Mitä tehdä kun te-toimisto pakottaa hakemaan henkilökohtaisen avustajan töitä?
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa osataan olla kateellisia ja katkeria jopa vammaisille ja sairaille ihmisille?! Onko se teiltä pois jos sairas ei itse pysty arjestaan selviytymään ja siihen saakin apua, pitäisikö vain hukkua paskaan sinne sänkyyn ja likaiseen kotiin ilman ruokaa jne. On aivan älytöntä alkaa vertailemaan jotain normaalia vanhusta, eläkeläistä, äitejä, 20-40 vuotta sairaana olleeseen ihmiseen! Nämä ihmiset ovat usein vielä todella huonotuloisia koska eläkettä ei ole juurik
Työaika on erikseen
Minuakin inhottaa koskea ihmisiin mutta olen avustaja.
Ongelman ydin on, että on PAkOTETTU TEKEMÄÄN JOTAKIN VASTOIN OMAA TAHTOA.
Pakotettu työskentelemään henkilökohtaisena avustajana tai pakotettu työskentelemään vastoin omaa tahtoa toimistosihteerinä on ihan yhtä vakava juttu kuin pakotettu vastoin omaa tahtoaan myymään seksiä.
Ottaisin työn vastaan, heti ensimmäisellä kerralla varastaisin asiakkaan rahat ja myöntäisin asian, jos työkkäristä kysyvät siitä. Tuskin tarjoavat jatkossa niitä hommia.
No haet ja tekeydyt kuspääksi. Ei sua kukaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Haet mutta haastattelussa "loistat", avustettava palkkaa itse avustajansa.
Juuri näin: menet myöhässä haastatteluun, etkä soita että myöhästyt, näytät nukkavierulta, käyt hitaalla, haiset hieltä, olet idiootti, vastasi ihmeellisiä, et liian ilmiselvästi väärin, kaivelet nenääsi yms.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan kokeilla sitä työtä sitten.
Syöt kaapin tyhjäksi ja pöllit rahat & arvoesineet, niin eiköhän se kokeilu ollu siinä.
Avustaja ei saa olla huomion keskispisteenä vaan avustettavan pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Pakotettu työskentelemään henkilökohtaisena avustajana tai pakotettu työskentelemään vastoin omaa tahtoa toimistosihteerinä on ihan yhtä vakava juttu kuin pakotettu vastoin omaa tahtoaan myymään seksiä.
Joo, on se kyllä yhtä helevettiä kun ihan TÖIHIN pakotetaan. On se niin VÄÄ-RIN!
(itkupotku)
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, sittenhän voisi tosiaan alkaa tienata ihan oikeaa rahaa alkamalla myymään seksiä. Tulot on paremmat, ne saa pitää verottomina kun vähän valehtelee, eikä tarvitse mennä työkkäriin, jossa pakotetaan tekemään töitä joiden tekeminen oli tosiaan yhtä paha asia kuin seksin myyminen.
Da da.
Vanha topikki mutta eikö työkkärin tähtäimessä ole työttömän työllistyminen kokopäiväiseen työhön mitä avustajan työt ei ole. Siksi vähän epäilen koko juttua. Toki jos ap on itse joku puolittain avustettava joka pystyy tarjoamaan osa-aiaksta vertaistukea jollekulle niin sittenhän puhutaan jo eri asiasta.
Sen kun haet, ei sinua kuitenkaan valita, kun teet hakemuksen niin, ettet tule valituksi.
Minäkin teen joka kuukausi neljä hakemusta edelleen... edelleen teen... yhtäkään haastattelukutsua tai yhteydenottoa ta:n taholta ei tule, vaikka hakemukset olisivat ihan asiallisia.
Ja teen edelleen neljä hakemusta per kk. edelleen...
Täytän 63 tänä vuonna. Miten sitten kun eläkeikä tulee täyteen, tuleeko sossusta joku ilmoitus, vai työkkäristä vaan että no, nyt sulla loppu työnhakua, tervemenoo...
Elämäni suurin virhe, että olen tähän maakuntaan tullut!
Minä ajattelin tässä kouluttautua hoiva-avustajaksi. Tosin kun nämä hoiva-avustajan tehtävät ovat terveydenhoidon laitoksissa, niin en minä niihin pääsisi, vaikka hakisinkin.Ja kun sitten se kouluttautuminenkin olisi oppisopimuksella, niin ei minua otettaisi siihen oppisopimukseenkaan mihinkään laitokseen.
Tuo olis sellainen vajaassa vuodessa (jos oikein jaksaa opiskella) suoritettavissa oleva tutkinto oppisopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan kokeilla sitä työtä sitten.
Syöt kaapin tyhjäksi ja pöllit rahat & arvoesineet, niin eiköhän se kokeilu ollu siinä.
Jos haluaa valtion ylläpitoon ja rikosrekisterin niin mikäs siinä. Suurin osa kykenee hoitamaan homman syyllistymättä laittomuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Väärin apua tarvitsevaa kohtaan jos työntekijä on vastentahtoinen , ei kaikista ole tuohon hommaan .
Totta , kaikenmailman ehkä rikolliset, viliplliset, väärinkäyttäjät staustaan,, jymäyttävät ,, riksi päästää tuolta vaan kuka tahansa omaan kotiin. Onhan noita testejä ja kameravalvontaa ollut,kun kiposta joka vanhuksenkin kaupparahaa, on varastettu,muka aina sellaisia pikku summia 10e kerrallaan, käsi käy. Ja kuka antaa pankkiautomaatikortin jollekin randomille, käy sie miulle kaupassa ja apteekissa,, mummo ei muka huomaa kun ostaa jonkun oman ruuan sekaan tai nostaa pikku summan, sekoittuu mummon menoihin. Olen nähnyt tämän, mokoma banaanin varasta,,onneksi mummo skarppi päästään vaikka jalat menneet.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarissa pyörii jatkuvasti muistaakseni TV5:llä ranskalainen elokuva Koskemattomat. Liittyy juurikin tähän aiheeseen. On muuten tosi hauska elokuva, suosittelen. Ainakin pari kertaa olen katsonut sen.
Tuo kuuluu myös minun suosikkeihin, voin katsoa uudelleen ja uudelleen.
Yle Areenassa, poistuu 1.6.24 Suosittelen
Jaha, aloitus on tehty kesällä 2022.
Mutta kun nyt kerran näistä työvoimatoimistoista on puhetta.
Varsinais-Suomen TE-toimistossa tyyppi rupeaa selittämään Turun kaupungin Työpistettä sellaiselle ihmiselle joka ei asu Turussa, ja tuo Työpiste järkkää erilaisia "kuntouttavia" töitä vain turkulaisille!
Sama tyyppi rupeaa lupailemaan jo jotain sosiaalitoimiston rahallista apua, ja se Varhan tyyppi on tilaisuudessa jopa läsnä, vaikkei luvatessaan tiedä kohteen raha-asioista mitään. SOSIAALITOIMISTO EI ANNA MITÄÄN MAKSUSITOUMUKSIA KENELLEKÄÄN JOLLA VÄHÄNKIN ON JOTAIN TALLESSA!
Juu, sosiaalipuolelta apua jos sulla on vaikka maksusitoumuksiin tarvetta. HAHHAAA!
VARSINAIS-SUOMEN TE-TOIMISTO, VARHA JA JOPA POLIISI!
Vierailija kirjoitti:
Odottakaahan, kun näihin keksitään että avustettavalla on oikeus käydä suihkussa ja saunassa, ja harrastaa seksiä ja itsetyydytystä.
Sitten ihmisraukat (yleensä naiset) joutuu karenssin uhalla mahdollistamaan toisten perversioita.
Toki on oikeus käydä suihkussa, kotihoito auttaa. Itsetyydytyksessä ei ole mitään peeverssiä. Ei kuitenkaan kuulu avustajan toimeen.
Olen ollut avustajana vaan sellaisille joille ei kokemusta ole tarvinnut. Lähinnä pientä siistimistä ja ulkoilua, pyykkihuoltoa. Kahvittelua yhden kanssa vaikkei me olis saatukaan juoda.
Niin,sitten se pakotettu avustaja kohtelee ilkeästi sitä vammaista.