Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodin suursiivous

Vierailija
14.06.2022 |

Miten aloittaa? Kyse kolmiosta. Juu juu, ylläpitosiivous olisi kannattavin, mutta erinäisten syiden takia koti on päässyt kamalaan kuntoon. Makuuhuone, olohuone ja työhuone, keittiö, kylppäri ja eteinen, lapsia ei ole. Ongelmana tavarakasat.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro keittiön siivouksen etenemisestä? Mä kannustan! 😊👍

Vierailija
22/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olet saanut siivottua, niin suosittelen raivaamaan tavarakasat konmari-metodilla. Muuten olet taas hetken päästä samassa suossa rämpimässä rojujen kanssa.

Vierailija
24/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö nyt tyhjennetty, kaikki pinnat pesty, kaapit, laatikot, uuni, jääkaappi tyhjennetty ja pesty, matto pihalla, lattia pesty.

Nyt vain hylly kerrallaan tavarat takaisin, toki pyyhin kaikki ja samalla olen karsinut vanhentuneet ja tarpeettomat pois.

Vierailija
25/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee homma, kova urakka. Voimia!

Vierailija
26/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitimme talon siivouksen siivoamalla ensin vaatehuoneet ja vaatekomerot ja lajittelimme vaatteet ja tavarat kierrätykseen ja roskiin meneviin. Sama autotallille. Ikkunat oli pesty jo aiemmin. Keittiö siivottiin perusteellisesti eli kaapit pestiin sisältä ja ulkoa, astiat käytiin läpi ja tarpeeton poistettiin, seinäpinnat ja lattiat pestiin, samoin uuni ja liesituuletin. Jääkaapin siivoan viikottain sisältä, ja nyt suursiivouksen yhteydessä siirrettiin paikoiltaan ja imuroitiin ja pyyhittiin joka puolelta, samoin liesi. Kylpyhuoneen kaapit järjesteltiin ja pyyhittiin ja tarpeettomat tavarat poistettiin. Kaakelit ja kaikki muutkin pinnat pestiin huolellisesti. Pääosin kaikki huoneet olivat perussiistit, mutta jotenkin kaipasivat perusteellisempaa siivousta, joten vitriinikaapit tyhjennettiin ja kaikki pinnat ja tavarat käytiin läpi ja pestiin. Lasiovinen ison kirjahyllyn sisältö imuroitiin ja lasiovet pyyhittiin. Kaikkien kaappien päällykset imuroitiin ja pyyhittiin kostealla. Makuuhuoneiden patjat ja petivaatteet imuroitiin/tuuletettiin/vaihdettiin (jos vaihdolle tarve). Sohvat ja nojatuolit imuroitiin, samoin isot villamatot. Talossamme on 220 m2, ja suursiivouksen pyrimme tekemään kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
27/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aloitimme talon siivouksen siivoamalla ensin vaatehuoneet ja vaatekomerot ja lajittelimme vaatteet ja tavarat kierrätykseen ja roskiin meneviin. Sama autotallille. Ikkunat oli pesty jo aiemmin. Keittiö siivottiin perusteellisesti eli kaapit pestiin sisältä ja ulkoa, astiat käytiin läpi ja tarpeeton poistettiin, seinäpinnat ja lattiat pestiin, samoin uuni ja liesituuletin. Jääkaapin siivoan viikottain sisältä, ja nyt suursiivouksen yhteydessä siirrettiin paikoiltaan ja imuroitiin ja pyyhittiin joka puolelta, samoin liesi. Kylpyhuoneen kaapit järjesteltiin ja pyyhittiin ja tarpeettomat tavarat poistettiin. Kaakelit ja kaikki muutkin pinnat pestiin huolellisesti. Pääosin kaikki huoneet olivat perussiistit, mutta jotenkin kaipasivat perusteellisempaa siivousta, joten vitriinikaapit tyhjennettiin ja kaikki pinnat ja tavarat käytiin läpi ja pestiin. Lasiovinen ison kirjahyllyn sisältö imuroitiin ja lasiovet pyyhittiin. Kaikkien kaappien päällykset imuroitiin ja pyyhittiin kostealla. Makuuhuoneiden patjat ja petivaatteet imuroitiin/tuuletettiin/vaihdettiin (jos vaihdolle tarve). Sohvat ja nojatuolit imuroitiin, samoin isot villamatot. Talossamme on 220 m2, ja suursiivouksen pyrimme tekemään kaksi kertaa vuodessa.

Reipasta!

Vierailija
28/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiö nyt tyhjennetty, kaikki pinnat pesty, kaapit, laatikot, uuni, jääkaappi tyhjennetty ja pesty, matto pihalla, lattia pesty.

Nyt vain hylly kerrallaan tavarat takaisin, toki pyyhin kaikki ja samalla olen karsinut vanhentuneet ja tarpeettomat pois.

Väsähdin kesken tavaroiden asettelun. Mutta pakko palauttaa tavarat keittiöön, esim. piti tehdä ruokaa ja keittää kahvit . Eikä voi jättää kuivaruokaa olohuoneeseen 🤣

Vierailija
29/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet saanut siivottua, niin suosittelen raivaamaan tavarakasat konmari-metodilla. Muuten olet taas hetken päästä samassa suossa rämpimässä rojujen kanssa.

