Tänään ilmoitettiin merkittävistä ylimääräisistä ja aikaistetuista korotuksista Kelan maksamiin tukiin ja eläkkeisiin.
Eläkkeitä ja tukia nostetaan elokuun alusta 3,5 - 5,7 %.
En kiistä, etteikö tässä tilanteessa ole välttämätöntä huolehtia vähäosaisten toimeentulosta, mutta tässä piilee nyt iso vaara entistä suuremmista tuloloukuista.
Nyt tukia nostetaan vastaamaan edes jotenkin inflaation aiheuttamaa hintojen nousua. Samaan aikaan palkankorotukset myös pienimpiin ansioihin ovat suhteessa paljon pienempiä. Tämä johtaa siihen, että entistä harvemmin on kannattavaa ottaa vastaan matalapalkkaista työtä. Tämä tulee kasvattamaan työhaluttomuutta ja pitkäaikaista työttömyyttä.
Nyt ei tässä kokonaisuudessa mennä ihan oikeaan suuntaan.
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai taas. Olen jo nyt sitä mieltä että tuet on liian korkeat.
T. Työtön
Tuet? Ihanko monikossa? Olisin ikionnellinen jos työmarkkinatuki nousisi edes hiukan. Se on ainoa tuki jonka saan. Voi että kun on niiiiiin korkea, ihan perseeni pyyhin seteleillä.
Mitä valitat? Sehän nousi jo koronan takia ja taas nousee.
Muutamasta eurosta olet kateellinen?
Entäs sitten nämä osa-aikatyötä tekevät jotka nostavat soviteltua palkan lisäksi eivätkä tee täyttä työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos valtio maksaa asumisen ja ruoan,väkisin se summa vastaa jonkun työpalkkaa.
Mutta kun ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä haukutaan niin nyt on alettava painostamaan työnantajia.
Ei jukolauta minun määräaikaista työtä ei jatkettu, ei ole muka rahaa.
MISTÄ ON SITTEN RAHAA TUHANSIEN PALKANKOROTUKSIIN?
Inflaatio ja lama useinkin tarkoittaa sitä että niitä palkkoja ei ole varaa maksaa. Eipä siinä jää työnantajille montaa vaihtoehtoa, joko tehdään itse työt tai sitten supistetaan toimintaa.
Ei kunnat ja kaupungit ole ketään irtisanomassa. Opettajat matkustelevat ulkomaille ja lisää palkkaa niille kenellä sitä rahaa jo muutenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inflaatio ja lama useinkin tarkoittaa sitä että niitä palkkoja ei ole varaa maksaa. Eipä siinä jää työnantajille montaa vaihtoehtoa, joko tehdään itse työt tai sitten supistetaan toimintaa.
Ei kunnat ja kaupungit ole ketään irtisanomassa. Opettajat matkustelevat ulkomaille ja lisää palkkaa niille kenellä sitä rahaa jo muutenkin on.
Ei taida olla edes tarvetta irtisanoa. Ihan itse työntekijät irtisanoutuvat. Jo eläkkeelle jäävien osuus on iso julkisella sektorilla. Riittää että ei palkata uusia työntekijöitä.
Tosin itse uskon että yrtisanomisiakin paikoin tullaan näkemään vuoden parin sisällä kun toiminnalle vain ei ole edellytyksiä kun ei ole työntekijöitä.
Kuntien ja kaupunkien työntekijät sai kunnon palkan korotukset. Yläkoulun open palkka 4000 euroa. Johan siihen tarvitaan verorahoista lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla edes tarvetta irtisanoa. Ihan itse työntekijät irtisanoutuvat. Jo eläkkeelle jäävien osuus on iso julkisella sektorilla. Riittää että ei palkata uusia työntekijöitä.
Tosin itse uskon että yrtisanomisiakin paikoin tullaan näkemään vuoden parin sisällä kun toiminnalle vain ei ole edellytyksiä kun ei ole työntekijöitä.
Älä viitsi puhua potaskaa. Me työttömät haetaan 4 työpaikkaa kuukaudessa ja tulee vastauksia ettei pääse, kun niin paljon hakijoita.
Ei ole mitään työvoimapulaa.
Menkää sinne työkkärin sivuille katsomaan ja valitkaa joku kaupunki, ei siellä mitään työpaikkoja auki montaa ole, kun ei voi hakea ilman koulutusta palomieheksi, poliisiksi, hammashoitajaksi, linja-auton kuljettajaksi, yhdistelmäajoneuvon kuljettajaksi, opettajaksi, putkimieheksi, sähkömieheksi, puheterapeutiksi, parturiksi, lääkäriksi, sairaanhoitajaksi jne.
Sairaanhoitaja kouluun AMK haki tänä vuonna 27678 ja pääsee 2773
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin itse uskon että yrtisanomisiakin paikoin tullaan näkemään vuoden parin sisällä kun toiminnalle vain ei ole edellytyksiä kun ei ole työntekijöitä.Älä viitsi puhua potaskaa. Me työttömät haetaan 4 työpaikkaa kuukaudessa ja tulee vastauksia ettei pääse, kun niin paljon hakijoita.
Miksi julkinen sektori palkkaisi vallitsevassa tilanteessa ketään?
Työntekijöistä ei ole pulaa se on totta. Työnantajien vain jo nyt ei kannata palkata ketään kun toimintaa voi hyvin supistaa kesäksi... no tilanne jatkuu myös syksyllä... talvella... keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin itse uskon että yrtisanomisiakin paikoin tullaan näkemään vuoden parin sisällä kun toiminnalle vain ei ole edellytyksiä kun ei ole työntekijöitä.Älä viitsi puhua potaskaa. Me työttömät haetaan 4 työpaikkaa kuukaudessa ja tulee vastauksia ettei pääse, kun niin paljon hakijoita.
Työntekijöistä ei ole pulaa se on totta. Työnantajien vain jo nyt ei kannata palkata ketään kun toimintaa voi hyvin supistaa kesäksi... no tilanne jatkuu myös syksyllä... talvella... keväällä.
Ei niitä työpaikkoja ole muuallakaan auki. Heti kun joku kaupan alan työpaikka aukeaa niin hakijoita monta sataa. Meidän kaupungissa 8000 työtöntä hakee töitä.
Katselin siivousalan työpaikkoja.
En ihmettele ettei saa työntekijöitä, kun työtunteja 6 viikossa.
Takuueläke 850e. Siitä vuokra, lääkkeet, omavastuut lääkärireireissuihi, vakuutuksiin, ruokaan. Paljon köyysrajan alapuolella. Tämä on vanhusten vähättelyä, ja häpeällistä.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 680, jos 2 lasta. Eikä puolison kanssa asuva saa muita tukia.
Kannattaisko erota leikisti niin saat isommat tuet ja toisen asunnon teille vaikka eri puolelle kaupunkia. Ei kela tiedä että oikeasti olette edelleen yhdessä.
Mitenkä eläkkeellä oleva on jossain loukussa siinä mielessä ettei kannata lähteä töihin???
Palkat nousee aina n. 1 - 3 prosenttia, eläkkeet saman verran, mutta 1 prosentti pienestä eläkkeestä on paljon vähemmän kuin 1% isosta palkasta!
Vain pienipalkkaiset voivat saada asumistukea tai toimeentulotukea. Heillekin pitäisi korottaa palkkoja sen verran ettei tarvitse juosta anomassa valtiolta tukea. Se on tulonsiirtoa työnantajille, jotka saavat työvoimaa puoli-ilmaiseksi ja muut työntekijät ja valtio maksaa.
WEF:n Agenda2030, yksi tavoite aiheuttaa suurtyöttömyys ja toinen tavoite autioittaa maaseutu.
Vaihe 5: Luo kaaos ja sotatila (marraskuu 2021 – maaliskuu 2022)
Hyödynnä tavara- ja ruokapulaa
Aiheuta reaalitalouden lamaantuminen ja tehtaiden sekä myymälöiden sulkeutuminen
Anna työttömyyden räjähtää
Levitä kolmas annos rokotetta (tehosteet)
Ryhdy vanhusten murhaan
Asetetaan pakollinen rokotus kaikille
Vahvista myyttiä varianteista, rokotteen tehokkuudesta ja laumaimmuniteetista
Demonisoi rokottamattomat ja pidä heitä vastuussa kuolleista
Pidätä oppositiojohtajat
Aseta digitaalinen henkilöllisyys kaikille (QR-koodi): syntymätodistus, henkilötodistus, passi, ajokortti, sairausvakuutuskortti…
Aseta voimaan sotatila voittaaksesi opposition.
Tulos: digitaalisen ohjauksen toinen vaihe. Vastustajien vangitseminen tai poistaminen.
Vaihe 6: Nollaa velat ja dematerialisoi raha (maaliskuu 2022–syyskuu 2022)
Käynnistä talouden, rahoituksen ja osakemarkkinoiden romahdus ja pankkien konkurssit
Pelasta pankkien tappiot asiakkaiden tileiltä
Aktivoi ”Suuri nollaus” (The Great Reset)
Dematerialisoi rahat
Peruuta velat ja lainat
Aseta digitaalinen portfolio (Digitaalinen lompakko)
Ottaa haltuun kiinteistöt ja maat
Kiellä kaikki maailmanlaajuiset lääkkeet
Vahvista velvollisuus rokotuksiin puolivuosittain tai vuosittain
Määrää ruoan säännöstely ja ruokavalio Codex Alimentariuksen perusteella
Laajenna toimenpiteitä elpyviin maihin.
Tulos: digitaalisen hallinnan kolmas vaihe – N.O.M. koko planeetalle (Novus Ordo Mass, käännettynä se tarkoittaa Uutta Maailmanjärjestystä, New World Order – NWO).
Agendan aiemmat vaiheet voitte lukea täältä, kaikki mennyt suunnitellusti ajallaan, alkaen koronaplandemiasta:
Toimeentulotuki nousee 514->532 mikä tuskin vaikuttaa kenenkään työhaluihin.
Vierailija kirjoitti:
WEF:n Agenda2030, yksi tavoite aiheuttaa suurtyöttömyys ja toinen tavoite autioittaa maaseutu.
Vaihe 5: Luo kaaos ja sotatila (marraskuu 2021 – maaliskuu 2022)
Hyödynnä tavara- ja ruokapulaa
Aiheuta reaalitalouden lamaantuminen ja tehtaiden sekä myymälöiden sulkeutuminen
Anna työttömyyden räjähtää
Levitä kolmas annos rokotetta (tehosteet)
Ryhdy vanhusten murhaan
Asetetaan pakollinen rokotus kaikille
Vahvista myyttiä varianteista, rokotteen tehokkuudesta ja laumaimmuniteetista
Demonisoi rokottamattomat ja pidä heitä vastuussa kuolleista
Pidätä oppositiojohtajat
Aseta digitaalinen henkilöllisyys kaikille (QR-koodi): syntymätodistus, henkilötodistus, passi, ajokortti, sairausvakuutuskortti…
Aseta voimaan sotatila voittaaksesi opposition.
Tulos: digitaalisen ohjauksen toinen vaihe. Vastustajien vangitseminen tai poistaminen.
Vaihe 6: Nollaa velat ja dematerialisoi raha (maaliskuu 2022–syyskuu 2022)
Käynnistä talouden, rahoituksen ja osakemarkkinoiden romahdus ja pankkien konkurssit
Pelasta pankkien tappiot asiakkaiden tileiltä
Aktivoi ”Suuri nollaus” (The Great Reset)
Dematerialisoi rahat
Peruuta velat ja lainat
Aseta digitaalinen portfolio (Digitaalinen lompakko)
Ottaa haltuun kiinteistöt ja maat
Kiellä kaikki maailmanlaajuiset lääkkeet
Vahvista velvollisuus rokotuksiin puolivuosittain tai vuosittain
Määrää ruoan säännöstely ja ruokavalio Codex Alimentariuksen perusteella
Laajenna toimenpiteitä elpyviin maihin.
Tulos: digitaalisen hallinnan kolmas vaihe – N.O.M. koko planeetalle (Novus Ordo Mass, käännettynä se tarkoittaa Uutta Maailmanjärjestystä, New World Order – NWO).
Agendan aiemmat vaiheet voitte lukea täältä, kaikki mennyt suunnitellusti ajallaan, alkaen koronaplandemiasta:
T. Turtiainen/Mvlehti
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki nousee 514->532 mikä tuskin vaikuttaa kenenkään työhaluihin.
Koskee myös työmarkkinatuki+asumistuki+toimeentulotuen saajia eli muut korotukset leikkautuvat pois niin että jää korotukseksi vain tuo 18 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöistä ei ole pulaa se on totta. Työnantajien vain jo nyt ei kannata palkata ketään kun toimintaa voi hyvin supistaa kesäksi... no tilanne jatkuu myös syksyllä... talvella... keväällä.Ei niitä työpaikkoja ole muuallakaan auki. Heti kun joku kaupan alan työpaikka aukeaa niin hakijoita monta sataa. Meidän kaupungissa 8000 työtöntä hakee töitä.
Niin aiemminhan juuri kerroin että Inflaatio ja lama tarkoittaa juuri sitä että ei työnantajilla ole mahdollisuus palkata ketään. Työpaikkoja ei laiteta auki ja työttömien määrä lisääntyy ellei nämä sitten satu työllistämään ihan itse itsensä. Suuressa mittakaavassa en siihen usko että monikaan työtön itsensä työllistäisi.
Kuinka moni suomalainen saa alle tonnin kuussa kokopäivätyöstä käteen?