Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi taas ihmetellään miksi PISA-tulokset laskevat, kun vastaus on ilmiselvä.

Vierailija
16.06.2022 |

Suomessa tavallisuudesta on tullut pahe. Olet tavallinen niin olet luuseri. On häpeä joutua tavalliseen duunarityöhön. Eroja korostetaan, on ne eliitit ja sitten on duunarit. No, joutuuko duunarin lapsi kiusatuksi? Aivan varmasti joutuu? Kun kaikilla muilla on mopot, mopoautot ja autot niin mitä käy sille, jolla ei ole? Ja miten tämä vaikuttaa itsetuntoon ja jaksamiseen? Aivot eivät kehity pelossa ja stressissä normaalisti. Myös opettajat antavat näkyä, kuka on se luuseri ja kuka on paras.

Koko ajan vaaditaan enemmän antamalla vähemmän. Aikaa ei koulun ja läksyjen jälkeen meinaa jäädä muulle, joten seuraavaksi on valinta jättää läksyt tekemättä ja elämään nuoruutta.

Opiskelijoita pilkataan tukipelleiksi ja työttömiksi.

Koulussa tunneilla opetetaan se helpoin. Ei anneta esimerkkejä niistä vaikeimmista laskuista, koska pitäisi osata soveltaa.

Kaiken kaikkiaan ei näytetä mallia tai esimerkkiä vaan pitäisi itse osata oivaltaa ja onnistua.

Luokissa ovat kaikki häiriköt samassa isossa ryhmässä, jolloin he itse eivätkä muut pysty keskittymään.

Opettajat eivät näe itseään kasvattajina vaan vain opettajina, joiden tehtävänä ei ole puuttua nuoren ongelmiin vaan lukea kirjaa ääneen ja piirtää tautulle. Kehitys- ja oppimisvaikeuksiin ei puututa. Nuorihan on vain laiska, jos ei opi.

Jaetaan hymypatsaita kovimmille kiusaajille.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa traumoja, jos kokee, että joku toinen lapsi on parempi koulussa.

Jokainen ihminen on yhtä hyvä ja aivan samanlainen kuin toinenkin ihminen.

Ihmisten välillä ei ole eikä saa olla mitään eroja.

Vierailija
62/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiöoppimisen seurauksena oppimisesta on tullut harvinainen ilmiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut Pisa-kokeisiin vuonna 2005 ja tosissani panostin siihen, vaikka tiesin etten suoriudu hyvin matematiikkaosuudesta.

Vierailija
64/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni ilmeisesti kuvittelee, että opettajan tehtävä on kasvattaa teidän lapset, opettaa niille asioita ja tulla vielä koulun jälkeen kotiin kyselemään läksytkin? Mitä ihmettä!? Oma perspektiivini on lukion (aikaisemmin myös yläkoulun) aineenopettajan näkökulmasta, ja en minä ole siellä kasvattamassa lapsia ja nuoria vaan olen oman alani asiantuntija, kasvatusta toki tapahtuu, mutta ei siinä ole mitään omituista että kotona vanhemmat vahtivat että läksyt tulee tehtyä yms.

No kyllä se opetus kumminkin pitäisi tapahtua siellä koulussa, eikä niin että niiden vanhemmat, jotka kykenee, opettaa asiat kotona ja tarkastaa tehtävät. Läksyt kuuluu tarkastaa koulussa.

Luokasta pitäisi siivota kaikkien nepsyt ja ne joille tarvitaan erityinen hops apukouluun. Häiriköt tarkkailuluokille.

Vierailija
65/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PISA menestys on kääntäen verrannollinen oppilaan parran pituuteen. Kukaan ei myöskään olisi voinut arvata tätä tai varoittaa ennalta.

Vierailija
66/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikoin aines lisääntyy eniten yhteiskunnan tukien turvin.

Heikot geenit siirtyvät eniten eteenpäin, joten kansa tyhmistyy. 

Vierailija
67/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran oikaisisin aloittajaa että opettajat todellakin ovat opettajia, vanhemmat ovat lastensa kasvattajia.

Niin, olet varmasti opettaja. Se nyt vain ei toimi niin, että lapsi muuttuisi täysi-ikäiseksi koulupäivän ajaksi. Miksiköhän te kasvatustieteitäkin opettelette?

Ap

En ole se, jolle vastasit, mutta opettaja kyllä. Ei opettajilla ole tarpeeksi keinoja esim. käytös- ja asenneongelmien ratkaisemiseen. Kyllä me silti jatkuvasti yritetään kasvattaakin. Mutta jos oppitunnit käytetään peruskasvatukseen, niin missäs vaiheessa sitten opiskeltaisiin?

- yläkoulun ope

Vierailija
68/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa rikkaudestanne. Tästä, kuten kaikista muistakin negatiivisista ilmiöistä varoiteltiin jo 20 vuotta sitten, mutta ei auttanut mitään. Suomalaiset tollot ovat ihan itse äänestäneet meille tämän sosialistisen dystopian, joten siinä mielessä suomalaiset ovat tähän syyllisiä.

Vierailija
69/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa rikkaudestanne. Tästä, kuten kaikista muistakin negatiivisista ilmiöistä varoiteltiin jo 20 vuotta sitten, mutta ei auttanut mitään. Suomalaiset tollot ovat ihan itse äänestäneet meille tämän sosialistisen dystopian, joten siinä mielessä suomalaiset ovat tähän syyllisiä.

Ei tässä äänestämisestä ole kysymys, vaan ihan elämäntavasta ja valinnoista. On laitettu älylaitteet viihdyttämään lapsia, kun ei itse ole kestetty niiden vilkkautta. Ehkä isä on lähtenyt kävelemään ja jättänyt pojan vaille miehen mallia.

Sitten yritetään haukkua väärää puuta, kun itäsuomalaiset pojat saavat huonoimpia tuloksia.

Vierailija
70/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi luku kertoo kaiken 2015

Vierailija
71/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ei enää ole läksyjä eikä kokeita, ei tarvitse opetella ulkoa, ei kirjoittaa, ei laskea. Kaikki tehdään vain puoliksi. Kaikki kirjat ovat vain puoliksi täytettyjä. Ei tarvitse tsempata. Voi vaan henkailla ja jos joskus on läksyjä, nekin voi jättää tekemättä, koska siitä ei seuraa mitään.

Ne joilla tulee läksyjä, saavat tehtyä ne 10 minuutissa.

Kännyköiden käyttö koulussa ja tuntien aikana. Miksi ei voi olla ilman, kun vapaa-ajalla ollaan kuitenkin kännykät kädessä.

Sitten ihmetellään miksi Suomessa masentuneita niin paljon ja nuoria työkyvyttömiä. No töissä pitääkin ekaa kertaa oikeasti tehdä jotain ja ehkä jopa jotain tylsää. Se on vaan henkisesti liian kova paikka monelle, kun on saanut vain olla ensimmäiset 16 vuotta.

Aamen

4 lasta koulussa, joten tiedän mistä puhun. Lasten koulu menee juuri niin hyvin kuin jaksan itse siihen panostaa. Välillä ihmettelen miksi on opettajia.

On myös vielä hyviä ja vaativia opettajia, jotka osaavat pitää vilkkaa lapset aisoissa, mutta osa on lähtenyt opetushallituksen mukaiseen opetukseen, jossa lapsi itse oppii ja opiskelee, ja tarkastaa myös tehtävät. Kaikki on ulkoistettu. Opettajille jää aikaa laittaa wilmamerkintöjä ketkä kaikki ovat puhuneet taas tunnilla. Rangaista ei saa koska se tuntuisi lapsista pahalta.

Tätä olen ihmetellyt omien lasten kohdalla, että tehtäviä ei tarkasteta. Ainoastaan se tarkastetaan, että onko tehtävät tehty vai ei. Ne voivat olla ihan miten väärin vaan, kunhan ne on tehty. Ja jos ei ole tehty, niin tulee Wilma merkintä. Meillä tarkistettiin tehtävät aina ja käytiin oikein taulullekin tekemässä tehtäviä.

Vierailija
72/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi luku kertoo kaiken 2015

Vuoden 2018 Pisa-testattavat olivat vuonna 2015 12-vuotiaita. Et kai nyt ihan tosissasi väitä, että 12-vuotiaat kävelivät halki Euroopan turmelemaan Suomen Pisa-tulokset?

