Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi taas ihmetellään miksi PISA-tulokset laskevat, kun vastaus on ilmiselvä.

Vierailija
16.06.2022 |

Suomessa tavallisuudesta on tullut pahe. Olet tavallinen niin olet luuseri. On häpeä joutua tavalliseen duunarityöhön. Eroja korostetaan, on ne eliitit ja sitten on duunarit. No, joutuuko duunarin lapsi kiusatuksi? Aivan varmasti joutuu? Kun kaikilla muilla on mopot, mopoautot ja autot niin mitä käy sille, jolla ei ole? Ja miten tämä vaikuttaa itsetuntoon ja jaksamiseen? Aivot eivät kehity pelossa ja stressissä normaalisti. Myös opettajat antavat näkyä, kuka on se luuseri ja kuka on paras.

Koko ajan vaaditaan enemmän antamalla vähemmän. Aikaa ei koulun ja läksyjen jälkeen meinaa jäädä muulle, joten seuraavaksi on valinta jättää läksyt tekemättä ja elämään nuoruutta.

Opiskelijoita pilkataan tukipelleiksi ja työttömiksi.

Koulussa tunneilla opetetaan se helpoin. Ei anneta esimerkkejä niistä vaikeimmista laskuista, koska pitäisi osata soveltaa.

Kaiken kaikkiaan ei näytetä mallia tai esimerkkiä vaan pitäisi itse osata oivaltaa ja onnistua.

Luokissa ovat kaikki häiriköt samassa isossa ryhmässä, jolloin he itse eivätkä muut pysty keskittymään.

Opettajat eivät näe itseään kasvattajina vaan vain opettajina, joiden tehtävänä ei ole puuttua nuoren ongelmiin vaan lukea kirjaa ääneen ja piirtää tautulle. Kehitys- ja oppimisvaikeuksiin ei puututa. Nuorihan on vain laiska, jos ei opi.

Jaetaan hymypatsaita kovimmille kiusaajille.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös miettiä miten tosissaan oppilaat tekevät näitä Pisa-kokeita. Omaa lastani tämä arpalappu ei ole suosinut, mutta luokkakavereita on testiin tänä keväänä joutunut. Kyseessä on monituntinen koe. Osa tekee tosissaan, osa ehkä sinne päin. Sama koskee näitä ns. move-testejä. 

Minä jouduin tähän omana kouluaikanani ja tein sen tarkoituksella huonosti, koska ketutti. Muut pääsivät pelaamaan liikuntatunnille jalkapalloa ja itse jouduin tekemään koulutehtäviä, jotka eivät edes vaikuttaneet arvosanaan.

Kiinassa, Koreassa tai Japanissa ei kysytä oppilaalta huvittaako.

Vierailija
82/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt kuitenkin johtuisi ihan vaan siitä, että ne kakarat eivät osaa/viitsi keskittyä lukemaan mitään 160 merkkiä pidempää tekstiä, josta siitäkin pitää olla puolet emojeita.

Ei voi oppia, jollei osaa lukea ja lukemaan ei opi vahtaamalla 24/7 instaa ja tiktokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoin aines lisääntyy eniten yhteiskunnan tukien turvin.

Heikot geenit siirtyvät eniten eteenpäin, joten kansa tyhmistyy. 

Tämä on todellinen ongelma koska pariutuminen tapahtuu käytännössä omassa sosiekonomisen ryhmän sisällä. Heikointa ainesta pitäisi steriloida ja rajoittaa näiden lapsen saanti korkeintaan yhteen. Nämä moniongelmaiset naiset pitäisi leikata jo alle 18v niin etteivät voi saada lapsia.

Vierailija
84/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa rikkaudestanne. Tästä, kuten kaikista muistakin negatiivisista ilmiöistä varoiteltiin jo 20 vuotta sitten, mutta ei auttanut mitään. Suomalaiset tollot ovat ihan itse äänestäneet meille tämän sosialistisen dystopian, joten siinä mielessä suomalaiset ovat tähän syyllisiä.