Just joo. Ei muuta kuin tUrhA roskiin ja sitten vuoden pääsyä ostetaan sama uutena tilalle 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
30/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koskee sydämeen heittää pois entisistä rakkaista harrastuksista jääneet tavarat. Olen harrastanut valokuvausta, nukkekoteja, timanttimaalausta, korujen tekemistä, maalausta ym ja olen pakannut ylijääneet tarvikkeet siististi laatikoihin.

Koetan sellaista sääntöä, että jos en olisi muistanut, että minulla noitakin on, niin ne joutavat pois. Osan vien kierrätykseen, mutta sekin on niin vaivalloista, kun ei ole autoa. Yksi tuttava on, jolle kaikki kelpaisi, mutta hänessä on pahempaa hamsterin vikaa, niin en raaski hänen tilannettaan pahentaa.

Vinkki: pakastin meni rikki, ja sain monta hyvää läpinäkyvää laatikkoa siivouskkomeroon, ei tarvise hyllytä etsiä, missähän sekin tuote on,kun näkee heti päältä ja sivusta, mitä siinä laatikossa on.

Vierailija
31/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsähdin kesken tavaroiden asettelun. Mutta pakko palauttaa tavarat keittiöön, esim. piti tehdä ruokaa ja keittää kahvit . Eikä voi jättää kuivaruokaa olohuoneeseen 🤣

Jaksaa, jaksaa!

Mieti, miten ihana on aamulla herätä kun ei tarvitse etsiä aamiastarvikkeita ja astioita. Vs. miten paljon aamulla ärsyttää jos on siivous kesken.

Vierailija
32/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi jättää tohon, me uskotaan suhun! 👍👏

Vierailija
33/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähän aikaan jo saa hellittää moisen uurastamisen jälkeen. Huomenna voi jatkaa, hyvin levätyn yön jälkeen.

Vierailija
34/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tähän aikaan jo saa hellittää moisen uurastamisen jälkeen. Huomenna voi jatkaa, hyvin levätyn yön jälkeen.

Lauantai-ilta!

Vierailija
35/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa nyt kolmas viikonloppu putkeen VAIN siivotessa.

Näin olen edennyt:

Ensimmäinen vkonloppu: Vaatehuolto - Kaappi kokonaan tyhjäksi, turhat vaatteet pois, pesua, silitystä ja viikkaamista.

Toinen vkonloppu: Imurointi ja lattiapintojen pesu, keittiön perusteellinen puhdistus.

Tämä vkonloppu: Kylppärin täydellinen tyhjentäminen, lattiasta kattoon peseminen ja tavaroiden siististi järjestäminen takaisin. Lisäksi pesin eteisen lattian ja vähensin takkien ja kenkien määrää.

Alkaa näkyä jo sellainen perussiissteys...;-)

Vierailija
36/144 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat ME-muodossa...joten oletan miehesi auttavan sinua suursiivoksessa? Vai lapset? Vai siivooja?

Vierailija
37/144 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menossa nyt kolmas viikonloppu putkeen VAIN siivotessa.

Näin olen edennyt:

Ensimmäinen vkonloppu: Vaatehuolto - Kaappi kokonaan tyhjäksi, turhat vaatteet pois, pesua, silitystä ja viikkaamista.

Toinen vkonloppu: Imurointi ja lattiapintojen pesu, keittiön perusteellinen puhdistus.

Tämä vkonloppu: Kylppärin täydellinen tyhjentäminen, lattiasta kattoon peseminen ja tavaroiden siististi järjestäminen takaisin. Lisäksi pesin eteisen lattian ja vähensin takkien ja kenkien määrää.

Alkaa näkyä jo sellainen perussiissteys...;-)

Kuulostaa hyvältä! Ja työn jakaminen useammalle viikonlopulle.

Vierailija
38/144 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa siivooja, niin ei tarvi täältä kysellä.

ei se siivooja heitä ylimääräisiä tavaroita roskikseen

Vierailija
39/144 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tänään jaksaa taas!

Vierailija
40/144 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siivousrutiini perustuu "vie mennessäs, tuo tullessas" -metodiin:

1. Musiikkia, maestro!

2. Otan roskaämpärin käteen ja kerään kaikki poisheitettävät koko kämpästä.

3. Roskat kerätty ja olen keittiössä. Kerään kaikki kamat käsiini, jotka menevät vaikka olkkariin ja vien ne sinne. Asettelen heti paikalleen.

3. Olen olkkarissa ja kerään kaiken, mikä menee vaikka kodinhoitohuoneeseen...

... Jatkan tätä niin kauan, että irtotavarat ovat paikallaan. Tämä on mulle kuin peli eikä edes tunnu siivoamiselta!

4. Nyt on pinnat puhtaat ja itse siivoaminen voi alkaa.

5. Matot ulos ja puristelu, jätän tuulettumaan.

6. Nostan tuolit yms ylös, jotta imurointi sujuu ilman siirtelyjä.

7. Pyyhin pölyt hyllyistä kuivalla ja imuroin.

8. Jos oli tosi pölyistä, pyyhin vielä märällä pinnat ja lattian.

9. Vessan siivoan nyt, ja pesen peilit ja ikkunat jos intoa riittää.

10. Matot sisälle ja kahvinkeittoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi