Mitä tehdä kun te-toimisto pakottaa hakemaan henkilökohtaisen avustajan töitä?
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa osataan olla kateellisia ja katkeria jopa vammaisille ja sairaille ihmisille?! Onko se teiltä pois jos sairas ei itse pysty arjestaan selviytymään ja siihen saakin apua, pitäisikö vain hukkua paskaan sinne sänkyyn ja likaiseen kotiin ilman ruokaa jne. On aivan älytöntä alkaa vertailemaan jotain normaalia vanhusta, eläkeläistä, äitejä, 20-40 vuotta sairaana olleeseen ihmiseen! Nämä ihmiset ovat usein vielä todella huonotuloisia koska eläkettä ei ole juurikaan päässyt kertymään. Koko elämä on voinut olla yhtä taistelua köyhyydessä kaikkine vaivoineen joita pitää vain jaksaa kestää vuodesta toiseen.
Ja sitten täällä avustajat kitisevät kuinka he eivät haluaisi ja jaksaisi imuroida, tehdä ruokaa taikka käydä kaupassa?! Eihän ne työt nyt heille kuulu, tehköön joku muu. Mieluummin istutaan 8 tuntia ja räplätään puhelinta kuin ollaan töissä. Ei missään työpaikoilla voi alkaa sanelemaan että mitä tekee milloinkin ja komentelemaan henkilöä joka hänet on ottanut töihin! Mitä näiden avustajien päässä oikein liikkuu?
Eläkeläinen ei saa ilmaista kodin siivousta edes 97-vuotiaana syöpäsairaana.
Kunnilla ja kaupungeilla ei ole edes työntekijöitä jotka siivoaisivat ihmisten koteja.
Kotiavustajat laitettiin pois 1990 - luvun lamassa.Kodin siivous täytyy nykyään ostaa siivousyritykseltä. Eläkeläinen saa alv-alennuksen.
Eläkeläinen ei saa avustajaa.
Mene sitten auttamaan eläkeläisiä. Tee välillä jotain hyödyllistäkin.
Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä, siitä tulee karenssi ja minulla on ocd ja nivelrikko joten oman kodin siivous riittää muutenkin.
Olet vain laiska työnvieroksuja etkä tiedä oikeasta työnteosta yhtään mitään, juu, aivan varmasti on mielenterveydellisiä ongelmia sulla.
Etkö seuraa uutisia missä työtön sai karenssin, kun oli leipäjonossa jakamassa vapaaehtoisena ruokaa ja työttömyystukia perittiin takaisin.
Sä voit itse soittaa kaupungille ja kysyä noista eläkeläisten palveluista ja miten maksut menevät. Voi tulla muuten melkoinen yllätys, kun itse tarvitset eläkkeellä apua.
Ja voit ihan pankkien sivuille mennä lukemaan lakia pankkikortin käytöstä.
Ei sinua kukaan pakota avustajan työhön, et ole alalle soveltuva etkä ole sitä päivääkään tehnyt, johan sen tekstistäsi ja tietämättömyydestäsi huomaa. Jankutat samaa mantraasi. Ymmärrän että tahtoisit eläkkeelle, onhan sinulla ihan ilmiselviä ongelmia, ainakin mielesi kanssa, hae siihen apua. Avustajan hommista vaan et tiedä yhtään mitään.
Jos työkkäri laittaa työtarjouksen avustajan työstä niin tulee karenssi, jos ei sitä hae.
Toki, onhan tässä ketjussa kehotettu jo tekemään huonoa työhakemusta ettei vaan joutuisi töihin. Sen kyllä huomaa ettei suurin osa ole todellakaan alalle soveltuva.
Huonoon työhakemukseen voi olla myös erittäin pätevä syy, kuten itselläni, joka olen tuo joka haki avustajan paikkaa pelkästä pakosta.
Olen hyvin inhimillinen ja kova tekemään, en vaadi enkä vikise, mutta jos lähtökohdat ovat jo alkujaan niin sopimattomat, eli sulla ei ole soveltuvuutta alalle (et niele ihan kaikkea paskaa mitä sulle syötetään), mikä aiheuttaa loppupeleissä avustettavalle ainoastaan mielipahaa, on parempi hoitaa homma yksinkertaisesti vain niin, että tekee itsestään huonon hakijan.
Omalla kohdallani olisi pitänyt vapaapäivinäkin "päivystää" ja olla kyytimässä avustettavaa, kun hänen "taideharrastuksensa" oli niin vaativaa, että sen puitteissa olisi pitänyt päästä matkustelemaan sinne ja tänne, viis kellonajoista tai avustajan perhe-elämästä tai lakisääteisitä vapaista. "Kun minä olen pyörätuolissa, ja kaikkien muiden pitää palvella, surra ja kärsiä siitä, yhyy".
Oho, ihanko tuli yllätyksenä sinulle, että vammainen ei ole vammainen vain virastoaikana?
Tuliko sinulle yllätyksenä että ihmisillä on omakin elämä työn ULKOPUOLELLA?
Hae ja kirjoita että ei ole kokemusta ja ttyökkäri pakottaa hakemaan etkä ole työstä itse kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa osataan olla kateellisia ja katkeria jopa vammaisille ja sairaille ihmisille?! Onko se teiltä pois jos sairas ei itse pysty arjestaan selviytymään ja siihen saakin apua, pitäisikö vain hukkua paskaan sinne sänkyyn ja likaiseen kotiin ilman ruokaa jne. On aivan älytöntä alkaa vertailemaan jotain normaalia vanhusta, eläkeläistä, äitejä, 20-40 vuotta sairaana olleeseen ihmiseen! Nämä ihmiset ovat usein vielä todella huonotuloisia koska eläkettä ei ole juurikaan päässyt kertymään. Koko elämä on voinut olla yhtä taistelua köyhyydessä kaikkine vaivoineen joita pitää vain jaksaa kestää vuodesta toiseen.
Ja sitten täällä avustajat kitisevät kuinka he eivät haluaisi ja jaksaisi imuroida, tehdä ruokaa taikka käydä kaupassa?! Eihän ne työt nyt heille kuulu, tehköön joku muu. Mieluummin istutaan 8 tuntia ja räplätään puhelinta kuin ollaan töissä. Ei missään työpaikoilla voi alkaa sanelemaan että mitä tekee milloinkin ja komentelemaan henkilöä joka hänet on ottanut töihin! Mitä näiden avustajien päässä oikein liikkuu?
Kunnilla ja kaupungeilla ei ole edes työntekijöitä jotka siivoaisivat ihmisten koteja.
Kotiavustajat laitettiin pois 1990 - luvun lamassa.Kodin siivous täytyy nykyään ostaa siivousyritykseltä. Eläkeläinen saa alv-alennuksen.
Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä, siitä tulee karenssi ja minulla on ocd ja nivelrikko joten oman kodin siivous riittää muutenkin.
Olet vain laiska työnvieroksuja etkä tiedä oikeasta työnteosta yhtään mitään, juu, aivan varmasti on mielenterveydellisiä ongelmia sulla.
Etkö seuraa uutisia missä työtön sai karenssin, kun oli leipäjonossa jakamassa vapaaehtoisena ruokaa ja työttömyystukia perittiin takaisin.
Sä voit itse soittaa kaupungille ja kysyä noista eläkeläisten palveluista ja miten maksut menevät. Voi tulla muuten melkoinen yllätys, kun itse tarvitset eläkkeellä apua.
Ei sinua kukaan pakota avustajan työhön, et ole alalle soveltuva etkä ole sitä päivääkään tehnyt, johan sen tekstistäsi ja tietämättömyydestäsi huomaa. Jankutat samaa mantraasi. Ymmärrän että tahtoisit eläkkeelle, onhan sinulla ihan ilmiselviä ongelmia, ainakin mielesi kanssa, hae siihen apua. Avustajan hommista vaan et tiedä yhtään mitään.
Jos työkkäri laittaa työtarjouksen avustajan työstä niin tulee karenssi, jos ei sitä hae.
Toki, onhan tässä ketjussa kehotettu jo tekemään huonoa työhakemusta ettei vaan joutuisi töihin. Sen kyllä huomaa ettei suurin osa ole todellakaan alalle soveltuva.
Huonoon työhakemukseen voi olla myös erittäin pätevä syy, kuten itselläni, joka olen tuo joka haki avustajan paikkaa pelkästä pakosta.
Olen hyvin inhimillinen ja kova tekemään, en vaadi enkä vikise, mutta jos lähtökohdat ovat jo alkujaan niin sopimattomat, eli sulla ei ole soveltuvuutta alalle (et niele ihan kaikkea paskaa mitä sulle syötetään), mikä aiheuttaa loppupeleissä avustettavalle ainoastaan mielipahaa, on parempi hoitaa homma yksinkertaisesti vain niin, että tekee itsestään huonon hakijan.
Omalla kohdallani olisi pitänyt vapaapäivinäkin "päivystää" ja olla kyytimässä avustettavaa, kun hänen "taideharrastuksensa" oli niin vaativaa, että sen puitteissa olisi pitänyt päästä matkustelemaan sinne ja tänne, viis kellonajoista tai avustajan perhe-elämästä tai lakisääteisitä vapaista. "Kun minä olen pyörätuolissa, ja kaikkien muiden pitää palvella, surra ja kärsiä siitä, yhyy".
Oho, ihanko tuli yllätyksenä sinulle, että vammainen ei ole vammainen vain virastoaikana?
Joo, toki.
Mutta etkö ole koskaan kuullut työvuoroista? Ratikat kulkevat kello 16 jälkeen, kaupat on auki lauantaisinkin ja sairaaloissa leikkaussalit pyörivät. Ravintoloissa tarjoillaan aamutunneille asti.
Olen ymmärtänyt, että näilläkin työntekijöillä on ihan oma elämä työn ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toki.
Mutta etkö ole koskaan kuullut työvuoroista? Ratikat kulkevat kello 16 jälkeen, kaupat on auki lauantaisinkin ja sairaaloissa leikkaussalit pyörivät. Ravintoloissa tarjoillaan aamutunneille asti.
Olen ymmärtänyt, että näilläkin työntekijöillä on ihan oma elämä työn ulkopuolella.
Pyhä yksinkertaisuus. Vapaa-aikana ei saa soitella työntekijää kyyditsemään. Työvuorolista on tehtävä etukäteen.
Vituttavaa ja olen loppu,mutta pakko vaan sietää paskaa. Katsotaan sitten,jos heitän avustettavat vaikka ojaan niin 😃
Ei vammaset paskat tajua,että avustaja on ihminen, normaalimpi kuin he. Avustaja elää normaalia elämää työn ulkopuolella:)
No mikset hakisi? Tuotahan tekee esim opiskelijat opiskelun ohessa,että saavat rahaa. Ei siihen kokemusta tarvitse. Mene töihin äläkä vaan makaa kotona.
Juu ei kyllä sopisi itselleni työn ja vapaa ajan sekoittaminen. Ei tarvisi kahta kertaa miettiä haenko oman lapsen päiväkodista tai teenkö hänelle ruokaa, autanko koululaista läksyissä ja jätänkö lapset keskenään ja lähden auttamaan aikuista avustettavaa vapaa - ajalla. Se olisi työsuhde kerralla poikki ja ilmoitus eteenpäin.
Minut valittiin silti, vaikka käyttäydyn nyrpeästi😃
Olen myös vähän pakon sanelemana avustajana,koska en oikein pysty mihinkään raskaampaan työhön. Minua vituttaa joka päivä tämä homma. Mutta pakko mikä pakko. Suoritan kuin robotti.
Minä en kyllä tee iltaa enkä vapaa ajalla
Avustaja avustaa,ei tee sen vammaisen puolesta asioita. Eihän nimitys silloin olisi enää avustaja,jos pitäisi valmiiksi tehdä kaikki.
Meet siihen työhön ja käyttäydyt mulkusti nii saat potkut.
En usko, että jatkossa voidaan pakottaa osa-aikatyöhön, kuk soviteltua päivärahaa leikataan ja ihmisillä on omat perheet elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että jatkossa voidaan pakottaa osa-aikatyöhön, kuk soviteltua päivärahaa leikataan ja ihmisillä on omat perheet elätettävänä.
Ja asumistuesta lähtee 300 euron ansiotulovähennys.
Teet hakemuksen, mutta tarpeeksi huonon hakemuksen. Tuskin tulee edes pyyntöä haastatteluun ja jos tulee niin mokaat sen haastattelun tavalla tai toisella.
Kerro haastattelussa ja työhakemuksessa rehellisesti tilanne.
esim. "Työvoimatoimiston virkailija ohjasi minua hakemaan tätä työpaikkaa. Olen...."
Voit myös korostaa sitä, että osaamisesi on aivan muulla alalla "mutta olen valmis kokeilemaan myös tätä alaa, kunnes löydän oman alani työtä, mitä etsin aktiivisesti"
Meille et ainakaan tulisi valituksi näillä tiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet paikkoja. Teet vain sellaisen hätäisen työhakemuksen ja jos kuitenkin joudut haastatteluun niin kerrot siellä suoraan että sinut on pakotettu hakemaan ko työtä eikä se kiinnosta sinua hevon humppaa.
Jos te-toimisto saa vihiä miten haastattelu meni ja tuo käy ilmi, niin karenssia heilahtaa. Itse ei saa sabotoida omia työnsaantimahdollisuuksia. Ei kannata milloinkaan sanoa tuollaista suoraan vaan kautta rantain kierrellä ja alleviivata keltaisella neontussilla rivien välissä olevia sanomattomia lauseita.
Täyttä paskaa.
- Työhaastattelu ei ole julkinen eikä työnantajalla ole oikeutta antaa sen sisällöstä tietoa
- Työnhakijalla on oikeus ja tavallaan myös velvollisuus kertoa itsestään ja motivaatiostaan kaikki työntekoon vaikuttavat asiat. Näitä ovat mm vastenmielisyys työtä kohtaan.