Minkä ruokatarvikkeen jätät ostamatta hinnan nousun takia?
Kommentit (149)
Juustoa en enää osta. Se saattaa vaikuttaa siihen, että leipäkin jää pois ja mahdollisesti jopa muutama kilokin karisee.
Harmittaa kalan kallis hinta. Jää hyllylle, vaikka kala olisi terveellistä.
Vielä ei ole tarvinnut jättää mitään ostamatta, mutta en tuota lohen hintaa edes tiedä, kun sitä muutenkin ostan niin harvoin. Jos se maksaisi vaikka 15 euroa 400 grammaa niin en varmaan ostaisi, 10 euroa tai vähän päälle tuo 400g ihan ok vielä. Lihaakaan en usein syö, juustoa en koskaan. On ollut ihan hyvin varaa ostella kahvia ja herkkujakin, vaikka nettotuloni ovat tällä hetkellä n. 1200 euroa, josta 500 euroa menee asumiskuluihin. Mutta elämä on valintoja, itse en ole hankkinut lapsia enkä autoa ja olen pysytellyt hoikkana, niin ei tarvitse muutenkaan mättää ruokaa kaksin käsin.
Olen jättänyt ostamatta maitoa, kananmunia, lihaa ja kasviksia. Niiden tilalla ei mitään. Olen jättänyt aterioita vaan syömättä. Ei ole tuntunut hyvältä.
Proteiinivanukkaat. Hinnat nousseet muutamassa kuukaudessa 20-30 centtiä per purkki. Kalaa ei ole tullut myöskään ostettua enää.
Ei ole tarvinnut jättää mitään ostamatta.
Kala nyt ensimmäisenä. Se ei pidä nälkää kunnolla vrt liha tai muu eläinproteiini
Juhannuksena syödään, sen jälkeen menee varmaan pitkälle syksyyn. Ei ole 30€/kg arvoista tuo pussilohi, muista kalliimmista lajeista puhumattakaan! Silakkaa ei valitettavasti muu perhe syö joten ollaan ilman. Savu- ja graavilohesta pidetään mutta voidaan luopua.
Kahvi. Sitä en itse asiassa ole ostanutkaan kuin viime jouluna. Silloin hamstrasin alennuksista niin monta pakettia, että ovat riittäneet tähän asti. Nyt taitaa olla viimeinen paketti menossa ja kun se on juotu, en osta enää uutta.
Juusto on toinen. Olen vähän kerrallaan siirtynyt aina vain halvempiin - ja huonompiin - vaihtoehtoihin, mutta nyt alkaa kehnoimmatkin juustot olla jo niin kalliita, että ei raaski ostaa enää niitäkään.
Tuore kala on aina ollut minulle liian kallista, joten sen hinnannousu ei ole minuun vaikuttanut, kun en ole sitä ennenkään ostanut.
En mitään. En ole edes huomannut mitään poikkeuksellisen isoa hintojen nousua. En ymmärrä miksi kaikki tuntuvat vouhottavan tästä asiasta.
Olen digannut halpaa aina. Minulle ei edes maistuisi kaviaari tai hanhenmaksapatee. Molempia olen maistanut tarjottaessa. Mutta vaikka ranskanleipäviipale, jossa voi tai margariinikerros ja pari lauvantaimakkaraviipaletta. A vot! -
Naudan sisäfilee jäi tiskiin. Viime viikolla ajateltiin laittaa jotain oikein hyvää, kun oltiin kotona kahdestaan. Pihvi oli kuitenkin melkein kahdeksan kymppiä kilo, joten ruokasuunnitelmat meni uusiksi.
Kaikki ne, jotka muuttuvat liian kalliiksi. Niitäkin voin ostaa, jos niissä on punainen lappu.
Vierailija kirjoitti:
Purkkapussi maksoi yli kolme euroa, jätin hyllyyn.
Minä ostin kaksi täysksylitoli-purkkapussia. Yhteensä 3,86, ja kun maksoin käteisellä, hinnasta putosi sentti pois.
Siirryn halvempaan kalaan. Pakastekala käy ihan hyvin myös.
En tilannut lohta nettiruokakaupasta, kun kilohinta oli 48.68 €/kg.
Muikunmädin, ellei ole tarjouksessa ( Päiväys ) Talvella oli yhdessä kaupassa 249 e kg¨, toisesta ostin 129 e kg
Lohta jää nykyään useimmin ostamatta.
Aina välillä jonkun loimulohipalan lidlissä kuitenkin ostan. Pippuripihvi vaihtui nyt grillipihviksi.
T. Työtön
Kalaa tulee syötyä vähemmän kuin ennen.
Ennen tilasin 2viikon ruuat, nyt 3viikon.