Mitä mieltä new age henkisyydestä?
Tyttäreni on hurahtanut new ageen, reikiin, joogaan ja meditaatioon.
Hän linkittelee minullekin videoita ja olen muutamia kokeillut, mutta en oikein saa kiinni mitä näistä pitäisi saada irti.
Tytär itse kertoi, että on näiden avulla mm. parantunut PCO:sta kokonaan, laihtunut ja hankkinut itselleen rahaa.
Hän on kyllä huomattavasti hoikemmassa kunnossa kuin vuosi sitten ja sai osa-aikatyön opintojen oheen, mutta uskon tämän kaiken olevan vain tuuria.
Minusta tämä on ihan ok jos lapsi tulee siitä onnelliseksi, mutta mietin välillä voiko joilla olla jotain haitallisia vaikutuksia.
Lähinnä ajattelen, että voiko esimerkiksi mielenterveysongelmille altistua helpommin tuon kautta, kun jutut ovat aika korkealentoisia ja omaan makuuni hieman turhan hengellisiä.
Onko kellään kokemusta tai tietoa näistä asioista paremmin?
Tyttäreni on 16.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin itseni new agen kautta jo teininä ja nykyään olen pakana ja noita.
Jokaisella on oma elämänpolkunsa ja suuntauksensa, itse löysin omani alunperin kiinnostumalla wiccalaisuudesta (joka kuitenkaan ei lopulta ollut itselleni täysin se oma juttu).
Miksi haluat kadotukseen kuoltuasi? Näin tulee ikävä kyllä tapahtumaan. Toivon että löytäisit ainoan oikean elävän Jumalan, ennen kun on liian myöhäistä.
Jeesus on maailman valo. Jeesus on tie, totuus ja elämä!Onneksi tein kadotuksen vastaisen taian, joten kaikki ok 👌 Toivottavasti säkin löydät viel pakanuuden ja noituuden niin ei tarvitse olla uppiniskaisen ukkelin armoilla,
Ei kiitos! Jeesus on minun herrani ja kuulun hänelle, nyt ja ikuisesti.
Olihan se Jeesus itsekin todella voimakas noita, muutti veden viiniksi, käveli vettä, herätti kuolleista jne.
Minä, nainen 51 vee muistan miten vitsailimme kavereiden kesken kun olimme nuoria. Jos joillekin tuli esim iso mehevä finni vaikka nenään, kutsumme tämän leikisti noidaksi.
Minusta noita on aina ollut haukkumasana, LOL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma elämänpolkunsa ja suuntauksensa, itse löysin omani alunperin kiinnostumalla wiccalaisuudesta (joka kuitenkaan ei lopulta ollut itselleni täysin se oma juttu).
Miksi haluat kadotukseen kuoltuasi? Näin tulee ikävä kyllä tapahtumaan. Toivon että löytäisit ainoan oikean elävän Jumalan, ennen kun on liian myöhäistä.
Jeesus on maailman valo. Jeesus on tie, totuus ja elämä!Onneksi tein kadotuksen vastaisen taian, joten kaikki ok 👌 Toivottavasti säkin löydät viel pakanuuden ja noituuden niin ei tarvitse olla uppiniskaisen ukkelin armoilla,
Olihan se Jeesus itsekin todella voimakas noita, muutti veden viiniksi, käveli vettä, herätti kuolleista jne.
Se oli eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli eri juttu.
Jeesus oli supervalaistunut ja osasi tämän vuoksi hyvin hallita universimin energioita.
Jeesus on Jumala. Isä, Poika, Pyhä Henki .
Nuo ap:n luettelemat jutut on saatanasta. Kannattaa pysyä niistä erossa.
Noita - akoilla on syyliä käsissä ja naamassa. Ovat rumia ilmestyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä on noitakäsitykset tulleet suoraan satukirjoista. Noidat ovat lähinnä henkilöitä, jotka kunnioittavat luontoa ja sen henkiä.
Vierailija kirjoitti:
New age on pakanallista. Täysin kristinuskon ja Raamatun vastaista.
Olen pahoillani tyttäresi puolesta ja toivon että hän vielä löytäisi Jeesuksen ilosanomaa.
Tämä.
Noidat voisivat luudallaan lentää takaisin Kyöpelinvuorelle asap!
Mieheni exä alkoi harrastaa sitä jotain tiettyä joogaa, missä paljon henkisiä asioita ja sit alkoi kaikenlainen new age-hurmos ja sitten olikin jo psykoosissa. No, jälkikäteen mies ym.alkoivat muistaa ennakoivia piirteitä jo ennen joogan aikaa.
Mulla ollut myös 2 psykoottista asiakasta, joilla menneet puurot ja vellit sekaisin kun ovat uponneet tuohon suohon. Mutta. Mulla ollut myös asiakkaita, joiden psykoottisuus, harhat sekoittunut fantasiakirjallisuuden kanssa.
Summa summarum: joku korrelaatio voi löytyä, mutta ihmisellä itsellään pitää olla jo aktiivinen geeni, joka altistaa psykoosisairauksille.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni exä alkoi harrastaa sitä jotain tiettyä joogaa, missä paljon henkisiä asioita ja sit alkoi kaikenlainen new age-hurmos ja sitten olikin jo psykoosissa. No, jälkikäteen mies ym.alkoivat muistaa ennakoivia piirteitä jo ennen joogan aikaa.
Mulla ollut myös 2 psykoottista asiakasta, joilla menneet puurot ja vellit sekaisin kun ovat uponneet tuohon suohon. Mutta. Mulla ollut myös asiakkaita, joiden psykoottisuus, harhat sekoittunut fantasiakirjallisuuden kanssa.
Summa summarum: joku korrelaatio voi löytyä, mutta ihmisellä itsellään pitää olla jo aktiivinen geeni, joka altistaa psykoosisairauksille.
Saatanan aikaansaamista nuo asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan aikaansaamista nuo asiat.
Tässä mielenkiintoinen artikkeli siitä miten shamanismi näkee mielensairaudet.
Nosto. Vieläkö kenelläkään on mitään fiksua sanottavaa tähän aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
New age on pakanallista. Täysin kristinuskon ja Raamatun vastaista.
Olen pahoillani tyttäresi puolesta ja toivon että hän vielä löytäisi Jeesuksen ilosanomaa.
New age on kristinuskon sivutuote. Suomenusko on pakanallista ja vaarallista koska silloin leimaantuu kerettiläiseksi kirkon silmissä vaikkakin tajuaa enemmän oman kansan kulttuurista ja tavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä on noitakäsitykset tulleet suoraan satukirjoista. Noidat ovat lähinnä henkilöitä, jotka kunnioittavat luontoa ja sen henkiä.
Totta. Sadut ovat satuja noituus on hyvää jos sitä käytetään hyviin tarkoituksiin.