Ei tässä äänestämisestä ole kysymys, vaan ihan elämäntavasta ja valinnoista. On laitettu älylaitteet viihdyttämään lapsia, kun ei itse ole kestetty niiden vilkkautta. Ehkä isä on lähtenyt kävelemään ja jättänyt pojan vaille miehen mallia.

Sitten yritetään haukkua väärää puuta, kun itäsuomalaiset pojat saavat huonoimpia tuloksia.

Jos tuo auttaa nukkumaan öisin, niin mikäs siinä. Totuus on kuitenkin se, että noin 50 elinvuoteni aikana Suomi ei ole koskaan ollut näin pahassa jamassa läpi koko yhteiskunnan, ja pahin romahdus on tapahtunut sosialistisen lapsihallituksen aikana.

Minusta tuo sinun argumentointisi kyllä enemmänkin kuulostaa itsepetokselta ja hyvän yöunen tavoittelulta.

Tässä on menossa maailmanlaajuinen talouskriisi, ruokakriisi, energiakriisi. Suomi on arvaamattoman diktatuurin vieressä. Korona vei nuorilta kaksi vuotta. Ja sinä syytät tyttöhallitusta. Melkein liikuttavan naiivia sinulta.

Tyttöhallituksesta puhut sinä, en minä. Ympäri maailman vasemmisto on ottanut jalansijaa, kaikki on mennyt perseelleen, kuten mainitsit, ja siksi Venäjäkin uskalsi tehdä siirtonsa. Eurooppa kun on täysin toimintakyvytön. Osa myös tätä ongelmaa on Suomenkin vasemmistohallitus.

Venäjä kyllä nimenomaan operoi laitaoikeiston kautta EU:ssa, hämmennystä aiheuttaen. Sinulla taitaa nyt ideologia ja tunteet estää asian objektiivisen tarkastelun.

Vierailija
85/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on se, jota ei voi sanoo ääneen.

Ei ole.

Ruotsissa heitä on monta kertaa enemmän, eikä siellä ole tullut mitään Pisa tulosten romahdusta.

Erityisluokat takaisin kouluihin, se on kaikille oppilaille paras ratkaisu ja vai sillä tavoin myös kaikki oppilaat oppivat parhaiten.

Vierailija
86/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska homekoulut.

Ennen nuokin lattakattoiset tyyppirakennukset olivat vielä hyvässä kunnossa ja sisäilma OK. Nyt on säästöjen nimissä jätetty kaikki huolto minimiin ja kun rakennus on tullut tiensä päähän, sitä vähän maalataan ja paikataan ihmisten oireiluista välittämättä. Melkein joka toinen koulu on homeessa!

Miettikää, mitä se tekee näille oppilasikäluokille, jotka siirtyvät homealtistuneina työelämään.

Luulosairautta, kukaan ei saa homeesta yhtään mitään koulupäivän aikana. Moniongelmaiset projisoivat ongelmansa sisäilmaan. Se on ihan joukkohysteriaa. Kun joku on kuullut jostain sisäilmaogelmista ja alkaa kokea niitä niin kohta niitä on kaikilla. Nyt puretaan sotien jälkeen rakennettuja kouluja psykosomaattisten oireiden vuoksi. Useampikin  lääkäri on todennut homeongelmat luulotaudiksi ja joukkohysteriaksi johon projisoituvat työyhteisön ongelmat.

Etelämpänä Euroopassa homeremontit tehdään vetämällä maalia päälle. Mutta ei siellä oppilaat ja henkilökunta olekaan päästään näin häiriintyneitä.

Vierailija
87/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa rikkaudestanne. Tästä, kuten kaikista muistakin negatiivisista ilmiöistä varoiteltiin jo 20 vuotta sitten, mutta ei auttanut mitään. Suomalaiset tollot ovat ihan itse äänestäneet meille tämän sosialistisen dystopian, joten siinä mielessä suomalaiset ovat tähän syyllisiä.

