Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon

Vierailija
13.06.2022 |

Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä

Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.

Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.

No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.

Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.

Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.

Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.

Kommentit (868)

Vierailija
821/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu alkoi ensimmäisen viestin tiedoilla. Niinhän se yleensä tapahtuu. Niin, mitä sitten?

Sitten keskustelu jatkuu ja rönsyilee, aloittaja antaa lisätietioja, jos antaa. Jne.

Elämänkokemusta tosiaan on kertynyt.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että ainoa keino on välttyä, edes hiukan, epäselvyyksistä ja väärinymmärryksiltä on kommunikointi. Niin parisuhteessa kuin muussakin elämässä.

Meillä on tässä kuvaus siitä, miten mies aivan härskisti kaasuvalottaa ap:ta ja puhuu mustaa valkoiseksi väittäessään yhtäkkiä ja kaikki aikaisemmat keskustelut huomiotta jättäen ja "unohtaen" ettei oikeasti ole koskaan ap:ta kutsunutkaan, ja sinun mielestäsi ap:n pitäisi myöntää että kyllä hänessä on tässä vika ja hän on väärinymmärtänyt. Mitenköhän kuvittelet että ap:n kommunikointi auttaisi tilanteessa, missä mies ihan suoraan puhuu p*skaa? Ehkä ap:n olisi pitänyt videoida kaikki miehen kanssa käydyt keskustelut, että olisi todistusaineistoa kun yksi silmät ymmyrkäisinä selittää ettei hän vaan ikinä ole noin sanonut?

Ainakin minulle tuli sellainen tunne, voin olla sitten väärässä, että aloittaja ei ole pahemmin suutaan aukaissut vaan tyytynyt kuuntelemaan mitä mies kertoo. Samoin tuo pariskunnan luona käyty keskustelu, aloittaja ei siihenkään ottanut osaa vaan kuunteli sivusta.

Ei aloittaja nyt mikään lapsi kai ole? Mies suunnittelee ja touhuaa yksin yhteistä juhannuksen viettoa aloittajan kanssa ja aloittaja ei sano siihen juuta eikä jaata, pikemminkin tuntuu, että ei ole yhtään kiinnostunut tai jopa arkailee miestään. Joillain täällä on ajatus, että aloittajalle ei kuuluisi minkäänlaista osuutta parisuhteen kommunikaatioon. Jos mies kertoo jotain niin se sitten riitää, aloittaja saa olla passiivinen asioiden suhteen.

Ainakaan minä en ole tottunut parisuhteessa tuonkaltaiseen mykkä p....kalla-tyyliin.

Jos joillekin se on tavanomaista niin en ihmettele näitä monia ketjuja joissa valitetaan milloin sitä, milloin tätä kun parisuhde nyt ei millään toimi. Ja suutaan ei vaan saada millään auki siihen kumppanin suuntaan.

Ei nyt aloittajalla ole kyseessä sentään isä/lapsi suhde vaan parisuhde.

Olen samaa mieltä kuin jotkut muutkin. Tässä parisuhteessa on jo ollut muutakin tiedonkulku- ja yhteistyövaikeutta. Juhannus nyt vaan on nyt tapeetilla ja nosti vaikeudet paremmin esiin.

Aloittaja voisi hieman kertoa miten muissa asioissa heillä toimitaan ja onko vastaavia ongelmia.

Olet väärässä. Ap on itse maininnut esittäneensä puolisolle kysymyksiä ja kertonut minkälaisia vastauksia on saanut.  Aloittajahan kertoi lähinnä, mitä puoliso on tehnyt. Ehkä se omien sanomisten osuus jäi vähäiseksi tai kertomatta, mutta se ei kuitenkaan muuta tilannetta tai tee ap syylliseksi puolison valintoihin. Ap kertoi ainoastaan seuranneensa sivusta, kun puoliso keskusteli toisen mökillä juhannuksiaan viettäneen pariskunnan kanssa, joka oli ihan hänen tilanteessaan ihan järkevää.

Ainoat neuvot on ollut JSS tai syyttelyt ettei ap ole ollut riittävän aktiivinen. Yksi tämän jälkimmäisen vaihtoehdon kannattaja letkauttelee sielujen sympatiasta, kun JSS kannalla oleva ei ymmärrä lainkaan aloittajan "olenko minä liian herkkä" ja "muuta itsensä syyttelyä".  JSS= jätä se sika.

Niin, vastaavissa tilanteissa tuollaisiin kysymyksiin ei kannata vastata ---> "Aloittaja voisi hieman kertoa miten muissa asioissa heillä toimitaan ja onko vastaavia ongelmia." Ap toki ehti jo kertoa vastauksen tähän kysymykseen. Ap myös paljasti, että hän suhtautuu tähän yhtenä ainutlaatuisena tapauksena. JSS kannattajat tietävät, miten parisuhde tulee jatkossa etenemään.

Vierailija
822/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän pitäisi olla itsestäänselvyys että jos asuu yhdessä sit isot juhlat juhlitaan yhdessä aina ellei erikseen sovita että menee yksin.

Eroa tästä teinin kuuloisesta miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin miehen mennä juhannuksenSA viettoon. Itse sitten varaisin kaikessa hiljaisuudessa reissun johonkin, jossa pitäisin kivaa. Mitottaisin reissun jopa niin, että palaisin takaisin 2-3pv miehen kotiutumisen jälkeen kotiin. Sielläpä saisi istua ihan keskenänsä hiljaisuudessa, tyhjässä kodissa.

En laittaisi viestiä, enkä mitään. Tokihan whatsapissa mies saisi katsella, että olen joskus online ja välillä en. Facebookissa rajaisin päivitysnäkymät niin, että mies ei näe, mutta kaverit kyllä. Siitäpä sitten jostain muualta saa kuulla reissusta, jos kuulee. Nimenomaisesti JOS kuulee. 

Ja jos pätäkkää riittäisi, laittaisin kyllä haisemaan. Tekisin kaikkea kivaa, mitä ilman moista juoppoa riippakiveä voisi tehdäkin. 

Kotiin paluun jälkeen kysyisin, että oliko kiva juhannus. Omasta reissusta en puhuisi mitään, missään vaiheessa. Kuulkoot tosiaan muualta mitä tarvitsee kuulla, jos tosiaan kuulee. 

Vierailija
824/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää kun joku täällä voi noin suoraan ja varmalla tiedolla sanoa, että kyllä, olet olet väärässä.

Kaikki tieto perustuu aloittaja omaan kertomaan. Mitä mies 8n sanonut, mitä hän on sanonut tai jättänyt sanomatta. Se voi olla totta tai hänen oma näkemyksensä asiasta. Tai kaunisteltua totuutta omaksi hyväksi.

Me emme täällä voi tietää onko joku kommentoija oikeassa tai väärässä. Miksi edes jollain on noi kova halu teilata ja julistaa ihan tummennettuna vääräksi tuntemattoman ihmisen mielipide? Kolahtaako joku omaan itseen.

Täällä esitämme omia näkemyksiämme esimerkiksi tästä juhannuksen vieton kommunikoinnin hoitamisesta.

Usein juuri perustuen omaan elämäämme ja omiin kokemuksiimme. Tai oikeastaan vain juuri niihin.

Eivät ne voi millään perustua oikeaan tietoon. Kenenkään kirjoitusta ei voi julistaa oikeaksi tai vääräksi.

Nämä ovat vain spekulointeja.

Vierailija
825/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää kun joku täällä voi noin suoraan ja varmalla tiedolla sanoa, että kyllä, olet olet väärässä.

Kaikki tieto perustuu aloittaja omaan kertomaan. Mitä mies 8n sanonut, mitä hän on sanonut tai jättänyt sanomatta. Se voi olla totta tai hänen oma näkemyksensä asiasta. Tai kaunisteltua totuutta omaksi hyväksi.

Me emme täällä voi tietää onko joku kommentoija oikeassa tai väärässä. Miksi edes jollain on noi kova halu teilata ja julistaa ihan tummennettuna vääräksi tuntemattoman ihmisen mielipide? Kolahtaako joku omaan itseen.

Täällä esitämme omia näkemyksiämme esimerkiksi tästä juhannuksen vieton kommunikoinnin hoitamisesta.

Usein juuri perustuen omaan elämäämme ja omiin kokemuksiimme. Tai oikeastaan vain juuri niihin.

Eivät ne voi millään perustua oikeaan tietoon. Kenenkään kirjoitusta ei voi julistaa oikeaksi tai vääräksi.

Nämä ovat vain spekulointeja.

Kukaan ei ota kantaa siihen, mitä todella on tapahtunut. Kenenkään ei pitäisi edes yrittää esittää arvailuja, mitä todella on tapahtunut. Kaikki järkevät ottavat kantaa asiaan, joka on kerrottu.

Tokia omia arvailuja tapahtuneesta voi esittää. Eri asia on, kun lähdetään solvaamaan niitä keskustelijoita, jotka eivät hyväksi annettujen tietojen kanssa ristiriitaista näkemystä. Eikö ole ihan asiallista sanoa sinun olevan "väärässä" - verrattuna siihen, mitä sinä kirjoitat (luehan oma viestisi ihan ajatuksen kanssa ja ajattele se jonkun toisen kirjoittamaksi - huomaatko?).

Vierailija
826/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan koskaan kutsuttu juhliin, kun olimme avopari.

En tiedä oletko avioliitossa.

- että näin-

25 v. avioliitossa ja avoliitossa 32 v.

Vierailija
827/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies voi perua kutsua, jota ei ole koskaan edes tullut?

Vierailija
828/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kantapäät vastakkain niin kumpikin voi tehdä mitä haluaa, onneksi ei ole lapsia siunaantunut helpottaa vielä sitäkin puolta. He olisivat se kärsivin osapuoli.

Vierailija
829/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin miehen mennä juhannuksenSA viettoon. Itse sitten varaisin kaikessa hiljaisuudessa reissun johonkin, jossa pitäisin kivaa. Mitottaisin reissun jopa niin, että palaisin takaisin 2-3pv miehen kotiutumisen jälkeen kotiin. Sielläpä saisi istua ihan keskenänsä hiljaisuudessa, tyhjässä kodissa.

En laittaisi viestiä, enkä mitään. Tokihan whatsapissa mies saisi katsella, että olen joskus online ja välillä en. Facebookissa rajaisin päivitysnäkymät niin, että mies ei näe, mutta kaverit kyllä. Siitäpä sitten jostain muualta saa kuulla reissusta, jos kuulee. Nimenomaisesti JOS kuulee. 

Ja jos pätäkkää riittäisi, laittaisin kyllä haisemaan. Tekisin kaikkea kivaa, mitä ilman moista juoppoa riippakiveä voisi tehdäkin. 

Kotiin paluun jälkeen kysyisin, että oliko kiva juhannus. Omasta reissusta en puhuisi mitään, missään vaiheessa. Kuulkoot tosiaan muualta mitä tarvitsee kuulla, jos tosiaan kuulee. 

Ilmiselvä kostoseksin paikka. Sitä se mieskin siellä harrastaa, mikäli humalaltaan kykenee.

Vierailija
830/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jäädä tuollaisen epärehellisen venkoilijan pompoteltavaksi, eroa kun vielä voit. Kun annat nyt itseäsi kohdella noin ala-arvoisesti, se vaan pahenee vuosien myötä. Itsekään et varmasti kohtelisi toista nöin törkeästi? Ei kukaan normaali kohtelisi.

Vierailija
831/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä kannata mitään pelien pelaamista, mutta tässä on kyllä jotain nerokasta. 😀

Vierailija
832/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on Juhannus, toivottavasti kaikilla mukavaa, yhdessä tai erikseen ! :)

Vierailija
833/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuisin mieheni kanssa asiasta vastaavassa tilanteessa. Kertoisin, että minusta tuntuu keljulta ja ulkopuoliselta. Kertoisin, että olisin mielelläni viettänyt juhannuksen mieheni kanssa. Jne. Keskustelu toisi varmasti aplle arvokasta tietoa miehestä ja myös suhteen tilasta.

Vierailija
834/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

exäkään ei koskaan ottanut minua mukaan heidän pikkujouluihin tahi risteilyille van meni aina yksin ja kun bussi tuli oli mukana muiden puolisoita  ihme juttu

samoin kun piti työporukan kanssa meillä jotkut juhlat niin minun piti lasten kanssa poistua paikalta

Vierailija
835/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaan eroaisin ja lähtisin sinkkuna reissuun.

Vierailija
836/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

exäkään ei koskaan ottanut minua mukaan heidän pikkujouluihin tahi risteilyille van meni aina yksin ja kun bussi tuli oli mukana muiden puolisoita  ihme juttu

samoin kun piti työporukan kanssa meillä jotkut juhlat niin minun piti lasten kanssa poistua paikalta

Yllättikö, jos exäsi petti sinua?

Vierailija
837/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan koskaan kutsuttu juhliin, kun olimme avopari.

En tiedä oletko avioliitossa.

- että näin-

25 v. avioliitossa ja avoliitossa 32 v.

Kyllä minut on kutsuttu ihan siitä lähtien, kun ihmiset saivat kuulla, että seurustelemme. Että näin. 6v. avoliitossa ja 3v. avioliitossa.

Vierailija
838/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät onko tullut?

Vierailija
839/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti teit vielä lapsia tuollaisen ääliön kanssa!

Vierailija
840/868 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät onko tullut?

Ainakaan ap ei tiennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan