Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pronssihääpäivämme on parin viikon päästä. Kerro, mikä on suosikki kakkusi ja ruoka, jota tarjoaisit. Mikä lahjaksi puolisolle?

Pronssihäät
16.06.2022 |

Kerro myös mistä saa tilata/ostaa suosikkikakkuasi, ja mitä se sisältää.

Ruokaehdotuksia olisi kiva saada uusia ideoita. Netti on ohjeta pullollaan, mutta haluankin palstalaisten ehdotuksia.

Tarjoilu on vain meille kahdelle kotona.

Mikä olisi hyvä lahja puolisolle?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi perinteinen menu eli alkuruuaksi joku kasviskeitto, vaikka maa-artisokasta, pääruuaksi naudan sisäfilepihvit, valkosipuliperunat ja grillikasviksia.? Jälkiruuaksi nyyttiin käärittyjä hedelmiä ja suklaata. Nyytit grilliin, jotta suklaa sulaa.

Vierailija
22/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt hyvä ihme ulos syömään. Meillä oli 25 v. hääpäivä, ja harmitti suunnattomasti, kun se osui korona-aikaan, eikä ravintoloihin päässyt. Olisi ollut juhlavaa mennä lasten kanssa syömään. Kotona kokkaillaan viikonloppuisin herkkuja muutenkin, joten se 25-vuotishääpäivä jäi hiukan laimeaksi. 

No toivottavasti tulee vielä 30-vuotispäivä. Ilman koronasulkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillaat burgerit tai teet karjalanpaistia ja leivon karjalanpiirakoita, jos kerran miehesi on kaikkiruokainen ja tykkää kaikista tekemistäsi ruuista, etkä tiedä, mikä olisi hänen mielestä erityisen juhlava ruoka. Jos kerran sushi ja kana ovat teillä arkiruokia ja jotain tavallisuudesta poikkeavaa haluaisit laittaa, niin hampurilaiset grillistä tai perinteisiä uuniruokia. Tai tilaat miehellesi jotain woltista. 

Karjalanpaisti ja karjalanpiirakat on meillä niin suosittuja ruokia, että teenkin niitä säännöllisesti.

Karjalanpaisti kävi mielessäni kanssa ohimennen. Sitten ajattelin, että se ei ole meille niin erikoista, jota haluaisin laittaa juuri tuona juhlapäivänä.

-ap

Vierailija
24/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkikakkuni on Ellen Svihufvud-kakku.

Itse tarjoaisin ruoaksi vrmaan buffapöydän jossa salaatteja, savukalaa, lihaa ja kastiketta, falafel-pyöryköitä kastikkeessa. Koska haluan päästä helpolla.

Vierailija
25/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ulos syömään voisi olla elämys!

Vierailija
26/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos jätät tämän täysin miehesi vastuulle? Hän voisi viedä sinut kunnon illalliselle, vai tekeekö hän sitä muutenkin usein? 

Pidän niin kovasti ruuanlaitosta, että se on luonnostaan minun hommaa. Suunnittelen ja valmistan sapuskat.

Puoliso taas tekee paljon kaikkea muuta, joissa hän on tosi hyvä.

Täälläpäin mielestäni ei ole kovinkaan korkeatasoisia ravintoloita, joissa saisi juhlavia illallisia.

Samoin Wolt kuljetukset ei onnistu, koska asumme sen verran kaukana palveluista.

-ap

Vierailija
27/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarjoaisin ruoaksi vrmaan buffapöydän jossa salaatteja, savukalaa, lihaa ja kastiketta, falafel-pyöryköitä kastikkeessa. Koska haluan päästä helpolla.

Millainen kakku tuo Ellen Svinhufud-kakku on?

Mikä salaatti on sun mielestä erityisen hyvä?

-ap

Vierailija
28/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 20-vuotishääpäivä ensi viikolla. Kun olemme nyt mökillä juhlistamme päivää menemällä syömään täällä mökkipaikkakunnalla ravintolaan, jossa on ihan hyvää ruokaa ja sijaitsee kauniilla paikalla.

Jos tekisin itse ruokaa, luultavasti tekisin jotakin joka muistuttaisi jostakin kivasta lomamatkasta, joita olemme tehneet vuosien varrella.

