Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon

Vierailija
13.06.2022 |

Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä

Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.

Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.

No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.

Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.

Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.

Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.

Kommentit (868)

Vierailija
361/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei olisi ongelma olla erossa juhannuksena. Mutta tapa jolla apn mies asian hoitaa olisi.

Tuo hehkutus miten joku ostanut hänelle jo viinaksia juhannukseksi. Kuulostaa nuoren teinin jutuilta eikä aikuisen miehen puheelta.

Onko mies edes kysynyt mitä sinä mietit juhannuksesta tai joudutko nyt olemaan yksin juhannuksen jne?

Onko mies arjessakin yhtä itsekäs ? Jos on niin kannattaa harkita jatkaako suhdetta tuollaisen kanssa. Arvaappa kuka hoitaa jatkossa mahdolliset lapset niin juhannuksena kuin arkenakin

Mitä outoa on että noin nuori poika hehkuttaa ryyppäämistä? Ei se mikään alle parikymppisten pikkulasten juttu ole.

Vierailija
362/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia mä en vietä juhannuksia, jouluja, pääsiäisiä, kissanristiäisiä. Mikä pakko edes on bilettää just juhannuksena, eikö voi viettää kivaa kesäviikonloppua vaikka seuraavana viikonloppuna tai keskiviikosta perjantaihin? Edellinen miesystävä oli perjantaijuoppo ja kauhistui, jos satuin juomaan keskiviikkona, kun vapaata oli seuraavana päivänä. Mä en ymmärrä, miksi pitää katsoa kalenterista, millon täytyy pitää hauskaa ja just tuolloin on pakko kokoontua tietyllä porukalla. Joku aina pahoittaa mielensä, kun kaikki pitää tehdä perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä. Puolison kanssa EI tarvitse vääntää juhlapyhistä, kun tämän ymmärtää.

Vastasit itse! "Perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä".

Toki tilannetaju jne. mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on saatu pallo jalkaan niin mihinkään ei saa mennä ilman sitä palloa

Ajattele millainen pallo tämä ryyppyporukka on? Määrittelevät miten parisuhteessa oleva viettää juhannuksen. Kuinkahan monta liittoa tuolta keskenkasvuiseksi jääneeltä rikotaan? Ja kuinka kauan häneltä kuluu aikaa huomata millaisia hänen kaverinsa oikeasti ovat.

Vierailija
364/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä korona-aikana löytyi parisuhde?

Luin, että he ovat asuneet yhdessä jo puolitoisa vuotta. Eli seurustelleet sitä ennen jo hyvän aikaa. Jos muuttivat ensitreffien jatkoilta yhteen, niin en ihmettele sitten miehen kaveriporukankaan toimintaa. Eikö kolmekymppisten kuuluisi jo miettiä tulevaisuutta vähän pidemmälle kuin kuinka monta kalajaa ostettiin pervo-penalle ja tuleeks raivo-rita kreisibailaa?

"Kuuluisi"? Et voi olla tosissasi?

Vierailija
365/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat hyvät ajat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia mä en vietä juhannuksia, jouluja, pääsiäisiä, kissanristiäisiä. Mikä pakko edes on bilettää just juhannuksena, eikö voi viettää kivaa kesäviikonloppua vaikka seuraavana viikonloppuna tai keskiviikosta perjantaihin? Edellinen miesystävä oli perjantaijuoppo ja kauhistui, jos satuin juomaan keskiviikkona, kun vapaata oli seuraavana päivänä. Mä en ymmärrä, miksi pitää katsoa kalenterista, millon täytyy pitää hauskaa ja just tuolloin on pakko kokoontua tietyllä porukalla. Joku aina pahoittaa mielensä, kun kaikki pitää tehdä perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä. Puolison kanssa EI tarvitse vääntää juhlapyhistä, kun tämän ymmärtää.

Vastasit itse! "Perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä".

Toki tilannetaju jne. mukaan.

Perinteisesti juhannuksena myös kuollaan hukkumalla, noudatatko orjallisesti sitäkin?

Vierailija
366/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Mistä korona-aikana on joku löytänyt parisuhteen?

Vierailija
367/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele millainen pallo tämä ryyppyporukka on? Määrittelevät miten parisuhteessa oleva viettää juhannuksen. Kuinkahan monta liittoa tuolta keskenkasvuiseksi jääneeltä rikotaan? Ja kuinka kauan häneltä kuluu aikaa huomata millaisia hänen kaverinsa oikeasti ovat.

En nyt kaveriporukkaa sanoisi palloksi jos siellä mies saa olla semmoinen kuin itse on ja koko muu aika pitää olla semmoinen kuin nainen haluaa

Vierailija
368/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Miksette voi nukkua teltassa siellä?

Vuokratkaa asuntoauto?

Vierailija
369/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, ymmärrän vielä alle parikymppisistä jos kuuluu tehdä jotain erityistä juhlapyhinä mutta outoa nähdä miten tärkeää se vaikuttaa olevan vanhemmillekin. Itse menen paljon mieluummin kavereitten kanssa baariin vaikka viikko vapun jälkeen kuin lähden sinne samaan ryysikseen kaikkien muiden kanssa eikä juhannuksenakaan ole ongelma lipitellä yksin kotona viiniä hyvän kirjan kanssa jos mies sattuisikin lähtemään enemmin poikaporukan kanssa johonkin.

Eipä vaikuta kovin rakkaudentäyteiseltä elo sun kanssa, kun ei ole ilmeisesti mitään traditioita ja sulle on näemmä yhdentekevää juhlitko äijäsi kanssa, yksin tai jonkun muun kanssa.

M36

Sitä rakkaudentäyteistä viikonloppua voi juhlia vielä 51 muuta viikonloppua vuodesta vaikka juhannuksena oltaisiinkin erillään. Miksi sinulla on siinä joku ongelma?

Ei siinä ole mulle mitään ongelmaa, koska en kanssasi seurustele, enkä koskaan voisi kuvitellakaan olevani yhdessä sinun tapaasi ajattelevan kanssa.

Minusta pitkän suhteen onnistumiseksi tarvitaan myös yhteisiä traditioita, ja seisauspäivät sopivat niihin mainiosti, toki muinakin aikoina on hyvä muodostaa perinteitä, vaikka yhteinen lomamatka aina tiettyyn vuodenaikaan yms.

M36

Olisiko mielestäsi sitten se hyväksyttävää jos tänä vuonna olisin mieheni kanssa mökillä Turun saaristossa, ensi vuonna Tallinnassa ja sitä seuraavana jossain Saimaalla? Ihan vaan jotta voimme sanoa tehneemme jotain juuri juhannuksen aikaan? Miten siinä muodostuisi yhtään sen enempää mitään traditiota?

Tottakai sekin olisi hyväksyttävää, että ei vietä juhannusta aina samassa paikassa samaan tapaan, olennaista on nimenomaan että ne mainitsemani kolme pyhää vietetään yhdessä, se olisi siis tuossa tilanteessa myös se traditio, yhdessäolo tiettyinä vuoden päivinä.

Miten suhtautuisit siihen, jos miehesi lähettäisi juhannuksena viestin että tapasin jonkun toisen naisen ja eroaa sinusta että voi ryhtyä tämän uuden naisen kanssa rakentamaan parisuhdetta?

Olisitko surullinen?

Vihainen?

Pöyristyisitkö?

Vai olisko sekin sulle yhdentekevää?

Se että saisin tuon tiedon juuri juhannuksena tuskin tekisi siitä yhtään sen enemmän kuin vähemmänkään kamalaa. Miksi sinulle on tärkeää viettää juuri ne kolme päivää yhdessä eikä esimerkiksi heinäkuun ensimmäistä viikonloppua? Jotta saat kivat somekuvat miten iiihanaa laatuaikaa täällä vietämme rakkaan kanssa? Koska kaikki muutkin tekevät samanlaisia postauksia etkä halua erota massasta?

Koska haluan jakaa nuo kolme juhlaa rakastamani henkilön kanssa, tietysti.

Musta on viimeksi otettu kuva joskus olisko kolmisen vuotta sitten, ehkä enempikin, en muista kun ei tuu kuvia juurikaan oteltua.

Mutta vaikka nyt sitten nainen haluaisikin semmosia ja niitä jonnekin postailla, niin siitä vaan, en näe siinä mitään pahaa vaan päinvastoin merkkinä siitä että rakastaa minua niin paljon, että haluaa koko maailmalle sen näyttää, samalla tietysti iloiten myös muiden onnen puolesta.

Vierailija
370/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt kaveriporukkaa sanoisi palloksi jos siellä mies saa olla semmoinen kuin itse on ja koko muu aika pitää olla semmoinen kuin nainen haluaa

Jestas mikä vässykkä.

Vierailija
371/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, ymmärrän vielä alle parikymppisistä jos kuuluu tehdä jotain erityistä juhlapyhinä mutta outoa nähdä miten tärkeää se vaikuttaa olevan vanhemmillekin. Itse menen paljon mieluummin kavereitten kanssa baariin vaikka viikko vapun jälkeen kuin lähden sinne samaan ryysikseen kaikkien muiden kanssa eikä juhannuksenakaan ole ongelma lipitellä yksin kotona viiniä hyvän kirjan kanssa jos mies sattuisikin lähtemään enemmin poikaporukan kanssa johonkin.

Eipä vaikuta kovin rakkaudentäyteiseltä elo sun kanssa, kun ei ole ilmeisesti mitään traditioita ja sulle on näemmä yhdentekevää juhlitko äijäsi kanssa, yksin tai jonkun muun kanssa.

M36

Sitä rakkaudentäyteistä viikonloppua voi juhlia vielä 51 muuta viikonloppua vuodesta vaikka juhannuksena oltaisiinkin erillään. Miksi sinulla on siinä joku ongelma?

Ei siinä ole mulle mitään ongelmaa, koska en kanssasi seurustele, enkä koskaan voisi kuvitellakaan olevani yhdessä sinun tapaasi ajattelevan kanssa.

Minusta pitkän suhteen onnistumiseksi tarvitaan myös yhteisiä traditioita, ja seisauspäivät sopivat niihin mainiosti, toki muinakin aikoina on hyvä muodostaa perinteitä, vaikka yhteinen lomamatka aina tiettyyn vuodenaikaan yms.

M36

Olisiko mielestäsi sitten se hyväksyttävää jos tänä vuonna olisin mieheni kanssa mökillä Turun saaristossa, ensi vuonna Tallinnassa ja sitä seuraavana jossain Saimaalla? Ihan vaan jotta voimme sanoa tehneemme jotain juuri juhannuksen aikaan? Miten siinä muodostuisi yhtään sen enempää mitään traditiota?

Tottakai sekin olisi hyväksyttävää, että ei vietä juhannusta aina samassa paikassa samaan tapaan, olennaista on nimenomaan että ne mainitsemani kolme pyhää vietetään yhdessä, se olisi siis tuossa tilanteessa myös se traditio, yhdessäolo tiettyinä vuoden päivinä.

Miten suhtautuisit siihen, jos miehesi lähettäisi juhannuksena viestin että tapasin jonkun toisen naisen ja eroaa sinusta että voi ryhtyä tämän uuden naisen kanssa rakentamaan parisuhdetta?

Olisitko surullinen?

Vihainen?

Pöyristyisitkö?

Se että saisin tuon tiedon juuri juhannuksena tuskin tekisi siitä yhtään sen enemmän kuin vähemmänkään kamalaa. Miksi sinulle on tärkeää viettää juuri ne kolme päivää yhdessä eikä esimerkiksi heinäkuun ensimmäistä viikonloppua? Jotta saat kivat somekuvat miten iiihanaa laatuaikaa täällä vietämme rakkaan kanssa? Koska kaikki muutkin tekevät samanlaisia postauksia etkä halua erota massasta?

Musta on viimeksi otettu kuva joskus olisko kolmisen vuotta sitten, ehkä enempikin, en muista kun ei tuu kuvia juurikaan oteltua.

Mutta vaikka nyt sitten nainen haluaisikin semmosia ja niitä jonnekin postailla, niin siitä vaan, en näe siinä mitään pahaa vaan päinvastoin merkkinä siitä että rakastaa minua niin paljon, että haluaa koko maailmalle sen näyttää, samalla tietysti iloiten myös muiden onnen puolesta.

Et vastannut kysymykseen. Miksi juhannuksena mökillä on jotenkin erilaista kuin heinäkuisena viikonloppuna samalla mökillä saman rakkaan henkilön kanssa?

Vierailija
372/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, monien muiden hehkuttamisesta huolimatta en itse arvosta juhannusta yhtään sen kummemmaksi kuin ns. tavallista kesäviikonloppua. Viime vuonna olin lomalla juhannuksen aikaan, tänä vuonna töissä eikä haittaa yhtään.

Vierailija
373/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Mistä korona-aikana on joku löytänyt parisuhteen?

Minä löysin Tinderistä

Ohis

Vierailija
374/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

Muodostuisi siinä ainakin sellainen traditio, että molemmilla olisi todennäköisesti mukavaa juhannuksena. En ymmärrä, miten joidenkin mielestä on ok jättää kumppani koko juhannukseksi ihan yksin. Kun kyseessä ei nimenomaan ole mikään tavallinen viikonloppu, vaan ajankohta, jolloin ei todellakaan ole ketään missään yleensä tavattavissa, sillä kaikki ovat jollakin mökillä, matkoilla tms. Kaupungeissa on todella hiljaista, eikä juuri mitään auki missään.

Eikö sulla ole mitään muuta elämää kuin parisuhteesi?

Tietenkin on. Kumma kommentti. 

Vuoden varrella teen useamman reissun kaveriporukassa, samoin kuin miehenikin. Mutta joulun, pääsiäisen, vapun ja juhannuksen vietämme kyllä perheen kesken, samoin kuin kaikki ystävämmekin.

En ymmärrä, miten joidenkin mielestä on ok jättää kumppani koko juhannukseksi ihan yksin. Kun kyseessä ei nimenomaan ole mikään tavallinen viikonloppu, vaan ajankohta, jolloin ei todellakaan ole ketään missään yleensä tavattavissa, sillä kaikki ovat jollakin mökillä, matkoilla tms. Kaupungeissa on todella hiljaista, eikä juuri mitään auki missään.

Kuulostaakin just siltä, että sulla on vaihtoehtoja 😅

Tärkeintä lienee kuitenkin se, että minä, mieheni, perheemme ja ystävämme ovat tyytyväisiä.

Ap:n tapauksessa ei ole näin.

Oma avioliittoni on tällä reseptillä kestänyt jo yli 20 vuotta, eikä kukaan yhtä kauan aikaa naimisissa olleista ystävistämmekään ole eronnut.

Vierailija
375/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne nyt on määritellyt miten apn mies juhannuksensa viettää?

Vierailija
376/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tulehan nyt takaisin linjoille kertomaan joko uskalsit avata suusi ja kysyä mieheltä mistä on kyse?!

Vierailija
377/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne nyt on määritellyt miten apn mies juhannuksensa viettää?

Jos ensiksi hehkuttaa, että ap tulee mukaan ja sitten yhtäkkiä pari viikkoa ennen ajankohtaa ilmoittaakin, ettei ap voikaan tulla... Hmm... Miksi? Onko kaverit sanoneet, ettei ap mahdu? Tai sitten mies vaan haluaa erota.

Vierailija
378/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan mieskaveri, joka halus mennä vanhempiensa kanssa viettämään juhannusta joka ikinen juhannus, näin hän kuulemma oli tehny aina eikä siitä voinut poiketa ollenkaan. Mies oli jo nelikymppinen. Kerran olin itsekin uhkana, ja oltiin yhdessä vielä seuraavanakin jussina, kun ehdotin että olisiko nyt minun vuoro valita juhannuksenviettopaikka, tai voisimmeko yhdessä tuumata jotain. Se ei hänelle käynyt, meille tuli ero oikeastaan vähän tän takia; mua ärsytti hänen ehdottomuus tietyissä asioissa, oli myös liikaa kiinni vanhemmissaan vielä aikuisenakin,

Vierailija
379/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki todella törkeän tempun.

Aika harva on ketjussa huomannut, että ap kertoi, että sinne mökille on menossa myös sellaisia sinkkunaisia, jotka ovat kuuluneet jo pitkään kaveriporukan ydinryhmään. Eiköhän tässä ole se todellinen selitys miehen käytökselle.

Vierailija
380/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

Olisitko surullinen?

Vihainen?

Pöyristyisitkö?

Et vastannut kysymykseen. Miksi juhannuksena mökillä on jotenkin erilaista kuin heinäkuisena viikonloppuna samalla mökillä saman rakkaan henkilön kanssa?

Olen vastannut jo toistuvasti, että minulle seisauspäivät on pyhiä juhlapäiviä, sen takia juhannus mökillä on erilaista kuin heinäkuisena viikonloppuna.

M36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän