Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon
Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä
Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.
Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.
No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.
Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.
Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.
Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.
Kommentit (868)
Mulla tuli paha mieli tota avausviestiä lukiessa. Aika vastenmielistä käytöstä.
Luin aloituksen nopeasti ja meni miehen ikä ohi. Oletin, että kyseessä on teinipoika, kun kerran muiden ostamista juomistakin jaksaa innostua. Ei kyllä millään tavalla kuulosta kypsän ihmisen käytökseltä.
Ap: Lähde suhteesta ja etsi itsellesi kypsä kumppani. Jos mies ei ole tuohon ikään mennessä lakannut käyttäytymästä kuin teinipoika, tuskin niin tulee tulevaisuudessakaan käymään. Kuvittele, että olette vielä yhdessä ja saatte vaikka lapsia. Onko mies tosiaan sellainen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi ylä- ja alamäet?
Olette seurustelleet vuosikausia ja asuneet yhdessä pari vuotta, mutta se vietättekö vuoden suurimmat juhlapyhät yhdessä, riippuu siitä, kutsuuko mies avovaimonsa yhteiseen juhlanviettoon?
Nyt valoja päälle! Ette te ole pariskunta, enemmän kämppikset ja toinen päättää kaikesta ja toinen tyytyy olemaan kynnysmatto! Vähän itsekunnioitusta ap! Muuta pois ja ja etsi itsellesi aikuinen mies.
Ap, onko kiva siellä taustalla lukea ja hihitellä, kun porukka vääntää monta sataa viestiä provoosi ja vielä alkavat keskenäänkin tappelemaan? 😂 En mä vaan jaksaisi...
Vierailija kirjoitti:
Luin aloituksen nopeasti ja meni miehen ikä ohi. Oletin, että kyseessä on teinipoika, kun kerran muiden ostamista juomistakin jaksaa innostua. Ei kyllä millään tavalla kuulosta kypsän ihmisen käytökseltä.
Ap: Lähde suhteesta ja etsi itsellesi kypsä kumppani. Jos mies ei ole tuohon ikään mennessä lakannut käyttäytymästä kuin teinipoika, tuskin niin tulee tulevaisuudessakaan käymään. Kuvittele, että olette vielä yhdessä ja saatte vaikka lapsia. Onko mies tosiaan sellainen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi ylä- ja alamäet?
Viestin ensimmäiset sanat: "Kolmikymppinen pariskunta" ja miehen ikä menee ohi... Okei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: Lähde suhteesta ja etsi itsellesi kypsä kumppani. Jos mies ei ole tuohon ikään mennessä lakannut käyttäytymästä kuin teinipoika, tuskin niin tulee tulevaisuudessakaan käymään. Kuvittele, että olette vielä yhdessä ja saatte vaikka lapsia. Onko mies tosiaan sellainen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi ylä- ja alamäet?Viestin ensimmäiset sanat: "Kolmikymppinen pariskunta" ja miehen ikä menee ohi... Okei...
Ovat olleet siis 30 vuotta yhdessä. Mies voi kuitenkin olla vaikka 20 vuotta puolisoaan vanhempi ja muutenkin perheen pää, joka asioista määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: Lähde suhteesta ja etsi itsellesi kypsä kumppani. Jos mies ei ole tuohon ikään mennessä lakannut käyttäytymästä kuin teinipoika, tuskin niin tulee tulevaisuudessakaan käymään. Kuvittele, että olette vielä yhdessä ja saatte vaikka lapsia. Onko mies tosiaan sellainen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi ylä- ja alamäet?Viestin ensimmäiset sanat: "Kolmikymppinen pariskunta" ja miehen ikä menee ohi... Okei...
Ovat olleet siis 30 vuotta yhdessä. Mies voi kuitenkin olla vaikka 20 vuotta puolisoaan vanhempi ja muutenkin perheen pää, joka asioista määrää.
Kolmikymppinen pariskunta = molemmat osapuolet noin 30-vuotiaita. Itse arvelisin että ovat 29-36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.
En tiedä olisiko ero, mutta ainakin vakavan keskustelun paikka.Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa. Nyt omat vanhempani ovat molemmat kuolleet, mutta jos puolisoni haluaisi viettää juhannuksen omien ikääntyneiden perheenjäsentensä kanssa, niin toivottaisin heille mukavaa juhannusta enkä todellakaan loukkaantuisi.
Jos olisin ap, niin lähtisin juhannukseksi Tallinnaan, jos vielä saa kivoja hotelliviikonloppuja. Ilmaisisin asian vain sivulauseessa vasta sitten, kun tulisi sellainen tilanne, että miestä kiinnostaa kuulla, mitä ap aikoo tehdä.
Mulle on itselleni käynyt näin, eli mies teki täysin omat suunnitelmans joihin en mahtunut mukaan. Mitään sanomatta lähdin ystävien kanssa omille menoilleni, joten mies suuttui ihan hirveästi kun en ollut anonut lupaa häneltä.
Meille on käynyt vähän vastaavaa. Keskustelimme asiasta kuin aikuiset ja siinä sitten selvisikin väärinkäsityksiä puolin ja toisin. Mies oli halunnut minut mukaansa vappubileisiin, mutta ei tajunnut että hänen olisi pitänyt kertoa että olen tervetullut. Olin siis silloin todella tuore tyttöystävä, mutta hän odotti että tietenkin tulen. Minä taas odotin että tietenkin tulen, mutta vasta kun kutsutaan. Ja sitten mies olikin jo loukkaantunut siitä kun en ollut tohkeissani bileistä (joihin en tiennyt että olenko tervetullut). Lopulta menin.
Tule ap kertomaan menikö lusikat jakoon
haluan tietää kuinka tässä kävi
Kylläpä on aaveellä liikkeellä monta juhannuksen pilaavaa miestä!
Jätä se sika ja levitä kaupungilla huhuja, että on homo.
Miten tämä on vieläkin etusivulla? Eikö tämä todettu trolliksi jo ensimmäisellä sivulla?
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksen jälkeen vasta tiedetään, miten juhannuksen kävi. Ap jo kertoikin ettei lusikat tämän takia mene jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei Ap ole tilivelvollinen ratkaisuistaan. Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen.
Itse en kyllä katsoisi miestä tuollaisen tempun jälkeen.
Olisi kyllä ero.
Anna mennä juhannuksena menojaan, siinä on sinulla pari päivää aikaa järjestellä muuttoa.
Miten se mies perui kutsun, jota ei ollut koskaan edes annettu AP:lle?