Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä new age henkisyydestä?

Vierailija
18.06.2022 |

Tyttäreni on hurahtanut new ageen, reikiin, joogaan ja meditaatioon.
Hän linkittelee minullekin videoita ja olen muutamia kokeillut, mutta en oikein saa kiinni mitä näistä pitäisi saada irti.
Tytär itse kertoi, että on näiden avulla mm. parantunut PCO:sta kokonaan, laihtunut ja hankkinut itselleen rahaa.
Hän on kyllä huomattavasti hoikemmassa kunnossa kuin vuosi sitten ja sai osa-aikatyön opintojen oheen, mutta uskon tämän kaiken olevan vain tuuria.
Minusta tämä on ihan ok jos lapsi tulee siitä onnelliseksi, mutta mietin välillä voiko joilla olla jotain haitallisia vaikutuksia.
Lähinnä ajattelen, että voiko esimerkiksi mielenterveysongelmille altistua helpommin tuon kautta, kun jutut ovat aika korkealentoisia ja omaan makuuni hieman turhan hengellisiä.
Onko kellään kokemusta tai tietoa näistä asioista paremmin?
Tyttäreni on 16.

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista.

Vierailija
2/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaarallista.

No aika varmuudella julistettu, huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi todella uskoo niihin ja saa lohtua, en näe siinä mitään pahaa.

Vierailija
4/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten hömppää

Vierailija
5/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa.

Vierailija
6/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin tuo ei vaikuta mihinkään tärkeään kuten terveyteen (tyyliin että korvattaisiin lääkäri jollain uskomushoidoilla), ei kai siitä haittaakaan ole.

Vierailija
7/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jonkun ajan muoti ilmiö

Vierailija
8/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että teini-ikäinen tyttäresi hakee yhteyttä itseensä henkistymisen kautta. Jooga etenkin on todella hyvä keino tulla sinuiksi oman kehon ja ajatusten kanssa.

New age voi kuitenkin sisältää vääristymiä ja mielen manipulointia, vakavissa tapauksissa lahkomaista sisäänpäinkääntyneisyyttä.

Kannattaa olla kiinnostunut tyttären ajatuksista ja keskustella niistä tuomitsematta. Siten saat hänet myös ajattelemaan laajemmin, opetat tervettä lähdekritiikkiä ja asettamaan nuo kiinnostuksen kohteet kontekstiin.

Vierailija
9/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei tosiaan korvaa lääkkeitä tai muita lääketieteellisiä tarpeellisuuksia tuon takia, on asia ihan kunnossa.

Vierailija
10/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkeleestä. Tulee johtamaan huonoon kehitykseen.

Vierailija
11/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan itsekin toisinaan eikä ole mitään ongelmia ollut, kiva nollata aivoja meditoimalla ja jooga on erinomainen liikuntamuoto.

Hienoa, että hän on saanut laihdutettua!

Ole ylpeä hänen saavutuksestaan.

Vierailija
12/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syvemälle menee sitä toksisempaa porukkaa ja asiaa tulee vastaan. Sanoisin että ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää.

Vierailija
13/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syvemälle menee sitä toksisempaa porukkaa ja asiaa tulee vastaan. Sanoisin että ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää.

Tämä. Nämä pinnalliset huuhaakurssit joista veloitetaan hunajaa ovat ihan soopaa ja ok. Sitten kun siirrytään sarjaan Äiti Ämmä ja sosiopaattiopetuslapset, niin kannattaa huolestua.

Vierailija
14/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksi noin nuorelle, kun aivotkin kehittyvät vielä vuosia.

Ongelmaksi tulee aikanaan sitten se, kun huomaa, että ei se nyt ihan niin ollutkaan, ja joutuu luopumaan ajatuksistaan.

Vierailija
15/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pätee kaikenlaisiin lahkoihin ja uskontoihin.

Vierailija
16/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkeleestä vasta ovat noi seurakunnan kukkahattu tädit ja sedät jotka puuttuvat joogaan ja meditaatioon. Samalla sitten tietenkin itse harrastavat kaikenlaisia enkelihoitoja ym raamatun valossa kyseenalaisia juttuja. Ja koko raamatun (sekä muitten uskontojen) tuntemus noilla on roskatasoa, eivät ne muuten voisi viihtyä vapaissa seurakunnissa.

Vierailija
17/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

New age on pakanallista. Täysin kristinuskon ja Raamatun vastaista.

Olen pahoillani tyttäresi puolesta ja toivon että hän vielä löytäisi Jeesuksen ilosanomaa.

Vierailija
18/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva! Olen ollut kiinnostunut näistä jutuista jo alakoululaisesta asti. Olen kai aina ollut henkinen tyyppi. Ne tasapainottavat mukavasti hektistä arkielämää ja laajentavat käsitystä maailmasta. Lisäksi kuolemanpelko on kadonnut ja olen saanut selityksiä erilaisiin kokemuksiini.

Minusta tyttäresi harrasteet ovat OK, kunhan realiteetit, tietty kriittisyys ja järki säilyvät päässä. On eri asia harrastaa näitä ihan itsekseen kuin hakeutua huuhaa-porukoihin, joissa voi tapahtua rahankeruuta ym. aivopesua. (Näissä on usein ärsyttävän narsistista väkeä, joka pyrkii määräilemään.)

Olen ajatellut aina, että niin kauan, kuin henkisillä asioilla ei rahasteta tai painosteta, asia on hyvä. En tarvitse henkisiin juttuihini muita välikäsiä, sillä kyseessähän on henkinen asia.

Vierailija
19/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

New age on pakanallista. Täysin kristinuskon ja Raamatun vastaista.

Olen pahoillani tyttäresi puolesta ja toivon että hän vielä löytäisi Jeesuksen ilosanomaa.

Samaa olin juuri aikeissa todeta, mutta yllä oleva kirjoittaja ehti ensin.

Ap:n tytär on nyt kovaa vauhtia menossa ikuiseen kadotukseen. Nuo joogat, meditaatiot, reikit ja muut new aget sekä kaikenlaiset Buddha-jutut ovat saatananpalvontaa, mutta vain ikäänkuin poliittisesti korrektiin valepukuun puettuna. Yhtäkaikki, sitä samaa sielunvihollista nuo demoniset valheuskonnot kuitenkin palvelevat ja sielunvihollisen asiaa ne ajavat.

Rukoile, että tyttäresi näkee valon ja kääntyy Jeesuksen Kristuksen puoleen ennen kuin tyttäresi aika päättyy ja on liian myöhäistä: Jeesus Kristus on maailman valo ja Hänellä on iankaikkisen elämän sanat.

Vierailija
20/221 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perkeleestä vasta ovat noi seurakunnan kukkahattu tädit ja sedät jotka puuttuvat joogaan ja meditaatioon. Samalla sitten tietenkin itse harrastavat kaikenlaisia enkelihoitoja ym raamatun valossa kyseenalaisia juttuja. Ja koko raamatun (sekä muitten uskontojen) tuntemus noilla on roskatasoa, eivät ne muuten voisi viihtyä vapaissa seurakunnissa.

Oikea kristitty ei varmaankaan osallistu enkelihoitoihin ym. Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan, hän täyttyy Pyhällä Hengellä. Pyhä Henki ohjaa uskovaa elämään Jeesuksen opetusten mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi