Sinä lähivanhempi, paljonko pidät yhteyttä teiniin kun etän kanssa lomalla?
Kommentit (8)
En yhtään. Lapsi tapaa etää noin 4 kertaa vuodessa 3- 4 tunnin ajan. Juu, ei riipu minusta, että tapaamisia on noin harvoin. Lapsi kaipaisi pidempiä tapaamisia ja useammin.
Mutta miten malttatte olla pitämättä yhteyttä esim. kysyä mitä on syönyt tai jos kotona on tapahtunu jotain esim. tuli eilen uudet naapurit. Parit kommentit toki likalle pistin. Exä ei tykännyt :( (??)
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten malttatte olla pitämättä yhteyttä esim. kysyä mitä on syönyt tai jos kotona on tapahtunu jotain esim. tuli eilen uudet naapurit. Parit kommentit toki likalle pistin. Exä ei tykännyt :( (??)
En minäkään exänäsi tykkäisi, Kait nyt luotat että lapsi saa syödäkseen ja naapureista ehtii jutella myöhemminkin.
Anna heidän olla, ärsyttävää käytöstä.
Nykyään kun on olemassa monissa perheissä whatsapp-ryhmät niin kyllähän keskusteltua tulee perheenjäsenten kanssa riippumatta siitä missä kukakin sattuu olemaan. Joissain perheissä on jopa sellaisia ryhmiä joissa nämä ex-puolisot ovat molemmat mukana. Se että yhteisestä elämästä ei tullut mitään ei välttämättä tarkoita sitä että entisten puolisoiden välillä on jääkausi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan nuo ajat. Kieltämättä oli todella rasittavaa, kun entinen puoliso soitteli lapsille matkoilla aamuin illoin ja tenttasi mm. mitä on syöty ja missä. Se tuntui lähinnä vakoilulta. En minäkään soitellut vastaavia puheluita hänen lomaviikoilleen.
Minulla ex-vaimo viestittelee lapsille kotiasioita kun ovat minun kanssa muutaman päivän lomalla. "Mitä haluatte tehdä ensi viikonloppuna?" tai "Lähdetäänkö ensi talvena Thaimaahan?". Nämä on ilmeisesti pakko hoitaa juuri silloin, kun minä voisin rakentaa suhdetta heihin. Lapset ymmärrettävästi ei keskity siihen mitä minä yritän heille silloin tarjota. Olen työtön, niin kaukolomiin ei rahkeet riitä.
No en välttämättä ollenkaan. Kyllä sieltä päin kuuluu jos on asiaa. Annan lomailla rauhassa.