Poikaystäväni ei tue urahaaveitani
Haluaisin lähteä opiskelemaan teologiaa ja olen kiinnostunut papin työstä, mutta poikaystäväni vastustaa tätä ajatusta.a
Tällä hetkellä teen muita töitä, mutta opiskelu joka tapauksessa kiinnostaa ja olen lapsesta asti haaveillut papin työstä.
Tämä ei kuitenkaan ole naiselle sovelias vaihtoehto ja puolisoni ehdotti, että opiskelisin mieluummin vaikka Diakissa sosionomiksi ja pyrkisin nuorisotyöhön tai diakoniksi seurakunnalle, jos seurakunnan palveluksessa haluan työskennellä.
En saa myöskään lähteä ehdolle seurakuntavaaleihin poikaystäväni mielestä ainakaan jos samaan aikaan haluan jatkaa myös kuntapolitiikassa.
Ärsyttää niin paljon etten ole puhunut hänelle moneen päivään.
Luulen, että hänen motiivinsa eivät ole niin jaloja, uskoisin että hän tahtoo vain sitoa minut nykyiselle paikkakunnalle oikeasti tällä touhulla ja kokee jotain suurta ahdistusta siitä, että saattaisin muuttaa muualle.
Tämä vaaliasia ärsyttää myös, toimin itse erään nuorisojärjestön paikallisyhdistyksen PJ:nä vielä tämän vuoden loppuun ja ehdokkaita on erittäin vaikea löytää nuorille näihin vaaleihin.
Minulle politiikka on myös tärkeää ja suhtaudun siihen vakavasti, olen huolissani oman järjestöni tilasta ja pelkään että kohta toiminta täällä näivettyy kokonaan.
Mielestäni olisi siis ihan hyvä nyt näyttää että nuoria ehdokkaita löytyy ainakin yksi, ihan sama vaikken menisi läpi, kunhan näyttäisiin nuorille.
Pidän erittäin epätodennäköisenä että löytäisin mistään ehdokkaita, joten minä itse olen ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa.
Minulle usko on toki tärkeää, mutta mielestäni naispappeus on ihan ok ja joskus päätä saa vaivata myös maallisilla asioilla kuten politiikalla.
Poikaystävä on itsekin politiikassa ja lässyttää kyllä jaksaa siitä miten surullista on kun jäsenkato käy ja ei ole nuoria ehdokkaita ja muuta nönnönöötä, mutta kun minä teen jotain ei se kelpaa.
Enää ei siis saisi lähteä ehdolle kuntavaaleihin tai hyvinvointialuevaaleihin jos seurakunnan touhuihin lähtee.
Haluaako hän nyt jotenkin sanoa ettei minun pitäisi jatkaa politiikassa ollenkaan tai opiskella korkeakoulututkintoa?
Pitäisi varmaan jäädä lapsia hänelle tekemään.
Oksettaa ja vtuttaa.
Kommentit (71)
Kai olet myös määritellyt tarkkaan, miten poikaystäväsi on soveliasta toimia?
Vierailija kirjoitti:
Verenpaine nousee edes tätä ajatellessa niin että päätäkin särkee.
Olen välillä miettinyt miksi roikun tässä suhteessa ja ainoa hyvä selitys taitaa olla seksi.
Se on loistavaa ja parempaa en ole koskaan kokenut ja tunnen valtavaa fyysistä vetovoimaa häntä kohtaan, mutta siihen se sitten jääkin.
Hän osaa kyllä olla hellä ja rauhoitella pahimmissa tuskissa ja ahdistuksissa, puhuu minulle erittäin kauniisti mutta rivien välistä kyllä tunnistan että hän yrittää jollain tasolla kontrolloida minua.
Ei ikinä huuda tai tee mitään muuta ikävää, hänen äänensäkin on erittäin pehmeä ja rauhallinen, ottaa paljon fyysistä kontaktia ja antaa läheisyyttä usein.
Rakastan häntä kyllä myös emotionaalisella tasolla, hän on mielestäni söpö ja suloinen ja pääosin oikeasti ihan hyvä ihminen, mutta jotenkin kasvatuksensa ja typerien vanhanaikaisten asenteiden uhri.
Ap
Tunnet vetovoimaa naisten ahdistelijaa kohtaan. Onko hän jäänyt vielä raiskauksesta kiinni?
Yksi (miespuolinen) srk-nuorisott sai burn-outin, kun olisi pitänyt tehdä muidenkin työt ja vielä nuolla sanonko mitä. Srk ei ole mukava työ-yhteisö.
Jos haluat opiskella teologiaa, opiskele Avoimessa Yliopistossa sen verran kuin haluat työn ohessa. Ei siitä tarvi työuraa tulla. Ammattisi ja opiskelusi päätät itse.
Sanoit itse, mikä on teitä yhdessäpitävä asia. Se juttu ei poissulje sitä, etteikö jonkun toisen kanssa sujuisi yhtä hyvin ja paremminkin.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan ja kunnioitan häntä ja meillä on muuten ihana suhde.
Ainoa ongelma on nyt tämä opiskelukuvio ja nämä typerät vaalit.
Hän on ollut tukenani kyllä mm. viime maakuntavaaleissa ja teki kampanjaa minulle ja lupautui nyt minun kansanedustajani kampanjaan mukaan, yhteiset arvot meillä on monin osin mutta hänen mielestään kirkkoa ja politiikkaa ei saisi missään nimessä keskenään sekoittaa.
Olen kyllä itsekin uskossa mutta en ota kaikkea ihan niin vakavasti, minua ei haittaa lähteä kepeämmin syin ehdolle tulevissa seurakuntavaaleissa ja mieltäni painaa joka tapauksessa myös muut nousevat nuorisojärjestöt ja välillisesti koen, että omalla politiikallani voin jollain tasolla pyrkiä myös tekemään kuten hyvä kristitty ja ohjastaa nuoria myös päätöksenteon kautta oikealle polulle.
Olen tätä yrittänyt selittää poikaystävälle mutta hänen mielestään olen vain itsekäs ja liian puolueuskovainen. (:D)
Olemme myös jutelleet näistä opiskeluasioista paljon ja hän vetoaa aina siihen, että olen erittäin tyypillinen naisellinen nainen ja siksi minun pitäisi hakeutua opiskelemaan jotain naisille tyypillistä alaa kuten sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi.
Yliopistosta käy vain sosiaalityöntekijä tai luokanopettaja tai lastentarhanopettaja.
Samaan aikaan valittaa että teen töitä matalapalkka-alalla ja minun pitäisi pyrkiä parempaan.
Teen siis tällä hetkellä lähinnä pätkätöitä hoitoalalla.
Hänen puheissaan on valtava ristiriita, ensin pitää opiskella hoitoalaa mutta kun päädyt tekemään alan töitä, on se väärin ja palkkakin surkea.
En tee hänen mielestään mitään oikein.
Ap
Huomaatko miten ristiriitaisesti kirjoitat? Miehesi on äärimmäisen konservatiivinen ja pelkää, että sinä pääset elämässä pidemmälle kuin hän.
Kerrot että teillä on seksiä. Eihän sen pitäisi olla mahdollista, kun miehesi on tosi-uskovainen. Jos hän vastustaa opintojasi, pitäisi hänen loogisesti vastustaa myös esiaviollista seksiä.
Kaikki viittaa siihen, että mies haluaa vain kontrolloida sinua. Ihmettelen, että sinä naisena elät vapaaehtoisesti noin konservatiivisessa kuviossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sitä, etten ota niin raskaasti maallisten ja hengellisten asioiden sekaantumista, kuten ei varmasti valtaosa kristityistä tee.
Monethan ovat samaan aikaan kaupunginvaltuustossa ja kirkkovaltuustossa ja mielestäni se on ok kunhan hoitaa molemmissa hommansa kunnolla eikä lintsaa kokouksista tai polta itseään loppuun luottamustehtävissä.
Minulla siis on hieman liberaalimpi maailmankuva kuin poikaystävälläni, en tarkoittanut ettenkö suhtautuisi uskoon sen vaatimalla arvokkuudella.
ApSivuhuomiona, että mm. Kokoomuksen puoluesihteeri Kristiina Kokko on sekä pappi, että tehnyt uran poliitikkona.
Keskustan aiempi puoluesihteeri Timo Laaninen oli pitkän linjan urapoliitikko, joka päätti sitten lukea itsensä papiksi.
Keskustan nykyinen kansanedustaja Pekka Aittakumpu on pappi.
Ei se mikään harvinainen yhdistelmä ole ollenkaan.
Papit lähtee politiikkaan, kun pappina oleminen ei riitä ja halutaan lisää huomiota ja rahaa ja vähentää turhaa ja tylsää seurakuntatyötä. Poliitikot lähtee opiskelemaan teologiaa, koska luulevat pappien olevan arvostettuja ja hyväpalkkaisia.
Tuohan on selvää, että sama porukka tuntee vetoa molempiin. Molemmat valehteleva työkseen.
Kannattaa lähteä lukemaan teologiaa. Ei kannata hukata älyllisiä lahjoja jos on mahdollisuus päästä opiskelemaan alalle.
Tai sitten lääkäriksi.
En jaksa lukea alkua pidemmälle. Eroa.
Käytät v-sanaa, olet uskossa ja harjoitat esiaviollista seksiä? Luetko Raamattua?
Papit lähtee politiikkaan, kun pappina oleminen ei riitä ja halutaan lisää huomiota ja rahaa ja vähentää turhaa ja tylsää seurakuntatyötä. Poliitikot lähtee opiskelemaan teologiaa, koska luulevat pappien olevan arvostettuja ja hyväpalkkaisia.