Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostit oman pyykkikoneen, vaikka talossasi on pesutuvassa pyykkikone?

Vierailija
18.06.2022 |

Itse olen ekologinen ja käytän pyykkituvan konetta

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkitupa on ihana, on tehokas kone ja kuivaaja ja mankeli. Pesen siellä suurimmat pyykit. Omalla koneella surautan vaikka pikkuhousut ja rintsikat tai silkkipaidat.

Meidän taloyhtiössä on vain fiksua porukkaa, 12 asuntoa, 26 asukasta. Ylimmässä kerroksessa on vain yksi 200 neliön asunto ja yhteiset saunatilat.

Vierailija
22/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitteistä huolimatta, kovin moni ei tosielämässä kannata ajatusta että uskovaisten tavara on yhteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiömme pyykkituvassa ei ole ollut toimivaa pesukonetta yli 40 vuoteen. Taitaa kaikissa 22 asunnossa ravistaa oma kone. Yksi ainakin vaikuttaa tärinästä päätellen olevan valmistettu idässä. Tiedän, että yhdessä pienehkössä taloyhtiössä pesutupaan hankittiin uusi ammattikäyttöön tarkoitettu kallis pesukone. Koneella oli 1/4 asukkaista (3) käyttäjinään ja hankintahinnan kuoletus käyttömaksulla veisi yli 30 vuotta!

Vierailija
24/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön pesutuvassa porukka käyttää pulvereita, jotka haisevat kuolemalle. En halua pestyn pyykkini keräävän kaikkia "ihania" aromeita, joita toisten pyykeistä ym. jää. Koneiden päälläkin on kerrostumia pulvereista.

Meillä asuu paljon eri kansalaiksuuksia talossa ja koko pesutupa tuoksahtaa yleensä hyvin eksoottiselta.

Pyykinpesun ajankohdan päätän itse, ei varauskalenteri.

Kukaan ei tule pyykin kuivuessa pyykkieni luokse, toisin kuin pesutuvassa. Siellä ei säännöt koske joitain ihmisiä...

Vierailija
25/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitteistä huolimatta, kovin moni ei tosielämässä kannata ajatusta että uskovaisten tavara on yhteistä.

Koko talon yhteisen pesukoneen käyttäminen on selvästi sosialismia. En siis kannata sitä!

Vierailija
26/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alkoi naapuri jotain varauskirjaan kiroamaan ja uhoamaan, kun se meni itsekkäästi käyttämään konetta vuorollani, johon minä sitten reagoin siten, että keskeytin ohjelman ja nostin vaan sen litimärät ja saippuaiset räsyt johki tuvan koriin ja pistin omat rätit koneeseen pesuun.

Jo siinä tarpeeksi syytä vedellä vaan ihan omilla koneilla, ei tarvii riidellä tomppeleiden kanssa.

Vierailija
27/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pesukone on vaivaton, sillä voi pestä milloin haluaa eikä kukaan käytä zeoliittiä joka saa vaatteet haisemaan.

Vierailija
28/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pesutuvan käyttö loppui siihen, kun siellä alkoi käymään joku hyypiö, joka ruiski mällinsä naisten kuivumassa oleviin alkkareihin.

Vierailija
29/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pyykätä juuri silloin kun siltä tuntuu. Pesutuvan lisäksi en käytä myöskään taloyhtiön saunaa.

Vierailija
30/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kone paras kone. On puhdas ja saa pestä koska haluan.

Vierailija
31/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin kun asuin tuollaisessa talossa, se oli about 70% eläkeläisten kansoittama. Jotka kokoontuivat talkkarin varastoon porukalla kälättämään & tarkastelemaan muita asukkaita kun keskiviikkoisin klo 1800-1900 oli käytävä varaamassa pyykkivuoro & kuivaustupavuoro, maksu käteisellä ja kuitti piti olla mukana pesutuvassa käydessä jos talkkari osui paikalle kyselemään sen perään. Ja tuo tunti oli viikossa ainoa mahdollisuus käydä varaamassa vuoro joka piti käyttää seuraavan viikon aikana, koneiden käyttöaika 0800-2000 joka päivä. Muutaman kuukauden tuota pyllyilyä jaksoi ja sitten piti tehdä peliliikkeitä.

Näin Tampereen Kalevassa vuonna 2000.

Vierailija
32/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiireinen ihminen eikä taloyhtiön kone ole yleensä koskaan vapaana silloin kun sitä tarvitsen. En pysty työni vuoksi varaamaan vuoroja kovin paljoa etukäteen vaan pyykkäämään pitää päästä vaikka samana päivänä kun tulee siihen sopiva sauma ja se ei ainakaan meidän taloyhtiössä onnistu.

Mihin on kiire? Kyllä kuolema sultakin kiireen poistaa.

Vierailija
33/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pesutuvan käyttö loppui siihen, kun siellä alkoi käymään joku hyypiö, joka ruiski mällinsä naisten kuivumassa oleviin alkkareihin.

Täällä joku kävi paskalla kuivumassa oleviin pyykkeihin. En tiedä selvisikö koskaan kuka tuo hyypiö oli.

Vierailija
34/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on mm. varastettu pyykkejä narulta.

Vierailija
35/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku kävi paskalla kuivumassa oleviin pyykkeihin. En tiedä selvisikö koskaan kuka tuo hyypiö oli.

Varmaan sama tyyppi. Otti välillä toisten kuivumassa olevia vaatteita kotiinsa ja palautti jonkin ajan päästä ne pyykkitupaan täynnä eritetahrojaan.

Vierailija
36/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska somal1t varastaa kaiken mitä jätät pesutupaan koneisiin pyörimään jos et ole koko ajan vahtimassa ja itsellä ei ole aikaa vahtia 2 tuntia siellä.

Vierailija
37/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyllästyin siihen että vaatteitani varastettiin kuivaushuoneesta

Vierailija
38/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oma kone, mutta se hajosi. Nyt on ollut pyykkitupa käytössä muutaman kuukauden, koska en saa aikaiseksi lähteä konetta ostamaan.

Ja näin lapsiperheellisenä pakko myöntää, että oma kone oli kiva. Pesin koneellisen silloin tällöin, kun joku kasa kasvoi turhan isoksi. Nyt joudun raahautumaan kellariin, katsomaan ja varaamaan ajan, ja käyttämään koko päivän pyykkihuollossa, koska ei sinne jaksa joka toinen päivä mennä. Viikon pyykit on muuten aika monta koneellista.

Ennen lapsia tuo onnistui paremmin.

Vierailija
39/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pese vaatteitani missään yleisessä koneessa, jotka haisevat edellisen jäljiltä ja/tai käytetty jotain järkyttävän hajuisia pesuaineita. Joidenkin vahvat ominaishajut tarttuu joka paikkaan.

Vierailija
40/54 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kyllästyin siihen että vaatteitani varastettiin kuivaushuoneesta

Vaatteet voi viedä kotiin kuivumaan, vaikka pesisikin pyykkituvassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä