@@ JOULUKSI KUNTOON vko 42 @@
Täällä löysä viikko takana, mutta silti pudotusta -500g
Rivi
163.5 / 68.3 / 65.9 / 58-60
Tuota tavoitetta en varmaan tavoita jouluksi, mutta pääsiäiseen onkin periaatteesa tuo minun tavoite. Täytän silloin 30v ja vaaka saa luvan näyttää tuon 58kg =)
Olen nyt huomannut, kun otan rennommin paino tippuu..jos koko ajan panikoin olenko liikkunut sen 1½h päivässä vai en, mitä oon syönyt..tuntuu että silloin paino vaan nousee. Joten yritän jatkaa näin " löysin rantein" .
Miten teillä muilla viikko on mennyt?
Miten mennään tämä viikko?
Motivaatiota teille kaikille!!!!!
Tuulia
Kommentit (11)
Hei taas ja iloista uutta viikkoa!
Näin se vaan on, että se tavoitelukema sieltä pikkuhiljaa lähestyy. Hitaasti mutta varmasti. Tässä lukemat:
163/74/67.5/65
Odotan jo niin tuota päivää, kun tavoitelukema tulee vaa´an ruutuun! 6,5 kiloa takana ja enää 2,5 kiloa edessä.
Minun tapani laihtua on terveellinen arki. Liikuntaa ja kevyttä, terveellistä ruokaa. Toisaalta laihtumisvauhti olisi paljon kovempi, jos viikonloppuisin olisin tiukempi. Toisaalta maltillinen painonpudotus on yleensä se pysyvämpi vaihtoehto.
Tuulialla ja Oodilla on hienosti mennyt viikko, onnea leidit! Kyllä me sinne tavoitteisiin päästään, ihan jokainen. Ja niinkuin sanottu, se jokapäiväinen vaa´alla hyppääminen ei välttämättä ole se paras tapa. Rennosti ottamalla tulee hyviä tuloksia ja pysyy mieli hyvänä.
Arvatkaapa mitä? Ei tee enää yhtään suklaata mieli! Olen siis vanha suklaahiiri, ennen lähti melkein aina patukka kaupasta mukaan. Elokuun alun jälkeen en ole suklaata ostanut, ja nyt en syö vaikka tarjotaan. On se ihmeellistä :)
Onko teillä muilla jotain herkkuja, joiden syömisen olisitte lopettaneet?
Nyt on jo vaikka ja kuinka tekstiä, jätetään tilaa muillekin :) Eli rivejä kehiin!
Tsemppiä kaikille!
Kepardi
Onnea muille hienoista tuloksista. :)
Oma paino junnaa edelleen.. Oisiko jo7 viikko kun ei mitään tapahdu. No ehkä se tästä vielä, tai sitten ei.. Tällä viikolla tarkastin vielä viime viikon syömisiäni ja liikkumista, mutta en löydä mitään mistä olisi apua. Kaipa se vaan on niin ettei paino tästä enää tipu yhtään.
Vielä en kuitenkaan ole luovuttanut.. Tämä viikko mennään lisäliikunnalla ja ehdottomalla herkkukiellolla, ei siis yhtään keksiä tms..
Viikonloppuna oli kyllä yhdet synttärit ja tulihan sitä käytyä baarissakin, ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun aloin odottaa.. Tyttö (11kk) oli yökylässä mummolassa ja ihan hyvin oli mennyt, mitä nyt heräsi jo puoli 6, kun kotona nukkuu 9-10 =) Ja sunnuntaina oli sitten pitsan vuoro...
Eipä tänne muuta.. Taistelu jatkukoon!
ja se rivi unohtui taas: 162/63/60/58-57
Moikka!
Ihan piti tulla kysäsemään, että millainen sun ruokavalio on ja kuinka paljon liikut? Muistelen, että olet joitakin ruokapäiväkirjoja laittanutkin, mutta ei muisti riitä niin pitkälle... Seitsemän viikkoa painon junnausta on pitkä aika, jos kuitenkin yrität vielä sitä paria kiloa nipistää. (Vaikka ei kyllä ainakaan pituus/painosuhteen vuoksi tarvitsisi.)
Ajattelin vain, että jos näin " ulkopuolisena" huomaisin jotain, joka voisi auttaaa sua tavoitteeseen pääsemiseen. Se toinen toiselta tsemppaaminen kun välillä meinaa vähän jäädä tässä ketjussa...
Tässäpä tätä ruokailua ja liikuntaa noin suurinpiirtein
Aamulla: kahvia(maitoa), bran flakes muroja ja 0,1%jugurttia TAI
2 palaa ruispaloja, 2 juustosiivua 5%, kanaleike 2%, kurkkua
välipalana: omena/ banaani/ persikka
Lounas: esim. 2 perunaa, kirjolohisuikaleita 5%kermassa, salaattia
iltapala: 2 palaa lepää, täytteet samat kuin aamulla TAI jugutti 0,1%
Vettä yritän juoda aterioiden välissä yhteensä noin 1,5l/pvä
Liikuntaa päivässä 2x10min/20min stepperillä (joskus enemmän, mutta tuo on minimi) ja n. 1,5h vaunulenkkiä reippaasti
Lisäksi kerran viikossa joko lihaskuntojumppa ja aerobic (3viikkoa peräkkäin lihaskuntoa, 3 aerobiciä)
Siinä se taisi olla...
Jos makeannälkä yllättää, niin siihen nappaan muutaman sisun.. Muuten en ole karkkia syönyt nyt pariin viikkoon, pullaa, keksejä, yms. herkkuja ainoastaan kun käydään kylässä tai meille tulee vieraita noin 1-2/2 viikkoa..
Sellainenkin tuli mieleen että jos syönkin liian vähän?! Ja elimistö on mennyt säästöliekille (tuollaistakin hienoutta jostain luin..) ;)
Kaikkea olen tosiaan yrittänyt miettiä, että miksi paino on jymähtänyt, kun samalla tavalla ne alkukilotkin lähtivät.. Muutama kilo tosiaan vielä uupuu tavoitteesta, sen kun saisi pois, niin olisi enemmän kuin hienoa =)
Tulkaahan kertomaan jos jossain huomaatte parannettavaa! Ja kaikkia ehdotuksiakin otan mielelläni vastaan, vaikka kuinka hulluilta kuulostaisivat..
Terkuin; Ansku
Jostain hiljaisuudesta kaivaudun taas pinoon!Lukemassa olen kyllä käynyt säännöllisesti.Omasta painosta en tiedä,sekin on vähentäny kirjottamisen,vaaka kun on rikki.
Joskus alkusyksystä mittailin vyötärö ja 2cm on lähteny.PArit housutki tuntuu löysemmälle,mut eitäs kummosia ole tapahtunu :-(
Jumpassa käyn 3kertaa vkossa,mut syömisissä olis petraamista!!!
Omat syömiset metässä joten en ole paras puhumaan mutta mun mielestä Ansku syöt kovin vähän ja uskosin et säästöliekki on menny pääle.
Tsemppiä kaikille!
mukana roikuva Miiri
Vaikka en mikään ravintoterapeutti olekaan, niin todellakin kuulostaa siltä että syöt aivan liian vähän. En ole myöskään kaloriexpertti, mutta äkkiseltään laskettuna sinun päivän kaloreiksi tulee n. 500-700 kaloria mikä on todella vähän. Kokeilepa lisätä syömisiä ihan reilusti, edelleenkin terveellistä perusruokaa. laihduttajalla päivän kalorimäärä voi olla n. 1200-1500 kaloria, joten voit huoletta tuplata syömisesi. Jospa se keho luopuisi säästöliekistä ja alkaisi polttaa sitä rasvaa.
Sellainen vinkkki vielä, että huolehdi proteiinin saamisesta. Näyttää siltä, että päivittäinen proteiini jää sulla tosi vähälle. Parhaita proteiinilähteitä ovat liha, juustot, kananmuna, broileri ja kala sekä maitotuotteet. Proteiineja saat myös leivästä, puuroista, riisistä, pastasta, perunasta ja joistain juureksista. Mm. hedelmissä, marjoissa ja salaattivihenneksissä ei ole protskuja.
Tsemppiä kovasti, toivottavasti paino lähtee laskemaan!
Kepardiina
Tuota liian vähän syömistä minäkin vähän epäilin, mutta jotenkaan en saa päivän aikana syötyä enempää. Ehkä jugurtti, leipä silloin tällöin ylimääräistä, mutta muuten tuntuu ettei edes ehdi enempää syödä..
Varsinkin kun meidän neidillä on kerjäysaika. Eli aina kun syön, vaikka tyttö olisi syönyt juuri ennen, niin nousee pöytää vasten ja alkaa huutaa. Jos yritän syödä samalla kun tyttökin syö, niin huuto alkaa taas ja rauha palautuu vasta kun lopetan itse syömisen ja keskityn pelkästään tyttöön.. Kaipa tuokin on vain joku ikään liittyvä vaihe ja menee ohi jossain vaiheessa.
Tuon proteiinin tärkeyden olen tiedostanut, mutta koska maha ei oikein kestä maitoa/ kaikkia maitotuotteitakaan, enkä syö punaista lihaa niin proteiinien pitäisi kertyä kanasta, kalasta ja juustosta(pääosin).. Niitä olenkin lisännyt ruokavaliooni hiukkasen, tai ainakin yrittänyt lisätä..
Mutta kiitos vinkeistä, tuota pelkäsinkin että energiaa tulee jotenkin liian vähän?! Pitää siis koittaa lisätä ruokamäärää jotenkin =) ja toivoa että se auttaa tähän jumimiseen..
Lisäkysymyksenä tähän. Minkälaisia välipaloja te syötte ja kuinka usein? Siis mitkä olisivat hyviä välipaloja, vähärasvaisia, mutta mielellään proteiinipitoisia?
(muutakin kuin raejuusto, jota en voi sietää =))
hankala persoona, tiedän ;)
Niin ja oletteko tutustuneet kalorilaskuriin? Minä yritin saada sitä " toimimaan" mutta en kyllä tajunnut yhtään miten se toimii. Ehkä pitää mennää uudestaan sivuille ja perehtyä asiaan kunnolla ajan kanssa, jos sieltäkin jotain apuja irtoaisi..?
Kiitokset vielä kerran ja miinuskiloja meille kaikille! =)
Moikka taas!
Ansku: Ihan käteviä proteiinin lähteitä on esim. maitorahka, laittaa vaikka pakasteesta marjoja joukkoon niin on tosi hyvää, vähäraskaista ja proteiinipitoista. Joskus kannattaa tehdä välipalaksi vaikka tonnikalaruisleipä, niin siitäkin saa tosi hyvin proteiineja.
Sinulla taitaa olla arki vauhdikasta pikkuisesi kanssa. Jos tuntuu, että et ehdi syödä ja on vaikeaa löytää terveellistä ja hyvillä ravintoarvoilla olevia välipaloja, niin kokeiluksi voisit koittaa joskus proteiinijuomia -tai patukoita. Ihan testinä esim. kahden viikon ajan sheikki tai patukka päivässä ja katsoa miten se vaikuttaa. Liikut kuitenkin paljon, niin lihakset tarvitsevat energiaa. Muuten tosiaan käy niin, että keho on säästöliekillä eikä liikunta kehitä lihaksia.
Oletko käynyt katsomassa www.kalorilaskuri.fi, siellä on aika paljon hyvää tietoa.
Olen samalla kannalla kuin muutkin, ja haluisin kantaa korteni kekoon... =)
Vaihda välipala appelsiiniin, meloniin, kiwiin tai greippiin. Jaa tuo ruoka-annos kahtia, ja lisää vaikka parsakaalia tai porkkanaa, silloin tulisi syötyä hieman enemmän päivän aikana, kun söisit kaksi kertaa lämpimän ruuan. Muuten kuulostaa minusta oikein hyvältä..!
Tsemppiä sinulle, onnistut varmasti..!
Ps. Päivitän oman rivinä huomenna, kun olen ollut nyt sairaana.
Aah, mikä tunne. Kuukauden ajan olen junnannut paikoillani. Siis kuukauden! Paino tehnyt hissiliikettä +/-200g siinä 78kilon paikkeilla. Pidinkin viime maanantaina taukoa punnituksesta, enkä ole koko viikkoon käynyt vaa' alla. Onkin ollut tunne, että jotain positiivista on tapahtunut... farkut nääs tippuu päältä. Ja tänä aamuna vaa' alle ja: reilu pudotus!
Rivi: 170cm/84kg/76,3kg/72kg
Pudotusta nyt yhteensä sielä heinä-elokuun vaihteesta 7,7kg! Vielä olisi se 4kg nipistettävää tavoitteeseen... ja välitavoitehan oli 75kg töihin mennessä, johon enää reilu kilo ja aikaa 1kk!
En ole mitään ihme niksejä lisännyt. Olen vaan sitkeästi jatkanut sitä omaa, erikoista laihdutuslinjaani. Sehän perustuu pitkälti PepsiMaxille, jolla korvaan osan aterioista. Lisäksi pienille suklaapatukoille (DaCapo, Pätkis), joilla täytän sen ennen suklaalevyn kokoisen makeannälän. No, syön toki kunnon ruokaakin. Olen nyt viime päivinä syönyt lounaan sijaan esim. karjalanpiirakan tai hapankorppuja ja sitten päivällisaikaan syönyt reilun lämpimän aterian. Kaksi lämmintä ateriaa tuntuu oikeesti olevan liikaa tällä liikunnalla. Välillä toki herkutellaan esim. la haettiin pizzat, mutta yleensä syödään ihan tavallista kotiruokaa.
Duunit alkaa kk päästä! Hui! Eilen testasin kauluspaitoja ja ihanaa, ne mahtuu päälle! Nehän ei mahtuneet kesällä kun paino huiteli pitkälti päälle 80kg. Töissä varmaan napotelukin jää vähemmälle kun ei ole jääkaappia koko ajan vieressä?
No, tsemppistä vaan kaikille. Laittakaahan tuloksia pinoon. Minä olen pitkästä aikaa hyvällä tuulella painoasian suhteen :-D