Vierailija
73/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä äänestämisestä ole kysymys, vaan ihan elämäntavasta ja valinnoista. On laitettu älylaitteet viihdyttämään lapsia, kun ei itse ole kestetty niiden vilkkautta. Ehkä isä on lähtenyt kävelemään ja jättänyt pojan vaille miehen mallia.

Sitten yritetään haukkua väärää puuta, kun itäsuomalaiset pojat saavat huonoimpia tuloksia.

Jos tuo auttaa nukkumaan öisin, niin mikäs siinä. Totuus on kuitenkin se, että noin 50 elinvuoteni aikana Suomi ei ole koskaan ollut näin pahassa jamassa läpi koko yhteiskunnan, ja pahin romahdus on tapahtunut sosialistisen lapsihallituksen aikana.

Vierailija
74/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on se, jota ei voi sanoo ääneen.

Mönikulduurin3n ynelmä, yllätyz

Vierailija
75/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ei enää ole läksyjä eikä kokeita, ei tarvitse opetella ulkoa, ei kirjoittaa, ei laskea. Kaikki tehdään vain puoliksi. Kaikki kirjat ovat vain puoliksi täytettyjä. Ei tarvitse tsempata. Voi vaan henkailla ja jos joskus on läksyjä, nekin voi jättää tekemättä, koska siitä ei seuraa mitään.

Kännyköiden käyttö koulussa ja tuntien aikana. Miksi ei voi olla ilman, kun vapaa-ajalla ollaan kuitenkin kännykät kädessä.

Sitten ihmetellään miksi Suomessa masentuneita niin paljon ja nuoria työkyvyttömiä. No töissä pitääkin ekaa kertaa oikeasti tehdä jotain ja ehkä jopa jotain tylsää. Se on vaan henkisesti liian kova paikka monelle, kun on saanut vain olla ensimmäiset 16 vuotta.

Aamen

4 lasta koulussa, joten tiedän mistä puhun. Lasten koulu menee juuri niin hyvin kuin jaksan itse siihen panostaa. Välillä ihmettelen miksi on opettajia.

On myös vielä hyviä ja vaativia opettajia, jotka osaavat pitää vilkkaa lapset aisoissa, mutta osa on lähtenyt opetushallituksen mukaiseen opetukseen, jossa lapsi itse oppii ja opiskelee, ja tarkastaa myös tehtävät. Kaikki on ulkoistettu. Opettajille jää aikaa laittaa wilmamerkintöjä ketkä kaikki ovat puhuneet taas tunnilla. Rangaista ei saa koska se tuntuisi lapsista pahalta.

Tätä olen ihmetellyt omien lasten kohdalla, että tehtäviä ei tarkasteta. Ainoastaan se tarkastetaan, että onko tehtävät tehty vai ei. Ne voivat olla ihan miten väärin vaan, kunhan ne on tehty. Ja jos ei ole tehty, niin tulee Wilma merkintä. Meillä tarkistettiin tehtävät aina ja käytiin oikein taulullekin tekemässä tehtäviä.

Oletko ollut monellakin tunnilla läsnä, jotta osaat sanoa, ettei tehtäviä tarkasteta?

Minä voin matematiikan opettajana sanoa, että joka tunti tarkastan vähintään osan tehtävistä ja ainane, jotka oppilaat haluavat tarkastettavan. Valitettavasti tarkastuksen aikana osa vain istuu kirjat kiinni tuijottaen kännykkää, supisten kaverin kanssa tai tuijottaen tyhjyyteen. Lopulta kun avaavat kirjan, on kynä penaalissa tai näillä kavereilla usein hukassa Käytänkö tämän ajan sitten siihen, että tarkastan ne tehtävät muiden kanssa vai odotan, että 15minuuttia myöhemmin pari vielä kaivaa repustaan välineitä? Pitäisi se uusikin asia käsitellä ja harjoitella oppitunnin aikana

Jos lapsesi väittää, ettei tehtäviä koskaan tarkasteta, kysy, mitä tekee oppitunnilla silloin, kun ne tarkastetaan.