Esimerkiksi kreikkalaisia lihapullia (kuten suomalaiset, mutta mausteita vähän reilummin ja myös kanelia mausteeksi) tai grillattuja vartaita joissa joko kanaa tai naudan filettä , itsetehtyjä lohkoperunoita ja tatsikia, kreikkalaista salaattia ja hyvää patonkia ja juomaksi retsinaa. Jälkiruokakakkuna brita-kakku raparperihillokkeella ja mansikoilla.

Vierailija
29/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivian kanapata ja mustikkajuustokakku

Vierailija
30/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostat kalleinta lihaa mitä löydät ja tee siitä pihvit. Ei välttämättä ole hyvää, mutta erikoista kuitenkin. Haluatko oikeasti viettää noin tärkeän päivän harjoittelemassa ja epäonnistumassa?

Onnistuneimmankin ruoan takana on oivallus ja harjoittelu.

Vierailija
31/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös 20-vuotishääpäivä ensi viikolla. Kun olemme nyt mökillä juhlistamme päivää menemällä syömään täällä mökkipaikkakunnalla ravintolaan, jossa on ihan hyvää ruokaa ja sijaitsee kauniilla paikalla.

Jos tekisin itse ruokaa, luultavasti tekisin jotakin joka muistuttaisi jostakin kivasta lomamatkasta, joita olemme tehneet vuosien varrella.

Esimerkiksi kreikkalaisia lihapullia (kuten suomalaiset, mutta mausteita vähän reilummin ja myös kanelia mausteeksi) tai grillattuja vartaita joissa joko kanaa tai naudan filettä , itsetehtyjä lohkoperunoita ja tatsikia, kreikkalaista salaattia ja hyvää patonkia ja juomaksi retsinaa. Jälkiruokakakkuna brita-kakku raparperihillokkeella ja mansikoilla.

Brita-kakku nousee nyt ykkössijalle tässä vaiheessa jälkiruoaksi. Siihen saa nyt tuoreita mansikoita ja miksei kirsikoitakin. Hyvä ehdotus.

-ap

Vierailija
32/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ostat kalleinta lihaa mitä löydät ja tee siitä pihvit. Ei välttämättä ole hyvää, mutta erikoista kuitenkin. Haluatko oikeasti viettää noin tärkeän päivän harjoittelemassa ja epäonnistumassa?

Päivä on tärkeä. Olet aivan oikeassa.

Ruuan laitto on minulle mieleinen harrastus ollut ikäni. Laitan ruokaa päivittäin. Ruokaillessa keskustelen lähes aina puolison kanssa syömästämme ruuasta. Haarukoin maustamisen onnistumista kysymällä; onko tarpeeksi mausteita jne. Eilenkin puoliso kysyi, mitä mausteita laitoit tähän, kun on onnistunut hyvin.

Eli häntäkin kiinnostaa , mitä ruoka sisältää.

Pihvejä olen paistellut ihan työkseni ruokaravintoloissa. En ota harjoitteluna ruuanlaittoa, vaan se on kuin mukava harrastus. No jos jostain syystä epäonnistun, niin tiedän, että parempi puoliskani ei ole siitä moksiskaan. Ja hän syö kuitenkin tukeakseen minun kokkailuinnostusta.

-ap

Vierailija
33/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömme kanaa ja sushia arkena usein.

Haluaisin jotain muuta laittaa juhlapäivänä.

Sellaista, joka ei olisi niin arkipäiväistä.

-ap

Pässin kiveksiä tai jotain vastaavaa. Oikein laitettuna erittäin herKULLIsta 🥰

Vierailija
34/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan laitto on minulle mieleinen harrastus ollut ikäni. Laitan ruokaa päivittäin. Ruokaillessa keskustelen lähes aina puolison kanssa syömästämme ruuasta. Haarukoin maustamisen onnistumista kysymällä; onko tarpeeksi mausteita jne. Eilenkin puoliso kysyi, mitä mausteita laitoit tähän, kun on onnistunut hyvin.

Pihvejä olen paistellut ihan työkseni ruokaravintoloissa. En ota harjoitteluna ruuanlaittoa, vaan se on kuin mukava harrastus. No jos jostain syystä epäonnistun, niin tiedän, että parempi puoliskani ei ole siitä moksiskaan. Ja hän syö kuitenkin tukeakseen minun kokkailuinnostusta.

