Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin yrittäjäksi, mutta tekemään mitä?

Vierailija
17.06.2022 |

Oon aina halunnut olla yrittäjä, mutta kaikesta huolimatta en ole vielä ikinä yritystä perustanut. Ongelmana on se, etten tiedä mitä haluaisin tehdä. Olen kiinnostunut monesta asiasta ja ammattitaitoni riittäisi muutamaankin asiaan.

Olisi kiva kuulla yrittäjiltä...

Minkä alan yrittäjä olet? Teetkö useampia töitä? Työllistätkö itsesi lisäksi muita?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut kuvataideartesaaniksi ja olen toiminut sen jälkeen taidealan yrittäjänä 16 vuotta. Olen saanut myytyä noin kymmenen taulua hintaan 100 e-250 e. Onneksi vanhemmat elättävät minut ja saan leikkiä yrittäjää.

Kannattaisko ainakin kokeilla laajentaa markkinoita? Maailma on täynnä online kauppoja, joiden avulla potentiaalinen asiakaskunta laajenisi melkoisesti. Mä myyn ihan harrastuksena luontoaiheisia printtejä ja tuo 10 printtiä menee parhaimmillaan parissa päivässä.

Moniako erilaisia printtejä sulla on myynnissä? Ja paljon tienaat? Millä nettisivuilla myyt?

Vierailija
22/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän, vaikka olen huono vastaamaan. Olen käynyt kolme yrittäjäkurssia ja aina on hoettu, että tiivistäkää yritysideaa. Olen yrittäjänä ollut vuoden ja huomaan tiivistymisen tapahtuvan luonnostaan. 

Mikä on vahvin osaamisalueesi?

Minulla on kolme ammattitutkintoa, kuvataidetta, media-alaa ja valokuvausta.  Yrittäjänä olen tarvinnut monenlaisia taitoja. Valokuvauksesta nettisivujen tekemiseen. 

Minä taas meinaan laajentaa yritystä. Liikeidean tiivistäminen toimii jos markkinat ovat tarpeeksi suuret, mutta Suomen kokoisessa maassa se on monesti tuhoon tuomittu idea.

Esimerkkinä: Teen myös tauluja. Teen tauluihin myös kehykset. Alunperin mallistossa oli kolmea eri väriä kehyksiä: mustat, valkoiset ja puun väriset.  Nyt teen vain yhtä väriä ja se on musta. Maalaan taulut kehyksien sävyyn.

Olen tiivistänyt. Tämä on hyvä. Maalaan sisustustauluja mustilla kehyksillä. Sopivat moderniin kotiin. Musta on helppo. Jotenkin pitää rajata.

Olen myös valokuvaaja ammatiltani. Alunperin oli tarkoitus tarjota myös kuvapalveluita. Mutta koin uuvuttavana tehdä kaikkea. Jätin valokuvauksen pois.

Eihän siinä mitään jos asiakkaita on tarpeeksi ja kaikki haluaa taulut nimenomaan mustilla kehyksillä ... eikä tule uuvuttava olo :) 

Ei kaikki halua mustilla kehyksillä, mutta jotenkin pitää rajata. En voi tarjota kaikille kaikkea!

Sitten jää jäljelle ainoastaan markkinoiden laajentaminen eli ala myymään mustilla kehyksillä maailman laajuisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku valmiiksi toimiva yritys, jolla asiakaskunta jo valmiina.

Vierailija
24/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut kuvataideartesaaniksi ja olen toiminut sen jälkeen taidealan yrittäjänä 16 vuotta. Olen saanut myytyä noin kymmenen taulua hintaan 100 e-250 e. Onneksi vanhemmat elättävät minut ja saan leikkiä yrittäjää.

Laita taulusi jonnekin galleriaan/välittäjälle myyntiin? 

www.taiko.art

Vierailija
25/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Yrittäjä kirjoitti:

Yrittäjäksi tullaan kun on intohimo toteuttaa jotain ideaa. Haluaa tehdä jotain uutta tai luoda paremman konseptin jo vallitsevalle alalle. Jos ei tätä intohimoa ole niin ei kannata lähteä yrittäjäksi. Parempi pysyä palkollisena ja turvata oma ja perheen talous.

Jotkut luulevat että se on helppo keino päästä leveän leivän ääreen

Vierailija
26/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päivää kun eka pitäis olla se liikeidea!!

Vierailija
27/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo Yrittäjä kirjoitti:

Yrittäjäksi tullaan kun on intohimo toteuttaa jotain ideaa. Haluaa tehdä jotain uutta tai luoda paremman konseptin jo vallitsevalle alalle. Jos ei tätä intohimoa ole niin ei kannata lähteä yrittäjäksi. Parempi pysyä palkollisena ja turvata oma ja perheen talous.

Jotkut luulevat että se on helppo keino päästä leveän leivän ääreen

Niinhän se onkin.

Vierailija
28/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita taulusi jonnekin galleriaan/välittäjälle myyntiin? 

www.taiko.art

Kuka maksaisi tästä 440€?

https://www.taiko.art/terhiasumaniemi/vor617v6m6/test/default

Vierailija
29/29 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille vastanneille!

Kiva kuulla monenlaisia tarinoita. 

23 ehdottikin, että ostaa jonkun valmin yrityksen. Franchising toimii joillakin, mun pitäisi valita yritys tarkkaan ja harkitsisin varmasti tunteellakin.  Esim Kotipizzaa en lähtisi pyörittämään, koska en tiedä ravintolamaailmasta mitään :D

Lisää stooreja! 

:)