Tunnetko ketään joka olisi riistänyt toiselta ihmiseltä hengen?
Kommentit (50)
Työhöni liittyen "tunnen" muutaman.
Kaksi eri murhaajaa tiedän, niin että muutaman sanan oon joskus vaihtanut, onneksi en sentään hyvin tunne. Ja en halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan..
Sotaveteraaneja olen tuntenut, mutta en ole kysellyt mitä he siellä tekivät ja kuinka paljon.
Tunnen varsin monta ihmistä, jotka viis veisaavat siitä, ovatko heidän muotituotteensa tuotettu lapsityövoimalla, orjatyövoimalla tai millaisissa vaan työolosuhteissa. Ovatko heidän soijarouheensa kankaansa kenkänsä mausteensa autonsa rakennuselementtinsä ja muovikrääsänsä yms. yms. tuotantolaitokset laskeneet myrkkyjä ihmisten juomavesiin. Miten monta ihmistä on saanut syövän tai muun vakavan sairauden näiden tuotantolaitosten aiheuttamana. Kuluttajana siis osallistuvat myös ihmisten hengenriistoon.
Tunnen kyllä. Taposta hänet tuomittiin. Oma tutustuminen ei ollut niitä miellyttävimpiä, arvet on edelleen kehossani. On kuulemma kunnollinen perheenisä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Isoisät sodassa.
Vihollinen ei ole ihminen.
Kun oikein aloin miettimään niin tunnen yllättävän monta. Ainakin melkein kymmenen tulee mieleen. Suurin osa toki tuttuja vain samasta koulusta tms mutta pari tunnen ihan hyvinkin sekä ennen että jälkeen teon.
"reipas toiminta kp-miehenä" mitalin myöntöperusteena isoisälläni kertonee tarpeeksi.
Tiedän yhden henkilön joka joutui vankilaan taposta. Emme olleet tuttuja mutta hän kävi samaa koulua.
Serkkuni kaksi tytärtä lapsettomia. Epäilen lapsettomuuden syyksi aborttimurhia.
Haluaisin kysyä MIKSI joku tuntee sellaisen henkilön. Luulen että teininä olin yhden pojan kanssa hetken, joka oli osallistunut yhden pojan tappamiseen, mutten silloin tajunnut kunnolla asiaa tai tiennyt siitä, koska siitä ei puhuttu erityisesti. Se poika joi runsaasti alkoholia ja kotiolot kauheat.
Sukulaismies oli kaukopartiossa 17-vuotiaana. Hän ei onneksi kertonut tarkemmin sotamuistoistaan.
Mun kiusaajat tappo mun sukulaisen olisivat mieluummin mut
Vaari täälläkin, eikä koskaan kertonut sen tarkemmin. Muisteli vain miten vihkiloma esti joutumasta paikkaan, jossa kavereita meni.
Tunnen. Työkaverini (lh) sairastui koronaan ja ehti tartuttaa neljä vanhusta. Yksi heistä kuoli.
Laajasalon perheensurmaaja oli kaverini.
Vierailija kirjoitti:
2-3 abortin tehnyttä tunnen.
Lastenmurhaajat ovat alinta paskaa mitä maa päällään kantaa.
Kolme entistä koulukaveria kolmesta eri koulusta.
Vaari tappoi sodassa vihollisia, ei ihmisiä.
Murhasta tuomitun tunsin nuorempana. Myös yhden autolla lapsen yli ajaneen tiedän.