Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ruokatarvikkeen jätät ostamatta hinnan nousun takia?

Vierailija
15.06.2022 |

Siis mitä aiemmin ostit mutta nyt et enää.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohen hinta on noussut, ja siksi olen ostanut seitä tilalle. Juustoja ja leikkeleitä sekä karkkien ja sipsien syöntiä olemme vähentäneet terveydellisistä ja taloudellisista syistä.

Vierailija
22/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeksi 350 gramman palan lämminsavulohta palvelutiskiltä viime viikonloppua hintaan 40 euroa kilo.

Mietin itsekseni, että mikä on minulle se kipuraja, jolloin lakkaan ostamasta. Onko se 50 vai 60 euroa kilolta? En osannut päättää.

Loppujen lopuksi sillä ei yhden hengen taloudessa ole kauheasti väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit herkkujäätelöt (ja jäätelökioskillä käynnin). Ostin pakastimen täyteen halpoja rainbow tuutteja: kinuski, suklaa, lakritsi... niillä mennään tämä kesä, ovat yllättävän hyviä ja lapsillekin kelpaavat hyvin! Olivatkohan n. 1,50e 6kpl Prismassa.

Mä ostan vielä niitä kalliimpia jätskejä, mutta ostan vaan harvemmin tai silloin kun hyvässä tarjouksessa. Jos laitan turhia kaloreita kroppaani niin haluan, että ne tulee sitten jostain todella herkullisesta.

Mä itseasiassa luulin, että nuo rainbowt ovat jotenkin huonoja, mutta kinuskituutti oli tosi kinuskinen! Olin tyytyväinen ja kelpaavat mainiosti mulle.

Vierailija
24/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ostin savulohta pari kertaa viikossa. Nyt en koskaan. Mistähän saisi omega-3:sta.

Säästä muualta mielummin. Jätä vaikka punainen liha, roskaruoka ja herkut kauppaan.

Olisi mielenkiintoista taas kerran nähdä niiden "säästäjien" kauppakuitit vaikka puolen vuoden ajalta. Sieltä löytyisi varmasti useilla sadoilla euroilla ostettuja täydellisen turhia ruokia ja muita ostoksia. Olisi myös kiva nähdä minkä verran roskiin menee ruokaa.

Vierailija
25/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohifile

8,95 lohifile tammikuu , 26,90 oli viimeksi . Kylmäsavustettu paketti 3,19  , nyt hinta huitelee 5,98 .Ikävä lohta , kaukainen haave saada syödä vielä joskus mutta ei hyvältä näytä tulevaisuus jos kerran ruoka oikein kallistuu syksyllä , mitä se mahtaa olla kun nytkin on noussut jopa kolmenkertaiseksi osa tuotteista. 

Vierailija
26/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen oikein törsäätte rahojanne, jos teillä ei ole olevinaan varaa ostaa enää kahvia tai kalaa?

Vierailija
27/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artesaanileivät. Olivat kalliita jo ennenkin, mutta nyt on kipuraja ylitetty. Siirryin halvempiin leipiin.

Vierailija
28/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkeleiden syömisen ja ostamisen lopetin jo ennen hinnannousua (onneksi). Kalaa ostan nyt vähemmän. Saapa nähdä, mikä on kesemmällä kotimaisten tuoreiden marjojen hintataso. Niistä en haluaisi luopua!

Herneenpalot  oli 9,90 .

Vierailija
29/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusalaatin palautin eilen hyllyyn, kun näin miten pienen salaatin saa 4:llä eurolla.

Päätin siirtyä ostamaan hedelmät ja salaatit Lidlistä.

Vierailija
30/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suuren osan ruoasta ilta-alesta tai muuten hävikkituotteita, esim. Lidlin kahden euron hevilaatikoita. Mutta pari iltaa sitten oli niin kallista savumakrillia ja savupallasta, etten saattanut ostaa 60 % alennuksellakaan. Samoin paistopistetuotteissa alkaa olla jo niin kalliita, että jätän ostamatta (esim. yksi muffinsi, normaalihinta 2,50 euroa).

Vierailija
31/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohifile

8,95 lohifile tammikuu , 26,90 oli viimeksi . Kylmäsavustettu paketti 3,19  , nyt hinta huitelee 5,98 .Ikävä lohta , kaukainen haave saada syödä vielä joskus mutta ei hyvältä näytä tulevaisuus jos kerran ruoka oikein kallistuu syksyllä , mitä se mahtaa olla kun nytkin on noussut jopa kolmenkertaiseksi osa tuotteista. 

Kolme euroa enemmän. Ok, onhan se paljon periaatteessa, mutta kolme euroa menee typerämpäänkin nopeasti. Esimerkiksi alkoholi, tupakka, kaikki herkut, laiskuuden takia kodin ulkopuolella syödyt ruuat, kotiin tilatut noutoruuat jne.

Vierailija
32/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ruoka, ulkomaista halvempaa tilalle. Kaupan omat merkit esim. Valiosta Rainbow tai Kotimainen.

Vierailija
33/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit herkkujäätelöt (ja jäätelökioskillä käynnin). Ostin pakastimen täyteen halpoja rainbow tuutteja: kinuski, suklaa, lakritsi... niillä mennään tämä kesä, ovat yllättävän hyviä ja lapsillekin kelpaavat hyvin! Olivatkohan n. 1,50e 6kpl Prismassa.

Mä ostan vielä niitä kalliimpia jätskejä, mutta ostan vaan harvemmin tai silloin kun hyvässä tarjouksessa. Jos laitan turhia kaloreita kroppaani niin haluan, että ne tulee sitten jostain todella herkullisesta.

Mä itseasiassa luulin, että nuo rainbowt ovat jotenkin huonoja, mutta kinuskituutti oli tosi kinuskinen! Olin tyytyväinen ja kelpaavat mainiosti mulle.

Juu ei kaikki halpa automaattisesti pahaa ole, mutta itse en ainakaan voi sietää esim. niitä halpoja litran vaniljajäätelöpaketteja. Olen sitten mieluummin ilman.

Vierailija
34/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto.

Vierailija
35/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomusalaatin palautin eilen hyllyyn, kun näin miten pienen salaatin saa 4:llä eurolla.

Päätin siirtyä ostamaan hedelmät ja salaatit Lidlistä.

Kuinka paljon luomuton olisi maksanut? Mikä idea siinä luomussa on sinulle?

Vierailija
36/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen oikein törsäätte rahojanne, jos teillä ei ole olevinaan varaa ostaa enää kahvia tai kalaa?

Vuokraan ja laskuihin.

Vierailija
37/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ostaa vain säilyviä ruokia, kun näillä bensanhinnoilla kaupassa on varaa käydä noin kerran kuussa

Vierailija
38/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, ollaan hyvässä asemassa kun ei tarvitse tinkiä menoista. 

Vierailija
39/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En törsää yhtään mihinkään, tuloni vain ovat pienet. Työmarkkinatuki, josta suuri osa menee vuokraan. Reseptilääkkeisiin ehkä 15 e/kk, onko se törsäystä? Joskus joudun maksamaan polkupyöränkorjaajalle, autoa en omista, enkä polta tupakkaa, vaatteet ostan Uffin euron päiviltä.

Vierailija
40/149 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä joskus nähdä, millä moni perhe täyttää ison osan ruokaostoskärrystään: kivennäisvedet, limut, sipsit, suklaat ja makeiset. Kaikki nuo ovat täysin turhia elintarvikkrita. Ja usein kruununa ostosten päällä keikkuu 2-4 tölkkiä olutta ja saman verran siideriä.

En tarkoituksella seuraa kenenkään ostoksia, mutta siltä ei voi välttyä, jos on tällaisen perheen takana kassajonossa ja näkee, mitä he nostavat kassahihnalle edessäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän