Paljonko mies antoi sinulle kuukausirahaa, kun olit hoitovapaalla?
Rahat tosi tiukassa omiin menoihin, jos vaikka haluaisi ystävän kanssa kahville. Oma mies antaa vaan 50-100 E/kk, eikä sillä paljoa saa.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei euroakaan, hoitovapaa oli oma valintani ja yhteiskunta tarjosi riittävän korvauksen. En minäkään maksanut miehelle, kun hän oli opintovapaalla.
Hän opiskeli sinun opintojasi? Vai miten tämä liittyy siihen että hoidat miehen lasta?
Mitä sinä olet maksanut miehelle? Milloin mies saa viettää kotona aikaa lapsensa kanssa niin että sinä sen kustannat?
Minun puolestasi ihan milloin vain.
t. hoitovapaalla oleva eri nainen
Minulla oli miehen kortti käytössä. Kerta olen kotona hoitamassa MEIDÄN lapsia niin hän kyllä mielellään maksoi kaikki kahvittelut ja pienet ostokset silloin tällöin. En siis todellakaan ole mikään tuhlaaja et varmaan senkin takia ei haitannut lainkaan, mutta oli helpottava tietää että en ole puilla paljailla, ja on mahdollista käyttää rahaa jos on tarve/halua. Saatoin käyttää 5-1000€ ihan riippuen kuukaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa ei ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan meidän rahat. Varsinkin, kun on yhteisiä lapsiakin.
Varsinkin kun naisen tulot ovat pienemmät.
Paitsi etteivät läheskään kaikissa perheissä ole. Yritä päästä siitä yli.
Useimmin mies maksaa yhteisiä kuluja enemmän kuin nainen. Yritä päästä siitä yli.
No se on miehen oma valinta. Ei minulla ole mitään ongelmaa, jos joku mies haluaa niin tehdä.
Kukaan ei yllättynyt, hyvin harvalle naiselle on ongelma siipeillä muiden tienaamilla rahoilla
Miehetkö ovat tahdottomia olentoja, joilla ei ole minkäänlaista valinnan mahdollisuutta?
Onhan miehellä vaihtoehtoja, maksa naisen elämä kun se alkaa tehtaileen pentuja tai sitten maksat eron jälkeen elaireilla sen naisen elämä joka tapauksessa ilmaista naista ei ole olemassakaan. Naisten oikeus äidiksi ja vauvakuume kumoaa helposti miehen mielipiteen lapsien teosta tai tekemättä jättämisestä
Sori nyt vaan provo-jonne, mutta kukaan ei sinua pakota siemeniäsi naisen sisään laskemaan. Voit laskea ne vaikka vessapaperiin niin ei tule rahoitusongelmia.
Ei pakotakkaan helppo ratkaisu tuohon on se että heivaa naisen pihalle ja ottaa uuden aina kun vauvakuume nostaa päätään. Eräs nainen jäi kiinni kumien reijittämisestä kun halusi kovasti lasta ja minä en niin en enää ota riskiä naisten kanssa
Ei mitään kuukausirahoja ollut. MEIDÄN lapset, MEIDÄN rahat. Minä elätän perheen sitten, kun mies vuorollaan on kotona lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä niin tyhmistä muijista jotka nielevät pölvästipillereitä ehkäisyyn?
"E-pilleri on yhä suosituin ehkäisymenetelmä"
https://yle.fi/uutiset/3-10823410
Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen.
Olen kuullut jonkun jopa perustelevan sillä ettei muuten saa parittelua. Eli mieluummin levittelee lettuaan erittäin tyhmälle miehelle ja tuhoaa terveytensä, luonnon ja muiden terveyden kuin pitää housut jalassaan/parittelee fiksun miehen kanssa.Tiedän näitä jotka sitten lopettivat ne pillerit ja alkoivat sikiämään. Lapsiparat. Syntymä on kuolemantuomio ja sitten vielä niin tyhmän emän geeneillä.
No ei ole käynyt sulla mielessä, että itsekin olet yksi näistä "lapsiparoista"? Ja tyhmä emäsi on alkanut sikiämään ja sinut synnyttänyt tänne kuolemaan. Sinullakin on kuolemantuomio päälläsi, kun olet tänne syntynyt.
Mutta toisin kuin sinä, me muut osataan nauttia elämästä siinä syntymän ja kuoleman välissä.
olen itse kiitollinen äidilleni, joka "sikisi" ja synnytti minut. Rakastan elämää!
Ap kysymykseen vastaan, että ei meillä rahoja eroteltu ja koska mies oli töissä, hän maksoi enemmän ja minä maksoin kodinkoitorahoilla ja lapsilisillä kaiken mihin ne riitti ja riittihän ne aika moneen. Eli ainakin minun kaikki rahat meni perheeseen ja aika suurelta osalts varmaan mieheltäkin, mutta mies oli lapsia halunnut ja kyllähän ne maksaa, sen nyt jokainen tervejärkinen ymmärtää.
Ei ne lapset ole ilmaisia miehelle sen kummemmin, kuin naisellekaan.
Pääasia, että lapset on saatu elätettyä/kasvatettua ja että he ovat saaneet opiskella ja saaneet hyvät eväät elämään.
Täytyyhän sinunkin ap saada hoitovapaalla kuitenkin lapsilisät ja kodinhoidon tuki. Eikö helpointa ole, että käytät niitä rahoja itseesi mitä tarvitset ja mies maksaa enemmän yhteisiä kuluja, kun on kerran se, joka käy töissä? Jos mies ei halua maksaa, voi hän jäädä kotiin hoitamaan lastaan ja sinä menet töihin tienaamaan.
nainen saa 80 senttiä miehen eurosta. miehelle jää 20 senttiä
Meillä ratkaisu oli yksinkertainen eli ei hoitovapaata, vaan lapsi hoitoon. Minä vein aamulla klo 7 ja mies haki kotiin klo 17:30. Kaikki hyötyivät eikä tullut riitaa rahasta. Kun lapsi sairasti, miehen työnantaja kustansi hoitajan kotiin. Jos yritin jäädä hoitamaan, mies ilmoitti, että laittaa työnantajalleni tiedon, että lapsella on jo hoitaja, ei tarvitse ko. päivältä maksaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ratkaisu oli yksinkertainen eli ei hoitovapaata, vaan lapsi hoitoon. Minä vein aamulla klo 7 ja mies haki kotiin klo 17:30. Kaikki hyötyivät eikä tullut riitaa rahasta. Kun lapsi sairasti, miehen työnantaja kustansi hoitajan kotiin. Jos yritin jäädä hoitamaan, mies ilmoitti, että laittaa työnantajalleni tiedon, että lapsella on jo hoitaja, ei tarvitse ko. päivältä maksaa palkkaa.
10 h 30 min hoitopäivä lapsella 10 kuukautisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei euroakaan, hoitovapaa oli oma valintani ja yhteiskunta tarjosi riittävän korvauksen. En minäkään maksanut miehelle, kun hän oli opintovapaalla.
Hän opiskeli sinun opintojasi? Vai miten tämä liittyy siihen että hoidat miehen lasta?
Mitä sinä olet maksanut miehelle? Milloin mies saa viettää kotona aikaa lapsensa kanssa niin että sinä sen kustannat?
Hyvin yksinkertaisesti siten, että vaimo käy töissä ja mies jää otiin hoitamaan lastaan. Hyvin harvaa miestä tämä vaan kiinnostaa, koska varsinkin pieni lapsi on raskas hoidettava.
Mutta esim meillä nuorinkin lapsi oli jo täyttänyt 3v (ei siis saatu kodinhoidon tukea enää) kun mies jäi vuodeksi kotiin hoitamaan meidän lapsia. Minä heidät elätin, miehen ja 4 lasta.
Ei siinä mitään ongelmaa ole naisellakaan perhettään elättää.
Ja itseasiassa tiedän paljonkin naisia jotka elättävät perheensä. Tai no, mies saattaa olla työttömänä kotona tai muuten vaan siinä kunnossa, ettei työt maista ja perheen työssäkäyvä jäsen on nainen.
Ei se niin harvinaista ole, että nainen perheen elättää. Mutta monesti se mies ei niitä lapsia hoida, vaikka kotona onkin.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Kaikki eivät hyötyneet. Nimittäin lapsi ei todellakaan hyötynyt siitä, että joutui olemaan melkein koko hereilläoloaikansa erossa vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 h 30 min hoitopäivä lapsella 10 kuukautisena?
No joillekin on tärkeintä, ettei mies vaan joudu pulittamaan mitään lapsensa eteen tai ainakaan elättämään tätä, jos vaimo "makaa" kotona, niin kai se silloin on lapsi vietävä hoitoon jo pienenä.
Aikuisen miehen rahat on tärkeämpiä, kuin oma pieni lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti te vanhemmat olette tuosta järjestelystä hyötyneet, mutta tuskin se pieni taapero.
Joillakin se raha menee elämässä kaiken muun edelle :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti te vanhemmat olette tuosta järjestelystä hyötyneet, mutta tuskin se pieni taapero.
Joillakin se raha menee elämässä kaiken muun edelle :(
10kk ikäinen ei edes ole taapero, vaan ihan vauva vielä :(
Vierailija kirjoitti:
Kukin toki tyylillään mutta en vertais opintovapaata ja hoitovapaata. Erona se että mies opiskeli itseään varten, sä taas hoidit yhteistä lasta johon miehelläkin on elatusvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa ei ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan meidän rahat. Varsinkin, kun on yhteisiä lapsiakin.
Useimmin mies maksaa yhteisiä kuluja enemmän kuin nainen. Yritä päästä siitä yli.
No se on miehen oma valinta. Ei minulla ole mitään ongelmaa, jos joku mies haluaa niin tehdä.
Kukaan ei yllättynyt, hyvin harvalle naiselle on ongelma siipeillä muiden tienaamilla rahoilla
Miehetkö ovat tahdottomia olentoja, joilla ei ole minkäänlaista valinnan mahdollisuutta?
Onhan miehellä vaihtoehtoja, maksa naisen elämä kun se alkaa tehtaileen pentuja tai sitten maksat eron jälkeen elaireilla sen naisen elämä joka tapauksessa ilmaista naista ei ole olemassakaan. Naisten oikeus äidiksi ja vauvakuume kumoaa helposti miehen mielipiteen lapsien teosta tai tekemättä jättämisestä
Sori nyt vaan provo-jonne, mutta kukaan ei sinua pakota siemeniäsi naisen sisään laskemaan. Voit laskea ne vaikka vessapaperiin niin ei tule rahoitusongelmia.
Ei pakotakkaan helppo ratkaisu tuohon on se että heivaa naisen pihalle ja ottaa uuden aina kun vauvakuume nostaa päätään. Eräs nainen jäi kiinni kumien reijittämisestä kun halusi kovasti lasta ja minä en niin en enää ota riskiä naisten kanssa
Vaikea uskoa, että joku on sinunkin kanssasi halunnut tehdä lapsia ;)
Ja kohta ne sinunkin "naisesi" ovat niin vanhoja, etteivät enää saa vauvakuumetta ja vaikka saisivatkin, eivät enää tulisi raskaiksi. Niin vanhenet sinä ja ne naisetkin jotka sinusta kiinnostuu. Aika poistaa pulmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että rohkeasti kerrot vaihtaneesi miehiin.
Kun tuo lukeminen on niin hankalaa niin sanoin kyllä että vaihdan naista enkä sanonut että ryhdyin homoseksuaaliksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan noni mies tätäkin päivänä on vaimonsa elätettävänä ja hoitaa kotona lastaan. Toki monikaan mies ei mielellään jää lapsen kanssa kotiin, mutta jokunen sentään. Ja joillakin ei vaan ole töitä, niin ovat sitten vaimonsa elätettävinä. Ei tuo nyt niin erikoista ole, että nainen perheen elättää.
Naiset ei vaan pidä siitä hirveätä meleliä, koska heistä on luonnollista, että perhe pitää yhtä ja sekin joka on kotona lasten kanssa, ruokitaan ;)
Mies antoi 150 Euroa kuussa käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, ei se tunnu olevan vaikeata miehellekään. Eikös kaikki nämä "Auervaarat" ole aina olleet naisten rahojen perään?