Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon
Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä
Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.
Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.
No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.
Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.
Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.
Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on puhunut koko vuoden tulevista juhannusjuhlista niin, että yhdessä mennään ja vieläpä mainostanut pariskuntien saavan kivemmat huoneet, en tajua miten ihmeessä ap:n olisi pitänyt kuvitella ettei häntä ole kutsuttu. 🤯 Mikäli oikein ymmärsin niin puheet alkoivat muuttumaan vasta nyt lähiaikoina - tai siis ap vain ihmetteli miksi hänet on jätetty keskusteluista ulos (kaveripariskunnan tapaaminen, WhatsApp-ryhmä jussi22, jossa ap ei olekaan mukana jne.).
Miten musta tuntuu, että jos nainen alkaa vaatimaan jo vaikka tammikuussa virallista kutsua ja vahvistusta ja aikataulujen laatimista, sitten haukuttaisiin kontrollifriikiksi, jolle pitää minuuttiaikataulut lyödä lukkoon ja eikö nyt vähän voi relata kun juhannukseen on vielä aikaa...! Ja nyt kun ap luotti siihen, että kutsu on olemassa ja voimassa niin huudetaan, että pitää naisen olla aktiivinen toimija ja itse ottaa hyvissä ajoin selvää. 🤯 Eihän tässä voi mitenkään voittaa.
Ihan olisi riittänyt varmasti että olisi sanonut tulevansa mukaan. Miksi hänet pitäisi virallisesti kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta en katselisi tuollaista menoa. Läheiselläni on samaa ongelmaa enkä hänelle tätä kehtaa sanoa, koska hänestä tuollainen on ok. Elän pitkässä liitossa emmekä koskaan ole juhlineet erikseen. Kaikki erikseen juhlijat ovat olleet sellaisia, missä on ollut pettämistä ja muuta ikävää, lopulta ero.
Monilla hyviä vastauksia täällä ja olen suuren osan kanssa samaa mieltä. Kyllähän miehen käytös on törkeää. Mutta ei kai nyt ihan jokaista juhlaa tarvitse yhdessä juhlia? Joskus on ihan hyvä viettää juhannus, uusivuosi tai mikä tahansa omien kavereiden, sukulaisten tms. kanssa. Itse en ainakaan tällaisia ehdottomuuksia harrasta, että aina tehdään joka juttu yhdessä tai jos kerran siitä poiketaan niin se on sitten vakava juttu. Mutta meitä on erilaisia, hyvä niin 😊
Mistä korona-aikana löytyi parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia mä en vietä juhannuksia, jouluja, pääsiäisiä, kissanristiäisiä. Mikä pakko edes on bilettää just juhannuksena, eikö voi viettää kivaa kesäviikonloppua vaikka seuraavana viikonloppuna tai keskiviikosta perjantaihin? Edellinen miesystävä oli perjantaijuoppo ja kauhistui, jos satuin juomaan keskiviikkona, kun vapaata oli seuraavana päivänä. Mä en ymmärrä, miksi pitää katsoa kalenterista, millon täytyy pitää hauskaa ja just tuolloin on pakko kokoontua tietyllä porukalla. Joku aina pahoittaa mielensä, kun kaikki pitää tehdä perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä. Puolison kanssa EI tarvitse vääntää juhlapyhistä, kun tämän ymmärtää.
Just näin, ymmärrän vielä alle parikymppisistä jos kuuluu tehdä jotain erityistä juhlapyhinä mutta outoa nähdä miten tärkeää se vaikuttaa olevan vanhemmillekin. Itse menen paljon mieluummin kavereitten kanssa baariin vaikka viikko vapun jälkeen kuin lähden sinne samaan ryysikseen kaikkien muiden kanssa eikä juhannuksenakaan ole ongelma lipitellä yksin kotona viiniä hyvän kirjan kanssa jos mies sattuisikin lähtemään enemmin poikaporukan kanssa johonkin.
Eipä vaikuta kovin rakkaudentäyteiseltä elo sun kanssa, kun ei ole ilmeisesti mitään traditioita ja sulle on näemmä yhdentekevää juhlitko äijäsi kanssa, yksin tai jonkun muun kanssa.
M36
Sitä rakkaudentäyteistä viikonloppua voi juhlia vielä 51 muuta viikonloppua vuodesta vaikka juhannuksena oltaisiinkin erillään. Miksi sinulla on siinä joku ongelma?
Ei siinä ole mulle mitään ongelmaa, koska en kanssasi seurustele, enkä koskaan voisi kuvitellakaan olevani yhdessä sinun tapaasi ajattelevan kanssa.
Minusta pitkän suhteen onnistumiseksi tarvitaan myös yhteisiä traditioita, ja seisauspäivät sopivat niihin mainiosti, toki muinakin aikoina on hyvä muodostaa perinteitä, vaikka yhteinen lomamatka aina tiettyyn vuodenaikaan yms.
M36
Olisiko mielestäsi sitten se hyväksyttävää jos tänä vuonna olisin mieheni kanssa mökillä Turun saaristossa, ensi vuonna Tallinnassa ja sitä seuraavana jossain Saimaalla? Ihan vaan jotta voimme sanoa tehneemme jotain juuri juhannuksen aikaan? Miten siinä muodostuisi yhtään sen enempää mitään traditiota?
Muodostuisi siinä ainakin sellainen traditio, että molemmilla olisi todennäköisesti mukavaa juhannuksena. En ymmärrä, miten joidenkin mielestä on ok jättää kumppani koko juhannukseksi ihan yksin. Kun kyseessä ei nimenomaan ole mikään tavallinen viikonloppu, vaan ajankohta, jolloin ei todellakaan ole ketään missään yleensä tavattavissa, sillä kaikki ovat jollakin mökillä, matkoilla tms. Kaupungeissa on todella hiljaista, eikä juuri mitään auki missään.
Eikö sulla ole mitään muuta elämää kuin parisuhteesi?
Tietenkin on. Kumma kommentti.
Vuoden varrella teen useamman reissun kaveriporukassa, samoin kuin miehenikin. Mutta joulun, pääsiäisen, vapun ja juhannuksen vietämme kyllä perheen kesken, samoin kuin kaikki ystävämmekin.
Kuulostaa kyllä niin teinimeiningiltä, että pysyisin kaukana. Kuitenkin hirveää ördäystä koko viikonloppu. Kuka sellaista jaksaa katsoa? Jos mies on muutenkin lapsellinen, etsisin kypsemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on puhunut koko vuoden tulevista juhannusjuhlista niin, että yhdessä mennään ja vieläpä mainostanut pariskuntien saavan kivemmat huoneet, en tajua miten ihmeessä ap:n olisi pitänyt kuvitella ettei häntä ole kutsuttu. 🤯 Mikäli oikein ymmärsin niin puheet alkoivat muuttumaan vasta nyt lähiaikoina - tai siis ap vain ihmetteli miksi hänet on jätetty keskusteluista ulos (kaveripariskunnan tapaaminen, WhatsApp-ryhmä jussi22, jossa ap ei olekaan mukana jne.).
Miten musta tuntuu, että jos nainen alkaa vaatimaan jo vaikka tammikuussa virallista kutsua ja vahvistusta ja aikataulujen laatimista, sitten haukuttaisiin kontrollifriikiksi, jolle pitää minuuttiaikataulut lyödä lukkoon ja eikö nyt vähän voi relata kun juhannukseen on vielä aikaa...! Ja nyt kun ap luotti siihen, että kutsu on olemassa ja voimassa niin huudetaan, että pitää naisen olla aktiivinen toimija ja itse ottaa hyvissä ajoin selvää. 🤯 Eihän tässä voi mitenkään voittaa.
Eiköhän se alkuperäinen tarkoitus ollut varmistaa, että se juhannusjuhlien ulkopuolelle jätettävä naisystävä viettää oman juhannuksensa yksi kotona tai omien sukulaisten kanssa. Vedätti yhteistä juhannusta siihen asti, että aloittaja ei enää ehdi/mahdu muiden juhannusjuhliin. Eihän siitä mitään tulisi, jos naisystävä viettäisi kivaa juhannusta omien kavereiden kanssa jossakin mökillä . Edellinen suomennettuna: Miehen syrjähypyt sallittuja ja naisten ei.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä ei ole tilaa, kenet jätän pois listalta - no sen, jota en edes tunne. Miksi syyttää ap:n miestä siitä, että kaverillaan on liian pieni mökki? Tai siitä, että perinnejuhannus on hänelletärkeä.
AP:n miehen kaverilla on niin iso mökki, että hänen kertomansa mukaan "kaikki pariskunnat saavat paremmat makuuhuoneet". Paikalle tulee kymmeniä ihmisiä. Jos AP:n miehen kaveri ei ole suutansa uskaltanut puoleentoista vuoteen avata ja sanoa AP:lle "moi, kiva tavata", niin kyllähän se nyt kertoo jo koko porukan yhteiskunta-asemasta: pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.
En tiedä olisiko ero, mutta ainakin vakavan keskustelun paikka.Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa.
Ilmeisesti puolisosi ei kuulu perheeseesi. Monella muulla kuuluu.
Onpa mustavalkoinen ja ehdoton kommentti. Todella ikävästi sanottu. Toivottavasti et oikeasti ajattele noin mustavalkoisesti asioista.
Eri
Miehelläsi on toinen nainen TAI sinä itse olet se "toinen". Älä turhaan huijaa itseäsi, vaan etsi joku fiksumpi.
Hyvää juhannusta!
Vierailija kirjoitti:
En olisi tuollaisen miehen kanssa.
Samaa mieltä. Jätä moinen, eihän tuollaisessa suhteessa ole mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Mistä korona-aikana löytyi parisuhde?
Luin, että he ovat asuneet yhdessä jo puolitoisa vuotta. Eli seurustelleet sitä ennen jo hyvän aikaa. Jos muuttivat ensitreffien jatkoilta yhteen, niin en ihmettele sitten miehen kaveriporukankaan toimintaa. Eikö kolmekymppisten kuuluisi jo miettiä tulevaisuutta vähän pidemmälle kuin kuinka monta kalajaa ostettiin pervo-penalle ja tuleeks raivo-rita kreisibailaa?
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa melkoiselta tuuliviiriltä, jolla on vielä oppimista parisuhteesta ja toisen huomioimisesta.
Tottakai mielensä pahoittaa, jos toisen hössöttää juhannuksen vietosta yhdessä ja kaveriporukassa ja sinä siinä kaikessa hösöttämisessä mukana. Etenkin, jos annetaan ymmärtää miten sinä tulet mukaan. Ja yhtäkkiä mies piipittää, miten et tulekaan. Missähän lastentarhassa oikein pyörit? Nyt mä leikin sun kaa ja nyt en.
Jos olisin sinä laittaisin miehen selittämään, että mikä tää juttu oikein on. Tajuaako hän, miten asioista pitää sopia selkeästi ja jo heti alusta alkaen. Hän ei voi edellyttää sinulta selvännäkijän kykyä ja miten osaisit tulkita kaikesta siitä kimityksestä ja WA-viestittelystä, että aha, sinua ei ole pyydetty mukaan.
Arvaan myös, että miestä on pyydetty makuusijojen vähäisyydestä johtuen jättämään sinut pois matkasta. Muut eivät tunne sinua, niin on helppo sanoa että jätät muijas kotiin. Hän ei osaa sanoa sitä suoraan ja ei halua jäädä pois tutuista juhlista, joissa sitten kaatosateessa väristään grillin äärellä kaatokännissä
Täytyy kyllä sanoa, ettei tuollainenkaan käytös ole ihan ok kolmekymppisiltä ihmisiltä, että ruvetaan yhtäkkiä vaan tiputtelemaan pois joukosta kavereiden kumppaneita... Ehkä on voitu sanoa yleisesti, että yöpaikkoja ei ole kaikille ja ap:n lapsellinen mies on sitten vaan päättänyt, että ok, menen yksin ja töksäyttää kylmästi asian kumppanilleen. Aidosti toisesta välittävä olisi ilmaissut asian ihan eri tavalla ja perustellut kunnolla, ollut pahoillaan ja parhaimmassa tapauksessa suunnitellut rakkaansa kanssa toisenlaiset jussibileet.
Meitä on aika moneen lähtöön, ja hyvä niin. Jos mieheni tai minä lähtisimme johonkin kavereidemme mökeille juhannuksena tunkemaan, niin kyllähän siellä kysyttäisiin, että onko meille tullut riita tai olemmeko eronneet. Emmekä tietenkään sellaista muutenkaan voisi tehdä, sillä kaikki ystävämme viettävät juhannusta perheen kesken, niin että jos jollain mökillä ovat, niin sieltä löytyy sitten isovanhempaa ja tätiä jne.
Jokainen tekee toki tavallaan, mutta niinkuin tässä on jo moneen kertaan todettu, sen tavan pitää olla molemmille parisuhteessa sopiva. Jos toiselle on vain ilmoitusasia livetä yhdessä sovitusta tai ylipäänsä keksiä jotkut omat traditiot juhlapyhiin, mihin kumppani tai perhe ei kuulu, sen pitää sitten sopia molemmille, tai siitä tulee hankaluuksia. Tunnen parikin miestä, jotka näin toimivat, ja he ovat eronneet parisuhteistaan jo useampia kertoja. Ei ole molempien osapuolien toiveet toteutuneet, kun toinen ilmoittaa ennen joulua vaikka lähtevänsä kaverin kanssa jouluksia Kanarialle.
Mitään vikaa ei ole juhlia erikseen viettää, mutta tämä pitää sopia etukäteen suoraselkäisesti jotta toisella myös mahd.järkätä oma menonsa. Tuskin kukaan nainen yksin jotain lapsuuden apinakööriä haluisi katsella, tai mies keskiluokkaista ämmälaumaa kaakattamassa kuka on eniten ollut Roomassa ja kellä kallein pikkurivari ja lasten harrastukset eli ei mitään oikeaa keskustelua.
Se ei ole ok että ollaan menossa yhdessä ja yhtäkkiä perutaankin. Parhaimmassa tapauksessa haluaa ryypätä rauhassa. Tod.näköisemmät syyt että haluaa panna reissulla jotain, tai kaverit tietää suhteen ajalta menneistä reissuista/panoista/nettisäädöistä ja mies pelkää että kännikoomassa joku lipsauttaa AP:lle näistä.
Itselleni se olisi jo syy lähteä kävelemään, jos aikuinen ihminen intoilee vuoden ajan siitä, että pääsee juhannuksena mökille juomaan ja bilettämään. Ylipäätään kovin humalahakuinen juhliminen alkaa olla jokseenkin noloa yli kolmekymppisillä ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miten tämä juttu alunperin meni? Mies siis ihan oikeasti sanoi ap:lle päin naamaa, että haluaa mennä juhannusbileisiin yksin ja ap saa jäädä kotiin ja keksiä jotain muuta? Ihan oikeasti vai? Huhhuh. Siis en minäkään ole joka miehen kaveriporukan WA-ryhmässä eikä mieheni minun, mutta kyllä kaikki on ihan avec automaattisesti, ellei ole kyse mistään vain miesten tai vain naisten jutuista.
Ap sanoi miehen nyt vasta kertoneen, että ajatteli mennä juhannuksena ilman häntä.
Ymmärsin wa-ryhmän olevan nimenomaan tätä 2022 juhannusta varten avattu ryhmä (oletettavasti mukana myös ne puolisot, jotka tulossa), ei mikään mieskaveriporukan oma ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tapahtui matkan varrella, koska ensin olit osa suunnitelmaa ja yhtäkkiä et enää ollutkaan. Minusta 1,5 vuotta seurustelua ei ole mikään niin lyhyt aika, ettei voisi tulla isoihin juhannusbileisiin mukaan! Tuoreempiakin kumppaneita voi tuollaiseen ottaa mukaan. Kun kerran bileet paisuu, niin mihinkä suuntaan ne sitten ovat nyt paisumassa, ettei sinua oteta mukaan?
Tulee väkisinkin mieleen että mies taitaa haluata paisuttaa jotakin johonkin muuhun kuin aloittajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia mä en vietä juhannuksia, jouluja, pääsiäisiä, kissanristiäisiä. Mikä pakko edes on bilettää just juhannuksena, eikö voi viettää kivaa kesäviikonloppua vaikka seuraavana viikonloppuna tai keskiviikosta perjantaihin? Edellinen miesystävä oli perjantaijuoppo ja kauhistui, jos satuin juomaan keskiviikkona, kun vapaata oli seuraavana päivänä. Mä en ymmärrä, miksi pitää katsoa kalenterista, millon täytyy pitää hauskaa ja just tuolloin on pakko kokoontua tietyllä porukalla. Joku aina pahoittaa mielensä, kun kaikki pitää tehdä perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä. Puolison kanssa EI tarvitse vääntää juhlapyhistä, kun tämän ymmärtää.
Just näin, ymmärrän vielä alle parikymppisistä jos kuuluu tehdä jotain erityistä juhlapyhinä mutta outoa nähdä miten tärkeää se vaikuttaa olevan vanhemmillekin. Itse menen paljon mieluummin kavereitten kanssa baariin vaikka viikko vapun jälkeen kuin lähden sinne samaan ryysikseen kaikkien muiden kanssa eikä juhannuksenakaan ole ongelma lipitellä yksin kotona viiniä hyvän kirjan kanssa jos mies sattuisikin lähtemään enemmin poikaporukan kanssa johonkin.
Eipä vaikuta kovin rakkaudentäyteiseltä elo sun kanssa, kun ei ole ilmeisesti mitään traditioita ja sulle on näemmä yhdentekevää juhlitko äijäsi kanssa, yksin tai jonkun muun kanssa.
M36
Sitä rakkaudentäyteistä viikonloppua voi juhlia vielä 51 muuta viikonloppua vuodesta vaikka juhannuksena oltaisiinkin erillään. Miksi sinulla on siinä joku ongelma?
Ei siinä ole mulle mitään ongelmaa, koska en kanssasi seurustele, enkä koskaan voisi kuvitellakaan olevani yhdessä sinun tapaasi ajattelevan kanssa.
Minusta pitkän suhteen onnistumiseksi tarvitaan myös yhteisiä traditioita, ja seisauspäivät sopivat niihin mainiosti, toki muinakin aikoina on hyvä muodostaa perinteitä, vaikka yhteinen lomamatka aina tiettyyn vuodenaikaan yms.
M36
Olisiko mielestäsi sitten se hyväksyttävää jos tänä vuonna olisin mieheni kanssa mökillä Turun saaristossa, ensi vuonna Tallinnassa ja sitä seuraavana jossain Saimaalla? Ihan vaan jotta voimme sanoa tehneemme jotain juuri juhannuksen aikaan? Miten siinä muodostuisi yhtään sen enempää mitään traditiota?
Muodostuisi siinä ainakin sellainen traditio, että molemmilla olisi todennäköisesti mukavaa juhannuksena. En ymmärrä, miten joidenkin mielestä on ok jättää kumppani koko juhannukseksi ihan yksin. Kun kyseessä ei nimenomaan ole mikään tavallinen viikonloppu, vaan ajankohta, jolloin ei todellakaan ole ketään missään yleensä tavattavissa, sillä kaikki ovat jollakin mökillä, matkoilla tms. Kaupungeissa on todella hiljaista, eikä juuri mitään auki missään.
Eikö sulla ole mitään muuta elämää kuin parisuhteesi?
Tietenkin on. Kumma kommentti.
Vuoden varrella teen useamman reissun kaveriporukassa, samoin kuin miehenikin. Mutta joulun, pääsiäisen, vapun ja juhannuksen vietämme kyllä perheen kesken, samoin kuin kaikki ystävämmekin.
En ymmärrä, miten joidenkin mielestä on ok jättää kumppani koko juhannukseksi ihan yksin. Kun kyseessä ei nimenomaan ole mikään tavallinen viikonloppu, vaan ajankohta, jolloin ei todellakaan ole ketään missään yleensä tavattavissa, sillä kaikki ovat jollakin mökillä, matkoilla tms. Kaupungeissa on todella hiljaista, eikä juuri mitään auki missään.
Kuulostaakin just siltä, että sulla on vaihtoehtoja 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miten tämä juttu alunperin meni? Mies siis ihan oikeasti sanoi ap:lle päin naamaa, että haluaa mennä juhannusbileisiin yksin ja ap saa jäädä kotiin ja keksiä jotain muuta? Ihan oikeasti vai? Huhhuh. Siis en minäkään ole joka miehen kaveriporukan WA-ryhmässä eikä mieheni minun, mutta kyllä kaikki on ihan avec automaattisesti, ellei ole kyse mistään vain miesten tai vain naisten jutuista.
Ap sanoi miehen nyt vasta kertoneen, että ajatteli mennä juhannuksena ilman häntä.
Ymmärsin wa-ryhmän olevan nimenomaan tätä 2022 juhannusta varten avattu ryhmä (oletettavasti mukana myös ne puolisot, jotka tulossa), ei mikään mieskaveriporukan oma ryhmä.
Juu, aloituksesta ymmärsin sen. Jotenkin pidän vaan omituisena tätä aloitusta. Olisko kuitenkin provo? Jos minun mieheni puhuisi vuoden jostain yhteisestä menosta ja yhtäkkiä pari viikkoa ennen ajankohtaa ilmoittaakin menevänsä yksin, niin olisin kyllä sen verran kysymysmerkeillä ja tenttaisin mieheltä, että mitä h*lvettiä tämä kuvio oikein tarkoittaa. Ensin sanoo sitä ja tätä ja yhtäkkiä kieltääkin sanoneensa... Olisi varmasti viimeinen juhannus tuollaisen kanssa... Apua ja vielä aikuinen 30v. ihminen!