Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vit""n keski-ikä vol.99: nukahtaa sohvalle pää selkänojaa ja vasten ja herätessä ei pää käänny

Vierailija
12.08.2023 |

Elämä on yhtä voivottelua "voi miun niskat,voi miun selkä,voi miun polvet".. olen 48vuotias ja kuulostan mummoltani!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja aloita liikunta.

Vierailija
2/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit edes iloinen että nukahdat noin helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäinen olen ja aamulla herätessä köpöttelen vähän aikaa ku vanha mummo. Ennenku lihakset vertyy. Ja täähän tästä sitten pikkuhiljaa vaan pahenee vuosien kertyessä, hah.

Vierailija
4/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa, ylipaino ja liiat hiilarit kuriin, niin kyllä se siitä.

Vierailija
5/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit edes iloinen että nukahdat noin helposti.

Kyllä. Terveisin unettomuudesta kärsivä.

Vierailija
6/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi toi jo parikymppisenä, vasen polvi myös sanoi itsensä osin irti niin, että aamulla saattaa olla ensimmäiset tunnit käyttökelvoton. Kolmikymppisenä selkä meni yhtäkkiä ilman syytä niin pahaksi, että joka päivä en kykene kävelemään. Ja tämä on se hyvä muoto selästäni. Kun se oli pahana makasin lattialla lamaantuneena itkien koska pienikin liike oli infernaalista tuskaa. Pelkään keski-ikää jos jo nyt olen näin rikki. :D

Joku kuitenkin sanoisi jotain tyhmää niin ei, en ole ylipainoinen. Olen harrastanut liikuntaa koko ikäni pienestä pitäen.

Vierailija
7/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pää kääntyy, käy vaan kipeää ekaksi! Ei äkkinäisiä liikkeitä enää tässä iässä kiitos N51

Vierailija
8/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta ja aloita liikunta.

Ei aloittaja vaikuta palstamieheltä. 

Vierailija
9/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V** ullakin on tosiaan keski-ikä. Alkaa vähän kuivahtaa silloin.

Vierailija
10/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllistä liikuntaa ja iltaisin ennen nukkumaan menoa kunnon nautinnolliset venyttelyt hyvien ohjeiden kanssa. Ensin tietty lämmitellen lihakset tai lämmin pitkä suihku. Päivän jäykkyydet jäävät taakse. Jos pääsi on nojatuolissa samassa asennossa ottaessasi nokosia, ymmärrän hyvin, että päätä pitää käsillä kääntää.

Vierailija
11/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi toi jo parikymppisenä, vasen polvi myös sanoi itsensä osin irti niin, että aamulla saattaa olla ensimmäiset tunnit käyttökelvoton. Kolmikymppisenä selkä meni yhtäkkiä ilman syytä niin pahaksi, että joka päivä en kykene kävelemään. Ja tämä on se hyvä muoto selästäni. Kun se oli pahana makasin lattialla lamaantuneena itkien koska pienikin liike oli infernaalista tuskaa. Pelkään keski-ikää jos jo nyt olen näin rikki. :D

Joku kuitenkin sanoisi jotain tyhmää niin ei, en ole ylipainoinen. Olen harrastanut liikuntaa koko ikäni pienestä pitäen.

Noi on perinnöllisiä kulumia. Käy lääkärissä ja pyydä lähete magneettikuvaan ja selkään erikoistuneelle fysioterapeutille. Minulla oli aivan ihana ja kannustava fysiatri, joka ymmärsi tilanteeni täysin. Siitä on jo vuosia aikaa, mutta hänen ohjeensa ovat käytössä lähes joka ilta. Tärkeää on, ettet itse ala säveltelemään venynytksiä, jotka vaan pahentavat vaivojasi. Uiminen, pyöräily ja rauhallinen kävely tekee gutaa. Juokseminen ja rivakka kävely ovat huonoja selällesi ja lisäävät kipuja.

Ainakin alussa tarvitset reseptilääkettä kipuihin, että pääset liikkumaan. Valitettavasti tavoitteellisen ja rajun liikunnan aika on osaltasi ohi. Selkäsi kertoo, milloin olet riuhtonut liikaa. Minä olin samassa tilanteessa kuin sinä ja jouduin loppuiäkseni jättämään lapsesta asti aloittamani rakkaan harrastuksen eli ratsastuksen. Siinä tulee iskuja selkään. Kyllä siihenkin ajan myötä tottuu, että liikuntatavat ovat lopullisesti muuttuneet. Kuitenkin saat liikkua, toiset joutuvat pyörätuoliin tai sänkypotilaaksi ja heidänkin täytyy vaan tottua uuteen normaaliin. Valitettavasti.

Vierailija
12/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivalsin just yhen saamarin hyvän asian ikääntymisestä. Ei tarvi enää stressata sitä että kuoleekin nuorena! En tiedä oliko muilla näin mutta nuorempana sitä tuli silloin tällöin pohdittua huolissaan jos joku vakava sairaus iskee tai sattuu joku onnettomuus eikä ehdi tekemään kaikkia asioita mitä haluaisi elämänsä aikana.

Nyt voi jo ottaa vähän huolettomammin ainakin tämän asian suhteen.

Vierailija
13/13 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivalsin just yhen saamarin hyvän asian ikääntymisestä. Ei tarvi enää stressata sitä että kuoleekin nuorena! En tiedä oliko muilla näin mutta nuorempana sitä tuli silloin tällöin pohdittua huolissaan jos joku vakava sairaus iskee tai sattuu joku onnettomuus eikä ehdi tekemään kaikkia asioita mitä haluaisi elämänsä aikana.

Nyt voi jo ottaa vähän huolettomammin ainakin tämän asian suhteen.

Jos tulee onnettomuus ja kuolee nuorena, niin ei tiedä jääneensä paitsi mistään.

Epälooginen huoli oli sinulla aikoinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän