Siis saako niitä leggingsejä nyt pitää tunikan kanssa?
Ihan hämilleen menee näistä vaatekeskusteluista. Mikä muu vaate alaosaan olisi hyvä lihavalle naiselle? Farkuista tulee ekseema ja pellavahousuja ei tahdo löytyä pituuden puolesta sopivia ja lyhennettyinä malli on outo.
Kommentit (154)
Oikein läskeille naisille on vielä vaihtoehtona haaremihousut. Silloinkuin mikään muu ei enää mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän ainakin, ei kiinnosta muiden mielipiteet.
Joka paikassa muualla paitsi Suomessa kunnioitetaan muita ihmisiä myös omalla pukeutumisellaan. On röyhkeää ajatella vain itseään ja mitä itse pitää sopivana ellei pysy neljän seinän sisällä siellä kotona. Pöyristyttävää ja noloa esim. ottaa yläosattomissa aurinkoa kaupungin keskustan puistossa tsi mennä hautajaisiin tai töihin toimistolle urheilutrikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät kalsarit ovat malliltaan ja kankaaltaan aivan erilaiset kuin leggingsit. Leggingsit voi olla myös farkkukankaan näköiset eikä setämies huomaa eroa, jos vertaa tiukkoihin pillifarkkuihin.
Trikoohousut ova sinusta siis kankaaltaan erilaiset kuin trikoohousut. Tämä selvä.
Leggingsit eivät ole yhtäkuin trikoohousut.
Sama tuote eri nimellä. Legginsit kuulostaa vaan hienommalta kuin trikoot. Puuvillaa ja elastaania ne legginsit kuitenkin on. Eli trikoota.
Trikoo on vaatteen kudontatapa, ei tekstiili.
Wikipedia
"Trikoo on koneellisesti tai käsin valmistettu tekstiilituote. Se muodostuu toisiinsa kiedotuista lankasilmukoista. Jos langat kulkevat tuotteessa pituussuunnassa, on kyseessä loimitrikoo. Jos langat kulkevat poikkisuunnassa, on kyseessä kudetrikoo. Wikipedia"
Mikä vika mekossa on? Sehän voi olla vaikka kuinka väljä ja pitkä hyvänsä, jos ei halua jalkojaan esitellä. Maksimekot on muotia ja tälläiselle lyhyelle mekot on muutenkin pitkiä. Jos on kylmä, voi sinne alle laittaa leggarit, mutta ne eivät näy. Kuumalla taas liehuva väljä kangas on mukavampi kuin tiukat leggarit. Problem solved! Tyyli ja mukavuus yhdessä..
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika mekossa on? Sehän voi olla vaikka kuinka väljä ja pitkä hyvänsä, jos ei halua jalkojaan esitellä. Maksimekot on muotia ja tälläiselle lyhyelle mekot on muutenkin pitkiä. Jos on kylmä, voi sinne alle laittaa leggarit, mutta ne eivät näy. Kuumalla taas liehuva väljä kangas on mukavampi kuin tiukat leggarit. Problem solved! Tyyli ja mukavuus yhdessä..
No katsos kun monet luulee, että näyttää hoikemmalta ja siten paremmalta jos tunikan alta näkyy rimppakintut. Mutta kun ei näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa mitä jollain mammalla on päällä leikkipuistossa tai kauppareissulla? Pukekaa ne tunikat ja legginsit jos ne on mukavat ja niissä on hyvä fiilis. Itse en sellaisia pukisi päälleni mutta ei myöskään kiinnosta onko jollain toisella sellaiset.
N31
Täällä lapseton samanikäinen nainen pukeutuu leggingseihin ja tunikaan. Ei pidä yleistää tätäkään.
Minä käytin legginsejä ja tunikaa jo parikymppisenä (ja olen hoikka, silloin jopa laiha). Joskus käytän edelleen näin kolmekymppisenä mammana (hoikka edelleen). Nykynuoret näyttää käyttävän jättimäisiä collegehousuja jotka minun silmään näyttää kauhealle, mutta kai ne on muodissa.
Kyllä voi pitää leggareita, ei sitä kiellä kukaan, vaatteet saa olla sellaiset, että itse viihtyy. Ei kannata kysellä muilta, koska muilla on omat mielipiteensä, joka ei perustu faktaan.
Siitä vaan, olet upea juuri itsenäsi, leggarit tai ei.
Saa käyttää, mitä väliä mitä muut ajattelevat.
Juhlissa en ehkä käyttäisi, muuten ihan sama.
Elämäni ekaa kertaa mulla on tunika ja legginsit. Tosi kiva ja mukava yhdistelmä. Tunika on nyt pop, joka paikassa niitä myynnissä. Mitä niiden kans pitäs pitää jos ei legginsejä. Varsinaiset housut on liian paksut ja pökkelöt hameensorttisen kanssa, liian pakattu olo, liikaa kangaskerroksia keskivartalon ympärillä. Pelkät sukkikset taas liian hepposet. Legginsit on siltä väliltä ja loistava keksintö.
Tottakai saa. Se miten ne yhdistää ja mihinkin, on se juttu. Matskutkin vaikuttaa.
Jotenkin tuli vaan olo et ei sais pitää. Mä pidän jos tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Oikein läskeille naisille on vielä vaihtoehtona haaremihousut. Silloinkuin mikään muu ei enää mahdu.
Niissä on kiinteä vyötärökaitale. Ihan Henkkamaukalla on pellasekoitteisia nilkkaa kohti kaventuvia housuja.
Mitä hiton väliä, pidä mitä pidät, niin minäkin!
Viis veisaan kenekään sanomisista, enkä kulje samoissa rytkyissä kuin muut, omapa on asiani!
Jos joku kuittailee niin sanot sille että mitä se sulle kuuluu vaikka näkyykin!
Paljon mieluummin sukkahousut kuin leggingsit. Ihan sama millaiset sukkahousut, mutta ei leggingsejä.
Pukeutumisessa pitää lähteä liikkeelle vartalon mittasuhteista. Jos yläosa on raskas niin sitä pitää keventää vartalonmyötäisemmällä alaosalla. Esimerkiksi oversize-paita ja pillifarkut/kapea hame/jeggingsit/leggingsit.
Jos alaosassa on volyymia kuten vaikkapa kellohame, salsahame tai leveälahkeiset housut niin yläosan pitää olla vartalonmyötäisempi.
Katsokaa menneiden aikojen maalaustaidetta. Niiden aikojen käsityötä ei tehty huvin vuoksi, vaikka hoveissa oltiinkin eri muotien edelläkävijöitä. Vaatekokonaisuuksien suunnittelu perustui tasapainosääntöön. Jopa röyhelöpaitaisilla miehillä olivat prameiden takkien kanssa vartaloa lähellä olevat polvihousut, polvisukat ja kengät eli miehet näyttivät myös säärtä niin paljon kuin pystyivät.
Vierailija kirjoitti:
Paljon mieluummin sukkahousut kuin leggingsit. Ihan sama millaiset sukkahousut, mutta ei leggingsejä.
Ei sukkahousuja tunikan kanssa. Tunika ei ole mekko vaan paitaan verrattava yläosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita mitä haluat,tai mitä mahtuu. Ei se ole pakko pysyä lihavanakaan jos et halua.
Jos on monisairas esim. syöpä, kilpparin vajaus ja lymfaödeema ym. ja sellainen lääkitys että lihottaa ja kerää nestettä niin on pakosti lihava.
Lisään tähän aivokasvaimen, jonka hoidosta neurokirurgit eivät ole päässeet yksimielisyyteen ja aivokasvain vaikuttaa myös muuhun kehoon esimerkiksi ylipainona, vaikka söisi ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan kirjaten ruokapäiväkirjaan kaiken syödyn ja juodun.
Typerä kysymys,tietenkin saa ja vaikka jätesäkkiin voit pukeutua jos haluat.
Suppeasti olet sit kolunnut liikkeitä 40- vuoden aikana. Itselläni on useammat ja olen ylipainoinen ja lyhyt.