Mistä tietää onko parisuhde oikea/menossa mihinkään?
Sillä riskillä että kuulostan teiniltä kysyn mikä tekee parisuhteesta parisuhteen?
Ollaan nyt oltu ns.yhdessä puolitoista vuotta miehen kanssa, mutta en tiedä onko tässä nyt mitään oikeastaan.
Vietetään vain aikaa yhdessä, kokataan, mies haluaa seksiä, olemme tavanneet toistemme lähipiiriä, puhuttu tulevasta (yhteenmuutto, kumpikaan ei halua lapsia), käydään tapahtumissa jne.
Mutta tämä tuntuu jotenkin ontolta.
En nuorempana seurustellut ollenkaan, joten tämä on ensimmäinen parisuhteeni.
Tätäkö se nyt vain sitten on?
Ehkä ikisinkku aivoni rakensivat suhteet vähän mielekkäämmiksi, mutta olen oikeasti vähän pettynyt.
Kommentit (119)
Tunnepuolessa ei mitään vikaa.
Nämä kommentit on kyllä oikeasti todella outoja minusta täytyy sanoa.
Syyttelyä huonosta itsetunnosta ja masennuksesta ja nyt tunteissakin muka vikaa.
Vastaako nämä ihmiset tosissaan, vai kiusaavat pilkkua viilaamalla?
En ymmärrä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Etkö sitten rakasta sitä miestä, vai mitä suhteesta puuttuu?
No sitä kysyin.
Mistä tietää?
Tuntuu, kuten jossain vaiheessa kirjoitin, että koska meni niin myöhään ikään että olen prisuhteessa, niin en ymmärrä mikä juju tässä nyt on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syyttelyä huonosta itsetunnosta ja masennuksesta ja nyt tunteissakin muka vikaa.
En ymmärrä.
Ap
No jostain ongelmistahan se kielii, jos tavallinen arki ei sinulle riitä. Ei siitä pidä nokkiinsa ottaa, jos saa kysymykseensä rehellisiä mielipiteitä.
Auttaisi paljon, jos ap osaisi vasta yksinkertaisesti kysymykseen: Minne sen parisuhteen pitäisi mennä? Kysytty useampaan kertaa, mutta vastausta ei ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisi paljon, jos ap osaisi vasta yksinkertaisesti kysymykseen: Minne sen parisuhteen pitäisi mennä? Kysytty useampaan kertaa, mutta vastausta ei ole tullut.
Että olisi enemmän kuin tätä samaa mitä oli kun olin yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mitä? Tarvitaan konkretiaa. Oikeastihan homma on niin, että parisuhteessa ainut, mitä on enemmän yksinasumiseen verrattuna on läheisyys. Muuten se arki on ihan samaa oli sitä pyörittämässä yksi, kaksi tai vaikka viisi ihmistä. Tiskit on tiskattava, ruokaa on laitettava, vessa on pestävä ja töissäkin on käytävä.
Vierailija kirjoitti:
Henkinen yhteys, toisen arvostaminen ja tukeminen, toisen vikojen hyväksyminen,
Ne ovat minulle parisuhdetta
Eikä "sähkö ja kemia"
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhde olekaan mitään elokuvien ilotulituksia ja vaalenpunaista hattaraa. Se on tavallista arkea, kotitöitä, mahdollisten lasten hoitamista jne. jne. Ihan sitä tavallista elämää.
Juuri tuon takia en ole hakeutunut parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhde olekaan mitään elokuvien ilotulituksia ja vaalenpunaista hattaraa. Se on tavallista arkea, kotitöitä, mahdollisten lasten hoitamista jne. jne. Ihan sitä tavallista elämää.
Juuri tuon takia en ole hakeutunut parisuhteeseen.
Onko elämäsi sinkkuna sitten jatkuvaa ilotulitusta ja hattaraa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ap
No ehkä ihmiset eivät ymmärrä mitä tarkoitat. Ilmaiset asian kovin epämääräisesti ja epäselvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mitä? Tarvitaan konkretiaa. Oikeastihan homma on niin, että parisuhteessa ainut, mitä on enemmän yksinasumiseen verrattuna on läheisyys. Muuten se arki on ihan samaa oli sitä pyörittämässä yksi, kaksi tai vaikka viisi ihmistä. Tiskit on tiskattava, ruokaa on laitettava, vessa on pestävä ja töissäkin on käytävä.
Kirjoitin jo aiemmin, romanssia, kohteliaita tekoja.
Siis myös mieheltä. Itse teen jo.
Jos läheisyydellä tarkoitat fyysistä, se ei ole minulle niin tärkeää, mutta miehen mieliksi olen/teen.
Tuntuu ettei tästä suhteesta ehkä oikein saa mitään.
Viimeaikoina tuntunut wttä ottaa enemmän kuin antaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E tiedä onko vika laimeassa suhteessa vai sinussa, eli olisiko sinulle toista sopivampaa? Parisuhteen ei kuitenkaan kuulu tuntua noin alussa jo laimealta ja siltä että yhteenmuutto ahdistaa. Kerroit olevasi arka ja ujo? Myönteletkö miestä liikaa? Tämä selittäisi yhteenmuutto-ahdistuksen, koska jos nyt joustat rajoistasi, pääset kuitenkin omaan kotiin lepämään.
Jos vika on sinussa, tai vika on väärä sana, mutta toisena vaihtoehtona mietin että Ootko ehkä hieman masentunut tms? Elämä ei tunnu miltään jne. Parisuhde ei ole se joka saa tuntumaan elämän onnelliselta, vaan onnea pitää tuntea yksinkin/ilman muita. Mutta silti sanon että oikeanlainen parisuhde ei tunnu noin laimealla vaan siitä on kyllä varma. Klisee tai ei, mutta kyllä sen tietää kun oikea tulee vastaan.
Saatan ehkä vähän myötäillä (liikaa) miestä, mutta sen tiedän johtuvan siitä että tämä tosiaan on eka suhteeni, niin en ihan tiedä miten tässä pitäisi olla niin sanotusti.
En koe olevani masentunut, olen aina ollut vain aika tasapaksu henkisesti.
En myöskään käyttäisi sanaa laimea.
Enemmän olin kysymässä mitä parisuhteessa oikein tehdään.
Odotin sen olevan enemmän kuin arkista kokkaamista ja sohvalla kyhjöttämistä ja välillä jossain käymistä.
Eli kysyn enemmän että tälläistäkö se nyt sitten oikeasti on?
Mitä haluaisit tehdä? Arki on arkea yhdessäkin. Itse meistä jokainen sen arkensa rakentaa. Jos haluat teatteriin, galleriaan, pubiin, patikoimaan tai Pariisiin, niin sä voit itse niitä ehdottaa ja alka järjestämään. Ei parisuhteessa mies ole mikään huvivastaava.
Tai jos suhde tuntuu ontolta, niin olisko niin että mies ei ole sulle oikea? Tai olet ihminen joka tarvii tilaa ja haluat asua yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos läheisyydellä tarkoitat fyysistä, se ei ole minulle niin tärkeää, mutta miehen mieliksi olen/teen.Tuntuu ettei tästä suhteesta ehkä oikein saa mitään.
Viimeaikoina tuntunut wttä ottaa enemmän kuin antaa.Ap
Ja montako kertaa olet kertonut miehellesi konkreettisin esimerkein, mitä toivoisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos läheisyydellä tarkoitat fyysistä, se ei ole minulle niin tärkeää, mutta miehen mieliksi olen/teen.Tuntuu ettei tästä suhteesta ehkä oikein saa mitään.
Mitä tarkoittaa romanssi tekoina? Määritelmällisestihän romanssi on
lyhyehkö romanttissävyinen lyyris-eeppinen runo
musiikki pienimuotoinen tunteikas sävellys.
romanttinen rakkaustarina
ihastuminen, lemmentarina, -seikkailu.
Kuulostaa aika ristiriitaiselta, jos "tunnepuolessa ei vikaa" mutta kuitenkaan et "saa suhteesta mitään". Jos kerran rakastat kumppaniasi, voisi luulla että olisit onnellinen hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi tunnepuolessa ei ole vikaa, mutta haluat kuitenkin romanssia. Alkaa kuulostaa siltä, että et itsekään tiedä mitä haluat. Tai sitten olet lukenut liikaa romanttista kirjallisuutta ja sinulla on epärealistiset odotukset parisuhteelle. Parisuhteessa tarvitaan myös työtä sen eteen, että homma toimii. Ei voi koko aikaa olla se saava osapuoli.
Henkilö ei ole oikea sinulle. Ensiksi suhteen pitää tuoda elämääsi paljon plussaa, kyseisen henkilön kanssa pitää olla hauskaa/ helppoa vaikka kokoajan ei olisi mitään menoa ja meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ap
Tervetuloa palstan miesten maailmaan. Tällaista se on täällä ollut aina kun olen tänne erehtynyt.
Ongelmasi on se, ettet tiedä mitä haluat etkä taida oikein edes tuntea itseäsi. Ennen kuin nuo ovat kunnossa et voi olla onnellinen kenenkään toisen kanssa.
Etkö sitten rakasta sitä miestä, vai mitä suhteesta puuttuu?