-ap

Tarkoitin, jos et ole jotain ruokaa ennen tehnyt, ei sitä kannata kyllä juhlapäivänä harjoitella. Vaikka olisit kuinka hyvä kokki. Mä hion reseptejä aina 5 - 10 kertaa ennenkuin ne tulee itsestänikin hyviä.

Vierailija
35/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grillaat burgerit tai teet karjalanpaistia ja leivon karjalanpiirakoita, jos kerran miehesi on kaikkiruokainen ja tykkää kaikista tekemistäsi ruuista, etkä tiedä, mikä olisi hänen mielestä erityisen juhlava ruoka. Jos kerran sushi ja kana ovat teillä arkiruokia ja jotain tavallisuudesta poikkeavaa haluaisit laittaa, niin hampurilaiset grillistä tai perinteisiä uuniruokia. Tai tilaat miehellesi jotain woltista. 

Karjalanpaisti ja karjalanpiirakat on meillä niin suosittuja ruokia, että teenkin niitä säännöllisesti.

Karjalanpaisti kävi mielessäni kanssa ohimennen. Sitten ajattelin, että se ei ole meille niin erikoista, jota haluaisin laittaa juuri tuona juhlapäivänä.

-ap

Mitään et viitsi ennakkoon sanoa, ja kaikki on teille ihan arkiruokaa. Edellisellä sivulla innostuit juustokakusta. Se taas on monelle liiankin tuttua. Mistä kukaan tietää mikä on sinulle juhlaruokaa, kun et vaivaudu muuta kuin kärttämään ehdotuksia ja sitten tyrmäämään ne. 

Huomiota sinä taidat eniten kaivata, et ruokavinkkejä. 

Vierailija
36/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen kakku tuo Ellen Svinhufud-kakku on?

Mikä salaatti on sun mielestä erityisen hyvä?

-ap

Hyvänmakuinen. Kuukeloi, niin näet reseptin ja historian. Isotöinen, joten en tekisi, vaan tilaisin.

Salaateihin voisi kuulua kreikkalainen, länsirannikon ja Waldorff.

Vierailija
37/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronssihääpäivä XDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
38/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tarkoitin, jos et ole jotain ruokaa ennen tehnyt, ei sitä kannata kyllä juhlapäivänä harjoitella. Vaikka olisit kuinka hyvä kokki. Mä hion reseptejä aina 5 - 10 kertaa ennenkuin ne tulee itsestänikin hyviä.

Noh minä en ota noin vakavasti. Pihvit ja paistit onnistuu kyllä, ei tartte tässä vaiheessa harjoitella. Paistomittari on hyvä apu. Kiinnostaisi myös hirvenliharuokavaihtoehdot. Lähikaupungissa on tehdasmyymälä, jossa myydään ihan sisäfileestä lähtien hirven lihaa.

-ap 

Vierailija
39/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risottoa. Siis sellaista oikeaa. Runsaast kermaa ja juustoa, siitä se maku tulee.

Jälkiruuaksi vaikka britakakku.

Meillä tosin todennäköisesti oli banoffeeta, koska se on puolisostani parasta kakkua ikinä. Muut saattavat kokea sen arkiseksi kakuksi juhliin.

Vierailija
40/73 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mitään et viitsi ennakkoon sanoa, ja kaikki on teille ihan arkiruokaa. Edellisellä sivulla innostuit juustokakusta. Se taas on monelle liiankin tuttua. Mistä kukaan tietää mikä on sinulle juhlaruokaa, kun et vaivaudu muuta kuin kärttämään ehdotuksia ja sitten tyrmäämään ne. 

Huomiota sinä taidat eniten kaivata, et ruokavinkkejä. 

Olen vain todennut, miten asia on. En ole tyrmännyt mitään. Keskustella voi kyllä, en tiennyt jonkun olevan niin herkkä, että ottais nokkiinsa. Tilaahan täällä on kirjoitella. Kaikki ehdotukset on hyviä. On mukava tietää, mitä muut on mieltä , että mikä olisi hyvä vaihtoehto.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi