Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ruokatarvikkeen jätät ostamatta hinnan nousun takia?

Vierailija
15.06.2022 |

Siis mitä aiemmin ostit mutta nyt et enää.

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohifile

8,95 lohifile tammikuu , 26,90 oli viimeksi . Kylmäsavustettu paketti 3,19  , nyt hinta huitelee 5,98 .Ikävä lohta , kaukainen haave saada syödä vielä joskus mutta ei hyvältä näytä tulevaisuus jos kerran ruoka oikein kallistuu syksyllä , mitä se mahtaa olla kun nytkin on noussut jopa kolmenkertaiseksi osa tuotteista. 

Kolme euroa enemmän. Ok, onhan se paljon periaatteessa, mutta kolme euroa menee typerämpäänkin nopeasti. Esimerkiksi alkoholi, tupakka, kaikki herkut, laiskuuden takia kodin ulkopuolella syödyt ruuat, kotiin tilatut noutoruuat jne.

Kolme euroa 150 gramman pakettiin on liian  kova nousu minulle . Enkä tupakoi tai käytä noutoruokaa enkä syö ulkona , nämä olivat minun juhla ja herkkuruokia , kaikki on muutenkin ollut halpisruokia . 

Vierailija
42/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit herkkujäätelöt (ja jäätelökioskillä käynnin). Ostin pakastimen täyteen halpoja rainbow tuutteja: kinuski, suklaa, lakritsi... niillä mennään tämä kesä, ovat yllättävän hyviä ja lapsillekin kelpaavat hyvin! Olivatkohan n. 1,50e 6kpl Prismassa.

Mä ostan vielä niitä kalliimpia jätskejä, mutta ostan vaan harvemmin tai silloin kun hyvässä tarjouksessa. Jos laitan turhia kaloreita kroppaani niin haluan, että ne tulee sitten jostain todella herkullisesta.

Mä itseasiassa luulin, että nuo rainbowt ovat jotenkin huonoja, mutta kinuskituutti oli tosi kinuskinen! Olin tyytyväinen ja kelpaavat mainiosti mulle.

Juu ei kaikki halpa automaattisesti pahaa ole, mutta itse en ainakaan voi sietää esim. niitä halpoja litran vaniljajäätelöpaketteja. Olen sitten mieluummin ilman.

Valion litran vaniljajäätelö on ihan hyvää. Päätin ostaa sitä nyt tuuttien ja irtojäätelöiden sijaan. Saat litran yhden tuutin tai puikon hinnalla! Jotain Ben&Jerrysiä en ole ostanut muutenkaan moneen vuoteen.

Teen myös silloin tällöin itse jäätelöä. Siitä tulee taivaallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala on liian kallista. Laputettunakaan ei pysty, kun kala kuuluu olla tuoretta.

Vierailija
44/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan suuren osan ruoasta ilta-alesta tai muuten hävikkituotteita, esim. Lidlin kahden euron hevilaatikoita. Mutta pari iltaa sitten oli niin kallista savumakrillia ja savupallasta, etten saattanut ostaa 60 % alennuksellakaan. Samoin paistopistetuotteissa alkaa olla jo niin kalliita, että jätän ostamatta (esim. yksi muffinsi, normaalihinta 2,50 euroa).

No niin, tässä se näkyy taas selvästi, eli edellisestä kopioitu: "yksi muffinsi, normaalihinta 2,50 euroa".

Muffinssi.

Yksikään ihminen ei tarvitse mitään muffinsseja, maksoivat ne euron tai kolme euroa kappaleelta. Keskittykää olennaiseen. Sama jutuit jossain jäätelössä. Ilmankin pärjää todella hyvin. Jos oikeasti haluatte säästää, niin säästäkää viisaasti. Huokaus taas...

Vierailija
45/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohifile

8,95 lohifile tammikuu , 26,90 oli viimeksi . Kylmäsavustettu paketti 3,19  , nyt hinta huitelee 5,98 .Ikävä lohta , kaukainen haave saada syödä vielä joskus mutta ei hyvältä näytä tulevaisuus jos kerran ruoka oikein kallistuu syksyllä , mitä se mahtaa olla kun nytkin on noussut jopa kolmenkertaiseksi osa tuotteista. 

Tässä taitaa olla nyt mennyt sekaisin kirjolohi ja lohi.

Ja niistä paketeista ei katsota paketin hintaa, vaan kilohintaa. Niitä paketteja kun on eri painoisina.

Mikä on se tuote, jonka hinta on noussut kolminkertaiseksi?

Vierailija
46/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tärkeää kun tuo mitä tuotteita ottaa on ostopaikka. Salet ym. ihan älyttömän kalliita. Älynnyt tämän onneksi jo hyvä aika sitten. Muitakin hyviä vinkkejä saanut esim. täältä: https://www.taloustaituriksi.com/ Muutenkin kilpailuttanut ja laittanut kurut kuriin niin 1600e nettopalkasta jää nykyisin jopa säästöön. 

Vierailija
47/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan suuren osan ruoasta ilta-alesta tai muuten hävikkituotteita, esim. Lidlin kahden euron hevilaatikoita. Mutta pari iltaa sitten oli niin kallista savumakrillia ja savupallasta, etten saattanut ostaa 60 % alennuksellakaan. Samoin paistopistetuotteissa alkaa olla jo niin kalliita, että jätän ostamatta (esim. yksi muffinsi, normaalihinta 2,50 euroa).

No niin, tässä se näkyy taas selvästi, eli edellisestä kopioitu: "yksi muffinsi, normaalihinta 2,50 euroa".

Muffinssi.

Yksikään ihminen ei tarvitse mitään muffinsseja, maksoivat ne euron tai kolme euroa kappaleelta. Keskittykää olennaiseen. Sama jutuit jossain jäätelössä. Ilmankin pärjää todella hyvin. Jos oikeasti haluatte säästää, niin säästäkää viisaasti. Huokaus taas...

Voisitko opetella edes vähän luetun ymmärtämistä? Sanoin että en osta noita muffinseja, enkä muitakaan paistopistetuotteita tuolla hinnalla, edes silloin kun ne ovat 60 % ilta-alessa. Aiemmin ostin jotain paistopistetuotteita, kuten riisipiirakoita, kun ne maksoivat jotain 15 snt/kappale.

Vierailija
48/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on nämä tyypit, jotka nyt tulee jeesustelemaan ihmisten jääteöistä. Ei niitä tietenkään tarvitse, mutta sen takiahan näistä juuri säästetään. Sen sijaan, että kyselette muiden ostoskuitteja, niin mites on - meneekö joskus teillä rahaa johonkin, mikä ei ole elämisen kannalta ehdottoman välttämätöntä. 

Vierailija
49/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, ollaan hyvässä asemassa kun ei tarvitse tinkiä menoista. 

Minkälainen ihminen alapeukuttaa tällaista vastausta ja miksi? 

Vierailija
50/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohifile

Tässä taitaa olla nyt mennyt sekaisin kirjolohi ja lohi.

Ja niistä paketeista ei katsota paketin hintaa, vaan kilohintaa. Niitä paketteja kun on eri painoisina.

Mikä on se tuote, jonka hinta on noussut kolminkertaiseksi?

A-leikattu Norjan lohifile ja kylmäsavustettu lohifile , erotan lohi ja kirjolohifileen teksistä paketin päältä , ei ole mennyt sekaisin , sekaisin olen mennyt nousseista hinnoista . Lohifile oli kilohinta ja kylmäsavu 150 gramman paketti. Sorry toi kolminkertainen , tarkoitin että ennen  0,33 nyt 0,99 miten se sanotaan ?

Vierailija
51/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelön jätin ostamatta, vältän kaikkea ylimääräistä rahan menoa. Jälkiruokaherkuksi ostin halpaa suklaata Lidlistä.

Vierailija
52/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muffinssi.

Voisitko opetella edes vähän luetun ymmärtämistä? Sanoin että en osta noita muffinseja, enkä muitakaan paistopistetuotteita tuolla hinnalla, edes silloin kun ne ovat 60 % ilta-alessa. Aiemmin ostin jotain paistopistetuotteita, kuten riisipiirakoita, kun ne maksoivat jotain 15 snt/kappale.

Ymmärränhän minä, mutta en edes katso joidenkin muffinssien hintoja, joten minun puolestani ne saavat maksaa vaikka 10 euroa. Osta minun puolestani ihan mitä vain tai jätä ostamatta, en välitä.