Vierailija
76/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo auttaa nukkumaan öisin, niin mikäs siinä. Totuus on kuitenkin se, että noin 50 elinvuoteni aikana Suomi ei ole koskaan ollut näin pahassa jamassa läpi koko yhteiskunnan, ja pahin romahdus on tapahtunut sosialistisen lapsihallituksen aikana.

Minusta tuo sinun argumentointisi kyllä enemmänkin kuulostaa itsepetokselta ja hyvän yöunen tavoittelulta.

Tässä on menossa maailmanlaajuinen talouskriisi, ruokakriisi, energiakriisi. Suomi on arvaamattoman diktatuurin vieressä. Korona vei nuorilta kaksi vuotta. Ja sinä syytät tyttöhallitusta. Melkein liikuttavan naiivia sinulta.

Vierailija
77/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo sinun argumentointisi kyllä enemmänkin kuulostaa itsepetokselta ja hyvän yöunen tavoittelulta.

Tässä on menossa maailmanlaajuinen talouskriisi, ruokakriisi, energiakriisi. Suomi on arvaamattoman diktatuurin vieressä. Korona vei nuorilta kaksi vuotta. Ja sinä syytät tyttöhallitusta. Melkein liikuttavan naiivia sinulta.

Tyttöhallituksesta puhut sinä, en minä. Ympäri maailman vasemmisto on ottanut jalansijaa, kaikki on mennyt perseelleen, kuten mainitsit, ja siksi Venäjäkin uskalsi tehdä siirtonsa. Eurooppa kun on täysin toimintakyvytön. Osa myös tätä ongelmaa on Suomenkin vasemmistohallitus.

Vierailija
78/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen

Oletko ollut monellakin tunnilla läsnä, jotta osaat sanoa, ettei tehtäviä tarkasteta?

Minä voin matematiikan opettajana sanoa, että joka tunti tarkastan vähintään osan tehtävistä ja ainane, jotka oppilaat haluavat tarkastettavan. Valitettavasti tarkastuksen aikana osa vain istuu kirjat kiinni tuijottaen kännykkää, supisten kaverin kanssa tai tuijottaen tyhjyyteen. Lopulta kun avaavat kirjan, on kynä penaalissa tai näillä kavereilla usein hukassa Käytänkö tämän ajan sitten siihen, että tarkastan ne tehtävät muiden kanssa vai odotan, että 15minuuttia myöhemmin pari vielä kaivaa repustaan välineitä? Pitäisi se uusikin asia käsitellä ja harjoitella oppitunnin aikana

Jos lapsesi väittää, ettei tehtäviä koskaan tarkasteta, kysy, mitä tekee oppitunnilla silloin, kun ne tarkastetaan.

Olen kysynyt. Katsos kun osaan puhua ja lapseni osaa vastata. Mikä sinä olet minulle mitään vänkäämään vastaan, kun minä tämän asian tiedän. Minun lapseni ovat kyllä ihan kiitettävän tason oppilaita, myös matematiikassa. Se ei ole kuitenkaan ihan opettajan ansiota.

Vierailija
79/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on se, jota ei voi sanoo ääneen.

Käkkärä ja älli ei viihdy samassa päässä.

Vierailija
80/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen

Olen kysynyt. Katsos kun osaan puhua ja lapseni osaa vastata. Mikä sinä olet minulle mitään vänkäämään vastaan, kun minä tämän asian tiedän. Minun lapseni ovat kyllä ihan kiitettävän tason oppilaita, myös matematiikassa. Se ei ole kuitenkaan ihan opettajan ansiota.

Asenteesi kuvaa aika hyvin sitä, millaista yhteistyö huoltajien kanssa joskus on. Ensin esität yleistävän väitteen, jonka mukaan kouluissa toimitaan tietyllä tavalla. Tietolähteenäsi on oma alaikäinen lapsesi. Keskusteluun osallistuu joku, jolla on omakohtaista kokemusta opettajan työstä ja joka varmastikin on aika hyvin perillä siitä, miten kouluissa yleisesti toimitaan, kertomalla, ettei esittämäsi yleistys pidä paikkaansa ainakaan hänen tunneillaan. Kyseenalaistat vastauksen sekä kirjoittajan ammattitaidon kysymällä, mikä hän on "vänkäämään vastaan". Hän on sen alan, jota kommenttisi koskee, ammattilainen, mitä sinä tai lapsesi ette ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi