Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä lääkärin käytöksestä ja ohjeista?

Vierailija
13.06.2022 |

Sain lähetteen HUS:n aluesairaalaan yksikön vastaavan lääkärin vastaanotolle. Minulla todettiin hänen erikoisalaansa jollain tasolla liittyvä vakava sairaus, jota hän ei kuitenkaan suostunut diagnosoimaan eikä hoitamaan ennen kuin olen laihduttanut. Sairaus ei liity mitenkään lihavuuteen (vrt. aivokasvain), enkä ole mitenkään sairaalloisen lihava.
Hän käski minun lopettaa lihan syönnin, kaikkien rasvojen syönnin, alkoholin käytön ja kaikkien vitamiinien ja hivenaineiden syömisen. Lupasi katsoa tilannetta syksyllä uudestaan. Ja oloni heikkenee koko ajan, koska hoitoja ei aloitettu nyt.
Lääkäri ei selvästikään (erikoisalastaan huolimatta) tiennyt mitään tästä sairaudesta, vaan etsi kuumeisesti netistä tietoa koko ajan. Mitä tahansa vaikka muodon vuoksi kysyin, hän uppoutui viideksi minuutiksi nettiin.
Onneksi olen omilla aivoilla varustettu, enkä voi yhtäkkiä siirtyä syömään pelkkiä heiniä ja jättää kaikki elimistölle tärkeät rasvat ja proteiinit syömättä.
Olen tiennyt, että näitä ns. kirjanoppineita lääkäreitä on suomi pullollaan, mutta käytännön järkeä tai potilaan kohtaamiseen tarvittavia kykyjä ei tällä henkilöllä ole olemassa. Edelleen ällöttää koko käynti, ja kauhulla odotan syksyä kun hänet taas kohtaan.
Joo, voin toimia kuten hän ehdottaa, mutta en kokonaisuuden nimissä näe sitä ollenkaan turvallisena.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rasvamaksa, laihduttaminen ja ruokavaliotuunaus todellakin keskeistä.

Vierailija
42/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä jokin munuaissairaus, kun protskusta pitää luopua? T. Jopa Valelääkäriksi Epäpätevä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa joltain maksasairaudelta.

Vierailija
44/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko TAAS valelääkäri asialla?   Esa "Luigi" Laiho ainakin on jo kärsinyt tuomionsa, mutta onhan noita muitakin veivaajia.  

**  Tiedoksi, että Valviraan voi tehdä valituksen lääkärin epäasiallisesta käytöksestä, ja luvat voi tarkistaa

Julkiterhikistä:    https://julkiterhikki.valvira.fi/

Vierailija
45/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile toista erikoislääkäriä ja eri paikkaa, jos mahdollista, jos ei mahdollista niin etsi muualta tietoa. Mieti itse maalaisjärjellä mikä on hyväksi ja mikä ei, joku toinenkin lääkäri osaa sanoa jotain. Miksi ei saa muka syödä vitamiineja.

Yllättävän monet vitamiinit ja varsinkin kaikennäköiset lisäravinteet, lisähivenaineet, luontaistuotteet jne... on jo kielletty pelkästään tiettyjen lääkepakkauksien "käyttöohjeissa". Näitähän eivät monet ihmiset edes lue mutta minä luen. Tämän vuoksi myös lääkärille pitää kertoa kaikki mitä suuhunsa pistää. Vaikka se Prisman luontaistuote hyllyssä oleva pullo näyttää viattomalta, niin jonkin lääkkeen kanssa siitä voi tulla tappava yhdistelmä. Tässä on ainakin yksi syy miksi ei omin luvin mennä ottamaan mitään mistä lääkäri ei ole tietoinen. Jotain D-vitamiinia ilmeisesti lääkefirmojen mukaan kannattaa talvisin aina ottaa, mutta sekin voi joillekin olla myrkyllistä ja sitäkin voi ottaa yliannostuksen.

Vierailija
46/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae yksityiseltä puolelta toinen ja vaikka kolmaskin mielipide. Ei vauvafoorumin maallikot osaa arvioida saamiasi lääketieteellisiä ohjeita.

Kyseessä on vakava sairaus, jota hoidetaan poliklinikoilla ja sairaaloissa. Yksityisellä ei hoideta näitä. 

Ja hoitoja ei saa kuin erikoissairaanhoidon määrääminä ja diagnoosiin saaneena.

ap

Yksityisellä on erikoislääkäreitä ,jotka voi antaaa lähetteen

Yksityisellä tämä alustava dg tehtiin, ja sieltä lähetettiin erikoissairaanhoitoon. 

Siis oliko tämä vastaaja ap? Olet saanut alustavan diagnoosin yksityisellä, mutta erikoissairaanhoidossa oli lääkäri toista mieltä? Olisiko kyse jonkinlaisesta väärinkäsityksestä. Joskus lääkärit ilmaisevat itseään uskomattoman epäselvästi. Ilmeisesti uusi aika on muutaman kuukauden kuluttua?

Onko sairaus sellainen, joka saattaa vakavoitua jo muutamassa kuukaudessa? Onko mahdollista, että lääkäri seuraa mitä muutoksia sairaudessa tapahtuu muutamassa kuukaudessa? Itselläni on joskus vain tarkkailtu jotain kasvainta, kasvaako se vaiko ei. Sikäli se voi olla ihan normaali toimintamalli.

Vierailija
47/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien sairauksien hoitoon liittyy tietynlainen ruokavalio ja todella moniin liittyy painonpudotus.

Miksi ap et kerro mikä sairaus kyseessä?

Vierailija
48/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro sairautta, koska todella harvinainen. Ja se joko on tai ei, eli kyseessä perinnöllinen sairaus, lääkäri ei voi ns. arpoa onko se vai ei. Kun kokeet osoittavat että se on, niin se on. 

Ja en minä mitenkään loukkaantunut ole, vaan eri mieltä lääkärin kanssa. Aloituksen pointti oli se, että lääkäri on mielestäni hakoteillä, eikä tuolla ohjeella saada kuin potilas ennenaikaiseen hautaan. Yhtäkkinen muutos, pelkkää kasvista ruokavalioon ilman rasvoja, niin johan siinä sydän kohta pysähtyy. ap

Vierailija
49/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rasvamaksa, laihduttaminen ja ruokavaliotuunaus todellakin keskeistä.

Ei rasvamaksan diagnosointiin tarvita sairaalan erikoislääkäriä.

Vierailija
50/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sairaus liittyy maksaan, niin maksa oikeasti uusiutuu uskomatonta vauhtia. Jopa muutamassa kuukaudessa voi tulla muutoksia, jos vaihtaa ruokavaliota vähentämällä rasvojen ja sokerin käyttöä ja pitää taukoa alkoholista. Maksan solut uusiutuvat jopa kolmessa kuukaudessa, joten maksa toipuu nopeasti sairauksista ja vaivoista.

Vierailija
51/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan asiantuntija Ap on?

Lääkäri itsekin?

Vierailija
52/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro sairautta, koska todella harvinainen. Ja se joko on tai ei, eli kyseessä perinnöllinen sairaus, lääkäri ei voi ns. arpoa onko se vai ei. Kun kokeet osoittavat että se on, niin se on. 

Ja en minä mitenkään loukkaantunut ole, vaan eri mieltä lääkärin kanssa. Aloituksen pointti oli se, että lääkäri on mielestäni hakoteillä, eikä tuolla ohjeella saada kuin potilas ennenaikaiseen hautaan. Yhtäkkinen muutos, pelkkää kasvista ruokavalioon ilman rasvoja, niin johan siinä sydän kohta pysähtyy. ap

Varsin huonossa kunnossa vaikutat olevan jos yhtäkkinen muutos elämäntavoissa johtaa sydänpysähdykseen. Kyllä ylipaino rasittaa sydäntäkin.

Vierailija
53/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otä känni ja tilaa pitsat. Kylä lähtee!

Vierailija
54/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtosi:

1) teet kuten lääkäri sanoo

2) päätät tietäväsi paremmin kuin 12 vuotta koulutettu lääkäri ja teet kuten itse parhaaksi näet

3) haet toisen lääkärin mielipiteen asiaan

Mitä sinä teet?

Tulet 1n1semään mammikselle.

Vierailija
55/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehlers-Danlos?

Vierailija
56/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi perinnöllinen niin ei tarkoita että elintavat ei voisi olla hoitomuoto.

Mitä hoitoa sinun mielestäsi pitäisi käyttää ap?

Vierailija
57/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Kukaan lääkäri ei painosta lopettamaan lihansyöntiä, heillä ei ole edes koulutusta ravitsemuksesta.

Vierailija
58/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se arvata, että täällä on nämä pösilöt, jotka kuvittelevat, että lääkäri kuin lääkäri on taivaan lahja maailmalle. Lääkäriksi pääsee ulkoa lukemalla, ei älyllä. Ja nyt sanon että tuo lääkäri on näitä ulkoalukeneita. 

Kiitos näistä "älykkäistä" kommenteista. Valitettavasti en saanut näistä nyt mitään irti, enkä myöskään pysty tuota ulkolukulääkäriä vaihtamaan. Tein toki nämä elämäntapamuutokset, mitä hän käski, mutta eivät ne nyt auta minun varsinaiseen sairauteeni. Voin kuihduttaa itseni luurangoksi, no problem, mutta kun tuo sairaus ei poistu näillä kikkakolmosilla. 

ap

Vierailija
59/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä se sairaus poistuu? Jos siihen on parantava hoito niin miksi sitä ei aloitettu?

Vierailija
60/85 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitihän se arvata, että täällä on nämä pösilöt, jotka kuvittelevat, että lääkäri kuin lääkäri on taivaan lahja maailmalle. Lääkäriksi pääsee ulkoa lukemalla, ei älyllä. Ja nyt sanon että tuo lääkäri on näitä ulkoalukeneita. 

Kiitos näistä "älykkäistä" kommenteista. Valitettavasti en saanut näistä nyt mitään irti, enkä myöskään pysty tuota ulkolukulääkäriä vaihtamaan. Tein toki nämä elämäntapamuutokset, mitä hän käski, mutta eivät ne nyt auta minun varsinaiseen sairauteeni. Voin kuihduttaa itseni luurangoksi, no problem, mutta kun tuo sairaus ei poistu näillä kikkakolmosilla. 

ap

Hoito oikeastaan hyvin harvoin etenkään perinnöllisten sairauksien kohdalla tarkoittaa sitä että se saataisiin katoamaan. Hoito useinkin tähtää siihen että sairaudesta huolimatta potilas selvitys elämästään mahdollisimman hyvin.