Pronssihääpäivämme on parin viikon päästä. Kerro, mikä on suosikki kakkusi ja ruoka, jota tarjoaisit. Mikä lahjaksi puolisolle?
Kerro myös mistä saa tilata/ostaa suosikkikakkuasi, ja mitä se sisältää.
Ruokaehdotuksia olisi kiva saada uusia ideoita. Netti on ohjeta pullollaan, mutta haluankin palstalaisten ehdotuksia.
Tarjoilu on vain meille kahdelle kotona.
Mikä olisi hyvä lahja puolisolle?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämminsavulohta (itse savustettua?), uusia perunoita, sipulinvarsisilpulla terästettyä munakastiketta ja salaattia alkukesän aineksista. Jälkiruokakahvin kanssa esim. tuorejuustokakkua, jossa raparperihilloketta täytteen alla, koristeena uusia mansikoita. Maksavat vielä maltaita, mutta kun on juhla, repäistään. Ruuan kanssa ehkä yllättäen kivennäisvettä tai jäävettä koko aterian ajan. Ei viinaksia lainkaan.
Näin on. Juhlan kunniaksi pitääkin repäistä. Ajattelen samoin. Juhlapäivänä saakin laittaa hintavia herkkuja.
-ap
Rasiallinen mansikoita maksaa ehkä 7€. Hurja repäisy :D
Jos sinulla on oikeasti hyvä parisuhde, niin panosta kunnolla. Herkkuruokia, muistoja valokuvien muodossa, lentoliput johonkin kivaan kohteeseen. T. Kateellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunissa paahdettuja kasviksia, kalaa ja keitettyjä perunoita, ehkä kevätsipulia voisulan kanssa, jälkiruoaksi mansikoita ja jäätelöä
Nyt alkaa lämmetä. Suunta on oikea.
Kesäaikaan on tosiaan kaikkea tuoretta myytävänä.
Mansikat on hyvä idea. Pidämme myös kevätsipulista.
-apJos mansikat on mieleen niin voit tehdä englantilaista Eton Mess jälkkäriä mihin tulee mm mansikoita, marenkeja ja kermavaahtoa.
Ohis: Olen aina luullut että sen jälkiruuan nimi on Eat and Mess :D Kuulostaa siltä ääneen sanottaessa.
Suosikkikakkuni on lakkakakku, mutta jos tarjoaisin sitä hääpäivänä tulisi varmaan ero saman tien :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat tarjota miehellesi MINUN suosikkikakkua etkä HÄNEN JA SINUN suosikkeja?
Koeta nyt ymmärtää. Vaihtelu virkistää.
Jos keskustelu tympii, tee jotain muuta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämminsavulohta (itse savustettua?), uusia perunoita, sipulinvarsisilpulla terästettyä munakastiketta ja salaattia alkukesän aineksista. Jälkiruokakahvin kanssa esim. tuorejuustokakkua, jossa raparperihilloketta täytteen alla, koristeena uusia mansikoita. Maksavat vielä maltaita, mutta kun on juhla, repäistään. Ruuan kanssa ehkä yllättäen kivennäisvettä tai jäävettä koko aterian ajan. Ei viinaksia lainkaan.
Näin on. Juhlan kunniaksi pitääkin repäistä. Ajattelen samoin. Juhlapäivänä saakin laittaa hintavia herkkuja.
-ap
Meinasitko, että rasiallinen mansikoita riittäisi juhlapäivän ruuaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No enpä ole koskaan mansikoita ruuaksi tarjonnut. Mansikat ovat jälkiruuan lisuke, eivät koko ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat tarjota miehellesi MINUN suosikkikakkua etkä HÄNEN JA SINUN suosikkeja?
-ap
Voi myös vastata kysymykseen eikä suuttua, jos kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mahtavaa! Ap:n ruokaongelma on ratkaistu. Ruuaksi pelkkiä mansikoita. Ei mitään muuta! :D
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on oikeasti hyvä parisuhde, niin panosta kunnolla. Herkkuruokia, muistoja valokuvien muodossa, lentoliput johonkin kivaan kohteeseen. T. Kateellinen
Hei nimimerkki kateellinen. Olisiko vinkkejä johonkin hemmottelupalveluun, johon menisin puolisoni kanssa.
Käymme aika vähän tai oikeastaan viimeaikoina ei ollenkaan missään hemmottelupaikoissa. Saisi olla semmonen korkeintaan muutaman tunnin juttu. Emme voi viipyä lemmikkien takia tolkuttoman kauan pois kotoa.
Ja miksi kysyn täältä? Siksi, jos jollakulla olisi ideoita, kun minulla ei ole.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Voi myös vastata kysymykseen eikä suuttua, jos kysytään.
Minä vastasin, että vaihtelu virkistää. Oletpa herkillä nyt. En ole suuttunut. Et ole ainut keskustelija tällä palstalla. Tämä keskustelu ei ole pelkästään sinun ja minun välinen. Muillakin on ideoita, joista on kiva kuulla.
-ap
Maa-artisokkakeitto
Kantarellirisotto
Tiramisu
Teidän ja meidän makumaailma kohtaa. Samat herkut....
-ap