Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystäväni ei tue urahaaveitani

Vierailija
18.06.2022 |

Haluaisin lähteä opiskelemaan teologiaa ja olen kiinnostunut papin työstä, mutta poikaystäväni vastustaa tätä ajatusta.a
Tällä hetkellä teen muita töitä, mutta opiskelu joka tapauksessa kiinnostaa ja olen lapsesta asti haaveillut papin työstä.
Tämä ei kuitenkaan ole naiselle sovelias vaihtoehto ja puolisoni ehdotti, että opiskelisin mieluummin vaikka Diakissa sosionomiksi ja pyrkisin nuorisotyöhön tai diakoniksi seurakunnalle, jos seurakunnan palveluksessa haluan työskennellä.
En saa myöskään lähteä ehdolle seurakuntavaaleihin poikaystäväni mielestä ainakaan jos samaan aikaan haluan jatkaa myös kuntapolitiikassa.
Ärsyttää niin paljon etten ole puhunut hänelle moneen päivään.
Luulen, että hänen motiivinsa eivät ole niin jaloja, uskoisin että hän tahtoo vain sitoa minut nykyiselle paikkakunnalle oikeasti tällä touhulla ja kokee jotain suurta ahdistusta siitä, että saattaisin muuttaa muualle.
Tämä vaaliasia ärsyttää myös, toimin itse erään nuorisojärjestön paikallisyhdistyksen PJ:nä vielä tämän vuoden loppuun ja ehdokkaita on erittäin vaikea löytää nuorille näihin vaaleihin.
Minulle politiikka on myös tärkeää ja suhtaudun siihen vakavasti, olen huolissani oman järjestöni tilasta ja pelkään että kohta toiminta täällä näivettyy kokonaan.
Mielestäni olisi siis ihan hyvä nyt näyttää että nuoria ehdokkaita löytyy ainakin yksi, ihan sama vaikken menisi läpi, kunhan näyttäisiin nuorille.
Pidän erittäin epätodennäköisenä että löytäisin mistään ehdokkaita, joten minä itse olen ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa.
Minulle usko on toki tärkeää, mutta mielestäni naispappeus on ihan ok ja joskus päätä saa vaivata myös maallisilla asioilla kuten politiikalla.
Poikaystävä on itsekin politiikassa ja lässyttää kyllä jaksaa siitä miten surullista on kun jäsenkato käy ja ei ole nuoria ehdokkaita ja muuta nönnönöötä, mutta kun minä teen jotain ei se kelpaa.
Enää ei siis saisi lähteä ehdolle kuntavaaleihin tai hyvinvointialuevaaleihin jos seurakunnan touhuihin lähtee.
Haluaako hän nyt jotenkin sanoa ettei minun pitäisi jatkaa politiikassa ollenkaan tai opiskella korkeakoulututkintoa?
Pitäisi varmaan jäädä lapsia hänelle tekemään.
Oksettaa ja vtuttaa.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyempänä olisit voinut kirjoittaa että "poikaystävä ei halua maksaa elämääni kun minua ei työnteko kiinnosta ja haluaisin palvoa satukirjaa"

Vierailija
22/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, eihän tällä palstalla ollut kenelläkään edes poikaystävää, paitsi nelikymppisillä naisilla. Eikä ainakaan sellaista, jonka mielipiteellä olisi mitään merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä, etten ota niin raskaasti maallisten ja hengellisten asioiden sekaantumista, kuten ei varmasti valtaosa kristityistä tee.

Monethan ovat samaan aikaan kaupunginvaltuustossa ja kirkkovaltuustossa ja mielestäni se on ok kunhan hoitaa molemmissa hommansa kunnolla eikä lintsaa kokouksista tai polta itseään loppuun luottamustehtävissä.

Minulla siis on hieman liberaalimpi maailmankuva kuin poikaystävälläni, en tarkoittanut ettenkö suhtautuisi uskoon sen vaatimalla arvokkuudella.

Ap

Sivuhuomiona, että mm. Kokoomuksen puoluesihteeri Kristiina Kokko on sekä pappi, että tehnyt uran poliitikkona.

Keskustan aiempi puoluesihteeri Timo Laaninen oli pitkän linjan urapoliitikko, joka päätti sitten lukea itsensä papiksi.

Keskustan nykyinen kansanedustaja Pekka Aittakumpu on pappi.

Ei se mikään harvinainen yhdistelmä ole ollenkaan.

Vierailija
24/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihan itse töitä ja hankin omat rahani, mieheltä en ole ottanut senttiäkään.

Minulle on kunnia-asia tienata itse rahani ja tehdä töitä.

Ap

Vierailija
25/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen erittäin paljon pappeja jotka ovat mukana politiikassa.

Ei mielestäni sulje toisiaan pois mitenkään, jopa lestadiolaisia pappeja on eduskunnassakin.

Ap

Vierailija
26/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäjien haluamisen lisäksi näköjään haluat myös poikaystäväsi hyväksyntää. Harkitse kumpi on tärkeämpi, oma ura ja näkemykset vai kilpailevan ehdokkaan eli miehesi näkemykset.

Jos miehesi on mielestäsi kasvatuksensa ja vanhanaikaisten asenteiden uhri, miksi kuuntelet hänen ajatuksiaan? Hakekoon itse sosionomikoulutukseen, ellei jo ole.

Voit opiskella sosionomiksi teologisen jälkeen, jos toteat että sosionomin työt sopivat. Sitä ennen seurakuntavaalit ja teologinen sopivat loogisesti yhteen.

Vierailija
27/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat poikaystäväsi vaikuttaa päätöksiisi, tulet katumaan.

Miten hän muuten suhtautuu siihen, jos haastat hänen ajatuksiaan tai toimit toisin kuin hän haluaisi?

Vierailija
28/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette lestoja?

jotain konservatiivista taustaa kuitenkin, jossa mies on muka naisen yläpuolella.

Vierailija
29/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti haluan rakkaalta ihmiseltä tukea ja hyväksyntää!

Meillä ei taida olla sama äänestäjäkunta, en koe häntä mitenkään itselleni poliittiseksi uhaksi, olen itse äänestänyt myös häntä joskus.

Poikaystävä on itse markkinointipuolella töissä.

Hänen mielestään hoitoala ei sovi miehille, pitää esimerkiksi isääni homomaisena koska hän sattuu olemaan lähihoitaja.

Ap

Vierailija
30/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyempänä olisit voinut kirjoittaa että "poikaystävä ei halua maksaa elämääni kun minua ei työnteko kiinnosta ja haluaisin palvoa satukirjaa"

Parempaa palkkaa ap tulee pappina saamaan kuin sosionomina. Logiikkasi ontuu.

Vierailija
31/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kyllä sellaisia juttuja, joita hänen mielestään ei kannattaisi.

Yleensä on vain sanonut että ajattelee minun parastani mutta itsehän minä lopulta vastuun kannan toiminnastani.

On joskus kiukutellut minulle esimerkiksi juomisesta, tiedän että hän itse joi nuorempana paljon ja sanoinkin hänelle että minä elän tällä hetkellä nuoruuttani vaikka hänellä se vaihe jo meni.

Olen ollut ehkä 3 kertaa humalassa elämäni aikana ja viinaa en ole vielä edes maistanut.

Meillä on siis ikäeroa melkein 10 vuotta.

Nuuskaamiseen hän puuttui rankemmin ja heitti tornini roskikseen, mutta oikeastaan se oli hyvä juttu koska uusia kiekkoja en saanut pitkiin aikoihin ostettua ja pystyin vieroittumaan.

Ap

Vierailija
32/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samankaltaista kokeneena annan neuvon: hae opiskelemaan ja tee mitä itse haluat. Pistä mies pihalle, jos on tarvetta. Saatat surra jonkin aikaa, mutta myöhemmin tiedät tehneesi oikein. Minua ei mies ole koskaan lytännyt, mutta muut lähipiirin ihmiset sitäkin enemmän ja jätin monta mahdollisuutta käyttämättä. Olisi pystynyt parempaan ja ymmärsin sen aivan liian myöhään. Nyt lähes viisikymppisenä kaduttaa ne hukkaan heitetyt mahdollisuudet, joten tee sinä toisin. Ja muuten... Itä-Suomen avoimessa yliopistossa on tarjolla teologian opintoja syksyllä. 

Vierailija
33/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan ja kunnioitan häntä ja meillä on muuten ihana suhde.

. . . . Ap

Voi Ap, sinä rakastat ja kunnioitat häntä, mutta hän ei selvästikään kunnioita sinua! Tee tämä itsellesi selväksi ja lemppaa pihalle se ,rakastava, joka ei anna sinun tehdä omia päätöksiäsi! Luulin että 21. vuosisataa elävillä olisi enemmän järkeä päässä!

Vierailija
34/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kyllä sellaisia juttuja, joita hänen mielestään ei kannattaisi.

Yleensä on vain sanonut että ajattelee minun parastani mutta itsehän minä lopulta vastuun kannan toiminnastani.

On joskus kiukutellut minulle esimerkiksi juomisesta, tiedän että hän itse joi nuorempana paljon ja sanoinkin hänelle että minä elän tällä hetkellä nuoruuttani vaikka hänellä se vaihe jo meni.

Olen ollut ehkä 3 kertaa humalassa elämäni aikana ja viinaa en ole vielä edes maistanut.

Meillä on siis ikäeroa melkein 10 vuotta.

Nuuskaamiseen hän puuttui rankemmin ja heitti tornini roskikseen, mutta oikeastaan se oli hyvä juttu koska uusia kiekkoja en saanut pitkiin aikoihin ostettua ja pystyin vieroittumaan.

Ap

Olet ollut kolme kertaa elämässäsi humalassa ja poikaystävä kiukuttelee juomisesta?

Vierailija
35/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie jo aattelin että joku alkamassa strippariksi tai ammattihooraksi 🥱

Vierailija
36/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle raha ei ole tärkeintä, olen kyllä sijoittanut ja säästänyt ja olen erittäin tarkka rahasta mutta se ei ole minulle niin tärkeää.

Asun mielelläni pienessä asunnossa vuokralla eikä minulla ole paljon rahaa vieviä asioita elämässäni, nuuska taisi olla suurin kulueräni asumisen jälkeen kun vielä sitä käytin.

Olen erittäin pieniruokainen, käytän tietokonetta vain opiskeluun ja telkkaria saati suoratoistopalveluja en omista.

Joskus käyn ulkona syömässä tai elokuvissa kavereiden kanssa ja niihin menee rahaa vuodessa ehkä 100e, siinä huvitukset.

Muuten harrastan lähinnä lenkkeilyä ja kotijumppaa ja vietän kaiken vapaa-aikani kavereiden kanssa jossain puistossa istuen tai lenkkeillen.

En itse kaipaa myöskään perhettä enkä haaveile mistään suuremmista hankinnoista.

Tärkeintä on että tulee toimeen itse ja pärjää.

Palkka ei ole työssä minulle ensisijainen juttu, haluan työkseni auttaa muita ihmisiä ja toteuttaa itseäni.

Ap

Vierailija
37/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei taida olla sama äänestäjäkunta, en koe häntä mitenkään itselleni poliittiseksi uhaksi, olen itse äänestänyt myös häntä joskus.

Hänen mielestään hoitoala ei sovi miehille, pitää esimerkiksi isääni homomaisena koska hän sattuu olemaan lähihoitaja.

Ap

Miehestä tulee kommenttiesi perusteella hyvin epämiellyttävä kuva. Hän on sovinistinen, kontrolloiva, tekopyhä ja tuomitseva persoona. Miksi ihmeessä olet suhteessa hänen kanssaan? LUE kunnolla omat kommenttisi ja mieti, että haluatko tosissaan jatkaa tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
38/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenpuolikaana pysyisin kaukana valitsemani naisen urahaaveista. 

Vierailija
39/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varsinaisesti papeille ei ole enää juurikaan enää töitä tarjolla.

Suurinta osaa teologiaa opiskelleista ei ole koskasn vihitty papeiksi.

Kansa on jo ajat sitten vieraantunut kirkosta ja uskonnosta.

Ja myös seurakunnissa in Yt-neuvotteluja.

Joten työllistyminen papiksi, on erittäin epävarmaa.

Sen sijaan erilaisissa sosiaalipuolen tehtävissä on jatkuva työvoima pula.

Töitä löytyy noissa hommissa, mitä erilaisimmassa tehtävissä.

Myös seurakunnat työllistävät diakoneja ammattikorkekoulu pohjalla.

Olen poikaystäväsi kanssa samaa mieltä siitä, että nopeimmin ja varmemmin pääset työelä,ään jollakin sosiaalialan yliopisto/ ammattikorkeakoulu tutkinnolla kuin pelkällä teologian tutkinnolla.

Eri asia sitten kokonaan, jos itsepäosesti ja välttämättä haluat suoritaa teoligian tutkinnon.

Tutkinnon suorittaminen ei kuitenkaan takaa sitä, että koskaan elämässässi saisit toimia papin tehtävissä, missään.

Et kappalaisena, pastorina kuin missään muissakaan seurakunnan ylemmissä tehtävissä, kuten kirkkoherrana.

Vaan omapa on päätöksesi.

Vierailija
40/71 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehestä tulee kommenttiesi perusteella hyvin epämiellyttävä kuva. Hän on sovinistinen, kontrolloiva, tekopyhä ja tuomitseva persoona. Miksi ihmeessä olet suhteessa hänen kanssaan? LUE kunnolla omat kommenttisi ja mieti, että haluatko tosissaan jatkaa tuollaisen miehen kanssa.

Ap:n mies ei todellakaan kuulosta unelmien mieheltä. Joku 10 vuotta vanhempi sovinisti, ja lähinnä seksuaalinen vetovoima pitää pariskunnan yhdessä. Ihan vaan ap:lle tiedoksi: tämä vetovoima laantuu muutamassa vuodessa, ja sitten se vasta harmittaakin, kun jäljellä ei ole mitään. Nämä vanhemmat miehet etsivät nuoremmista naisista vain helppoa kontroilloitavaa, jonka voi "koulia" mieluisakseen.