Ei tässä äänestämisestä ole kysymys, vaan ihan elämäntavasta ja valinnoista. On laitettu älylaitteet viihdyttämään lapsia, kun ei itse ole kestetty niiden vilkkautta. Ehkä isä on lähtenyt kävelemään ja jättänyt pojan vaille miehen mallia.

Sitten yritetään haukkua väärää puuta, kun itäsuomalaiset pojat saavat huonoimpia tuloksia.

Jos tuo auttaa nukkumaan öisin, niin mikäs siinä. Totuus on kuitenkin se, että noin 50 elinvuoteni aikana Suomi ei ole koskaan ollut näin pahassa jamassa läpi koko yhteiskunnan, ja pahin romahdus on tapahtunut sosialistisen lapsihallituksen aikana.

Minusta tuo sinun argumentointisi kyllä enemmänkin kuulostaa itsepetokselta ja hyvän yöunen tavoittelulta.

Tässä on menossa maailmanlaajuinen talouskriisi, ruokakriisi, energiakriisi. Suomi on arvaamattoman diktatuurin vieressä. Korona vei nuorilta kaksi vuotta. Ja sinä syytät tyttöhallitusta. Melkein liikuttavan naiivia sinulta.

Tyttöhallituksesta puhut sinä, en minä. Ympäri maailman vasemmisto on ottanut jalansijaa, kaikki on mennyt perseelleen, kuten mainitsit, ja siksi Venäjäkin uskalsi tehdä siirtonsa. Eurooppa kun on täysin toimintakyvytön. Osa myös tätä ongelmaa on Suomenkin vasemmistohallitus.

Venäjä kyllä nimenomaan operoi laitaoikeiston kautta EU:ssa, hämmennystä aiheuttaen. Sinulla taitaa nyt ideologia ja tunteet estää asian objektiivisen tarkastelun.

Kumma kyllä ne ruplaselkärankaiset paljastuvat sieltä demareista ja muista vasemmistolaisista...

Vierailija
88/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on se, jota ei voi sanoo ääneen.

Ei ole.

Ruotsissa heitä on monta kertaa enemmän, eikä siellä ole tullut mitään Pisa tulosten romahdusta.

Erityisluokat takaisin kouluihin, se on kaikille oppilaille paras ratkaisu ja vai sillä tavoin myös kaikki oppilaat oppivat parhaiten.

Tämä. Ja vain tämä.

Nyt koko luokka joutuu menemään ja edistymään niiden kaikkein heikoimmin oppilaiden tahtia tai vanavedessä.

Koko luokan oppimisen taso laskee ja osaavimmat sekö koulunkäynnistä innostuneet ja opinhaluisetkin menettävät kiinnostuksensa opiskeluun, kun opettajan pitää olla koko ajan ohjaamassa ja neuvomassa niitä, jotka eivät pysy tavallisen opetuksen tahdissa.

Vierailija
89/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun dippainssikaverit ovat sinkkuja ja lapsettomia. Jatkuvasti kännipostauksia faboon tekevä ja amiksen kesken jättänyt tuttu saa jo kolmannen muksunsa. Tässä ei tule käymään hyvin.

Vierailija
90/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ei enää ole läksyjä eikä kokeita, ei tarvitse opetella ulkoa, ei kirjoittaa, ei laskea. Kaikki tehdään vain puoliksi. Kaikki kirjat ovat vain puoliksi täytettyjä. Ei tarvitse tsempata. Voi vaan henkailla ja jos joskus on läksyjä, nekin voi jättää tekemättä, koska siitä ei seuraa mitään.

Ne joilla tulee läksyjä, saavat tehtyä ne 10 minuutissa.

