämänpolkunsa ja suuntauksensa, itse löysin omani alunperin kiinnostumalla wiccalaisuudesta (joka kuitenkaan ei lopulta ollut itselleni täysin se oma juttu).

Miksi haluat kadotukseen kuoltuasi? Näin tulee ikävä kyllä tapahtumaan. Toivon että löytäisit ainoan oikean elävän Jumalan, ennen kun on liian myöhäistä.

Jeesus on maailman valo. Jeesus on tie, totuus ja elämä!

Onneksi tein kadotuksen vastaisen taian, joten kaikki ok 👌 Toivottavasti säkin löydät viel pakanuuden ja noituuden niin ei tarvitse olla uppiniskaisen ukkelin armoilla,

Ei kiitos! Jeesus on minun herrani ja kuulun hänelle, nyt ja ikuisesti.

Onneksi olkoon, mutta annetaan muiden valita itse, mihin uskoa.

Vierailija
129/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kaikki on alkanut tytöllä menemään paremmin henkisyyden avulla niin ei se nimenomaan todista, että siitä on hyötyä hänelle. Meditointi itse asiassa auttaa parantumaan mielen ongelmista eikä suinkaan aiheuta niitä. Monet terapeutit nimenomaan suosittelevat tätä. Samoin liikunta kuten jooga on todella hyväksi kehon ja mielen terveydelle.

Et taida itse olla kristitty?

Uskon Jeesukseen hengellisenä opettajana, ihan positiivista sanomaa rakkaudesta hänelle. Tosin kyllä uskon myös Buddhankin opetuksiin. 

Eli et ole kristitty.

Miksi pitäisi olla?

Vierailija
130/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mieltä koko asiasta.

Vierailija
131/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://dokumen.tips/documents/uusi-viini-juovuttaa-kristityn-brownsvil…

Ja tämä siis kristillisyydessä, ei mikään new agea.

Vierailija
132/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://dokumen.tips/documents/uusi-viini-juovuttaa-kristityn-brownsvil…

Ja tämä siis kristillisyydessä, ei mikään new agea.

Voi lukea ihan ilmaiseksi netissä.

Vierailija
133/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oma elämänpolkunsa ja suuntauksensa, itse löysin omani alunperin kiinnostumalla wiccalaisuudesta (joka kuitenkaan ei lopulta ollut itselleni täysin se oma juttu).

Miksi haluat kadotukseen kuoltuasi? Näin tulee ikävä kyllä tapahtumaan. Toivon että löytäisit ainoan oikean elävän Jumalan, ennen kun on liian myöhäistä.

Onneksi tein kadotuksen vastaisen taian, joten kaikki ok 👌 Toivottavasti säkin löydät viel pakanuuden ja noituuden niin ei tarvitse olla uppiniskaisen ukkelin armoilla,

Uskominen ei ole valinta vaan pitkälti automaattinen vakuuttumisprosessi. Siksi esim. minusta ei koskaan tule uskonnollista*, koska minun aivoni eivät kykene tulemaan vakuuttuneiksi sellaisista syistä joista uskonnolliset ihmiset uskomuksistaan vakuuttavat.

*) pois lukien se teoreettinen mahdollisuus, että jonkin uskonnon totuudesta löytyy edes jotain mitat täyttävää objektiivista näyttöä.

Vierailija
134/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"New age"-musiikkia tulee silloin tällöin kuunneltua, mutta muuten ei kiinnosta.

Vierailija
135/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaarallista.

Kyllä se on vaarallista. Itse olin vastaavissa kuvioissa jossain vaiheessa.... Ei siellä siis kukaan tule pankkitiliä tyhjentämään mutta saa pään kyllä oikeasti asika pahasti sekaisin.

Vierailija
136/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uskoo sieluun, mutta sitten haukkuu new age jutut hörhöilyksi...

Samaa hörhöilyähän se sieluunkin uskominen on, et vain ymmärrä että samaaa höpöhöpöä

Vierailija
137/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa hörhöilyähän se sieluunkin uskominen on, et vain ymmärrä että samaaa höpöhöpöä

Ihan sama, vaikka se olisikin, mutta se ei ole taakka, ei sorra eikä kiristä ketään ikuisella helvetillä. Huomaatko eron?  Yhdessä tapauksessa ei ole väliä, uskotko sielun olemassaoloon vai et. Kun taas toisessa tapauksessa, jos et usko ainoaan oikeaan tapaan, sinua kidutetaan ikuisesti keskeytyksettä. Ero on huomattava.

Vierailija
138/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut kenenkään sieluun uskovaan  haukkuvan muita siitä, että heillä on "väärä" usko.

Vierailija
139/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten sinun tiesi. Onnea matkaan.

Uskominen ei ole valinta vaan pitkälti automaattinen vakuuttumisprosessi. Siksi esim. minusta ei koskaan tule uskonnollista*, koska minun aivoni eivät kykene tulemaan vakuuttuneiksi sellaisista syistä joista uskonnolliset ihmiset uskomuksistaan vakuuttavat.

*) pois lukien se teoreettinen mahdollisuus, että jonkin uskonnon totuudesta löytyy edes jotain mitat täyttävää objektiivista näyttöä.

Vierailija
140/221 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten sinun tiesi. Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi