Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAVAUVOJEN -06 uusi viikko!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihania! Tää palsta on kyllä mulle ihan henkireikä nykyään. Imetys sujui eilen ihan hyvin kun tajusin olla tarjoamatta tissiä jos ei kerran vauva sitä halua. Imetysvälitkin piteni sen myötä, mutta tänään poika on taas syönyt tunnin välein. Voi olla, että tekee maitotilausta. Rassaa se, että tänään vauva on nukkunut päivälläkin vain alle tunnin pätkiä. Yökin meni taas huonosti, tosi tääkin on suhteellista. Kun kuiteskin nukkui yhden kahden tunnin pätkänkin. Jihuu...

Kiitos kaikille vinkeistä. Kokeilin sitä Nazun tyyliä, eli imetin viltin sisässä ja siirsin siitä omaan sänkyyn. Toimi ihan hyvin eli jäi nukkumaan sänkyyn, mutta unen pituuteen ei vaikutusta. D-vitamiineja me ei ollakaan vielä aloitettu, ei uskalleta kun masuvaivaa on muutenkin. Ja vauvahierontaa tehdään kahdesti päivässä ja sillä tuntui olevan vaikutusta kun meillä oli tässä välissä useampi yö, että poika nukkui 2-3 tuntia kerrallaan. Vyöhyketerapaiaan aion soittaa ajan ensi viikolla, pistetään visa vinkumaan...

NAZU ja muutkin: Oikeesti, iloitkaa ja hehkuttakaa jos teidän vauvat nukkuu ja voi hyvin! Olen iloinen teidän puolesta, mutta toki toivoisin itsellekin yhtä hyviä öitä. Ja sinä päivänä kun meidänkin vauva nukkuu hyvin, niin aivan varmasti hehkutan sitä täällä. Siis pyydän anteeksi, jos tekstistäni sai sen kuvan, ettei täällä uskalla enää iloita jos kaikki menee hyvin. En mä nyt sellaista tarkoittanut tietenkään!

COE: Sä olet ihana kun käyt täällä mua lohduttamassa, ihan itku tuli äsken (siis mitkä hormonit...). Odotan kovasti, että pääset jo tälle puolelle ja ollaan taas samassa tilanteessa :) Kovasti voimia sinullekin! Koita jaksaa vielä hetki, eiköhän se sinunkin vuorosi kohta ole. Tsemppiä! Yritin muuten äsken kirjoittaa gradua, huonolla menestyksellä. Mulle tuli selvityspyyntö opintotuestakin, että vissiin ihan pakko saada gradusta ovarit tämän vuoden puolella. Rasittavaa miettiä gradua kun on tätä muutakin puuhaa.

Sunnuntaita kaikille!

S-I ja Elmo 3vko

Vierailija
42/68 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä typykkä jo reilu 5 vkoa ja on aivan ihana, kaunis pieni sirpukka! Nimi ja kaste saadaan viikon päästä. Löydettiinkin niin sopiva nimi tyttöselle ettei ole tosikaan!! :) Kerron sitten viikon päästä.

Meillä tämä eka kuukausi on kyllä mennyt tosi kivasti. Yöt menee vaihdelleen. Suurimmaksi osaksi kuitenkin hyvin. Mutta todella ymmärrän huonosti nukkuvien vauvojen äitejä. Meilläkin kun on tuo 2 v poika, niin päivällä ei sitten juuri nukuta vauvan kanssa muutoin kun jos kumpikin lapsi on suopea samaan aikaan. Alussa olin melko väsynyt mutta nyt kun tosiaan tuo pikkuinen on tajunnjut että yöllä pääasiassa nukutaan, niin on helpottanut. Ja viikonloppuisin saan nukkua enemmän kun ihana ukkoni hoitaa lapset. Onneksi vauva suostuu pullottelemaan ja mulla tulee maitoa pumpattavaksikin. Esikoinen ei pulloa ottanut vaikka kuinka yritin ja se oli välillä hieman äitiä rajoittavaa!!! Tutti ei maistu tälle toisellekaan, mikä nyt ei ole iso harmi kun totuttiin " vaihtoehtohyssyttelyyn" jo esikon kanssa.

Synnytyksestä olen toipunut hyvin. Vuodot lakanneet, tikki parantunut jne. Välillä jopa pusi pusia miehen kanssa, mikä oli täysin ei, ekan synnytyksen jälkeen pitkään aikaan, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Mä olen aloittanut nuo d-vitskut tosi tosi varovasti ja pitänyt paria tippaa pitkään ja tosi varovaisesti aloittanut kolmea. Eka sai pahoja vastsavaivoja ja niitä en halua todellakaan. Silloin nlassa sanottiin ettei haittaa vaikka rauhassa aloitteleekin tipat.

Onko noita meidän synnytyskertomuksia koottu mihinkään?? Ei varmaan. Niitä on niin ihanaa lukea ja samaistua moniin kirjoituksiin. Yritän ehtiä kirjoittelemaan useamminkin, kun tämä on kuitenkin niin superhyvää vertaistukea.

Galluppia: Mitä ihanaa raskausajalta kiellettyä olette himolla päässeet nauttimaan nyt raskauden jälkeen???

Minä rakastan Brie juustoa ja olutta!! Siinä myös vastaus Lupicaialle. Kyllä mä olen uskaltanut silloin tällöin sen oluen tai siiderin ottaa. On mun käsittääkseni ihan ok. Mutta ymmärrän myös äidit jotka pitävät nollalinjaa myös imettäessään. Sehän kai se paras vaihtoehto aina on! Onneksi on keksitty hyvät alkoholittomat oluet ja ykkosolutkin maistuu.

Rakkain terkuin. Aleksanteri ja Sirpukka 5 vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella miten aika rientää..Automaattisesti sitä käy ensiksi odotus puolella lukemassa ja fiilistelemässä vielä.

Jännä että miten masusta eroon haluaa mutta kaihoisasti miettii sitten kun vauva syntynyt.Liittyy varmasti jotenkin hormoneihin.

Tulee sellanen jännä olo vaikea selittää,tietääkö joku mitä tarkoitan?

Mitä kaikkea on ennen synnytystä tehnyt,tv ohjelmakin voi saada sen tunteen aikaiseksi että tuota kun viimeksi katsoin olin vielä raskaana ym.Ihmeellinen tunne ,taidan olla ihan hormoonimyräkässä.

Imetyksestä,mun toinen rinta on todella vaikea " tapaus" .

Sattuu syöttää tosi paljon,eikä kipu lähde pois ollenkaan.On ihan täynnäkin aina.PUmppaamalla saan muutaman kymmentä milliä vain aikaseks ja aikaa kuluu tuhottomasti.

Öistä,Viime yö meni ihan harakoille.Tyttö itkeskeli ensiksi ja sitten vihdoin viimein saatiin nukkumaan siinä neljän aikaan.

Sen jälkeen söikin 30min - 1h. välein aamuun asti.Eli olo todella pirteä,yöpaita vielä päällä.Mies lähtee huomenna taas töihin,huoh.

Nyt vasta vauva nukahti ja nukkuu tosi huonosti.Itkeskelee vähän väliä.

Myötätuntoa kyllä piisaa täältä huonosti nukkuville !

Wades & Natika 6vrk (jo!!!)

Vierailija
44/68 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin ehtii kirjoittelemaan tänne vauva-puolelle!Päivittäin olen käynyt odotuspuolella lukemassa lokakuisten loppusuoralaisten kuulumisia!

Elikkäs meitin neitillä ikää on jo viikko ja 4pvä, meneepäs aika nopeesti, just vasta lähdettiin synnärille!!

Tyttö nukkuu yöt hyvin, nukkumaan menee n.21 ja herää syömään joko 03.00 taikka 05.00. Jos ruokailu ajoittuu viiteen, herätään tisulle taas 08.00 aikaan. Elikkä suht helpolla vielä päästy...esikko heräili noin tunnin välein...Muutoinkin rauhallinen neiti, itkeskelee vain kun riisutaan =) Isä vitsailee, että pidäppäs sitte isonaki vaatteet yhtä mielelläs päälläs =)

Vatsavaivaa oli eilen, kakka tuli ulos vaan kuumemittrin avustuksella, mutta nyt rytkyy puntissa siihen malliin, että vatsa toimii =)

Onkohan tätä jo joku kysynyt, mutta

ONKOS KELLÄÄN KOKEMUKSIA CUPLATONISTA??AUTTAAKO VAI ONKO HUUHAATA?

Ens vkolla onkin 2vko neuvola,saas nähdä onko syntymäpaino saavutettu!Neuvolan täti kävi kotikäynnillä neidin ollessa 5pvä ja painoa oli tullut sairaalasta lähdön jälkeen(josta oli siis3pvä) 40g.Sano, että aika vähän...No mutta, en ota stressiä, tyttö kuitenkin syö päivät hyvin(ja aika tiheesti) tisua ja maitoakin riittää. Elikkäs vauvan tahtisesti mennään ja neiti on tyytyväinen!

Nyt kakkapyllyn pesuun!Pitää lueskella tarkemmin noita muiden kirjotuksia, kun en oo oikein vielä kerennyt...:/

Lähetän kuitenkin paljon voimia kaikille, jotka joutuvat öisin tahimaan nukkumisen kanssa! Tiedän esikosta kuinka rankkaa se on.

Ja voimia myös imetyksen kanssa tahivillem, alku ei oo aina helppo!

Ite kyllä esikoiselle annoin 3kk iästä lähtien tuttelia, kun imetys oli kirjaimellisesti yhtä helvettiä!Nyt sujuu paremmin ja haluisin imettää ainakin sen 6kk. Pääasia että itellä ja vauvalla on hyvä olla!

mutta, NYT pyllypyykille =)

levila ja neitokainen 1vko 4pvä

Vierailija
45/68 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tänne vauvapuolelle pääsen vihdoin kirjoittelemaan. Tai no, eihän tästä ole kuin vajaa viikko vasta synnytyksestä. Meidän poika syntyi viime maanantaina 16.10 aamulla ja keskiviikkona kotiuduttiin sairaalasta.

Kotona kaikki on mennyt hyvin, kaveri lähinnä nukkuu ja syö. Vatsa toimii erittäin hyvin, joka syönnin jälkeen saa olla vaippaa vaihtamassa. Vielä mennään tiheillä syötöillä läpi vuorokauden, maksimissaan taitaa olla pari tuntia väliä. Uskon kyllä, että välit ajan kanssa pidentyvät.

Vauvamme on siis kolmas lapsemme, vanhemmat lapset ovat 8 v. poika ja 1 v 7kk tyttö. Jännättiin, miten tyttö suhtautuu vauvan tuloon, mutta ainakin vielä on mennyt hyvin. Tyttömme on kovasti huolissaan jos vauva itkee, käy välillä silittelemässä vauvaa, ja muutenkin kovasti seurailee. Nyt kun vauva vielä nukkuu suurimman osan päivää, on muut lapset ehtineet saada huomiota osakseen tarpeeksi, eikä mustasukkaisuutta ole ilmennyt.

Wadesin tavoin on välillä haikea ja jännä tunne siitä, että ei ole enää raskaana, vaikka onhan se näin kevyempänä taas ihana olla. Osaltaaan varmaan myös vaikuttaa se, että tämä on nyt sitten viimeinen lapsemme. Täytyy nyt yrittää tosiaan nauttia tästä vauva-ajasta, joka on kuitenkin niin lyhyt aika.

Iris73 + poitsu 6vrk

Vierailija
46/68 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten sitä taas valvoo pitkälle yöhön, kun ei ole enää sitä ISOA masua liikkumista rajoittamassa. Tosin myös minä olen jo moneen kertaan sitä kaivannut ja kuten Wades niin mullekin tulee monesti jotain tiettyä telkkari-ohjelmaa katsoessa mieleen vielä raskausaika.... Ja huomaa, että hormoonit jyllää, kun välillä tulee itku pelkästään pojua katsoessa -on se niin ihana! Iskä keksi jo väliaikaisen nimenkin: Lenni. On kuulemma ihan Lenni lokinpoikanen, kun aukoo suutaan haluessaan tissiä ;) Ristiäiset on sitten 11.11 ja nimeä ei vielä tiedetä, mutta onhan tässä aikaa....

Iirikselle tsemppiä imetyksen kanssa! Meillä viime viikko meni myös tunnin kahden välein syödessä. Myös yöllä! Onneksi kuitenkin poju nukahti heti syötyään, ettei muuten itkeskellyt, mutta alkoi olla hiukan väsy olo perjantaina. Nyt on sitten viikonloppu menny öisin jo vähän paremmin. Viime yönä oli jo 4 tunnin väli. Taisi siis olla tuollainen maidon tankkaus-vaihde ja nyt sitten taas tasottui. Toivottavasti! Meillä onneksi isommat lapset on jo sen verran isoja, että voin päivällä ottaa ihan huoletta päikkärit, niin jaksaa taas yöllä valvoa. Ja ensi viikolla on ihan luksusta, kun iskälläkin on isyysloma! Eipä tarvitse mun sitten aamulla stressata koulujen ja eskarin kanssa.

Ensi viikolla meilläkin on eka neuvola. Poju onkin silloin tasan 2 viikkoa! Saa nähdä, kuinka hyvin tuo paino on noussut tällä syömätahdilla... Tosin saakin nousta ihan reilusti, kun sairaalasta lähdettäessä oli paino tippunut melkein 400g...

Mitenkäs muuten nykyään nuo rokotukset menee? Milloin tulee ensimmäinen? Nyt kun ei sitä Calmetteakaan enää automaattisesti anneta... Oon kyllä ihan tippunut kärryiltä näissä vauva-jutuissa, hyvä että muistin edes, miten sitä napaa putsataan....

Nyt sitten taas imetyspuuhiin!

Tuittuli ja " Lenni" 11 vrk

Vierailija
47/68 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onkos Je_Ni:stä kuulunut vielä? Oli niin hurja synnytyskertomus, että on monesti ollut mielessä... Toivottavasti heillä on kaikki hyvin ja pikkuinenkin päässyt jo kotiin.

Tuittuli taasen....

Vierailija
48/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti nukkui 3h. pätkiä kaksi !!

Oon ihan kikseissä kun sain nukuttua niin hyvin.

Mies lähti aamulla viemään esikoista tarhaan niin oli kiinni,ihme juttu.

Myöhästyi töistäkin kun odotteli siellä pihalla.

Lähti tänään siis jo töihin,onneks piti viime viikon lomaa kun olin niin sairaana etten olis jaksanu hoitaa koko kööriä.

Kohta lähden viemään esikoista taas sinne tarhalle,kun eskari alkaa ysiltä,saan ottaa kaikki neljä mukaan..Saa nähä mitä tulee!

Meidän pikku prinsumaaria täyttää tänään YHDEN VIIKON.

Justhan menin äippäpolille kontrolliin..

Cuplatonista:Ollaan kokeiltu useammankin kerran ,en huomaa mitään eroa.Jotkut ilmeisesti saa apua siitä.

Napatyngästä: Meillä melkein irti jo,roikkuu siinä.Mua puistattaa se ihan kauheesti,mies saa (on aina saanut) hoitaa sen.

IIrikselle tsemppiä imetykseen,itse kamppailen vähän samalla lailla.

Nyt neitokainen haluaa taas syödä mutta palaillaan taas !

Wades & Natika 7vrk

Vierailija
49/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Wades, että olet saanut nukuttua. Täällä myös " Lenni" on nukkunut viime yönä 3 tunnin pätkiä ja tiedän tasan tarkkaan, kuinka pitkä aika se on!!

Meillä isukilla on siis tänään eka isyysloma-päivä ja sen kunniaksi kävin viemässä veikan eskariin ja iskä oli vaavin kanssa kotona sen aikaa. Onneksi nuo 2 vanhinta osaavat jo itse hoitaa itsensä kouluun (ainakin joten kuten), niin ehdin itsekin aamulla syömään vaavin imetyksen ja vaipanvaihdon välillä... Tosin tänä aamuna tuntui olevan vähän takkuista tuo herääminen, kun viime viikolla oli syysloma ja tottuivat heräämään miten halusivat. Jännä, että 2 päivää voikin vaikuttaa noin paljon ;)

CUPLATONia en ole itse kokeillut koskaan, kun meillä lapset on olleet muutenkin niin rauhallisia. Tämäkin vain nukkuu ja syö eikä itke juuri yhtään. Ystäväni kuitenkin on käyttänyt tuota molemmilla lapsillaan ja sanoi siitä olleen apua.

Täällä oli NAPATYNKÄ irronnut viime yönä! Löytyi aamulla vaipasta, ihanaa!!! Vihdoin päästään ihan kylpyyn, eikä enää tartte sitä putsailla. Että se voikin olla vastenmielinen juttu! Ja vaikka tämä oli jo neljäs kerta, niin ei se yhtään helpommalta tuntunut. Jotenkin aina pelottaa, että satutan vaavia jollain tapaa...

Mutta nyt täytyy lähteä kauppaan, että lapsilla on välipalaa, kun tulevat koulusta. Jääkaapissa ei taida juuri muuta olla, kuin valot!

Tuittuli ja " Lenni" 12 vrk

Vierailija
50/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko laittaa meidän " Lennin" kuva tuonne syntyneet.fi -sivustolle. Tässä linkki, jos joku haluaa kurkistaa... ;)

http://www.syntyneet.fi/syntyneet/?sairaala=28

Onko muuten muiden vauvoja sivuilla? Olisi ihanaa käydä katselemassa niitä....

Vierailija
51/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.syntyneet.fi/syntyneet/?sairaala=35

En mää osaa tuota linkkiä laittaa;) Mutta Sjoen sairaalassa syntyi ja " nuppukulta" nimeä tottelee;)

Nazu

Kirjoitan paremmalla ajalla taas kuulumisia

Vierailija
52/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensilumi satanut maahan täällä pohjanmaalla, lapset olivat aamulla reimusta ratketa! Ja pulkat, sukset sun muut vehkeet on kaivettu esille :)

Vauva on pari päivää ollut taasen aika uninen, herätellä pitää syömään ja isttenkin tahtoo uni tulla ennen ku saa masun täytee. On tuo ihmeellinen vauva, isältä lienee perinyt moiset unenlahjat :) Yöllä herää kyllä itse syömään 2-3 h välein, juuri ennen kuin kello sois syöttöä varten. Huomenna painokontrolli neuvolassa, vauva 3 vkoa.

Mies palas tänään töihin isyysloman jälkeen ja täytyy sanoa että olisin voinut hänet pitää kotona vaikka muutaman kuukauden. Mutta kylläpä se arki tästä taas käynnistyy vaikka vähän haikeelta tuntuukin.

Kielletyistä herkuista oli puhetta eilen. Aurinkokuivattu tomaatti-maksamakkaraa on mennyt jo pari rasiallista ja maraboun uutta Daim-suklaata jo niin paljon etten edes kehtaa tunnustaa :)

Napatynkä irtosi meillä vasta toissapäivänä, oli aika paksu sieltä tyvestä joten kesti pitkään kuivua. Nyt on siisti napa. Minussa napavarsi ei herättänyt mitään inhoja, liekö hoitajana tottunut monenlaisiin putsattaviin :)

Muistin vasta tänään alottaa jekovitit. Saas nyt nähdä tuleeko masuvaivoja. Vauva raasu irvisti kyllä pahasti kun tipan sai.. Kamalan makuisia nuo jekovitit.

Kohta päiväkahvin aika, päivän parhaita hetkiä ;)

olivia-s ja nyyterö tasan 3 vkoa

Vierailija
53/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpäs minäkin laittamassa tonne syntyneet-sivustolle meidän vauvan kuvan. Löytyy listasta nimellä " poju" .

http://www.syntyneet.fi/syntyneet/?sairaala=57

MaryJ ja poju 9vrk

Vierailija
54/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman rivin kirjoittaa!

Molemmat neidit nukkuvat tuplissa rinnakkain - ai kun söpöä!

Kävin heittämässä lenkin tuolla kylmässä syysilmassa ja ai että teki terää! Päälle kuumat kaakaot ja nettiin... Isukki tulee pian töistä ja hyvin meni eka päivä kolmestaan kotosalla. Joskin oli vieraita melkein koko päivän.

Tuli mieleen että kun tuolla odotuspuolella silloin puhuttiin että jos raskaana ollessa syö maitohappobakteereja/gefilustuotteita niin vauvalle ei tulisi mahan puruja. Mä söin 3-5dl gefilustuotteita raskaana ollessa ja meidän typyllä ei ole ollut masun puruja, ei edes d-tipoista yhtään. En tiedä onko perää mutta näin meillä että olisko ne olleet sit hyviä ne gefilus-tuotteet?? Syön yhä niitä päivittäin monta desiä, mehua ja jugurtteja jne.

Ja hei, mähän yllätykseksi osasin tuon linkityksen?????!!!!!! Wau!

Sama tahti jatkuu meillä, hyvin nukkuu yöt neiti ja päivällä samoin. Eilen ei nukahtanut helposti yöunille mutta kun nukahti 22.30 niin nukkui aamuyhdeksään yhdellä syötöllä ja siitä vielä syönnin jälkeen 12.00 saakka. Yöt ja aamupäivät neiti nukkuu ja iltapäivällä ja iltasella jaksaa jo vähän seukata.

Nyt pitää taas mennä etttä ehtii tehdä vielä jotain ennen kuin heräävät pihalta.

Nazu ja nukkuvat neidit 1v9kk ja reilu 3vkoa

Vierailija
55/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin taas vähän vilasemaan teidän kuulumisia,

ja löysin ihania vauvojen kuvia.

Kiva nähdä kuviakin pikkusista, kun niistä on paljon puhuttu.. varsinkin silloin kun ne oli vielä massussa.

Osasipa olla sööttejä,

Onnea vielä kerran kaikille :)

Itse täällä edelleen odottelen koska se vauva suvaitsis syntyä.

Neuvolatäti ei antanut toiveita synnytykselle vielä tällekkään viikolle.

Mutta viimeistään sitten ens viikolla käynnistykseen.

Vauvantuoksuisia päiviä kaikille.

Zimppu 40+6

Vierailija
56/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulihan se meidänkin aika saada oma nyytti syliin:)

16.10 klo 23.48 syntyi meidän ihana pikkuprinsessa, ja kyllä kannatti odottaa! neiti on aivan ihana, muuta ei malttaisi tehdä kuin ihastella ja tuoksutella vauvaa.. miten jotain voikin rakastaa näin paljon!!!

vuorokausi synnytyksen jälkeen oltiin sairaalassa ja arki kotona on lähtenyt käyntiin ihan mukavasti, vauva on aika rauhallinen tapaus, mutta masuvaivat kiusaavat ja kipristellessä kyllä itku pääsee.

imetys on lähtenyt hyvin käyntiin.

päivisin vauva nukkuu 1-3 tunnin pätkiä mutta öisin heräillään 15min-1tunnin välein ja massukipu valvottaa myös.

isoveli ei ole vauvaa pistänyt pahakseen, on tosi kiinnostunut tosin otteet ovat aika rajuja kun ei tuo isompi aina tajua voimiaan, mutta tarkoituksella ei vauvaa satuta, saa vaan äiti olla tosi tarkkana kun isoveli lähestyy;)

aika tuntuu menevän tosi nopeasti kohta tyttö on jo viikon ikäinen!!! tuntuu että ihan ohi menee tämä vauva-aika, täytyy vaan yrittää tallentaa muistiin kaikki hetket!

laitampa kuvan myös meidän pikku-ihanuudesta:

http://www.syntyneet.fi/syntyneet/?sairaala=43

vauvantuoksuisia terveisiä vauvoille ja mammoille!

fiikuna ja pikku-martta 6vrk

Vierailija
57/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistinpas minäkin käydä sitten laittaa syntyneisiin kuvan, kun muistutitte :) Meidän " tyttönen" löytyy:

http://www.syntyneet.fi/syntyneet/?sairaala=35

Neiti tankkas eilen illalla niin, että mä jo aattelin että se on kipee... Klo: 23-01 ois ollu kokoajan kikillä. Kun nukahti ja nostin sänkyyn alko huutaan ja sit tyyty kikille. En tiedä tuliko sieltä oikeen ees enää mitään, mutta tyyty siihen ja nukahti meidän väliin, mistä jossain vaihees yötä nostin omaan sänkyyn ja nukku hyvin puoli seittemään :)

Tänään kävi neuvolan täti ekan kerran (äitiysneuvolan täti käyny jo kaks kertaa), ny seuraavaksi sitten 2 kk:n neuvolaan mennään itte. Onkohan muualla sama systeemi?

Tyttö oli kasvanu tosi hyvin! Oli sillon 2 vkon iässä tullu jo 400g/vko, paino 3900 g, nyt kahden viikon päästä tästä ja päivää vaille kk:n ikäisenä paino jo 4520 g! Tullu yli kilo kuukaudessa! Hyvä on kyllä syömään vaikka nukkuukin välillä pitkiäkin pätkiä. Kovasti kehui nätiksi ja hyväihoiseksi. Neiti nostelee jo päätänsäkin ahkerasti. Tyytyväisiä ollaan!

bernuski ja huomenna 1 kk:n ikäinen tyttö

Vierailija
58/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.syntyneet.fi/syntyneet/?saira ala=44

nimellä Oskari

jos linkki ei toimi niin Hyvinkään sairaalan sivuilta löytyy..

Vierailija
59/68 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muistaa mut, niin kirjoittelin alkuraskaudessa lokamasujen pinoon. Siirryin kuitenkin enskojen pinoon jossain vaiheessa ja kirjottelin siellä ahkerasti. Nyt ajattelin kuitenki alkaa kirjoittelemaan tänne aina silloin ku vauvalta kerkeän.

Mä synnytin 3.10. pojan viikolla 39+3. Poju oli 3535g ja 52 cm. Synnytys kesti 8 tuntia joista sairaalassa oltiin 5 h. Mielestäni oli aika helppo.

Mä oon palautunu aika hyvin ite. Repesin jonkin verran synnytyksessä, ja haava-alueeseen tuli jokin tulehdus just sairaalastakotiutumispäivänä. Sain antibioottikuurin ja parani sillä.

Synnytyksen jälkeen oon ollu aika masentunu. En ehkä osannu ajatella et vauvanhoito on todella niin voimiavievää ainakin näin aluksi. Uskon et se kuitenki pikkuhiljaa täst helpottuu ja elämä kirkastuu.

Imettäminen on ollu tosi hankalaa. Rinnat on niin täynnä et joudun aika usein pumppaamaan ja sit annan ne vauvalle pullosta. Mut imetän silti edelleen suoraan rinnasta pääasiassa.

Vauva on kiltti ja rauhallinen. Itkee vain silloin ku on nälkä ja maha kipeä. Se nukkuu pari tuntia ja sit syö. Nyt se on tullu vähän flunssaan, raukka parka! Mä pelkään koko ajan saako se henkeä ku keuhkoissa rohisee. Mut ei sitä röhää koko ajan kuulu. Huomen on neuvola ja kysyn siellä mitä terkkari suosittelee.

GALLUP: Onko muut ollu masentuneita? Miten olet " hoitanut" alakuloisuutta?

-Ezzie ja poju huomenna 3 viikkoa

Vierailija
60/68 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikapikaa joudun kirjottamaan elikkäs auttakaa ken pystyy =)

Tytöllä ei oo spontaanisti kakka tullut pariin päivään, ainoostaan kuumemittarin avustuksella.Kuinka paljon tota kuumemittari-menetelmää uskaltaa käyttää?Äryttääkä suolta tai saattaako jopa rikkoa limakalvoja liiaksi käytettynä?Laitan kyllä aina mittarin päähän kunnon tujauksen rasvaa...

Kiitoksia etukäteen vastauksista!Nyt pitää taas mennä katsomaan mitä neiti ähisee =)

levila ja typy 1vko 6pvä!