Kännyköiden käyttö koulussa ja tuntien aikana. Miksi ei voi olla ilman, kun vapaa-ajalla ollaan kuitenkin kännykät kädessä.

Sitten ihmetellään miksi Suomessa masentuneita niin paljon ja nuoria työkyvyttömiä. No töissä pitääkin ekaa kertaa oikeasti tehdä jotain ja ehkä jopa jotain tylsää. Se on vaan henkisesti liian kova paikka monelle, kun on saanut vain olla ensimmäiset 16 vuotta.

Aamen

4 lasta koulussa, joten tiedän mistä puhun. Lasten koulu menee juuri niin hyvin kuin jaksan itse siihen panostaa. Välillä ihmettelen miksi on opettajia.

On myös vielä hyviä ja vaativia opettajia, jotka osaavat pitää vilkkaa lapset aisoissa, mutta osa on lähtenyt opetushallituksen mukaiseen opetukseen, jossa lapsi itse oppii ja opiskelee, ja tarkastaa myös tehtävät. Kaikki on ulkoistettu. Opettajille jää aikaa laittaa wilmamerkintöjä ketkä kaikki ovat puhuneet taas tunnilla. Rangaista ei saa koska se tuntuisi lapsista pahalta.

Tätä olen ihmetellyt omien lasten kohdalla, että tehtäviä ei tarkasteta. Ainoastaan se tarkastetaan, että onko tehtävät tehty vai ei. Ne voivat olla ihan miten väärin vaan, kunhan ne on tehty. Ja jos ei ole tehty, niin tulee Wilma merkintä. Meillä tarkistettiin tehtävät aina ja käytiin oikein taulullekin tekemässä tehtäviä.

Ennen oli myös pistokokeita, mutta ilmeisesti niitäkään ei enää saa pitää. Tai sitten ei vaan enää viitsitä.

Vierailija
91/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun samassa luokassa on kaikki nepsyt ja hitaat ja adhdt, ja hiljaiset ja tavalliset ja erityislahjakkaat, vanhempien on pakko ottaa vastuuta lapsensa oppimisesta. Tarkistaa läksyt, kysellä kokeisiin, vahtia että lukupassit ja esitelmät tulee tehtyä. Jos lapsi ei näytä osaavan, niin sitten kerrataan kotona ja mangutaan koululta tukiopetusta. Jos taas koulutehtävät on liian helppoja, käsketään tehdä ylimääräisenä ne kirjan vaikeimmat tehtävät joita ei yleensä tule läksyksi tai hankitaan itse joku pulmakirja tai taas mangutaan opelta ylöspäin eriyttävää materiaalia.

Ei tämän minustakaan pitäisi mennä näin, mutta kun tilanne on tämä, niin ei siinä muu auta.

Mutta kaikki vanhemmat eivät pysty tukemaan lastaan. Tässä alkaa sitten näkyä se vanhempien koulutustausta. Tässä eväät eriarvoistumiselle ja ihmetellään katujengejä. Itse aikoinaan pärjäsin ihan ok. koulussa. Vanhemmat eivät koskaan auttaneet läksyissä. Itse pyysin toisinaan äitiä kyselemään jotain kielten sanastoa.

Suomen peruskoulu on oikeasti älyttömän helppo. Ongelmia tulee liian helpon peruskoulun ja työlään lukion eritasoisuuden vuoksi.

Vierailija
92/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ei enää ole läksyjä eikä kokeita, ei tarvitse opetella ulkoa, ei kirjoittaa, ei laskea. Kaikki tehdään vain puoliksi. Kaikki kirjat ovat vain puoliksi täytettyjä. Ei tarvitse tsempata. Voi vaan henkailla ja jos joskus on läksyjä, nekin voi jättää tekemättä, koska siitä ei seuraa mitään.

Kännyköiden käyttö koulussa ja tuntien aikana. Miksi ei voi olla ilman, kun vapaa-ajalla ollaan kuitenkin kännykät kädessä.

