Mitä mieltä new age henkisyydestä?
Tyttäreni on hurahtanut new ageen, reikiin, joogaan ja meditaatioon.
Hän linkittelee minullekin videoita ja olen muutamia kokeillut, mutta en oikein saa kiinni mitä näistä pitäisi saada irti.
Tytär itse kertoi, että on näiden avulla mm. parantunut PCO:sta kokonaan, laihtunut ja hankkinut itselleen rahaa.
Hän on kyllä huomattavasti hoikemmassa kunnossa kuin vuosi sitten ja sai osa-aikatyön opintojen oheen, mutta uskon tämän kaiken olevan vain tuuria.
Minusta tämä on ihan ok jos lapsi tulee siitä onnelliseksi, mutta mietin välillä voiko joilla olla jotain haitallisia vaikutuksia.
Lähinnä ajattelen, että voiko esimerkiksi mielenterveysongelmille altistua helpommin tuon kautta, kun jutut ovat aika korkealentoisia ja omaan makuuni hieman turhan hengellisiä.
Onko kellään kokemusta tai tietoa näistä asioista paremmin?
Tyttäreni on 16.
Kommentit (221)
Nosto. Olisiko jollain vielä jotain viisasta sanottavaa tähän aiheeseen?
No jos kaikki on alkanut tytöllä menemään paremmin henkisyyden avulla niin ei se nimenomaan todista, että siitä on hyötyä hänelle. Meditointi itse asiassa auttaa parantumaan mielen ongelmista eikä suinkaan aiheuta niitä. Monet terapeutit nimenomaan suosittelevat tätä. Samoin liikunta kuten jooga on todella hyväksi kehon ja mielen terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Perkeleestä. Tulee johtamaan huonoon kehitykseen.
Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
No jos kaikki on alkanut tytöllä menemään paremmin henkisyyden avulla niin ei se nimenomaan todista, että siitä on hyötyä hänelle. Meditointi itse asiassa auttaa parantumaan mielen ongelmista eikä suinkaan aiheuta niitä. Monet terapeutit nimenomaan suosittelevat tätä. Samoin liikunta kuten jooga on todella hyväksi kehon ja mielen terveydelle.
Et taida itse olla kristitty?
Vierailija kirjoitti:
Kyse on eksytyksestä, josta Raamatussakin varoitetaan ja joka johtaa ihmisen sielun kadotukseen eli helvettiin. Ei ole viaton harrastus!
Henkiset ihmiset yleensä elävät ovat tasapainoisia ihmisiä, jotka pyrkivät lähinnä omaan henkiseen kasvuun ja tekemään maailmasta paremman paikan. Monet kristityt tuntuvat viettävän suuren osan elämästään Helvetin ja Saatanan pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon Jeesukseen hengellisenä opettajana, ihan positiivista sanomaa rakkaudesta hänelle. Tosin kyllä uskon myös Buddhankin opetuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon Jeesukseen hengellisenä opettajana, ihan positiivista sanomaa rakkaudesta hänelle. Tosin kyllä uskon myös Buddhankin opetuksiin.
Eli et ole kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole kristitty.
En ole kristitty, uskon että Raamattua on (ihan todistetustikin) muokattu paljon ihmisen toimesta. Joitain totuuksia sieltä varmasti löytyy, mutta varmasti löytyy kaikista muistakin uskonnoista.
Itse löysin itseni new agen kautta jo teininä ja nykyään olen pakana ja noita.
Jokaisella on oma elämänpolkunsa ja suuntauksensa, itse löysin omani alunperin kiinnostumalla wiccalaisuudesta (joka kuitenkaan ei lopulta ollut itselleni täysin se oma juttu).
New Age on laaja käsite. Osa ihmisistä ei mene kovin syvälliseen tai lähde, vaikka harrastaa jotain New Age aiheita. Mikä on ollut aika yllättävää. Moni osaa korjata itse terveysasioita, jos huomaa jossain asiassa olevan haitallisia piirteitä. Yleensä haitallisen vaikutuksen voi tehdä alkoholi, e-pillerien haitat tai muut ainekset, jos käyttää, ei niinkään uushenkisyys. On vaikea uskoa että pco katoaa, mutta hyvä jos pääsi oireista, kai jonkinlainen parannus asioihin mahdollinen terveellisillä elämäntavoilla. Joillekin voi tulla oireita suitsukkeista, varsinkin väärästä. Kundalinijoogan on väitetty avaavan liikaa kundalinia yhtäkkiä, mutta toisaalta sellaisessa ei kukaan jatkaisi jos olisi ongelmia. Ja tilanne korjaantuisi todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma elämänpolkunsa ja suuntauksensa, itse löysin omani alunperin kiinnostumalla wiccalaisuudesta (joka kuitenkaan ei lopulta ollut itselleni täysin se oma juttu).
Miksi haluat kadotukseen kuoltuasi? Näin tulee ikävä kyllä tapahtumaan. Toivon että löytäisit ainoan oikean elävän Jumalan, ennen kun on liian myöhäistä.
Jeesus on maailman valo. Jeesus on tie, totuus ja elämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perkeleestä. Tulee johtamaan huonoon kehitykseen.
Perkeleestä vasta ovat noi seurakunnan kukkahattu tädit ja sedät jotka puuttuvat joogaan ja meditaatioon. Samalla sitten tietenkin itse harrastavat kaikenlaisia enkelihoitoja ym raamatun valossa kyseenalaisia juttuja. Ja koko raamatun (sekä muitten uskontojen) tuntemus noilla on roskatasoa, eivät ne muuten voisi viihtyä vapaissa seurakunnissa.
Oikea kristitty ei varmaankaan osallistu enkelihoitoihin ym. Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan, hän täyttyy Pyhällä Hengellä. Pyhä Henki ohjaa uskovaa elämään Jeesuksen opetusten mukaisesti.
Eivät kaikki newage -ihmisetkään ota enkelihoitoja tai keneltä tahansa, vaan joku eri tekniikka. Osa uskoo myös Jumalaan, mutta valitsee hyvän jumalan, ei kostonjumalaa. Pyhä Henki on osalla newagessakin. Että uskon suuntauksia on monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat kadotukseen kuoltuasi? Näin tulee ikävä kyllä tapahtumaan. Toivon että löytäisit ainoan oikean elävän Jumalan, ennen kun on liian myöhäistä.
Meillä on 100 % erilainen näkemys tuonpuolisesta, mikä on ok.
Minne kukin vielä menee - se on arvoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen löytänyt hengellisen heräämisen jostain ihan muualta kuin Raamatusta ja Jumala ei tule rankaisemaan ketään Helvetillä. Helvetti on lähinnä niitä meidän omia päänsisäisiä traumoja ja pelkoja, joista meidän täytyy parantua, että se valo löytyisi.
T. Eri
Huo, aina nää keskustelut kääntyy aina jotenkin Raamattuun ja Saatanaan.
Jumala on korvattu universumilla, jossa kuluttajsnsuoja on taattu,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tein kadotuksen vastaisen taian, joten kaikki ok 👌 Toivottavasti säkin löydät viel pakanuuden ja noituuden niin ei tarvitse olla uppiniskaisen ukkelin armoilla,
.