Vierailija
53/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohen hinta on noussut, ja siksi olen ostanut seitä tilalle. Juustoja ja leikkeleitä sekä karkkien ja sipsien syöntiä olemme vähentäneet terveydellisistä ja taloudellisista syistä.

Lohi on joku kumma pakkomielle suomalaisille, toisaalta monet pitää sitä vain juhlaruokana. Katselkaa niitä hintoja, lohtakin saa edullisesti kokonaisena, muutenkin kalatiskillä usein tarjouksia. Ostin just mahtavan tuoreita savusilakoita, edullisia, samoin tuoreet silakkafileet. Ja graavi- tai kylmäsavulohtakin voi ostaa vain muutaman viipaleen esim yhdelle aterialle.

Vierailija
54/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään, ollaan hyvässä asemassa kun ei tarvitse tinkiä menoista. 

Minkälainen ihminen alapeukuttaa tällaista vastausta ja miksi? 

Minä peukutin, koska meillä on sama juttu. Säästämme muissa asioissa, jos tarvitsee, terveellisessä ja hyvässä ruuassa en säästä.

Vierailija
55/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitää ostaa vain säilyviä ruokia, kun näillä bensanhinnoilla kaupassa on varaa käydä noin kerran kuussa

Eikö siellä ruokakaupassa voi käydä samalla kun palaa töistä? Ai unohdin, eihän töissäkään ole enää näillä bensan hinnoilla varaa käydä.

Vierailija
56/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muffinssi.

Ymmärränhän minä, mutta en edes katso joidenkin muffinssien hintoja, joten minun puolestani ne saavat maksaa vaikka 10 euroa. Osta minun puolestani ihan mitä vain tai jätä ostamatta, en välitä.

Tämän ketjun aihe on "Minkä ruokatarvikkeen jätät ostamatta hinnan nousun takia". Miksi pitää tulla pätemään asian vierestä, jos sinulle on ihan sama mitä ruoka maksaa, et ktaso hintaa etkä jätä mitään ostamatta hinnan takia?

Vierailija
57/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuappelsiinimehu ja mehut ylipäänsä. Kala. Muustakin pitäisi tinkiä yh:na. Ruoka kallistunut ihan hirveästi

Vierailija
58/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitää ostaa vain säilyviä ruokia, kun näillä bensanhinnoilla kaupassa on varaa käydä noin kerran kuussa

Eikö siellä ruokakaupassa voi käydä samalla kun palaa töistä? Ai unohdin, eihän töissäkään ole enää näillä bensan hinnoilla varaa käydä.

En ole tuo jolle vastasit, mutta 

a) kaikki eivät ole töissä kaupassa. Jos kauppa ei ole reitillä, siellä käyntiin menee bensaa.

b) Osa voi kulkea töihin jalkaisin/ pyörällä/ julkisilla, mutta ostosten kantaminen noilla voi olla hankalaa. 

Vierailija
59/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän ostamatta turhat herkut esim. proteiinijuomat, juustoa syön vähemmän kuin ennen.

Vierailija
60/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohen hinta on noussut, ja siksi olen ostanut seitä tilalle. Juustoja ja leikkeleitä sekä karkkien ja sipsien syöntiä olemme vähentäneet terveydellisistä ja taloudellisista syistä.

Lohi on joku kumma pakkomielle suomalaisille, toisaalta monet pitää sitä vain juhlaruokana. Katselkaa niitä hintoja, lohtakin saa edullisesti kokonaisena, muutenkin kalatiskillä usein tarjouksia. Ostin just mahtavan tuoreita savusilakoita, edullisia, samoin tuoreet silakkafileet. Ja graavi- tai kylmäsavulohtakin voi ostaa vain muutaman viipaleen esim yhdelle aterialle.

Juhlaruokana lohta? Nyt olet tainnut nukkua pari vuosikymmentä. Norjalainen kassilohi on halvimpia (joskaan ei halvin) tuoreena myytävä kala. Siksi sitä ostetaan, mutta se on edelleen kalliimpaa kuin esim. jauheliha. Tämän takia siitä voi säästääkin - miten tämä tekee siitä pakkomielteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan