Ärsyttää kun mies ei tajua, että kahden yön reissuun riittää pelkkä reppu
Lähdemme Viroon kahdeksi yöksi. Sanoin miehelle, että kannattaa kyllä pakata vain reppuun tavarat koska ei noin lyhyellä reissulla paljon vaihtovaatetta yms. tarvitse. Eli molemmille omat reput niin hyvin pärjää. Syynä myös se, että kummallakin tulee olemaan ns. kaljakärryt koska haemme juomia loppukesästä oleviin pienimuotoisiin häihimme.
No mies sanoi ottavansa pienen vetolaukun. Siis sellainen matkalaukun missä pyörät ja vetokahva. En tajua miksi. Ei se tilavuudeltaan ole sen kummempi kuin reppukaan ja se vain hankaloittaa täyteen lastatun kaljakärryn kuljettamista. Reppu selässä olisi paljon helpompaa. No omapahan on asiansa, itse aion ottaa repun ja päästä helpommalla.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkaaminen tilanteen mukaan on yllättävän monelle täysin mahdoton ajatus. Ai että naurattaa (tai itkettää) vieläkin kun yksi pariskunta ilmestyi reppureissu-tyyliselle matkalle isojen matkalaukkujen kanssa :'D Juu, niiden kanssahan on tooooooodella helppo viettää liikkuvaa elämää.
Minä olen ainakin ollut "reppureissu-tyylisellä" matkalla vetolaukun kanssa, ja koin sen helpommaksi kuin rinkan. Ainakin minusta on helpompi liikkua vedettävän kuin kannettavan laukun kanssa.
Rinkka onkin liikaa. Mulla on kaikilla reissulla merimiessäkki, joka painaa tavaroineen n. 6 kg.
Vierailija kirjoitti:
Kontrollintarvetta maybe? Itse ottaisin ehkä myös vetolaukun. Repun kantaminen on mielestäni rasittavaa. Matkustan työkseni n. 70pv vuodessa ja lomat päälle, joten jotain kokemusta asiasta on.
Missä mä kielsin miestä ottamasta sitä laukkua? Mä vain kerroin miksi reppu olisi huomattavasti kätevämpi. Saa se silti mua ärsyttää. Varsinkin kun tiedän, että ongelmia sen laukun kanssa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrollintarvetta maybe? Itse ottaisin ehkä myös vetolaukun. Repun kantaminen on mielestäni rasittavaa. Matkustan työkseni n. 70pv vuodessa ja lomat päälle, joten jotain kokemusta asiasta on.
Reppuhan menee selässä.
Näen sun ja APn miehen ryysimässä vetokärryn ja kaljakärryn kanssa, kuin suoraan jostain hupikauhuleffasta kun ryntäilevät ja kaik menee minne haluaa, ne kärryt sun muut.
Mihin mies tarvii vaatteita kuin neiti niin paljon mukaan?
No tämä juuri! Ei tuollaiselle reissulle paljon vaatteita tarvitse. Vaatteet tiiviiksi rulliksi niin pysyy paremmin sileinä.
Vierailija kirjoitti:
Matkalaukun saa lukkoon, reppua ei. Lukko ei estä, mutta hidastaa kuitenkin.
Kova laukku suojaa tavaroita, pehmeä reppu ei.
Miksi reppu pitäisi olla lukossa Viron reissulla? Laivalla mennen tullen parisen tuntia ylitse ja paluumatkalla hytti tavaroille. Tallinnassa kulkiessa reput selässä ainoastaan hotellille mennessä ja satamaan palatessa. Ei niitä siellä koko ajan kanniskella.
Ihan weetee hommaa edes raijata sitä kaljaa sieltä kun saksasta se tulee suoraan kotiin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko jättää Viro ja häät väliin jos jo reppu vs matkalaukku aiheuttaa ongelmaa?
Sulla tässä ongelma taitaa olla kun yrität määrätä meidän matkasta ja häistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova laukku suojaa tavaroita, pehmeä reppu ei.Repun saa lukkoon myös jos haluaa. On sellainen mullistava uusi keksintö kuin riippulukko, joita on vieläpä kaiken kokoisia ja painoisia.
Reppu aukeaa kyljestä puukolla, kova matkalaukku on hiukan hitaampi avata puukolla. Reppua on ikävä vetää perässä, kun selkä ei enää kestä kantaa.
Mikä kova matkalaukku? Ihan kankainen matkalaukku kyseessä. Meidän selät kyllä kestää kantaa reppua.
Reppu ja reissumies. Sellaisia olivat miehet ennen.
Vetolaukku ja nyhveromies. Sellaisia miehet nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi tietää että sinä dumppaat oman reppusi hänelle kannettavaksi jossain vaiheessa niin se on vain helpompaa vetää laukkua ja kantaa reppua kuin kantaa kahta reppua
No ei todellakaan tarvitse pelätä tuota ja mies tietää sen kyllä. Jaksan kyllä ihan itse kantaa reppuni ja niin olen tehnyt monesti. Ihmeellinen kuvitelma sulla musta.
Kyllähän siellä laukussa tulee niitä ostoksiakin kivasti mukana. Esim kirkkaita, jos meinaa tuoda. Mutta teillä oli vaan olut mielessä?
Mä tiedän useita ihmisiä, jotka lähtee Viroon alkoholinhaku matkalle pelkästään vetolaukkuen kanssa. Isojen. Sinne mahtuu ja on piilossa silmiltä.
Olutta saa Suomestakin. Ei se enää Virossakaan niin halpaa ole. Pitäs lähtee Latviaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova laukku suojaa tavaroita, pehmeä reppu ei.Repun saa lukkoon myös jos haluaa. On sellainen mullistava uusi keksintö kuin riippulukko, joita on vieläpä kaiken kokoisia ja painoisia.
Reppu aukeaa kyljestä puukolla, kova matkalaukku on hiukan hitaampi avata puukolla. Reppua on ikävä vetää perässä, kun selkä ei enää kestä kantaa.
Nää menee Viroon eikä Rion faveloihin. Ja ei kyllä kannata lähteä mihinkään jos repun kantaminen rikkoo selän.
Selän väsyminen ja rikkoutuminen ovat kaksi eri asiaa. Terve selkäkin väsyy joskus.
Jos shoppailee paljon, mukavampi laittaa ostokset matkalaukkuun kuin tunkea myttynä hikiseen reppuun.
Siis luuletko, että me kanniskellaan pari päivää noita reppuja selässä? No ei todellakaan vaan ne pysyy hotellihuoneessa ja mulla käsilaukku mukana. Ei nyt mitään ihmeempiä olla menossa tuonne shoppailemaan vaan kierretään vähä kaupunkia.
mun mielestä miehellä pitää olla reppu, koska minullakin on. se on tasa-arvoisempaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siellä laukussa tulee niitä ostoksiakin kivasti mukana. Esim kirkkaita, jos meinaa tuoda. Mutta teillä oli vaan olut mielessä?
Mä tiedän useita ihmisiä, jotka lähtee Viroon alkoholinhaku matkalle pelkästään vetolaukkuen kanssa. Isojen. Sinne mahtuu ja on piilossa silmiltä.
Olutta saa Suomestakin. Ei se enää Virossakaan niin halpaa ole. Pitäs lähtee Latviaan.
No kyllä se on halvempaa kuin Suomessa. Eikä me sinne varta vasten pelkästään juomien takia mennä vaan tuo on samalla pieni lomareissu meille. Meillä ei ole yhteistä lomaa yhtään joten tehdään vain tällainen pieni reissu. Asutaan niin kaukana Helsingistä, että ei todellakaan kannata lähteä Tallinnaan pelkän alkoholin takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan weetee hommaa edes raijata sitä kaljaa sieltä kun saksasta se tulee suoraan kotiin halvalla.
No voi että. Ei se Saksasta alkoholin tilaaminen ole yhtään sen vähemmän wt:tä. Ei todellakaan mennä Tallinnaan pelkän alkoholin takia vaan tuo on samalla meidän pieni lomareissu kun aikataulullisesti ei ole muuhun mahdollisuutta.
Ottaisin varmaan ison vetolaukun ja kaljat yms. tuomiset sinne. Ne kaljakärryt on ihan hirveitä. Vielä parempi olisi ottaa auto mukaan ja hakea juomat Latviasta.
Ööö...olin juuri kaksi kuukautta reissussa pelkällä selkärepulla...
Oma kai se on asiansa, vaikka pakkaisi koko vaatekaappinsa tammiseen matka-arkkuun, jos itse sitä kantaa.
Kaljakärryilystä kyllä +100 retrovalkoroskapistettä molemmille.
Kokemus on osoittanut, että kannattaa ottaa mahdollisimman iso vetolaukku, reppu sinne ja paluumatkalla kevyet tavarat reppuun ja juomat ja muut tuliaiset vetolaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus on osoittanut, että kannattaa ottaa mahdollisimman iso vetolaukku, reppu sinne ja paluumatkalla kevyet tavarat reppuun ja juomat ja muut tuliaiset vetolaukkuun.
Meillä ei ole kuin yksi isohko vetolaukku ja se ei nyt riitä. Mä en nyt hakenut tässä mitään vinkkejä.
Minä olen ainakin ollut "reppureissu-tyylisellä" matkalla vetolaukun kanssa, ja koin sen helpommaksi kuin rinkan. Ainakin minusta on helpompi liikkua vedettävän kuin kannettavan laukun kanssa.