Sitten ihmetellään miksi Suomessa masentuneita niin paljon ja nuoria työkyvyttömiä. No töissä pitääkin ekaa kertaa oikeasti tehdä jotain ja ehkä jopa jotain tylsää. Se on vaan henkisesti liian kova paikka monelle, kun on saanut vain olla ensimmäiset 16 vuotta.

Aamen

Mitä sinä pahvi siellä sekoilet. Kahdella lapsella on kyllä koko ajan ihan normaalisti läksyjä. Ja tunneilla ei ole kännyköitä. Miksi sinä taukki siis uliset jostain, joka ei pidä paikkaansa? Ota selvää tollo ennen ulinaa.

Vierailija
93/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun dippainssikaverit ovat sinkkuja ja lapsettomia. Jatkuvasti kännipostauksia faboon tekevä ja amiksen kesken jättänyt tuttu saa jo kolmannen muksunsa. Tässä ei tule käymään hyvin.

Suurimmalla osalla DI kavereistani on lapsia. Tosin monet ovat perustaneet perheen 30+ iässä, kun amistyypit tekevät sen nuorempina.

Vierailija
94/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, kun eniten lapsia saa Suomessa korkeasti koulutetut. Vähiten lapsia saa matalasti koulutetut.

Vierailija
95/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen

Mitä sinä pahvi siellä sekoilet. Kahdella lapsella on kyllä koko ajan ihan normaalisti läksyjä. Ja tunneilla ei ole kännyköitä. Miksi sinä taukki siis uliset jostain, joka ei pidä paikkaansa? Ota selvää tollo ennen ulinaa.

Monella läksyjä on niin vähän, että ne ehtii tehdä jo tunnilla. Alakoulun puolella kännykät olivat tunnilla repussa, mutta yläkoulun puolella ne ovat usein.oppilaan pöydällä, välillä käytössä opiskelussa ja välillä jossain ihan muussa.

- ohis

Vierailija
96/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen

4 lasta koulussa, joten tiedän mistä puhun. Lasten koulu menee juuri niin hyvin kuin jaksan itse siihen panostaa. Välillä ihmettelen miksi on opettajia.

On myös vielä hyviä ja vaativia opettajia, jotka osaavat pitää vilkkaa lapset aisoissa, mutta osa on lähtenyt opetushallituksen mukaiseen opetukseen, jossa lapsi itse oppii ja opiskelee, ja tarkastaa myös tehtävät. Kaikki on ulkoistettu. Opettajille jää aikaa laittaa wilmamerkintöjä ketkä kaikki ovat puhuneet taas tunnilla. Rangaista ei saa koska se tuntuisi lapsista pahalta.

Tätä olen ihmetellyt omien lasten kohdalla, että tehtäviä ei tarkasteta. Ainoastaan se tarkastetaan, että onko tehtävät tehty vai ei. Ne voivat olla ihan miten väärin vaan, kunhan ne on tehty. Ja jos ei ole tehty, niin tulee Wilma merkintä. Meillä tarkistettiin tehtävät aina ja käytiin oikein taulullekin tekemässä tehtäviä.

Oletko ollut monellakin tunnilla läsnä, jotta osaat sanoa, ettei tehtäviä tarkasteta?

Minä voin matematiikan opettajana sanoa, että joka tunti tarkastan vähintään osan tehtävistä ja ainane, jotka oppilaat haluavat tarkastettavan. Valitettavasti tarkastuksen aikana osa vain istuu kirjat kiinni tuijottaen kännykkää, supisten kaverin kanssa tai tuijottaen tyhjyyteen. Lopulta kun avaavat kirjan, on kynä penaalissa tai näillä kavereilla usein hukassa Käytänkö tämän ajan sitten siihen, että tarkastan ne tehtävät muiden kanssa vai odotan, että 15minuuttia myöhemmin pari vielä kaivaa repustaan välineitä? Pitäisi se uusikin asia käsitellä ja harjoitella oppitunnin aikana

Jos lapsesi väittää, ettei tehtäviä koskaan tarkasteta, kysy, mitä tekee oppitunnilla silloin, kun ne tarkastetaan.

Olen kysynyt. Katsos kun osaan puhua ja lapseni osaa vastata. Mikä sinä olet minulle mitään vänkäämään vastaan, kun minä tämän asian tiedän. Minun lapseni ovat kyllä ihan kiitettävän tason oppilaita, myös matematiikassa. Se ei ole kuitenkaan ihan opettajan ansiota.

Asenteesi kuvaa aika hyvin sitä, millaista yhteistyö huoltajien kanssa joskus on. Ensin esität yleistävän väitteen, jonka mukaan kouluissa toimitaan tietyllä tavalla. Tietolähteenäsi on oma alaikäinen lapsesi. Keskusteluun osallistuu joku, jolla on omakohtaista kokemusta opettajan työstä ja joka varmastikin on aika hyvin perillä siitä, miten kouluissa yleisesti toimitaan, kertomalla, ettei esittämäsi yleistys pidä paikkaansa ainakaan hänen tunneillaan. Kyseenalaistat vastauksen sekä kirjoittajan ammattitaidon kysymällä, mikä hän on "vänkäämään vastaan". Hän on sen alan, jota kommenttisi koskee, ammattilainen, mitä sinä tai lapsesi ette ole.

Niin ja tuo ammattilainen ei yleistä yhtään? Että hän ammattilaisena tietää kuinka kaikki opettajat toimivat ja että kaikki toimivat samalla tavalla. Hän nimenomaan käski minun kysymään mitä lapseni tekee oppitunnilla, jossa tämä kyseinen ammattilainen ei ole koskaan edes ollut eikä tunne minun lapsiani. Minä vastasin hänelle, että mikä hän on tuohon asiaan vänkäämään vastaan, kun ei tiedä asiaa. Ei hän ole mikään yleinen ammattilainen joka tietää joka opettajan ja koulun tilanteen. Joku muu opettaja voi toimia toisella tavalla.

Minun aikoinani kotitehtävät tarkistettiin aina, joka ikinen tehtävä, niin että jokainen väärinkin tehtävän tehnyt tajusi tehneensä virheen. Jotkut sitten oppivat virheistään ja jotkut eivät. Hyvin ehdittiin vielä sitten se uusi asiakin opettaa tunnilla. Jotain määrähän tuossa on jos tänä päivänä ei ehditä.

Vierailija
97/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen

Oletko ollut monellakin tunnilla läsnä, jotta osaat sanoa, ettei tehtäviä tarkasteta?

Minä voin matematiikan opettajana sanoa, että joka tunti tarkastan vähintään osan tehtävistä ja ainane, jotka oppilaat haluavat tarkastettavan. Valitettavasti tarkastuksen aikana osa vain istuu kirjat kiinni tuijottaen kännykkää, supisten kaverin kanssa tai tuijottaen tyhjyyteen. Lopulta kun avaavat kirjan, on kynä penaalissa tai näillä kavereilla usein hukassa Käytänkö tämän ajan sitten siihen, että tarkastan ne tehtävät muiden kanssa vai odotan, että 15minuuttia myöhemmin pari vielä kaivaa repustaan välineitä? Pitäisi se uusikin asia käsitellä ja harjoitella oppitunnin aikana

Jos lapsesi väittää, ettei tehtäviä koskaan tarkasteta, kysy, mitä tekee oppitunnilla silloin, kun ne tarkastetaan.

Olen kysynyt. Katsos kun osaan puhua ja lapseni osaa vastata. Mikä sinä olet minulle mitään vänkäämään vastaan, kun minä tämän asian tiedän. Minun lapseni ovat kyllä ihan kiitettävän tason oppilaita, myös matematiikassa. Se ei ole kuitenkaan ihan opettajan ansiota.

Asenteesi kuvaa aika hyvin sitä, millaista yhteistyö huoltajien kanssa joskus on. Ensin esität yleistävän väitteen, jonka mukaan kouluissa toimitaan tietyllä tavalla. Tietolähteenäsi on oma alaikäinen lapsesi. Keskusteluun osallistuu joku, jolla on omakohtaista kokemusta opettajan työstä ja joka varmastikin on aika hyvin perillä siitä, miten kouluissa yleisesti toimitaan, kertomalla, ettei esittämäsi yleistys pidä paikkaansa ainakaan hänen tunneillaan. Kyseenalaistat vastauksen sekä kirjoittajan ammattitaidon kysymällä, mikä hän on "vänkäämään vastaan". Hän on sen alan, jota kommenttisi koskee, ammattilainen, mitä sinä tai lapsesi ette ole.

Eihän tuossa otettu kantaa muuhun kuin omien lasten koulun opettajan toimintaan. Ei siinä yleistetty yhtään mitään. Lukutaito ja luetun ymmärtäminen on tosiaan monilla todella heikolla tasolla. Huolestuttavaa.

Vierailija
98/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska homekoulut.

Ennen nuokin lattakattoiset tyyppirakennukset olivat vielä hyvässä kunnossa ja sisäilma OK. Nyt on säästöjen nimissä jätetty kaikki huolto minimiin ja kun rakennus on tullut tiensä päähän, sitä vähän maalataan ja paikataan ihmisten oireiluista välittämättä. Melkein joka toinen koulu on homeessa!

Miettikää, mitä se tekee näille oppilasikäluokille, jotka siirtyvät homealtistuneina työelämään.

Luulosairautta, kukaan ei saa homeesta yhtään mitään koulupäivän aikana. Moniongelmaiset projisoivat ongelmansa sisäilmaan. Se on ihan joukkohysteriaa. Kun joku on kuullut jostain sisäilmaogelmista ja alkaa kokea niitä niin kohta niitä on kaikilla. Nyt puretaan sotien jälkeen rakennettuja kouluja psykosomaattisten oireiden vuoksi. Useampikin  lääkäri on todennut homeongelmat luulotaudiksi ja joukkohysteriaksi johon projisoituvat työyhteisön ongelmat.

Etelämpänä Euroopassa homeremontit tehdään vetämällä maalia päälle. Mutta ei siellä oppilaat ja henkilökunta olekaan päästään näin häiriintyneitä.

Meidän koulussa 25% oppilaista sairastui pysyvästi (?) kahden vuoden seurannalla. Henkilökunnalla on oireita ollut jo 14 vuotta, osa virkaatekevistä on jatkuvalla sairaslomalla on off. Itsellänikin lapsuusiän astma iski viiskymppisenä päälle eikä siitä eroon pääse enää. Kiva juttu, kiitos koulurakennuksen.

Vierailija
99/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todellinen ongelma koska pariutuminen tapahtuu käytännössä omassa sosiekonomisen ryhmän sisällä. Heikointa ainesta pitäisi steriloida ja rajoittaa näiden lapsen saanti korkeintaan yhteen. Nämä moniongelmaiset naiset pitäisi leikata jo alle 18v niin etteivät voi saada lapsia.

Miksi naiset? Nainen voi saada vain yhden lapsen kerrallaan, kun taas mies voi siittää samanaikaisesti useita lapsia. Eikö olisi järkevämpää pakkosteriloida miehet?

Vierailija
100/111 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, kun eniten lapsia saa Suomessa korkeasti koulutetut. Vähiten lapsia saa matalasti koulutetut.

Eipäs, vaan lapsettomuus on yleisempää matalasti koulutetuilla, mutta samalla heillä on myös isommat perheet.

Eli hieman pelkistäen kouluttamaton saa 0 tai 4 lasta ja koulutettu saa 1-2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi